Vitaindítónak vázolom Pál apostol lényegesebb eltéréseit Jézus tanításaihoz viszonyítva.
1. Hit általi önigazulás az igazság megismerése helyett
2. Test és lélek ellenségeskedése a sötétség leleplezése helyett
3. Krisztus váltsághalála vagy Isten megbocsátása
4. A törvény betöltése vagy Jézus tanítása
5. Egyházi elöljárók vezetése vagy Isten Lelkének vezetése
6. Kárhozattól való félelem vagy az Isten szeretete
Részletesebb magyarázatot találtok az alábbi linken:
http://jezusvagypal.andreanum.hu/
"Némelyeknek pedig, kik elbizakodtak magukban, hogy ők igazak, és a többieket semmibe sem vették, ezt a példázatot is mondá:" Márk18
Tipikus páli dilemma. Nem is értem, hogyan nem lehet ezt észrevenni? Vannak ugye a zsidók (farizeusok, testi Izrael), akik a törvény igazságát próbálják érvényre juttatni, és vannak a pogányok (vámszedő), akik nem a törvény cselekedetei alapján neveztetnek igaznak (megigazultnak). A vámszedő "megigazulván ment az ő házába", tehát ő sem volt igaz előtte. Isten megigazítása jelentetett ki a vámszedőnek, míg a farizeus erről igencsak lemaradt:-)
Jézus megint ugyanazt tanítja, mint Pál? Érdekes...
"Jézus nem mondta, hogy vannak igaz emberek, csak azt, hogy az igazaknak nincs szüksége megtérésre."
No, de miért mond valaki ilyet? Mert föltételezi, hogy vannak igaz emberek.
Az első ter. történetben Isten szerint minden jó, az emberpárt megáldva bocsátja útjára. Jézus ezt a verziót fogadta el:
Mt 19:4. "Ő pedig felelvén, monda: Nem olvastátok-é, hogy a teremtő kezdettől fogva férfiúvá és asszonynyá teremté őket,"
Később hitet tesz az ember-isten egysége mellett Lk 17:21. "Sem azt nem mondják: Ímé itt, vagy: Ímé amott van; mert ímé az Isten országa ti bennetek van."
Jn 14:20 „… én az én Atyámban vagyok, és ti én bennem, és én ti bennetek.”
Az embereket itt sem tartja bűnösnek:
1Jn 5:18. „Tudjuk, hogy valaki Istentől született, nem vétkezik: hanem a ki Istentől született, megőrzi magát, és a gonosz nem illeti őt."
Ádám és Éva garantáltan Istentől születtek, az Ő képmására, így egészen biztos, hogy nem lehettek bűnösök.
Ebben a versben is szót ejt az igazakról:
Mt 9:13 „Elmenvén pedig tanuljátok meg, mi az: Irgalmasságot akarok és nem áldozatot. Mert nem az igazakat hivogatni jöttem, hanem a bűnösöket a megtérésre.”
Jól kirajzolódik Jézus gondolata, mely szerint az ember nem bűnös, hanem Istennel egységben él, szemben a héber felfogással, miszerint eredendően bűnös, (elsődlegesen a nő) és Isten átka kíséri minden pillanatban.
Elszakítva Istentől az embert, félelembe, bűntudatba taszítva.
Tehát az igaz emberek nincsenek, hanem csak bűnös emberek...., hisz te Jézus helyében mondod, nem tévesztettél szerepet véletlenül?
Igaz ki lehet?
Bodri kutya, sarki szarkaláb, vagy....?
Emberre mondják igaz, vagy ember mondja embernek, hogy igaz?
Ha Jézus azt mondja, nem az igazakért jött, hanem a bűnösökért, akkor Pista bácsi Ráró lováért jött, vagy Pista bácsiért, ha ő a bűnös, vagyis ki is a bűnös, ember, vagy állat, vagy az ördög, netán a sátánkasága?
Ha a rendőr mondja, a bűnözőért jött, akkor mindenkit elvisz, ha azt is mondja, hogy nem azokért jött akik nem követtek el bűnt?
Tudod a te hamis egyházad teológiája mindenkit bűnösnek szeretne látni, persze akkor ugye a megtértek is azok, nemde?
a keresztény ámítók szerint..., a csúsztatott hazudozásokkal leplezitek az igazságot..., csakhogy félelmet keltsetek és eladjátok a lelkeiteket egy olyan okafogyott ügyért, ami a hiábavalóságok tömbelméleteit is kimeríti, csupán szolgálóivá váltatok a haszonleső vallások hitetői lélekgyárosoknak!
Olvass evangéliumokból ilyen szöveget is!;
" És a mikor ezt hallja vala Jézus, monda nékik: Nem az egészségeseknek van szükségök orvosra, hanem a betegeknek, nem azért jöttem, hogy igazakat, hanem hogy bűnösöket hívjak megtérésre. "
- "Mert Jézus azt tanította, hogy MINENKINEK szüksége van megtérésre
Korábban úgy véltem, Advocatusdiaboli és pszichiáter barátja diagnózisa eltúlzott, azonban be kell látnom, hogy nagyot tévedtem...Sőt,azt kell mondjam, nagyon elnézőek voltak...
"De én imádkoztam érted, hogy el ne fogyatkozzék a te hited: te azért idővel megtérvén, a te atyádfiait erősítsed."
Ha azért imádkozik, hogy el ne fogyjon a hite, akkor nyilván van neki. Na most, akkor nem kell már megtérnie, ugye?
A mondatban szereplő megtérés az elszenderülésére vonatkozik, mikor megtér az örök vadászmezőkre, atyáihoz...
Bír2:10. "És amikor ez a nemzedék megtért atyáihoz, egy más nemzedék nőtt fel utána,"
"Ez nem állítja, hogy van kilencvenkilenc igaz ember. Csak összehasonlítja a megtérés feletti örömöt, és aki igaznak tartja magát."
Annyiban igazad van, hogy itt a bűnös megtérése fölötti örömön van a hangsúly, de nem lehet figyelmen kívül hagyni az arányt sem, azt a kijelentést meg pláne nem, hogy az igazaknak nincs szükségük megtérésre.
És itt már mindegy is, hogy hogyan oszlanak meg százalékosan a bűnösök/igazak, mert itt meg az igazakon van a hangsúly, azon, hogy nem mindenki bűnös.
"Jézus határozottan tanítja, hogy mindenkinek szüksége van MEGTÉRÉSRE."
Ha nem vetted volna észre ebben a versben éppen azt mondja, hogy az igazaknak nincs szükségük megtérésre.
Ezt:Mózes I. könyve:3:6És látá az asszony, hogy jó az a fa eledelre s hogy kedves a szemnek, és kivánatos az a fa a bölcseségért: szakaszta azért annak gyümölcséből, és evék, és ada vele levő férjénekis, és az is evék.
Lk 15,7. "Mondom néktek, hogy ily módon nagyobb öröm lesz a mennyben egy megtérő bűnösön, hogynem kilenczvenkilencz igaz emberen, a kinek nincs szüksége megtérésre."
Ez nem állítja, hogy van kilencvenkilenc igaz ember. Csak összehasonlítja a megtérés feletti örömöt, és aki igaznak tartja magát.
Jézus határozottan tanítja, hogy mindenkinek szüksége van MEGTÉRÉSRE.
Ez Pál véleménye: "és akképpen a halál minden emberre elhatott, mivelhogy mindenek vétkeztek;"
Ez meg Jézusé, csak 1% vétkes, a többi nem:
Lk 15,7. "Mondom néktek, hogy ily módon nagyobb öröm lesz a mennyben egy megtérő bűnösön, hogynem kilenczvenkilencz igaz emberen, a kinek nincs szüksége megtérésre."
k 15,7. "Mondom néktek, hogy ily módon nagyobb öröm lesz a mennyben egy megtérő bűnösön, hogynem kilenczvenkilencz igaz emberen, a kinek nincs szüksége megtérésre."
Figyelj, ne haragudj, de mindennek van határa. Részemről ennyi. Kérlek ne kérdezz, és ne reagálj semmire amit eddig írtam. Fejezzük be. Neked van igazad.