Ott nem jártam amikor keresgéltem, Érden olyan semleges érzelmekkel néztem körül, Vácon kimondottan hányingerem volt a környezettől. Talán Budaörs az, ahol vettem volna bármit is, ha lett volna olyan amit keresek.
Pest környékén van több lakókocsi keresedés is, ahol szívesen megmutatják neked a lakókat és el is magyaráznak mindent. A Hollakó Budaörsön, a Lakókocsipark Érden, vagy a Kempingvilág a X. kerületben biztosan ilyen helyek.
Ez azèrt van, mert csak kicsi kèpeket lehet betenni, ami annyit jelent, hogy minden kèpet àt kell mèretezni. Ez laptopról is maceràs nemhogy telóról. Èn pl. az utóbbi 1 èvben màr inkàbb feladom. :((
Nagyon jó ez a topic. Én kevésnek találom a képeket (nagyon), amin keresztül megnézhetjük a szerzeményeket, ötleteket, megoldásokat. Ott a mobil mindenkinél :)
Nem egészen. Az átlagos felszereltségű lakókocsiban a világítás és a vízszivattyú 12V-os, a hűtő kapcsolható 12V/230V/gáz üzemmód között. Alapesetben az autóról kapod a 12V-ot, de ha rácsatlakozol a 230V-os hálózatra, egy trafón keresztül az táplálja a 12V-os cuccokat, a hűtőt meg neked kell (legalábbis célszerű) átkapcsolni, jobb úgy a hatásfoka. Álló autónál, 230V nélkül kell a gázüzem, akkuról nem bírná sokáig. Lakókocsiba épített munka-akku nem alap, csak ha mover is van rajta. Annak a töltése viszont elvileg nem egyszerű a bejövő 12V-ról, bár van aki simán párhuzamosan kapcsolja az autó akksival...
12 v tot a vontatótól kapja a 220vot pedig hálozatról. Nem szokott akkumulátor lenni bennük. /Olcsó kategoriában/Ha vissza olvasol rengeteg képet és átalakitási leírást, ötletet találhatsz.
De alapból azért a lakókocsik 90%-a tudja ezt a gázzal működő hűtőt meg hogy 12V-220V ahogy nézegettem.Tehát akkor gondolom van egy akksi is a lakókocsiba.amibe ilyen van azt gyárilag olyan dugvillával szerelik hogy menetközbe is töltse az akksit a kocsiból vagy át kell szereltetni.Vhogy úgy rémlik hogy a dugaljzaton elég sok pólus van.
"Ti mennyit használjátok a lakókocsit egy évbe?mi az a használat mitől megéri?"
Mi általában évente kétszer 3-3,5 hetet lakózunk, igaz 2015-ben és 2016-ban 3-3 hónapot voltunk Görögországban!
Még egy-két kérdés ha nem gond:
"-Mennyi egy lakókocsi fenntartása biztosítás,műszaki?ezekre a gáz miatt kell vmi plusz vizsga is ha jól rémlik ugye?" hát a biztosítás, műszaki most nem akarok hülyeséget írni, utánna kell nézzek, de nem sok.......igen kell egy gáztömörségi és ha 220 V-is van benne, akkor egy szigetelés szilárdsági vizsga is kell!
"-Az abszorpciós gázzal is működő hűtő az valójában hogyan működik?vhogy nem tudom elképzelni :)"- hát a hűtőközeget 12 V esetén 12 V-os fűtőbetét, 220 v esetén 220V-os fűtőbetét, gáz működtetés esetén egy "gázláng" fűti!
Van lehetőség, arra, hogy a 12 V vonójárműböl töténő átvezetés esetén a hűtő utazás közben is hűttsön!!!! Ehhez a vonójármű és a lakó között 13 polusú aljatot és dugvillát kell szereltetni!
Volt olyanom kiegészitő fékkel/ van ilyen elektromos pedálnyomkodó szerkezet ami a féklámpa jelére lassitja,/ ösztömeg 75% lehet vontatni illetve mentéskor többet is ha van sofőr a kocsiba.. Németeknél tilos és ez a papirján is fel van tüntetve. Jó pofa cucc de életveszélyes fék nélkül.
D kategoriás vezethető b vel 3500kg ösztömegig és max 8 utassal de ennél fel van tüntetve hogy külföldön nem ajánlott. ha 3501kg c kell és ugyan úgy 8 utas.
Mire tippelsz? Olvassa az ūzeneted itt vagy èpp kekeckedik valakiv1el a hatàron? :))
Nekem egyèbkènt nem volt hasonló esetem, pedig minden èvben kimegyūnk valahova, a szerelvèny meg mindig a 3500 kilós hatàron tàncol. Nàlam migriket keresnek. Màr 20 èvvel ezelőtt is amikor ez mèg nem volt tèma. Kivètel nèlkūl minden alkalommal vègigmàssza a szőnyeget cipővel a gyökèr, pedig az is elèg lenne, ha bedugnà a fejèt.
Szoktunk ezen polemizálni, hogy sima "B"-s jogsival még üresen sem húzhatja a delikvens az autószállító trailert a nagy megengedett össztömeg miatt. Persze ha a megengedett össztömegek beleférnek a 3.5 tonnába és az üres trailer tényleges tömege nem haladja meg az autójával vontatható maximális súlyt, akkor húzhatja.
Nem lenne bonyolult ez a kérdés csak sokan magyarázzák félre a jogszabályokat és ebbe a körbe időnként a rendőrök is beleesnek. Kiváló példája ennek az a kis köcsög határőr aki velem szórakozott, ezúton is üzenem neki, hogy b+ a az anyját...
Ez a jogharmonizáció egy ingoványos talaj. Onnantól lesz érdekes a dolog, amikor átlépi a delikvens az országhatárt a hazájában szabályos járművel, szerelvénnyel, jogosítvánnyal stb. oszt belefut az első közúti ellenőrzésbe. Schengenen belül határellenőrzés nincs, az országhatárokon felállított tájékoztató táblák mellett nem is lassít mert ledudálják a mögötte jövők. Persze megkapja a képébe, hogy a jogszabály nem ismerése nem mentesít semmi alól de az ember úgy van vele, hogy eu-n belül a franc se túrja a paragrafusokat.
Nem kell feltètlenūl mindennek harmonizàlni. Angoloknàl sok kisautót lehet làtni egy hàromszöv rúdra kötve lakóautó utàn akasztva. Ilyenre itthon nem kapnàl engedèlyt, màs tagàllamban meg hivatalos. Ès ez nem brexit óta lètezik.
De említhetnèm a vontatàsi sebessèget is. Nèmeteknèl megy a 100, nàlunk csak 80.