...10 év és 240 e km ezzel a motorral /Berli I/ ,ebből a fele gázzal után már pár dolgot megéltem és beleástam magam a dolgokba ... de a jó pap is holtig tanul ezért ha nem vagyok indiszkrét megnézném magamnak azt a 3. nyílást , furatot.... de lehetőleg ne most fúrd ki .... :-)) 1-2 fotó ide vagy privátba megköszönném ... a bontottról, újról egyaránt...
Peugeot 307 1.4 8V benzin/LPG! Olajcserés az autó, 240000km van benne, milyen olajat tegyek bele? Eddig Total quartz 9000-et használtam, semmi baj nem volt vele, de azt mondják az okosok, hogy ennyi km után, már illő 10w-40-et használni!
Másik kérdés, a víz hőmérséklet ebben az időben nem megy fel 90C-ig, inkább csak 75C, melegebben meg kicsivel 90C fölé is megy. Termosztát probléma?
nekem ma délután mikor a napon volt 15 fok is bizony volt benne túlnyomás. volt egy kis vákumos balesetem és ezért vagyok bizonytalan hogy nem történt-e valami a szellőző csővel is. én is azon elmélkedtem hogy lehetnek-e valamilyen szelepek a szellőzőben, nem merem csak úgy ráengedni a sűrített levegőt nehogy nagyobb bajt csináljak.
Mintha lennének szelepek a csövekben a csatlakozóknál. Kis golyók. Egyszer nézegettem rajzot, de feladtam, mert nem tudtam rájönni, hogy mi vezérli a kaniszter szelepet.
Ilyen időben nem szokott tulnyomás lenni a tankban. Majd nyáron.
Benzines sorstársak! Kipróbálnátok nekem valamit az autótokon? Holnap mikor melegebb van, pár órányi állás után, elindulás előtt levennétek a tanksapkát hogy nektek is kialakul-e túlnyomás tankban. Nekem most éppen a tankszellőztető csövének vége lóg a szabadba, várva a csere szénszűrűre. Paraszti ésszel azt gondolám így hogy a szellőző vége tök nyitott, nem kéne túlnyomásnak lennie a tankban, de lehet tévedek.
Álítsd a főtengelyt félútra, se lent se fent ott kb ahol találkoznak a dugattyúk útközben, ekkor oda állítod a vezérmű tengejeket ahova akarod, (jelre) (nem fog akadni a szelep a fent lévő dugóba) ezután óvatosan jelre tekered a főtengelyt, ennyi....
Van ill. lett még 1 gondom hátha ebbe is tudtok segíteni.
Mikor leszedtem a vezérműszíjat és a vezérmű fedelet / mind 2 fekete műanyagot / ,hogy bele nézzek mi a helyzet a tengelyekkel és ,hogy el lehet a forgatni csak úgy magába ,nincs e valami gikszer ott bent .
De nem lehetett elforgatni teljesen csak egy negyed és azt is csak úgy hogy ugrik egyet. Utána megakad és csak visszafelé engedi tekerni. Vagyis nem tudom a jelre állítani a két fogaskereket csak akkor ha felteszem a szíjat.
És amilyen ügyes voltam nem jegyeztem meg ,hogy hogy is álltak vagy kell állniuk a vezérlő tengelyeknek mielőtt elforgattam volna őket. És ha nem jól állítom be akkor nem tudom a vezérlést beállítani rajta rendesen.
Tudtok valami robbantott ábrát vagy leírást hogy hogy is kell állnia a két vezérműtengelynek mikor a két fogaskerék a jelen van ?
A tank a tankszellőző csövön keresztül lélegzik, minden más légmentesen zár. A szénszűrős tankszellőzőn három nyílás van. Egy a tankból jövő szellőző csőnek. Egy másik a szellőztető szelepen, ez megy a szívócsőbe a motorhoz. És van egy lefelé néző furat ami a szabadba vezet. Ez a lyuk biztosítja a tank szabadlevegős szellőzését. Mivel aktív szénen keresztül lélegzik nincs benzinszag. És a motor káros vákum nélkül tudja kiszívni a benzingőzt, és a tank is vissza tud lélegezni. Így hogy két hete csak ezen pörgök és szétfűrészeltem az aktivszenes szellőztetőt, plusz hogy sikerült akkor vákumot csinálnom a tankban hogy beszakadjon az ac pumpa teteje, eléggé képbe kerültem sajnos.
Lehet nekem nehéz a felfogásom ,mert nekem az a gondom ,és arra keresek választ-megoldást hogy amikor a feszítőt beszerelem és a 22-karból kiveszem a kis tüskét akkor nálam a D-n túl , vagyis a képen látható célkereszthez ugrik előre ez a kis 22kar .És onnét kell visszaállítanom a D-hez az E be dugott imbusszal .Viszont a rajz -leírás szerint az E beállítót csak balról jobbra szabadna forgatni ahhoz hogy be álljon D-be....ott a forgás iránynál a fekete nyilacska.....
Tehát szabad ennek előfordulnia és szabad visszafelé forgatva az E részt forgatni hogy be állon a D be a kar?
"főtengely jeladó áramkor szakadást ír." .mint be is bizonyosodott nem a jeladóval van gond , a vezetékét kellene kimérni, megvizsgálni ... a trafót is kipróbálhatod , de ahhoz kérj kölcsön egyet egy próba erejéig ...
...az első fele így igaz ... de gondolj bele ha a tanksapka légmentesen zárna előbb-utóbb vákum keletkezne a tankban és a szivattyú sem lenne képes feltolni az üzemanyagot ....és még nem beszéltünk az üzemanyaggőz elszívó rendszerről ...