Azért van még állítási lehetőség. A soros Bosch adagolóban az adagolóelemek is állíthatók egymáshoz képest a regulátorrúd mentén, ezt dieselmérőpadon állítják be, hogy az adott gázpedál (töltés) állásoknál az adagolódugattyúk egyforma mennyiségeket szállítsanak. Na EZT nem szokták a legtöbben megcsinálni-megcsináltatni, met ki kell venni hozzá az adagolót, felszerelni a padra, sokáig kínlódni a beállítással (marha zajos és gázolajszagú munka) a gyári adatok alapján, majd mindent visszaszerelni a motorra. Ez csodákat tud tenni a motorral. Anno a szépemlékű Spirálban ezt megcsináltuk a 240D-mmel, utána kockakövön padlógáznál még a 2-esbe váltásnál (automata volt) is megpördült kissé valamelyik hátsó kerék. Sokat dobott az autón.
Az előtöltés az az előbefecskendezési szög. Ugyanis a gyulladási késedelem és égési idő miatt nem a felső holtpontban, hanem előbb kell a befecskendezést (helyesen beporlasztást) megkezdeni. Olyan, mint benzinesnél az elégyújtás. Ha kicsi az előtöltés, attól füstölhet, meg gyenge is. Zöldkártyás megoldja, szánd rá szerintem azt a pénzt.
Holnap ha korrekt az ido akkor leszaladok a parkoloba es megnezem a szelephezagokat...ha jol remleik hidegen sz10-k30, melegen 15-35...Persze a lancot es a feszitot is megnezem ha mar ott van :)
Igazad van! Azt nem neztuk...siman lehet azert ilyen buta a kompresszio 1 hengerben mert utana kene allitani! Erre nem is gondoltam...minel elobb megnezem a hezagokat!
Na, kicsereltek a porlasztocsucsokat...mertek kompresszios is! Hat eleg harmatos :) 22,5 az osszesbe...kiveve a masodik hengerben..ott valami gebasz van mert 17,5...de szerintem elmerte a ficko!
Mindenesetre fustolunk meg mindig...tehat most tanacstalan vagyok...es egy lehelletnyivel talan erosebb lett de meg mindig nem hozza amit hoznia kene!
A porlasztok egyebkent egyfromak voltak...80-85 bar korul nyitottak...tehat eleg fosok voltak...
Kerdes!!!!!
A rudazatokna,k hogy kellene lenniuk??? Tehat minek mennyire kene nyitva lennie gaz nelkul es teljes gazzal...ugye a gazzal tobb rudazatot is mozgat az ember....aztan van meg a pillangoszelep mogott meg egy pillangoszelep...ugy nezem azon rugonak kene lkennie...semmi nincs rajta...meg ilyenek...tehat vaki felvazolhatna ,hogy minek is es hogy is kene lennie!
Mivel nincs már állólámpásom, eladom a következőket:
- egy pár Bosch első lámpatest, jó állapotú gumi tömítéssel, minden állítócsavarral (nem berohadt) , de krómkeret nélkül. A foncsor (fém) nem rozsdás, de már nem tükör, néhol be van mattulva. Nekem jól világított. Sík üveges (másfeles és kettes széria).
15e Ft
- egy Mercedes 7 literes pótkerékbe való benzinkanna kiöntővel, pótkerék betéttel. A betét cikkszám szerint 124-es mercié, a kanna sokféle 14-es vagy nagyobb pótkerékbe is jó, gyári, vadi új, ahogy a rögzítőcsavarja is.
Hat nalam az alapjarat szep...fordulaton is jo...csak szerintem gyengebb mint kellene...na azt 200D-nel el tudod kepzelni :) Illetve alapjaraton is es fordulaton is ugy fustol mint a veszedelem!
Csucsokat a bardinal vettem...Super Diesel (olasz) 3000/darab Bosch 4000/darab..en kedvezmennyel hoztam el a SD-t 2000 Ft-ert...bosch 3000 lett volna...nem akartam rajta sporolni de lehet nem is kell majd..es akkor hulyesg lett volna...masreszt az evi 10 ezer ami belemegy nem sok...igy majdnem mindegy mit rakok bele...
Remelem majd most kiderul az igazsag...ha nem akkor az adagolo lesz a ludas.....majd elvalik...
Ülések: ha a laposvasas merevitést választod, mindenképpen tegyél felülre is, mert lefelé nyomja a súly, amúgy alólra nem fontos. Alulra elől kellene, ha nem a gyári pontokba lenne fogva, mivel ahogy beledőlsz a háttámlába, az elejét az ülésnek felfelé húzod. Porlasztók: Én kb 2 hete cseréltem porlasztókat, a motor egy keveset futott cseremotor(állitólag 200ezer km, ami ezeknél a motroknál semmi, még nem volt megbontva), jól húzott, semmi füst, viszont alapjáraton majd' szétverte az autót rettenetes rángatott, rázkódott. Végső kétségbesésemben rászántam magam a porlasztócserére. Volt otthon kb 20 darab porlasztóm, elvittem őket a szerelőhoz, szerencsére pont 4 darab volt jó közöttük. kiszedtük a motorból a porlasztókat, lemértük őket, hirtelen nyomásra 115 bar-on nyitottak, szépen porlasztottak, viszont ha lassan adtad rá a nyomást akkor folytak. Ezzel meg is volt a magyarázat hogy kis fordulaton miért rázkódott, nagy fordulaton meg szépen ment. Betettük az összeválogatott porlasztókat azóta megint ugy megy mint a svájci óra. Amúgy hol vetted a csúcsokat és milyen márkájuak?, mert én is össze akarok rakni egy garnitúra tartalék porlasztót.
Most ugy nez ki, hogy delutan 5-re vinnem kell ide a kozelbe a kiszedett porlasztokat....labon nem szivesen mozgok vele...az ordog nem alszik nem kizart,hogy belefutok az igen tisztelt "biztosurakba" :) Ha nem adja magat konnyen akkor inkabb elgurulok... 1500 penzert csinalja meg darabjat...sok? keves? Aztan lehet nem is ott van a hiba es jo allapotuak vannak benne....akkor inkabb levasarolom azt a 8 ezret a bardiban....csak akkor mashol lesz a hiba...mar a fustoles oka...
Tuzkarikarol erdeklodom a bardiban...de a fickonak tuti lesz...nem egy anyagi csod!
Merevitesrol nem gondoskodtam de azert eleg combos alatetekkel lett felfogatva....ha jarni fog az auto akkor megoldom a merevitest de nem belulrol hanem alulrol! Egy laposvasat fogatok fel alatet gyanant alulrol...tehat a padlolemez aljan keresztbe...2 lyuk a 2 csavarnak...az frankon fogja majd....es ha nem csuna akkor felul is...nem tudom ertheto e :)
Elol egyebkent a gyari merevitesbe van felteve...csak hatul log tul ahogy a kepeken is latszik...tehat nem dol ossze a vilag..raadasul a terhet a hatso gyari merevites is viseli mivel azon fexik...
Remelem azert a csucsok csereje mar ha indokolt akkor megoldja a fustolest es nemi plussz powert is kap a masina :)
grats! a leirtak alapján rosszabbra számitottam, de igy képeken teljesen egyben van! a porlasztócsúcsokhoz még annyit, hogy egyszerübb ha az adagolós szedi ki őket, már csak azért is mert egy spéci 27-es csőkulcs kell hozzájuk, meg nemritkán az előkamra leszoritóval együtt jön ki; én javasolnám hogy vegyél 4 db tűzkarikát (kis tömitőgyürű a porlasztócsúcs alatt), nehényszáz forint 4 db. Ülések: én hosszab távon mindenképpen ajánlanám hogy állólámpás ülésben gondolkozz 2 okból: - egy jó állapotú állólámpás ülés nagyon kényelmes (főleg hosszú távon érzi az ember) - a képeken nem látszik hogy tettél-e valami merevitést ahol kifúrtad a padlólemezt, mert a német mérnökök nemhiába nem a padlólemezbe csavarozták az ülést hanem merevitőre. Nemegy autót láttam utólag belefűrt üléssel és hát elég lelombozoan nézett ki a padlójuk. Ha mindenképpen a mondeó ülésekhez ragaszkodsz, javaslom hogy az eredeti felfogatási pontokra tegyél hosszábba két-két négyszögprofilt, majd azokra keresztben két-két néygszögprofilt és azokra fúrd fel az üléseket. Nem okoskodni akarok csak a tapasztalatomat megosztani.
Hát szerintem azért nézze csak meg Bokonon Kolléga a gyújtást - hűtést (légtelenítés ?) is...Egyáltalán jól mutat a hőmérő ?
Ez nem a rossz benzin, attól csörög meg köhög, meg fullad, de nem kap hőgutát.
Persze okoskodok , de az én 200-asom soha nem melegedett túl, se felujítás után, se állott őszi benzinnel tavasszal az első utján. Pláne nem 90-es utazósebességnél.
És feltétlenül cserélj tűzkarikát is! (A rézkarika a hengerfejben...tudod.) Kicserélni komplett OK, de mint már szólottak, a befecskendezési nyomást Te nem tudod beállítani. Vagyis cucc ki> adagolóshoz elviszed az új dűznikkel. Ő elvégzi a dolgát> berakni. Légtelenítés> pöcc> röff.
Kösz a választ,csúcsot magad ne cserélj,nem a szétszedés a gond,hanem a beálítás amihez kell 1 mechanikus műszer,vidd őket el adagolóshoz,vagy ahol régi traktorok vannak,volt tsz,vagy gazdaság,ott beállítják.hézagolással állítják be,kereshtsz független bosch műhelyt is,nem nagy pénzért mecsinálják.Ja,és ki ne bontsad a gumiból őket,mert még leejted,oszt vége.
Irja mar le valaki ,hogy hogy is zajlik pontosan egy porlasztocsucs csere!
Ranezesre nem tunik nagy ordongosegnek de inkabb rakerdezek mielott huzhatom majd at valamelyik szervizbe!!!
Nem anygai megfontolasbol hanem egyebkentis magam akarom csinalni! Ilyen dolgok sosem okoztak gondot de konkretan porlasztotucsot sosem csereltem meg....tehat inkabb megkerdezem!
S.O.S kene mert holnap meg akarom csinalni...ma megvettem a porlasztocsocsukat...2040 Ft/darab....mert alapjaraton is ugy fustol mint a hetes busz! Remelem itt van a kutya elasva...ha nem akkor legalabb azok is ujak lesznek benne :)
Ja igen...a hatso ules az egy az egyben bement...azzal nem votl gond..pont jol beszorult...csak par csavarral a hattamla reszt kellett felfogatni...bar az sem nagyon esett volna ki...Kicsinek tunhet az az ulofelulet...de csak akkro ha igy nyitott ajtonal nezi az ember...ha benne ulsz nem sok hely marad....lekarpitoztam a kerekiveket is, ezert szerintem teljesen kulturalt...
Ugy van beallitva most az elso ules ,hogy nekem jo....az anyosules meg csontig hatra van tolva...es megis ennyi hely maradt....hatul nagyon nagy hely v an igy....igazan kenyelmes, jora sikerult!
Ford Mondeo ulesek...faragni nem sokat kellett vegulis....legrosszabb esetben is csak 4 lyuk a padlolemezbe...nekem 3 kellett..aztan alatetekkel alasturcoltam...
Szonyegezest sima DIEGO-ban kaphato karpitszonyeggel oldottam meg...a legolcsobb volt a legjobb mert az volt messze a lefvekonyabb...es hat ugye a sok kanyar miatt ertelemszeruen olyan kellett....495 ft/ m2...osszesen olyan 8m2-t hasznaltam el....votl feketeben is de nem raktaron...mondom megteszi a szurke is mert az ulesben is van szurke az ajtok meg ugyis feketek lettek!
Mások voltak a régi benzinek. Pl. a maiakban már adott mértékben bele van keverve bioösszetevő (és még sok más, amiről nem tudunk, pl. az ólom oktánnövelő hatását ciklikus vegyületekkel pótolják). Ami azért jó, mert egy régi benzinnel 20 év múlva is beindul az autó, az újban viszont hamar megindul a bomlás, amitől lényegesen megváltoznak a tulajdonságai. bokonon: 98 -as van benne? Gyárilag az kellett bele, és mivel a tiéd most lett újítva, egyrészt eleve jobban melegszik (amitől nő az öngyulladási hajlam), másrészt a jó kompresszió miatt is igényelheti.
Azért az állólámpás hathengerese már nem az ötvenes években készült, bár a gyökerek valóban oda vezetnek, a 220S -hez. Azonban ezt a motort már a Fecskék és 108 -asok tapasztalatait felhasználva tervezték, már 6 helyen csapágyazott a főtengely, magasabb a kompresszió, jobb a hűtése. MINDEN háború utáni hathengeres az öreg 220 -asból bújt ki, egészen az M110 -ig (ami már nem), sőt a négyhengeresek is nagyon hasonlóak konstrukciósan, csak két hengerrel kevesebbek. Mind konzervatív építésű soros motorok, az apróságok azok, amiket folyamatosan fejlesztettek, kis kompresszióemelés, hengerfej, szelepek, anyagminőség, pontosság...
OFF.: Hát a transzporterek motorjának azért teljesen máshogyan van megoldva a hűtése, mások a motor méretei, stb., ne menjünk bele. Barényiről meg annyit, hogy minden elismerés megilleti a biztonságtechnikai fejlesztéseiért, de a Bogarat ne keverjük bele. Ez kb. olyan, mintha a görögöket illetné az elismerés a repülőgép feltalálásáért, mert volt egy mondájuk Ikaruszról. Akkoriban mindenki bogárhátú farmotoros autókat rajzolt, mert az volt a korszellem, a Tatratól a Merciig mindenki olyat csinált (tudjátok: 170H...). Elméletben elképzelni valamit, meg megtervezni, gyártásba vinni két más dolog. A történetben egyedül a Tatra -nak lett volna sírnivalója egyébként...
Hat a lehetosegekhez merten lett jo :) Iden nem is terveztem ,hogy szebbre vagy jobbra megcsinalom...ha bevaltja a hozza fuzott remenyeimet es ugy szuperal ahogy en szeretnem, akkor jovo osszel rendesen rendberakom....kap uj fenyezest es ilyenek! Ha pedig nem, akkor nem szivesen aldozok ra vagyonokat....tehat inkabb varok 1 evecsket...es ha megszeretem akkor rendberakom....addig pedig egeszsegesen tartom...mert azt hiszem igy sem az jut az ember eszebe rola ,hogy ez egy pusztulat igaslo! Egyebkent koszonom :)