Hát meghajtom fejem az ész érvek előtt! Jogos, hogy a WC-k stb... Sajnos eléggé elszomorító, hogy ilyen állapotok uralkodnak a magyar kocssikban :( Bár hozzá kell tenni, hogy néha lehet találni nagyon tisztességes Bhv-t, By-t, meg Bx-et is. Sőt Szeged Bo-i is nagyon rendesek!
És szerintem sok vasútbarát jobban szereti ezeket, mint az IC kocsikat! De jogos, most ilyen kell.
A jegyek gyakorlatilag is elkészültek, hogy áulják is őket, aztat nem t'om. Viszont minek az aksit tölteni? A NOHAB-on is van villanystekk, arról meg csak elmegy a fesz - vagy pedig a kocsinak saját energiaellátó rendszere is van, ami táplálhat...
A WC-nél meg nem kell félni, nem zár be, a termes DWA-kocsikban NEM wákuumos a rötyi...
Nem értem, feltétlenül termes, lehúzható ablakú, Z-típusú kocsi kell?
Az ajtókat lehet kézzel is nyitni-zárni valóban, csak kicsit kényelmetlen. A világításra estefelé esetleg szükség lesz, bár sok vasútbarát a 20 W-os izzók fényénél is megérti egymást. Viszont lehet, hogy a WC-ajtó bezáródik, és akkor aki sok sört ivott, az szorongatott helyzetben lesz. Akkutöltés 2 órán keresztül...értelme van, csak kevesellni fogja a kocsi. Hogy az aksi mit bír, azt csak ö tudja, de a világítás 10 perc után már egyharmadon müködik, ez személyes tapasztalat.
Hali,
Elvileg a jegyek elkészültek, szerintem holnap dél UTÁN mehettek venni a Belgrád rkp. 26-ba, a Nosztalgia Kft. boltjába.
Kocsiügy: sajna mégsem tisztázódott még ma, hogy hány kocsi és milyen lesz. De lehetséges, hogy nem is kell 200 résztvevő csak 150. Holnap lesz újabb megbeszélés, akkor fogjuk pontosan tudni. A szükséges résztvevők számától függ a kocsik mennyisége is. 3 kocsi biztosan lesz. DWA kocsik: a külső és belső ajtókat kézzel is lehet nyitni. Világítás pedig csak este kell. A WC és csap jogos, szerinted Zoli ezeket tudja működtetni az aksi egy napon keresztül? Esetleg megkérdezem, hogy Szombathelyen azalatt a 2-3 óra alatt nem tudják-e az aksikat tölteni? Vizet is lehet, hogy kellene majd a kocsikba tölteni...
Üdv:
marslakó
Uj tagként egy kis pontosítás: a miskolci Bko-kocsik Szombathelyre kerültek, míg a nyíregyháziak Nagykanizsára - utóbbiak a sötétszürke ablakkeretesek. A lepusztulás oka pedig az eltelt idö, továbbá a széthúzott fövizsga-ciklusidö. Szerintem jó ötlet volt erre a két hosszabb vonalra tenni ezeket a kocsikat, mégiscsak kellemesebb egy párnás kocsiban utazni Budapeströl Szombathelyre vagy Nagykanizsára, föleg nyáron +35 fokban.
Marslakónak: küldtem emailt, nem olvastad? Röviden: 20-70 Bpm kocsit szerintem nem fognak adni, mert annak folyamatos energiaellátás kell, különben ajtók, világítás, WC leállnak. Márcsak a történelmi hüség kedvéért is csíkos gyorsvonati kocsikat kellene igényelni, a NOHAB-ok az elsö 20 évben föleg ilyenekkel rohangáltak Szegedre, Pécsre, Nagykanizsára.
Jo, hogy van ez a forum, mar a menet elott kiderulnek az igenyek!
A 2-3-4 hozzaszolo igenyet mar erdemes tiszteletben tartani. Annyit tudok mondani, hogy egyelore 3 kocsirol volt szo, de hetfon meg egyeztetunk ar ugyben. Elvileg (de valszeg csak elvileg) nincs kulonbseg kocsi es kocsi kozott, de mint a bevezetokben emlitettem, meg nem fix, hogy ad "DWA" kocsit a MAV. Ha valaki a Bhv-t valasztana, akkor viszont azt is vegye figyelembe, hogy neha elol lesz, neha meg hatul! No, kocsitipusrol konkretat tobbet most nem tudok mondani. Talan hetfon.
Kihasznaltsag: jo a 36%-os kihasznaltsag, de az tavaly nekem erosen rafizeteses volt. Isten igazabol az 50%-os kihasznaltsag az idealis azoknal a kulfoldi utaknal, ahol mindenki log az ablakban. De voltam mar olyan penznyereszkedo utonis, ahol tele volt minden kocsi (Igaz, elso o. kocsik voltak), vagy 4-en ultek egy 6szemelyes fulkeben. Namost, itt a magyar arkepzes miatt kicsit ki vagyunk szolgaltatva a sorsnak, de a tapasztalatom az volt az eddigi utakon, hogy nem logott egyfolytaban mindenki az ablakban, es voltak, akik egyaltalan nem is mentek ablak kozelbe. Ha hozzavesszuk, hogy a DWA ablakok szelesek, akkor szerintem elfogadhato egy 70%-os kihasznaltsag. A kocsi eleg kenyelmes, nagy hely van a labaknak, nem kell csupan a kihasznaltsag miatt szorongani. A bufe dolog az egy mas tema, ezt is meg egyeztetni kell.
Csaladi kedvezmeny: az en elkepzelesem az volt, hogy aki 2 felnott+2gyerek felallasban utazik, annak mar erje meg csaladi jegyet venni. Tehat 4 vagy tobb fore 16ezer Ft alatt valahol (de feltehetoen 12 felett). Errol is meg kell beszelnunk a Nosztalgia Kft-vel, tekintve, hogy az anyagi felelosseg az ovek!!! Igy nem szivesen nyilatkoznek a nevukben anelkul, hogy rabolintottak volna.
Remelem atmenetileg ez is segit nektek az elmelkedesben. Hetfon este remelem sokkal okosabbak leszunk. Udv,
Hello, mindenki!
A kocsitemahoz: En is elegedett voltam a tavaly majusi nepsuruseggel, es szerintem is hozzatartozik a vonathoz a menetzaj, olajszag, meg minden kulso hang!
Kompromisszumkent ajanlom Marslakonak A KET csikos DWA utan KET Bhv csatolasat (menet kozben a sorrend tobbszor modosul). A Bhv segiti a gyors utasaramlast fotomegallasok eseten is.
Jo lenne igy, sracok?
Udv.: maczko.
Szombathelyi volt az igaz, de úgy látszik, (fa)Szombathely a rossz gazda, hiszen miskolci IC-korábán nem volt olyan lepuszta...
Ja és most beugrott, hogy a kilátás kedviért lett a termes kocsi megszavazva!
Armand!
Hadd idézzem egy korábbi hozzászólásom erről:
BahnScorper válasz erre | adatok | e-mail 2000.03.02 12:16 (7890)
Akkor nagyon jó Bko-t fogtál ki, mert mentem én már olyanon, hogy 1 merő mocsok, levandalizált ülések, a rötyi a szokásos, a szappantartóhoz (ki volt belezve) meg odaírták, hogy "zsidószappan". - és mindez MÁR 1997 húsvétján...
Sajnos manapsag, ami nem IC kocsi, vagy Z1,Z2-es nemzetkozi, illetve uj Bhv, annak aretyoja elfogadhatatlan. Fulkes kocsi meg nem nagyon kene
mert, nem igazan jo belole a kilatas.
BahnScorper!
Nincsenek meg annyira lepusztulva a Bko-k, legalabbis Kanizsan, a fugginyoket kiloptak ugyan beloluk, de szerintem a legkulturaltab kocsik
az IC utan. A gyorsokra ezeket rakjak foleg, meg a gyori Bo-inkat. Ezekben egyedul a retyo az ami tragya, atobbi elfodhato szinvonalu.
Én is hasonlóan "érzek" mint te kocsik ügyében. de a WC-vel kapcs Armand-nak igaza van.
Szivesebben megyek én is Bhv,By,B,Bo,Bko(!) tipusokkal, mert ezeknél még megvan a vasúthoz tartozó hang :) , nem úgy a hangszigetelt, tárcsafékes kocsiknál.
Armand:
Esetleg Bko vagy Bo nem lehet megoldás? Ha jól láttam Bko-ban 6 személyes plüss-ös kupék vannak...
Pali!
Megnezted te annak a Bhv-nak a klotyojat?
Az kisse undorito volt, akarmennyire is elfogadhato volt a Bhv belseje egybkent.
Ezert kell Bpm, hogy ne undorodjanak egyesek a WC-tol, barkire rajohet a szukseg, es te se ultel volna bele azt hiszem. A Bpm-nek meg nincs szetbarmolva az ilyen celu letesitmenye. Es nem csak magyarok lesznek, hanem germanok, es megnezik mire fizetik ki penzuket.
Hát a fene se tudja... Nem feltétlen az ár miatt mondom, mert nem tudom mennyi egy ilyen kocsi bérleti díja (biztosan nem egységes, és ez nem a legolcsóbb) de nekem a vonatozáshoz hozzá tartozik pl. az olajszag, a PICI kosz :) és a MŰBŐRÜLÉS! Biztos ez valami csökevény, de pl. ha a pesti vonaton csak egy By, vagy Bhv van, akkor legyen akármilyen retkes, én azzal megyek, nem Bmx-el! Ez hozzá tartozik, és szerintem tavaly is jól elvoltunk a Bhv-ban. Nem?
És amellett, biztosan olcsóbb is (mondom, nem ez a fő érv), mert ahogy Leho is írja, egy 4 tagú családnál azért már 12e Ft+ egyéb költségek, majdem 20 az Gabi!
Biztos sokan jönnek így is, de szerintem senki nem húzná a száját, ha egy igazi "kék" kocsi jönne!
Az egyik helyen Bp-ről, a másik Bpm-ről volt szó. Ha jól tudom, a kettő nem ugyanaz. Bp-k járnak Szeged felé, azon nincs lehúzható ablak. Talán. Vagy mégsem?
először is a válaszok:
1. Ezt nem tudom, de valőszínű
2. Valószínűleg Pesten át, de éjszaka (ez ilyen hosszított menet, hadd aludják ki magukat az angolok)
3. Hát az, hogy felmegy a vonat Poprádra vagy hova... hogy aztán THÉV vagy mi, azt már nem t'om. (de ez is éjszaka)
4. Állítólag a hónapok első hétvégéin lesz Esztergom
5. Ezt nem t'om, szerintem 40-46
6. Igen, úgy mint a parádénál.
7. szerintem itt ez az "x DM-nek megfelelő forintösszeg", a parádéra is így árulták a jegyeket.
Amúgy, csak úgy mellesleg, ezen utak, és ez a NOHAB-os menet NEM egy és ugyanazon helyen lettek kitalálva, és megszervezve.
Kapacitás: Elviekben 3 vagy 4 Bp kocsi lenne, az 240 vagy 320 üh...
De mondom, marslakó az illetékesebb!