Ez azért érdekelne milyen különbség van a két optika között, mert gyanítom csak egy reklám fogás a Sony részéről a carl zeiss optika kiemelése. Tudsz műszaki vagy "látható" különbséget említeni ?
Ezt azért kérdem mert én is nagy dilemába vagyok.
Milyen gépet vegyek jelenleg egy 8 sony-im van, és pontosan ezért nagyon nézegetem TRV 350 E-t.
Mi tetszik benne. ennyiért egyetlen kamerában sem találtam többet, de lehet tévedek, ha van ilyen írjatok.
-Ami tetszik a gépben, a bevált mechanika, az uj DV mini gépek nem bírnak ennyit ezt itt társ topikban többen említik. A nagysága ??? a kicsi DV
kamerákban jobban átmegy a gép alapzaja a mikrofonba. Csendes felvételeknél szépen hallatszik a szalag sustorgássa. A kicsi DV kamerák nagyon könnyüek, orrod a legtöbbnél surolja az akumlátort, nehéz nyugodtan tartani.
-Lehet a fokusz kézzel állítani
-DV ki és bemenet
-analog ki bemenet
Ennyiért (220 e) tudtok jobbat, mert többet nem fogok kiadni, ahogy elnézem a sokkal drágább gépek, képben nem tudnak többet csak szolgáltatásban.
baraka113: végül is engem nem zavar ha ez a normális, csak működjön jól. Marha csendes felvételt még nem csináltam vele, igy én nem is hallok belőle semmit visszajátszáskor. Ha VCR módban van és nem megy a lejátszás vagy tekerés akkor ez csöndben van.....
Sziasztok!
Valaki magyarázza el nekem laikusnak, hogy mi a különbség a mini digit kamera és a digit kamera között!
(a mini szót értem!)
Az érdekelne, hogy adathordozó? Adathordozó méret? Minőségbeli különbség?
Most szeretnék venni egy digit kamerát és nem szeretnék tök hülyén az eladóra nézni, hanem úgy, mint aki érti mit hadovál.
Tudtok-e olyan helyet, ahol normálisan megmutatják az eszközt, gondolok itt a felvételekre, rálökik szg-re, tv-re, vagy valami, nemcsak a kezedbe nyomják, hogy neje, paraszt! Irány a kassza!
Van egy notebookom, amelyen van 2 firewire csatlakozó. Át szeretném tölteni a rögzített filmeket egy Sony TRV355E-r?l. Szerintetek a notebookba épített 5400RPM winchester elég lesz adatátviteli sebességben? Valahol olvastam, hogy olyan 3.5 MB/sec adat jön ilyenkor be. SiSoft Sandraval néztem, olyan 9 MB/sec sebességet írt a winchester sebességére. Lehet valamilyen gond?
Garancia: a búgás nekem a trv33-on egyértelműen a típus konstrukciós hibája. Egyszerűen kicsi a gép, és a szervo zaját a negyed milliméteres műanyag kaszni nem tudja elnyelni. Ez igaz az összes 2003-as miniDV-s trv modellre. A trv345 kicsit nagyobb darab, de azt gondolom, ugyanez a gond, mert ugyanolyan minőségű anyagból készül mindkét gép. Egyébként a zúgás akkor is hallható, ha a szalagot nem tekeri a gép... Ha a Sony mellett maradsz, akkor érdemes megbarátkozni a gondolattal, hogy a felvételen is ott lesz a zúgás, nekem csak az éjszaka alvó gyermek felvétele esetén zavaró, egyébként a környezeti háttérzaj többszöröse a zúgásnak, alternatíva, hogy veszel külső mikrofont, sok tízezer pézér, és még cipelheted is...
Milyen jó, hogy szó volt a kromatikus aberrációról! Pénteken az Auchan sony szalonban (mert az Izabellába nem járunk ugye...) vettem egy echte sony 2x-es zoom objektívet. Ára 25.000. Feltettem és elájultam.
1. A tövig betekert objektív széle korben belelógott a képbe!
2. A képszéleken tök homály volt.
3. A képszéleken kromatikus aberráció jelentkezett, de nagyon brutálisan.
Ennyit ér a drága sony lencse. Képzelem a hama feleennyiért mit mutat. Visszavittem és szó nélkül visszacsengették a zsét.
Igen! A drágábbak pl canopous storm v. raptor már effektezeni is tudnak azaz a vágás során ők dolgoznak levéve a terhet a procirol ezek 100 000körül-től de inkább már kisebb studioba valok.
A 30 ezres pinnacle stb cuccok csak a softverbe különböznek amit meg a fantáziádra bizom hogy milyen forrásbol szerezed meg :). Otthonra jo az olcso is és sofvernek meg vegas 4. www.sonicfoundry.com
Még egy kérdés: egyenlőre még nincs FireWire kártya a gépemben, így az USB-n keresztül capture-lök. Eléggé szaggat a végeredmény. Ez javulni fog ha meglessz a FireWire vagy a gép gyenge? (1000cerka, 384sdram, szar Acorp alaplap)
Üdv!
Akiknek van sony trv345-ös kamerája vagy hasonló digital 8-a, az légyszi árulja el, hogy amikor CAMERA módban vagy VCR-módban(lejátszás ,tekerés közben)van a kamera normális-e ha enyhe búgó hangot ad ki. A motor lenne az? Köszi....
Talán nem pontosan ide való a kérdés, de felteszem, hátha..:
Szándékom: digitális felvétel (miniDV kamera adott), számítógépes vágás, DVD/CVCD/VCD írás(archiválás).
Kérdésem: mit milyen formátumban érdemes csinálni, konkrétan a capture-re és a vágás-ra a dv/avi/xvid vagy MPEG2 közül melyik irányba érdemes eindulni. Egy közepes Canopus/Matrox/Pinneacle még valszeg belefér a büdzsébe, de a formátumokat tekintve tanácstalan vagyok. Szempont, hogy az eredmény a lehető legjobb minőségű legyen, nem annyira, de szintén szempont esetleg a minél kesevebb renderelési idő, ha nem is feltétlenül RT minden egyes effekt az utómunkában.
Köszi:
Baraka
cs_gaborka:
Eléggé biztos voltam a dolgomban, de azért rákérdeztem a "Digitális fényképezés" topicban is.
Íme Birdie válasza:
"Jól tudod, az aberrációk a lencsetagok nem tökéletes kialakítása okozza (a lencsék különböző szögben törik a különböző hullámhosszú fénysugarakat. Ebből leginkább a kék színt látjuk, másik oldalon sárgás-zöldes színek jelentkeznek, ez kevésbé látható).
Az effektus javítása a lencsetagok tervezésénél lehetséges, ún. apokromát lencsetagok beépítésével, amelyek szintén más szögben törik a különböző hullámhosszú fénysugarakat, de pont ellentétes irányban, mint a hagyományos lencsetagok teszik, így szüntetve meg az egész rendszerre nézve az aberráció eme fajtáját.
"
cs_gaborka:
A kromatikus aberrációt szó szerint talán színbeli elrajzolás-nak lehetne fordítani. Vagyis az objektívnek egy hibája, melynek hatására a képen kékes-lilás foltok jelennek meg a nagy kontrasztkülönbségű részeken.
Az alább belinkelt kép tetején jól láthatóak a lilás elszineződések a fák törzsénél és a levelek szélein.
Minta a kr. aberrációra a Digicam tesztfotói közül
vw1966:
"ja még az olcso jvc-n is van fehéregyensuly ami szerintem alap ha valaki komolyan gondolja ami csinál"
Most mit tegyek? Adjam el a 2 hónapos Sony-mat és vegyek helyette egy olcsó JVC-t, hogy legyen manual fehéregyensúlyom?
Félre a tréfát ;-). Egyetértek Veled, hogy fehéregyensúly állítással szebb, élethűbb felvételek készíthetőek. Sajnos az én masinámon ez a lehetőség csak korlátozottan van meg. Ez van! Viszont aki még kamera vásárlás előtt áll, annak valóban érdemes ezt a szempontot is figyelembe venni.
Szerintem ez egy vicc amit a sony csinált!
Ma volt a kezemben egy trv19E.
Megint egy ujabb parasztvakitás ami a kezelhetőség rovására megy...ez az érintőképernyő oltári nagy baromság. Eleve én nem is használok LCD mert nem azt adja vissza mint a valos szinek és csak az akksit meriti és utba van hogy normálisan/két kézzel/ megfogjam kamerát. Ezen 19-n egy gomb se áll kézre.
Feltettünk rá egy nagyon nagy kapcitásu gyári akksit attol meg hátra akar dőlni és olyan szerencsétlen a kialakitása hogy az ember szeme nem fér oda a keresőhöz :D.
Véleményem szerint a sony a home katagoriában nagyon megy a bovli felé és semmivel sem ér többet mint a 140 000ft-os Samsung vagy JVC/ami nekem is van családi videora/.
1 mindegyik-nek miniatür mechanikája van - rövid élettartam
2 DV miatt a rögzités szabványos tömöritéssel megy DV pal europában
3 nevezheti akárminek az optikát de átlagos kürülmények között jol beállitva az olcso kamerák /140 000/ adnak olyan képet mint a 350 000resek
Szerintem családi videora 150 000ig. Ha meg valaki melozni akar vegyen pd sorozatú sony-t vagy DSR-370est
Én kb. 2 hónapja vettem meg a TRV355 kisöccsét egy TRV345-öst. Ez tudtommal annyiban különbözik a 355-től, hogy nincs rajta MemoryStick és az ehhez kapcsolódó funkciók.
Összességében meg vagyok elégedve a 345-össel, az én elvárásaimnak megfelel.
Röviden leírok néhány pozitívumot és negatívumot, melyek számomra fontosak.
Előnyök:
- probléma nélkül le tudom játszani a meglévő Hi8-as felvételeket
- van rajta analóg és digitális ki/bemenet (pl. digitalizálhatok vele VHS kazettát vagy TV adást)
- olcsóbb Hi8-as kazetta is használható hozzá, igaz a műsoridő 2/3-a a kazettán feltűntetettnek.
- fontos volt a nagy optikai zoom (20x), mert szeretek(nék) vadon élő állatokat is filmezni
- van manuális fókusz és megvilágítás
- tetszik a Sony InfoLithium megoldása, mely percre kiírja, hogy még mennyi energia van az akksiban. Órával nem mértem utána, de szerintem elég pontos.
- kb. 10-12x-es nagyításig jó a kamera digit. képstabilizátora, efölött már erősen ajánlott az állvány.
Hátrányok:
- viszonylag nagy az optika kromatikus aberrációja
- nincs manuális fehéregyensúly, csak felvételi szituációkat lehet választani (portré, naplemente, stb.)
- valami miatt nagyon érzékeny a párásodásra. Már kétszer voltam olyan helyzetben, hogy emiatt nem indult el, pedig egyik esetben sem volt szélsőséges a helyzet. Első esetben reggel a kissé hűvösebb szobából vittem ki a konyhába, másodszor pedig 2 hete mikor jó meleg volt és eléggé izzadt a tenyerem.
Tényleg, nem tudja valaki, hol lehet a kamera pára érzékelője?
Végül még be kell valljam, hogy én sem vagyok egy vérprofi, ez az első saját kamerám, úgyhogy nagyon összehasonlítani nem tudom másokkal.
Remélem tudtam valamennyire segíteni a döntésben!
Jani_bátyó
A fény átmegy az optikai lencsén, egy CCD nevű érzékelőre jut, abból egy elektronika kiolvassa a kép jellemzőit (színek, fényesség stb.), és digitális jelekre alakítva rögzíti a képkockákból álló filmet egy kis kazettára.
Valami ilyesmire gondoltál? :)))
basszus...!
digi8-as kazetta helyett sikerült standard 8-as levennem a polcról a tescoban! számomra érdekes módon ezzel is működik, de nem tesz ez rosszat a kamerának? 10-kor fellép gyerek, vegyek másik kazit vagy ne?