Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Itt is szeretnék köszönetet mondani "a_hollo" topictársunknak azért az önzetlen munkáért és segitségért amit nyujtott azért ,hogy rendbehozta az "Előre" mozdonyomat és trafójátKöszönöm Ákos !!!
a Helikon egy ritka és értékes vonat. A hajtása sajnos nem annyira strapabíró, mint mondjuk a Pannóniáé. Ha viszont az összerakással gond van, azt javaslom, keress meg valakit, aki ismeri és ért hozzá. Igazán kár lenne, ha valami tönkremenne rajta.
A Helikon egyenárammal megy. El lehet indítani pl. egy Piko FZ1 trafóval is. Nem megy max sebességgel, de próbálgatni azért jó. Eredeti Helikon trafót elég nehéz szerezni. A Pannónia is jó hozzá, az gyakoribb. Az Előre trafóval nem jó, az váltóáramú.
Kedves a_holló köszönöm a válaszod!Nekem egy szétszedett négytengelyes,két motoros azt hiszem Helikon mozdonyom van,és két kocsim a műanyag talpfás sínek,és egy váltó a vezérlőszekrény nincs meg hozzá sajnos az ezermester 58-s évfolyamaiban van szerelési ismertető azt letöltöttem,megpróbálom a szerelvényt összehozni.A régebbi hozzászólások közt olvastam,hogy más vasútak vezérlői is jók lehetnek hozzá.Ez igaz?
PV sínből alapvetően két féle van. Az első a fémlemezből hajlított, a későbbi az alumínium profil műanyag talpfával. Mindkét sín úgynevezett kétsínes rendszerű, a két sínszál egymástól szigetelve van, ez vezeti a mozdonyhoz a tápfeszültséget. Létezik egy másik rendszer is, a háromsínes. Itt középen is van egy harmadik sínszál. A külső síneken van az egyik pólus, a középsőn a másik. Ilyet használ pl. A Märklin. A PV sínen elvileg minden olyan mozdony futtatható, ami kétsínes rendszerű, illetve azok, amik nem elektromos hajtásúak (óraműves, gőzzel hajtott). Azért itt is lehetnek meglepetések, a PV Előre mozdony pl. nem szereti az alumínium sínek váltóit a kerekek mellett lévő nagy fogaskerekek miatt. Elvben más kétsínes rendszerű sínen is lehet futtatni PV mozdonyokat, illetve ezeket a síneket lehet kombinálni, ha a mechanikai illetve elektromos csatlakozást az ember megoldja. Más kétsínes rendszerű mozdony pl. A Fleischmann, de a nagy többség inkább három sínes (Märklin, régi Merkúr stb.).
Ami a vagonokat illeti, ott kicsit könnyebb a helyzet. Ha a csatlás megoldható, akkor a mozdony el tudja húzni. Csak a kerekekre kell figyelni. A kétsínes rendszernél a vagon kerekei a tengelyen el vannak szigetelve egymástól, hogy ne okozzanak zárlatot a két sín között. A háromsínesnél nincsen, tehát zárlatot okozna, ha feltesszük a kétsínes sínre. A kerekek viszont általában könnyen kicserélhetők. Ha van pl. Egy Märklin vagonod és kicseréled a kereteit szigetelt kerekekre, akkor húzhatja a PV mozdony.
Itt a régebbi játékvasútakról írtam, mint pl. a PV. A mai modellvasútakkal nem igazán tudod kombinálni. Azoknak a sínprofilja és a kerékkarimája sokkal finomabb.
Remélem segítettem, ha valami még nem világos, csak írj.
Akkor én is megragadom a lehetőséget, és itt is megdicsérem a kiállításotokat. Nagyon tetszett nekünk, ami a te körbevezetésednek köszönhető leginkább. Úgyhogy bár te nem tudsz még róla, mert inkognitóban voltunk, de örülök, hogy megismerhettelek :)
Tegnap pár gyűjtőtársunkkal együtt felkerestük a kiállítást.
( Bár - a meghirdetett két hónapon - bőven belül voltunk ) szomorúan tapasztaltuk, hogy ez lebontásra került már.
Viszont láthattuk a katonás rendben álló banános dobozokat, így nem mentünk hiába....
Illetve legalább "roglin" és "a_holló" Urak hosszú idő óta végre parolázhattak egymással -személyesen - és Ákos meghívására egy nagyon nagyon jó kis kávéházi szakmai eszmecsere lett a találkozóból a közeli kávézóban....
PV "Elöre" vasuthoz keresek hibátlan,megbízhatóan működő trafót. Esetleg tud valaki olyan budapesti mestert aki trafó tekercseléssel foglakozik? Minden segitséget előre is köszönök !
Szeretnék neked segíteni, mert már böki a szemem a képek hiánya az oldaladon, sokat szoktam nézegetni. Ha elfogadod a segítségem, küldenél nekem egy e-mailt a profilomban megadott címre?
Ervin jelezte, hogy a "Régi Magyar Játékvasutak" honlap vendégkönyve nem működik. A sikerült "kiköszörülnöm" a csorbát, így ha van kedvetek most már tudtok írni bele...
Köszönöm az elismerő szavakat és örülök, hogy tetszik az oldal.
Természetesen jöhetnek a képek, ezzel kapcsolatban mint azt a honlapon is írtam a jatekvasut@gmail.com címre írhattok, ill. küldhettek nagy felbontású az oldalon lévő képekhez hasonló képeket.
Minden információt szívesen veszek, és előre is köszönöm a segítségeteket!