Az ember elmegy egy hétre nyaralni és visszatérvén rögtön VHS-t dícsőítő mondatokkal találkozik, brrrr ;-)
Visaton: Apósomnak 17 éves a "kétdobozos" kamerája, és ami az objektívjét illeti, valóban az F1.2-re, kézi élességre, stb... kicsit irigykedem, az én DV kamerám csak F1.6-os. Azonban ne felejtsd el, hogy bármilyen szép képet is továbbít az objektív a képérzékelőre (jelen esetben Newicon) a leggyengébb láncszem maga a VHS rögzítési rendszer rendesen rásegít, hogy minél rosszabb legyen a végeredmény :-( Részlet gazdagságban nem tudja felvenni a versenyt a DV rendszerrel, de még a Hi8-al sem, a fizikai korlátok nem kerülhetők meg.
Szerintem akik megalkották a VHS-t, nyomdokaiba léphetnek néhány "hírességnek", ami az emberiségnek történő károkozást illeti.
Szerintetek mennyit számít a CCD mérete?
1/4" és 1/6" között milyen mértékű különbség lehet?
Tegnap MediaMarkt-ban kipróbáltam az LCD gombokat Sony-n. A menü valóban furcsa összeállítású, de könnyen kezelhető, és elég strapabírónak tűnt - már amennyire így meg lehet állapítani. A manuál fókusz gombokkal történő állítása elég gázos. Én fotózgatok, ott ugye az objektíven kell tekergetni a fókuszt - ez szerintem így használhatatlan.
A Sony-k fehéregyensúly fix értékei mennyire vannak jól eltalálva?
Az Sony csak a drágább kamerákba tesz Zeiss lencséket... DE CSAK LENCSÉKET!!!
Ezzel szemben a komolyabb Pana-k Leica Dicomar objektívvel rendelkeznek... A komolyabb Canon-okban is minőségi objektív kerül... Sőt a JVC is törekszik nagyon jó lencsékkel szállítani a komolyabb modelleket (törésmutató: 1.2)
A rossz minőségű kép DV tömörítéskor összetörik... vágáskor, effektezéskor nem megfelelő rendszer használatával tovább törik és ezt a töredezett és zajos anyagot fogod veszteséges tömörítéssel DVD-re tenni.. (nem is beszélve, VCD, SVCD tömörítésről)
TANÁCS! Mielőtt kicsomagolod a kamerát vegyél egy UV szűrőt, amit kicsomagolást követően azonnal felszerelsz... ez védi a lencséidet.
Pana.... az alap Pana-k minősége hagy kivánnivalót maga után.... én nem venném meg...
Nekem otthoni használatra egy NV-MX8-as van... (sajnos hivatalosan csak pár száz darab jött be az országba)
Ezen optikai stabilizátor és 10x optikai zoom van... ezen kívül mindent lehet manuálisan állítani... Nagyon jó kamera.. lencse fényereje 1.8...és teljes Leica Dicomar objektívvel és lencserendszerrel van szerelve... (ez szvsz. veri a sony zeiss lencséit).
A Sony akkuk kétségtelenül a legjobbak... főleg az InfoLithium sorozat, ami valóban megmondja meddig fog működni... ezt semmi más nem csinálja hasonlóan sem....
A kis Pana-k digitális stabilizátorja felejtős. Próbáld meg az üzletben: állványon teljes zoom mellett automatikusan elkezdi rázni a képet. Svenkkelni pedig nem is lehet vele egyáltalán. A sony super steadyshot-ja sokkal jobb....Ha optikairól beszélünk az már egészen más.
------
Cinemacraft... az olcsón elérhető alap az nem igazán jó. Sokan tesztelték a Nethírlap fórumon és .... a Procoder sokkal jobb... persze van a CCE-nek is komoly változata.. sajnos arra nem volt pénzünk, így véleményt sem tudok mondani....
A Procoder hw kulcsos, de egy univerziális transkodert kapsz vele. Ez NTSC-PAL oda-vissza kódolást.. MPEG1,2 WMA, WMV stb. formátumokat támogat...
Jók az érvek, csak a Carl Zeiss objektívről nem nyilatkoztál, ami itt nem csak engem érdekelne.
A testes kameráról meg személyszerint az a véleményem, hogy lehet hogy egy eskövőn nálam lesz de sehol máshol nem fogom cipelni.
Fotocella: Az augusztusi szállítmánnyal kb. 30 db TRV22 fog jönni és erre legalább 150 előrendelés van a központban (infó), tehát nekem nem sok esélyem van, hogy hozzájussak olyan áron amit ki is tudok fizetni, mert legolcsóbbnak az atcomp -ot találtam. Vagy tudsz jobbat?
Beszéltem egy Sony márkakereskedő ismerősömmel - mint barát mondta és nem mint elvakult Sony-s.
Szerinte is használhatóak az LCD-s gombok - illetve neki nem tünt nagyon zavarónak. Pana is van náluk, szerinte a Zeiss optika sokat dob a Sony mellett - emiatt lehet jobb kevesebb fényben.
Az említett alapból is zajos üzemről azt mondja, hogy egyrészt minden ilyen kisméretű kameránál jelentkezik, másrészt normál felhasználásnál a többi környezeti zajból nem tűnik ki.
Náluk is kifogyóban van némelyik model. Aug 15-én érkezik szállítmány a cseh (? ha jól emlékszem) központba, vagyis utána elérhetőek lesznek a gépek.
A képalkotás minőségében szerepe van a CCD nagyságának is. Sony TRV-k 1/4-esek (GS5 is), többi pana és JVC 1/6. Igaz a JVC 16x optikai zoommal rendelkezik (emiatt gondolkodtam rajta), míg a Sony/Pana 10x-es.
Igen, van nálam egy GS5, ez alapján akartam gs50-et venni. De nem mondom, hogy sötétben, hanem félhomályban se lát szart se és mákos a képe.
Egy ismerösöm felhozott egy D8as Sonyt az is nálam volt pár napig és sokkal érzékenyebb, igaz nagyobb is és nekem szempont, hogy kicsi legyen. Ismerem magam, ha nagy kamerát veszek sose lesz nálam....
A TRV22-t csak boltba tudtam megnézni, ahol nem tul jók a fényviszonyok, mert minden be van világítva. Kerestem vele sötétebb helyeket és nálam volt a GS5-is. A sony jobban látott ,de az lencséje is érzékenyebb.
Lehet hogy szar az érintő képernyő, de megnéztem és nekem használhatónak tünt. Egyébként meg a Sony kameráknak van a legjobb aksijuk.
Igazából én is Sony ellenes vagyok, sose akartam sony-t venni, de úgy néz ki hogy számomra több haszna van mint a panának.
A pana keresője nem mozdítható, csak kihúzható, ahogy gondoltad.
Szintén a sony ellen szól, hogy nem lehet kapni :D
Ami viszont a pananal idegesít, az az hogy a 60-ban van beépített ledes világítás, amit kiprószáltam és közelre elég sokat tud dobni, de az 50-ben nincs benne....
A konkluzió az, hogy a fiokban várja a pénz, hogy mire költsem el de még mindíg nem tudom, igaz szerintem sony lesz.
Huhhh... Az ember sok mindenből kimaradhat, ha nincs néhány napot :)
Egy pár gondolat...
A broadcasting szabványok (PAL, NTSC) félképekkel dolgoznak.. a TV-k is félképekkel dolgoznak... sőt a DVD kompatilibis MPEG2 stream is félképeket tartalmaz... nincs ebben semmi hülyeség...
Ha a DV (D8) kameráról felveszed az anyagot a számítógépre, akkor a non-interlaced monitoron szálkásnak látod az interlaced képet. Ez teljesen rendben van. Ha veszel egy Canopus DVRaptorRT2-t vagy egy DVStorm2 esetleg RT Matrox kártyát, akkor a realtime analóg kimenetre ráköthetsz egy TV-t és nézheted rendben...
DVD MPEG készítése DV AVI-ból igen jó minőségben lehetséges. Ami ehhez szükséges egy megfelelő encoder program. Pl: Procoder
----
Kamerák:
Canon - szerintem nem rossz választás... elég jó minőségű és számos manuális állítási lehetőséggel bír...
Panasonic vs. Sony - valósban a Panasonic kevésbbé zajos képet készít kis fényben... De ez sem igaz... A Panasonic szürke/fekete zajt tesz bele és nem a Sony-tól megszokott piros-zöld mókát. Ez számos esetben előny, de igazán kevés fényben, ha kell valamit felvenni azt a Sony-val jobban lehet.
Ez előhozza a kérdést, hogy mire kell egy kamera. Ha családi felvételek készítésére, mindféle körülmények között, akkor a szempont a minőséggel szemben a tartalom... és szerintem a kamera mérete....
Fotocella: a "gyerekes" példát én írtam, azóta is használom, együtt lehet vele élni, sőt mi több, megszokható, egyenesen elhanyagolható. Két ok: (egyik sem az, hogy nincs hangja a TRV33-nak)
1., Az alvó gyerekes "snittek" úgyis alázenélt darabok lesznek, mint ahogy az összes teljes csendben felvett film.
2., Megtapasztaltam (baráti körben összehasonlítottuk) : minden más ekkora kamerának (Pana/JVC) legalább ugyanilyen zajszintje van.
Az LCD-s tapiscreen eddig nem okozott gondot. Pl. most hétvégén sem volt gond délben fehéregyensúlyt állítani vízparton. Eddig egyetlen negatív tapasztalatom van: kicsit lassan írja a kártyára a képek fénykép üzemmódban. De érdekes módon normál nappali fényviszonyok között egészen elviselhető minőséget hoz az az kb. 1Mpixel is, már majdnem jó minőségű fényképnek is hívnám (persze ésszerű nagyítás mellett).
Én pont a Pana GS5/Sony TRV 22/JVC GRD 70 között gondolkodom, de nem igazán tudok dönteni az adatok alapján.
Van valakinek perdöntő infója?
Ha nálad van a Pana, és Sonyban gondolkodsz, ennek mi az oka?
Ja még egy kérdés. A Pana keresője függőleges billenthető? Távolról úgy tűnik, hogy nem (esetleg kihúzva?).
A Sony zajairól itt olvastam a fórumon, állítólag a felvételben is hallatszódik (alvó gyerek volt a példa). Tapasztalatom nincs, ezért érdeklődöm a nagyobb ismerettel rendelkezőktől.
Vásárlás előtt állok, és ennyi pénzért nem szívesen csalódik az ember - mégha amatőr felhasználási területre kell is.
Ami engem is aggaszt, az az LCD gombok. Nem tűnik praktikusnak a lenti okok miatt. Hosszabb gyakorlata, tapasztalata van valakinek?
A Sony nem tud kézi fehéregyensúlyt. A gépi beállítások vajon használhatóak?
Engem a 22-es színes keresője érdekel. Ez használható valamire.
Sonyknak mákosabb a képe!
LCD-t alapba nem érdemes használni mert nem szinhelyes képet ad /ezért van a profi cuccokon ff kereső és nincs LCD /...Sonyn viszont ki be kell nyitogatni és az éritőképernyőn meg az idota menün elég nehéz beállitani a dolgokat ha pl belesüt a nap stb.
>Viszont a Sonynak jobb a fényérzékenysége minta panaé.. ez tapasztalat.
Ja, érzékenyebb a fény hiányára :)
Milyen modellek? Mert én tavaly nézegettem a Pana DS-2x szériát és a D8-as Sony-kat és ott pont a Sony-k nem bírták a gyenge megvilágítást. Élénkebb volt pl. a piros, de jóval mákosabb volt a képe a Panasonic-oknál.
vw1966: a Sonyt csak az érintő képernyő miatt húzáátok le? Mi a baj vele? Én lecsekkoltam a Medimarktban nyomkodtam mint állat és nem volt vele gond, persze hosszútávon ha összenyomkorászod, akkor zsíros lesz és képét nehezebb látni, így gyakran kell tisztogatni.
Viszont a Sonynak jobb a fényérzékenysége minta panaé.. ez tapasztalat. És az egyetlen amiben van infra mód, ami néha nagyon praktikus tud lenni.
Köszönöm a hozzászólásokat az Ufonauta témában.
Egyébként a dolog a video capture-ölésnél megoldódótt (rájöttem, hol kell a felbontást beállítani), viszont képet még mindig csak 720x576-ban vagy valami ilyenben nyomatja a PowerDirector. Közben felraktam az Adobe Premiere 5.5-öt, de ez meg nem látja a Panasonic NV-Gs10-est.
Mégegyszer köszönöm a tanácsokat és további jó küzdést a gépekkel.
fehéregyensuly - sokkal élethűbb szineket kapsz ha nem autómatika állitja be hanem fehér lapra rázummolsz manuális állásba majd pl nyomva tartod egy bizonyos ideig a megf gombot és kinyitsz. Így pl lakásban nem lesz kékes a fehér falad de ha kimész pl udvarra ért szerűen ujat kell állitanod. profi cuccok el tudnak tárolni két beállitást pl kint A és bent B és át lehet kapcsolni közte.
Canont nem érdemes vásárolni. Sonyt se érintöképerynő szarra se jo. Samsung nagyon jo ár/érték/tudás arány minap probáltam euronicsban. JVC és Pana nyugdt szivvel ajánlom inkább az dönthet hogy melyiket könnyebb kezelni neked melyik esik kézre. Lehetőleg legyen minél nagyobb mert akkor stabilabb a kép is és kevesebb mechanikus zaj kerül a felvételre.
szerintem csak arra gondol, hogy megnyúlik a kép. egyébként ugyanez a problémám, amikor a BBC adását veszem le, szerintem ilyenkor kéne átkapcsolnom szélesvásznú üzemmódra
Nálam van egy Pana GS5 és ez is zajos ha valami funkció megy (be, kikapcsolásnál), de a felvételen nem lehet hallani. A többi típuson amit írtál igen?
Tipikusan a Sony érdekelne, mert én egy olyat szeretnék, de most nem lehet kapni, mert valami globális zűrjük van....
Az ufonautás képnél arra gondolsz, hogy becsíkoz?
Mert ez a hulye PAL félképes megoldása miat van. Ha átrakod a gépre, megvárog és visszanyomod a kamerára, akkor tök jó lesz. De nem tudom mivel lehet úgy tömöríteni, hogy fullos DVD minőségű legyen és ne legyen a fél képek miatt ilyen szar minőségű.
erre van valakinek megoldása?
A mozikból ellopott filemekt is DV kamerákra veszik fel és azok nem olyan szarok....
Sziasztok!
Videokamera vásárlás előtt állok(otthoni használatra,kb200-230e ft.) és lenne néhány kérdésem:
1.a fehéregyensúly állítás mire való?
2.canont érdemes vsárolni?
3.hogy tudnám a filmeket sz.gépre vinni?
Kérdés miniDV ügyben. Az előzményekben több helyen olvastam, hogy a Sony trv sorozata (19, 22,33) alapból is zúgnak - a leírtak szerint vélhetően a kis méret, vékony fal stb. miatt.
Ezek egyedi esetek lennének, vagy mindenkinél így működik?
JVC, Pana hasonló kategóriánál is megvan ez a probléma?
Nos azert batorkodtam igy nevezni mert tudomsaom szerint nem csak kep, hanem hang informaciot is hordoz. Valamint inkabb jaratos vagyok az OSI 2.-ik retegeben mint a videozasban:)
Koszonom a valaszt! Nem tudom miert nem neztem eddig a keret vesztest....
A megoldast egyreszt a Sony ingyenes szoftverenek mellozese masreszt a kisebb fajlmeret jelenti szamomra. Ugy 400 MByte-os fajlmeret felett kezd kereteket vesziteni. Most tokeletesen mukodik.