A dv kamerát filmezésre, a digi fényképezőt fotózásra, a telefont hang vagy adatkommunikációra, a pda-t pedig bármire kell használni...
A DV kamerát, amint az előttem is leírták arra van optimalizálva (optika, ccd, elektronika), hogy 50 field-es interlaced videót rögzítsen. Az újak, általában megapixelesek, tudnak progresszív módot, de ez még mindig csak annyit jelent, hogy nem interlaced képet kapsz, hanem megkapod a teljes CCD olvasta képet. Szóval olcsóbb kamera és fényképező...
Nekem van DV kamerám és digit fényképezőm is. A kamera fotó minősége (és a fényképezőgép video rögzítése) az én igényeim szerint csak felejthető marketing extra. Vedd figyelembe, hogy a video rögzítés ill. a fényképezés eltérő adottságokat követel mind az optikai rendszertől, mind a CCD-től.
Egy talán még fel nem tett kérdés:
Érdemes-e szerintetek külön venni DV kamerát és külön digitális fényképezőgépet?
Tudom, tudom a DV kamera felbontása nem a legszuperebb, de találtam egy új JVC modellt (megapixeles):
http://www.jvc.hu/termekek_cikk.php?azonosito=242&katnev=Kamerák&alkatnev=Digitális
Ami kb. 240e Ft. (ennek a felbontását, már lehet használni, akár nyomtatott képekre is)
Ha úgy számolom, akkor mondjuk egy alap DV kamera (ami mondjuk már használható is) 160E+ mondjuk egy 2 megapixeles kamera az 100e.
Akkor megéri nem????
Abban még esetleg tudna nekem segíteni valaki, hogy hol (ha van egyáltalán) utángyártott kábeleket SONY DCR-TRV125E digitális kamerához? Vagy tud valaki nagyon olcsó helyet ezekre?
DeeLite!
Szerintem nincs különbség, én legtöbbször nem is Hi8 csak sima video8-cal használom és még LP-ben is gond nélkül megy. Persze ajánlott Hi8-al használni de azt hiszem a D8-as szalagok sem különböznek ezekt?l. Szóval leginkább népbutítás.
XP-ben alapból benne van a DV kodek, de DirectShow verzió, így a VDub nem tudja kezelni (csak VideoForWindows kodekekkel boldogul)
Legtisztább, ha leszeded a Panasonic DV kodeket (googlen keress rá)
Sziasztok!
Azt szeretném megtudni, hogy ha egy digit kamerába nem Digital8, hanem csak Hi8 kazit teszek, akkor van-e valami különbség, vagy csak néphülyítés, hogy drágábban el tudják adni a Digital8 kazit? Ha van különbség, akkor mi az?
Köszönöm előre is a választ!
Sziasztok!
Egy olyan kérdésre szeretnék választ kapni,hogy én a ScenalyzerLIVE-ot használom DV capture-re és nem tudom milyen codecet használ hozzá? Amit a virtualdub file infoja kiír szerintem az mindig az aktuális DV codec és nem feltétlenül az amivel az egész készült.XP-t használok és attól félek ,hony valami Microsoftos codec belerondít a filmbe.Aztán következne a videoanyag szerkesztése és újrakódolása ugyancsak DVavi-ba,amiután vissza szeretném venni miniDV-kazira.Min?ségromlásról melyik fázisnál beszélhetünk?
Ha valamit egész másképp kellene csinálni várnám a javaslataitokat!
Akit érdekelnek a Panasonic kamerák, bátran látogasson ki a BNV-re hétvégéig, a Video Part sok cuccal és szakértővel kint van, érdemes körülnézni. (Ez nem a reklám helye, semmi közöm a céghez:)) Egyébként úgy néz ki NV-DS65 lesz.
Sziasztok!
Most akarok venni egy DV kamerát, két cucc közt hezitálok: sony trv22 vagy a samsung 590i.
Szerintetek melyik a jobb vétel (sajnos a sony-ról normális leírás nincs sehol)???
Nekem canon mv600-as van.Szerintem minőségileg nagyon jó.Sötét felvételnél szemcsés kicsit a kép.Meg mikor sötét van kicsit késöbb reagál.Lehet,hogy a stabilizátor miatt nem tudom.De lehet,hogy mindegyik ilyen.A sötéten nem félhomályra gondoltam hanem egy sötét szobába szürődő fényre.Kezelése elég jó.Könnyü kis szerkezet.Ja és nem olyan hangos a mechanikája.Mondjuk nem rég vettem.Ha van kérdésed csak nyugodtan.
Helló én is két típus közt vacilálok. Vagy a pana 60-as esetleg a 30-as, vagy a canon mv600-as jöhet szóba. Ha van tapasztalatotok ezen típusokkal (canonról nem sokat találtam) megköszönöm.
Betacam rulz!! :)
Kár hogy egy szutyokabb állapotu is másfél milla!
Bár ha pénzem lenne kiegyeznék egy Sony DSR370 DvCamel is :)
Komolyra forditva a szot egy kolléganőmnek van DS30 tök automatán hassználva is meglepően jok a szinei...néha szoktam neki a studioban átmásolni VHSra hogy oda tudja adni a rokonoknak megnézni. Elég jol kezelhető és még "kamera" formája van :) Szerintem nem rossz választás gyereket videozni meg nyaralásra.
Meg vallom nem sokat tudok ehhez a témához hozzászólni, de a minap elmentem a MM-be, hogy megnézzem a Sony és a Canon DV-it. Nos a mini teszt nem várt eredményt hozott: A Canon komolyabb zoom-oláskor sokkal kontúrosabb, szebb képet adott mint a Zeiss lencsés Sony, valamint amikor egy sötét területre zoom-oltam be a világos kiállítóhelyiségből, akkor a Sony képe teljesen szétesett, szinte kivehetetlenné téve a célobjektumot, míg a Canon képe (noha az is enyhén szemcsés lett) nagyobb zoom mellett is felismerhető volt.
Szóval Én nem annyira estem hanyatt a Sonytól, és nálam egyenlőre a Canon áll nyerésre...
én két Panasonic között hezitálok, a régi NV-DS30 és "utódja" az NV-DS65 között. Szerintetek melyik a jobb?
A méret/súly nem érdekel, inkább nem bízom a miniatürizált dolgokban, ha mozgó alkatrész van bennük. Ha lenne pénzem Betacamra azt vennék pedig nem két kiló. Ami szintén nem érdekel: night shot, effektek, 0 lux, steady shot(ez utóbbit állványnak hívják nálam). Ami fontos: manual wb/focus/iris/gain, szóval amit csak lehet, illetve a DV ki/bemenet. Természetesen a képminőség elsődleges.
Cáfoljatok meg, de én szaküzletben hallottam (nem hivatalosan), hogy ez az egész megapixel/leica őrület nem sokat jelent DV felvételnél. Azaz a megapixeles CCD az állóképek elfogadható minőségéhez kell, a megapixeles CCD-t meg csak érzékenyebb lencse bírja kiszolgálni. Szóval az állóképek nem érdekelnek, akkor inkább Nikon D100-at veszek :)
Később Canopus kártyával használnám, ha valakinek van tapasztalata a kettő együttműködéséről, ne kímélje a billentyűzetet.
Mindezek tudatában ha a Sony valamelyik típusa kell szerintetek nekem, meggyőzhető vagyok.
Köszi szépen a hozzászólást! Asszem ma du átnézek a MM-be és megtapizom kicsit az összes szóba jöhető modellt :D
Milyen gyakran használod a touch screen-es menüt? Jómagam borzasztóan figyelmetlen vagyok, ezért ha folyamatosan a touch screent kellene nyomkodnom, akkor alighanem hamar kikésziteném :<
Segitsen nekem mindenki legyen szives!
Fire wire-on wiszem fel a digit video anyagot a PC-re es a minosege nagyon rossz, sokkal rosszabb mint ha analogot viszek fel video kartyan keresztul.Ha utana atkonvertalom mpeg-be meg rosszabb lesz a minoseg. A HDD-em western digital 7200-es, a kameram JVC GR-DVL520U.
Azt nem ertem hogy elmeletileg minosegromlas nelkul kene hogy megvalosuljon az atvitel, mert hat ezert digitalis nem?
Kerem adjon tanacsot mindenki akinek van valami otlete, vagy hogy masnak hogyan muxik ez a fajta transfer, es milyen cuccokkal.
koszi
Én is sokat töprengtem, hogy milyen kamerát vegyek. Ma már boldog tulajdonosa vagyok egy sony TRV33-nak. Legelöbb Panasonicot akartam, mert valahogy pozitív nekem a márka. Igazából nem is volt kérdéses sokáig, úgy volt megveszem a GS5-t. Amkor nálam volt kölcsön (bár ezeket már leírtam egyszer) és egy Sony kamera tulaj látta a félhomályba felvett képeit és lefikázta, akkor néztem mási kamerákat. A Panasonicnak nem enged be annyi fényt a lencséje... félhomályba nagyon szar képet csinál. Amit még érdemes megnézni az a JVC, de erről is ledumáltak, pedig kipróbáltam, nekem tetszett.
A Canon nálam a legelején kiesett, igazából már nem emlékszem miért, de nagyon lehúzos oldalakot olvastam róla, állítólaga kézremegés védelme egy kalap szar és a feéregyensúlyt se állítja rendesen. (Ha érdekell bővebben keress véleményeket...)
A 0 lux-hoz hozzáfűzném, hogy nagyon praktikus, nem csak tök sötétbe érdemes használni, mert kevés fénynél, ahol a színes kép már eléggé zajos, nagyon jó képet tud produkálni. Kár, hogy a többi gyártó nem rakja bele a cuccaiba.
A Sonys érintős LCD-től én is kicsit tartottam, de nagyon praktikus, igaz nem érdemes zsíros szaros kézzel piszkálni, de gondolom a kamerádra is vigyázni fogsz.
SZVSZ azt javaslom, hogy addig menj boltról boltra, amíg ki nem próbálod az összes lehetséges terméket! Lehetőleg jól nyomkodd meg, nézd meg sötétebb helyeken milyen felvételt készít, milyen a fogása, milyen a menüje, mennyire használható!
Nekem a Canon MV-600i felé billen a mérleg nyelve, főleg az analóg és DV bemenetek miatt. De inkább próbáld ki mindkettőt, a MM-okban talán van mindkettőből kitéve.
Nem szorosan kamera tartozék, de ha számítógépre is át szeretnéd játszani a filmet (vágás, utófeldolgozás, stb.), akkor érdemes beruházni egy firewire (i-Link) kártyába is, az USB nem igazán OK erre. A kártyához szoktak kábelt és szoftvert is adni.
A profik szerint elengedhetetlen tartozék még egy állvány is.
Nem vagyok ugyan profi, de szerintem is kell egy stabil állvány. A D8-as Sony-mnak egész jó a kézremegés gátlója, de 10x-es zoom felett már azzal is remeg a kép. Ráadásul úgy tudom, hogy a miniDV-ket a kis tömegük miatt még nehezebb is nyugodtan tartani.
Amennyiben érdekel a számítógépes feldolgozás egy nagy és gyors HDD sem árt.
Ha jól tudom a memóriakártya nélküli kamerákon csak DV kábelen tudod letölteni a képeket (ebben nem vagyok biztos), vagy Canon BJ nyomtatókra küldheted egyből.
Elvileg az ilyen kamerákon szalagra rögzítik a képet úgy hogy 5-7 másodpercig ugyanaz a képkocka kerül a szalagra.
Persze én is csak a Canon honlapja alapján tudok tájékozódni, az is lehet hogy van soros port a kamerán és adnak hozzá megfelelő szoftvert, nem tudom.
Az első befektetés egy nagyobb akkumulátor szokott lenni, mivel általános gyakorlat hogy 1 órát bíró akksit csomagolnak a kamera mellé. A másik dolog, ez talán még fontosabb egy UV szűrő beszerzése. A hatását nem nagyon lehet észrevenni, de nem is ezért veszik mert a fő funkciója a kamera objektívjének védelme.
Aztán kell még egy táska, amibe belefér a kamerád töltővel, pótakksival, meg néhány kazettával együtt.
Kazetta a MM-ban szokott lenni, akciósan 1100-1200 Ft egy 60 perces. (/90, de LP-t ugye nem használunk :)
A profik szerint elengedhetetlen tartozék még egy állvány is.
MV-500, az MD-500 az a helikopter :))
Egyébként van valami oka hogy a kifutó modellt nézegeted? Beírtam a keresőbe hogy "Canon, MV-600, ár" és máris kidobott egy oldalt ahol 160 bruttó az MV-600.
Én Panasonic-os vagyok, de ha most kellene kamerát vennem egy MV-600i-t választanék. Hasznos dolog az A/D konverzió. (190 bruttó)
A 0 lux miatt ne búsulj, nem sok mindenre jó. Viszont a Canon-okon - ha jól emlékszem - 0,5s-ig is fel lehet vinni a záridőt, ami már közelít az éjszakai felvételhez. Igaz elmosódott lesz, de legalább szines és nem annyira mákos mint a 0 lux a kamerákon.
Bocsika ... asszem kissé összekevertem a dolgokat :<
Ssszóval a Canon MD-500 kapható 160e-ért, valamint a Sony DCRTRV 14 is csak 520 gr.
...mindenesetre a kérdés továbbra is áll. A Canon-nak sokkal jobbnak tűnik az optikája - legalábbis a 18X vs. 10X zoom elég nagy különbségnek tűnik, valamint elég komoly a fenntartásom a Sony touch screen-jével szemben. Sajna nem igazán tudok vigyázni az ilyen dolgokra, és félek hamar összemocskolom, tönkreteszem a display-t.
Ami még a Sony mellett szólhat az az USB port, amivel állóképeket lehet viszonylag eccerűen áttölteni PC-re, valamint a 0 lux nightshot (bár nem tudom valaha használni fogom-e ezt).
Szóval a dolog mindenképpen úgy fest, hogy a Canon kb. 10-15%-al olcsóbb sokkal nagyobb zoom-mal. igaz USB és 0 lux nightshot nélkül.
Jómagam is digi kamera vásárlás előtt állok, és töprengek rendesen....
Példul azon, hogy miért ajánlja mindenki az egy kilós Sony DCRTRV 14-et 10X-es zoom-mal, ami 190e Ft-ba kerül, miközben pl a Canon MD-600 sorozat 160e Ft-tól indul 18X-os zoom-mal 500g-osan. A Canon híres a jó objektívjeiről (már amennyire Én tudom), a Zeiss objektív ami a Sony-ban van tényleg ennyivel jobb? Mi az ami még a Sony melett szól (0 luxos nightshot max)?