Keresés

Részletes keresés

Emperor_ Creative Commons License 2015.03.10 0 0 1312

Az árakról ugyannál a "szakértőnél" tájékozódhatott, mint a pv-vonatot zaklató illető :-) .

Előzmény: Tutgarage (1310)
gh86 Creative Commons License 2015.03.10 0 0 1311

Tisztelt Fórumozók!

 

A Vörös Szikra mozdonyról ha tudna valaki felrakni képeket (az aljáról , esetleg a hajtásáról), az igen jó lenne.... Esetleg kiállításon meglehetne nézni valahol mostanában?

 

Köszönettel: Attila

Tutgarage Creative Commons License 2015.03.10 0 0 1310

Egy hirdetés ha kifogytatok ebből a témából.

A PV.oldalon van egy szimpatikus bejegyzés.

Az eladásra kínált termékek árát és állapotát negatívan minősítő kommentek törlésre kerülnek.

 

http://olx.hu/hirdetes/regi-jatek-vasut-ID2Px0W.html#abe06022e2

Előzmény: pv-vonat (1309)
pv-vonat Creative Commons License 2015.03.10 0 0 1309

Ezek szép gondolatok és részben egyet is értek velük. De azért vannak realitások és irrealitások.

A minap felhívott vki "ELŐRE-ügyben".

Vett vagy talált egy leharcolt rozsdás Előre készletet és ehhez keresett alkatrészt. Mielőtt felhívott elvitte vmi "SZAKEMBERHEZ" (értékbecslőhöz), aki megmondta neki ,hogy több százezret ér.

Hát lelkiség ide, lelkiség oda én letörtem a lelkesedését és megmondtam neki ,hogy egy jó állapotú ELŐRE készlet doboz nélkül nem kerülhet többe 45.000ft-nál, de inkább 30-35.

 

 

A "barkács dolgok"-at én is az érzelem/ár kategóriába sorolom, és én sem szeretem ha egyedinek, protónak, ritkának, személyre gyártottnak, hirdetnek olyat ami nem az.

Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2015.03.10 0 0 1308

Sziasztok , szia Gyurka !

 

Igen, szívemből beszéltél ( írtál ) :-)

Fiatal vagy, de látom, hogy nagyon sok tapasztalatot szereztél .

Magam is sokszor jártam az általad említett módon- pórul.....

( egy esetben egy gyűjtő barátommal licitálgattunk egy játékra eszetlenül. Végül megbeszéltük, hogy ne legyünk hülyék - ennyit már nem ér neki, kiszálltam . Persze a "barát" azonnal rohant átvenni a játékot.

Az a barátság akkor szakadt meg, mert harmadszorra játszott el velem ilyet.

De a lényege, hogy nagyon szép ilyen játékot vettem kb. egy év után magamnak pont a negyedéért )

Szóval tanulságos volt. Én nem értem azokat, akiknek minél több kell egy- ugyanolyan játékból..

Talán csak azért, hogy a másiknak már csak azért sem legyen ???

Ez azért már súrolja a betegesség határait szerintem.

 

Az árképzés pontosan úgy van az életben, ahogy írtad. A kötődés. Hm, a feleségem gyakran emlegeti - és ez elgondolkodtató - hogy az említett játékokhoz való kötődés nélkül vajon mit ér ez az egész ?

Nekem sincs semmi emlékem pl. a Pé-vé-ről,még meg sem születtem, mikor ezeket gyártották.

A Szüleim vidéken, szegénységben éltek - nem is volt ilyen játékuk Nekik sem. Csak jóval egyszerűbbek.

Gondoljunk arra , hogy a háború előtti - sokszor nagyon szép játékok - a kutyának sem kellenek, látom, hogy fillérekért vannak fent a piactéren - senkinek sem kellenek....

Ő kérdezte azt is, hogy vajon mi lesz ezzel a sok játékkal 40-50 év múlva ?

Most - néha méregdrágán megvesszük - akár pl. egy nyaralás árát elköltve - megfosztva magunkat más élményektől - és utána majd az egész megy a sittes konténerbe, mert másnak már semmit sem jelentenek ezek...

El szoktam gondolkodni a szavain, mert Ő is "kívülről" szemléli a történéseket.

A barkácsdolgokról is az a véleményem, mint Neked. Engem sem érdekelnek különösképpen - bár sok szép dolgot láttam már én is.

A haszonlesők: hát igen. Vannak akik csak a játék szeretete nélkül kereskednek velük.

Ők ebből élnek. Megvannak a forrásaik, így meg tudják ezt tenni, ezek az emberek egy külön történet.

Hozzáteszem, hogy szakértelem,hozzáértés azért ehhez az iparághoz is kell, nem is kevés.

Az utolsó öt mondatoddal meg teljes mértékben egyetértek !

 

Szia !

Ervin

ps: jó volt kicsit erről az oldalról is beszélgetni ! :-D

 

Előzmény: jgyurka (1306)
H0ri60 Creative Commons License 2015.03.09 0 0 1307

Nagyon örültem a találkozásnak!

Előzmény: pg54 (1304)
jgyurka Creative Commons License 2015.03.09 0 0 1306

Sziasztok!

 

Ezeknek szerintem nemigen van konkrét áruk. Nincs értelme azon gondolkodni, hogy mennyit ér, a vásárlóközönségtől függ. Legfeljebb azon, hogy neked személy szerint mennyit ér. Az árat a piac állítja be, de ilyen szűk érdekeltségű tárgy esetén ez nagyon ingatag. Lehet, hogy 2 embernek nagyon kell egy piros mozdony, és jól felverik egymásnak az árát 50 ezerre, aztán 1 hét múlva meg aki hoppon maradt szerez egyet 10ért vetélytárs hiányában.

 

Én pl komoly harcba szálltam egy nem működő, darabokban lévő Előre mozdonyért, mert átalakításra kellett, szép volt a festése, és réz ütközői voltak. Akinek ez nem szempont, nem fizetett volna érte annyit (kb 25 ezer volt, ha jól emlékszem). És ha én nem lettem volna, akkor a vetélytárs fele ennyiért megkaparinthatta volna. Nálam plusz, ha átfestett, és nem működik, mert az azt jelenti, hogy lehet rajta dolgozni :) és nem szomorkodni, ha lepereg a megviselt festés. Én fiatal vagyok, nekem személyes kötődésem nincs hozzá, de szívem sincs egy 60 éves festéket egy vonással semissé tenni.

 

Vagy más, vettem Pannónia mozdonyt 60 ezerért, átfestettet, hiányosat, ami kifejezetten fájt nekem, de pont ilyen kellett. Majd egy héttel később 10 ezer forintért cserélt hipp-hopp gazdát egy másik, eredeti festésű. Valaki meg a szemét mellett talál ilyet lomtalanításkor, aki kidobta, annak csak szemét.

 

A házi barkács dolgok pedig a legnehezebben beárazhatók. Ha valakinek épp Gyuriháza állomás kell, és nincs ideje, vagy ügyessége építeni egyet, bármit megadna érte, hisz csak az az egy van, míg más csak legyint, hogy amatőr munka.. Egyik nap lehet, hogy valaki tízezreket kap érte, de lehet, hogy épp hónapokig nem akad komoly érdeklődő. Ezeknek főleg személyes jelentőségük, lelkük van, de kisebb a technika történelmi értékük.

 

És akkor még meg kell említeni a haszonlesők körét, akik megszerzik olcsón innen-onnan, aztán ráírják, hogy ritka, antik, egyedi, jó állapotú, ideális felújítási alap, "gyöngyszem", miközben ők maguk kacatként néznek rá, csak keresik a balekot, akin meggazdagodhatnak. Ilyet akkor sem vennék, ha nagyon tetszik, mert rossz érzést kelt bennem, de ez megint az én bajom..

 

Úgyhogy ez leginkább tőlünk függ, mennyiért vagyunk hajlandóak még a másik elől elhappolni, de ahogy nézegetem nagyjából azért új vasútmodell árban cserélnek gazdát +/-50%-os szórással. Vasút, vasút.. Kivéve a Helikon, ami technikailag egy spórolás, költség optimalizálás, de van egy szűk rajongói tábora, akik meghatározzák az egyre emelkedő árát.

 

És ha már ilyen mélyenszántó gondolataim támadtak, azt is leírom, hogy a tömeggyártás, és standardizálás előrenyomulásásval megfigyelhető a társadalomban az "egyediség" és a "Valaminek a birtoklása" utáni vágy, ami például a régi dolgok felkutatásában is megnyilvánul, hiszen azok már "pótolhatatlanok" lelki szemmel nézve. Ez is áremelő hatású. Miközben technikailag nagyon is pótolhatók, illetve pótolva vannak, mert ott az új, ami gyorsabb, erősebb, élethűbb.. De ha jól tévedek, akkor nekünk épp lelki oldala a fontos :)

 

Előzmény: pv-vonat (1303)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2015.03.09 0 0 1305

Sziasztok !

 

Hm, ezt bevállaltam volna....

Nem sokáig volt a piactéren, már csak szomorúan integetek utána ...

 

http://gyujtemeny.vatera.hu/makett_modell/vasutmodell/peve_0_s_helikon_mozdony_es_vagon_penzverdei_vasut_2047348205.html

 

:-D

 

Üdv !

Ervin

pg54 Creative Commons License 2015.03.08 0 0 1304

Köszönöm, klassz élmény volt!

Előzmény: H0ri60 (1295)
pv-vonat Creative Commons License 2015.03.07 0 0 1303

Nem akarok senkit megbántani. Miért érte meg 120.000ft-ért egy sima ELŐRE készlet + pár átalakított teher + egy házgyári "aranyos állomás"? Szerintem túl volt árazva, bőven.

karikaV43 Creative Commons License 2015.03.06 0 0 1302

Ezt nem vitatom,bár eléggé leharcolt a gyári szerelvény.Nekem jó lett volna főleg az épületek miatt,meg hát van néhány buhera vagonom amit így már szerelvényként lehetett volna járatni.Remélem jó helyre került.

Előzmény: pg54 (1301)
pg54 Creative Commons License 2015.03.05 0 0 1301

A képek és a leírás alapján - úgy gondolom - megérte az árát.

De szeretném mások véleményét is tudni...?

Előzmény: karikaV43 (1300)
karikaV43 Creative Commons License 2015.03.05 0 0 1300

Ezt a készletet ide is felrakták,meg is egyeztünk cserébe,de mire végrehajtható lett volna a vaterán landolt az egész.

Előzmény: nohabrok (1298)
nohabrok Creative Commons License 2015.03.05 0 0 1299

Most látom, hogy elkelt. Szép vagonok voltak láthatóak.

 

nohabrok Creative Commons License 2015.03.05 0 0 1298
a_hollo Creative Commons License 2015.03.04 0 0 1297

Szia, szívesen, legalább van még egy elégedett PV rajongó :-) Üdv, Ákos

Előzmény: nugabest (1296)
nugabest Creative Commons License 2015.03.03 0 0 1296

Itt is szeretnék köszönetet mondani "a_hollo" topictársunknak azért az önzetlen munkáért és segitségért amit nyujtott azért ,hogy rendbehozta az "Előre" mozdonyomat és trafójátKöszönöm Ákos !!!

H0ri60 Creative Commons License 2015.03.03 0 0 1295

Várlak tisztelettel!A teremben balra fordulva a sarokban leszek a kerti vasúttal.

Előzmény: pg54 (1293)
karikaV43 Creative Commons License 2015.03.03 0 0 1294

Sajna kórházas buli van a hétvégén így a kiállítás most nem megy.

Előzmény: pg54 (1293)
pg54 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 1293

Vasárnap délután igyekszem eljutni!

Előzmény: H0ri60 (1292)
H0ri60 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 1292

Sajnos most nem lesz ott az alapítványunk PV-s asztala Győrben.

Én kerti vasúttal megyek,Karika pajtásom pedig nem ér rá azon a hétvégén.

Előzmény: pg54 (1291)
pg54 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 1291

Lesz PV-asztal az ETO-Parkban?

(Az előzetesből nem derült ki...)

a_hollo Creative Commons License 2015.02.28 0 0 1290

Kedves Kapa bácsi,

 

a Helikon egy ritka és értékes vonat. A hajtása sajnos nem annyira strapabíró, mint mondjuk a Pannóniáé. Ha viszont az összerakással gond van, azt javaslom, keress meg valakit, aki ismeri és ért hozzá. Igazán kár lenne, ha valami tönkremenne rajta. 

A Helikon egyenárammal megy. El lehet indítani pl. egy Piko FZ1 trafóval is. Nem megy max sebességgel, de próbálgatni azért jó. Eredeti Helikon trafót elég nehéz szerezni. A Pannónia is jó hozzá, az gyakoribb. Az Előre trafóval nem jó, az váltóáramú.

Képeket esetleg kérhetünk?

Üdv,

Ákos

Előzmény: Kapa bácsi (1288)
Kapa bácsi Creative Commons License 2015.02.28 0 0 1289

Bocs a_hollo rosszúl írtam a nicked.A sínen műanyag talpfásak,és két sín van a talpfák sűrűn helyezkednek el.Köszönöm!

Előzmény: a_hollo (1287)
Kapa bácsi Creative Commons License 2015.02.28 0 0 1288

Kedves a_holló köszönöm a válaszod!Nekem egy szétszedett négytengelyes,két motoros azt hiszem Helikon mozdonyom van,és két kocsim a műanyag talpfás sínek,és egy váltó a vezérlőszekrény nincs meg hozzá sajnos az ezermester 58-s évfolyamaiban van szerelési ismertető azt letöltöttem,megpróbálom a szerelvényt összehozni.A régebbi hozzászólások közt olvastam,hogy más vasútak vezérlői is jók lehetnek hozzá.Ez igaz?

Előzmény: a_hollo (1287)
a_hollo Creative Commons License 2015.02.28 0 0 1287

Kedves Kapa bácsi,

 

PV sínből alapvetően két féle van. Az első a fémlemezből hajlított, a későbbi az alumínium profil műanyag talpfával. Mindkét sín úgynevezett kétsínes rendszerű, a két sínszál egymástól szigetelve van, ez vezeti a mozdonyhoz a tápfeszültséget. Létezik egy másik rendszer is, a háromsínes. Itt középen is van egy harmadik sínszál. A külső síneken van az egyik pólus, a középsőn a másik. Ilyet használ pl. A Märklin. A PV sínen elvileg minden olyan mozdony futtatható, ami kétsínes rendszerű, illetve azok, amik nem elektromos hajtásúak (óraműves, gőzzel hajtott). Azért itt is lehetnek meglepetések, a PV Előre mozdony pl. nem szereti az alumínium sínek váltóit a kerekek mellett lévő nagy fogaskerekek miatt. Elvben más kétsínes rendszerű sínen is lehet futtatni PV mozdonyokat, illetve ezeket a síneket lehet kombinálni, ha a mechanikai illetve elektromos csatlakozást az ember megoldja. Más kétsínes rendszerű mozdony pl. A Fleischmann, de a nagy többség inkább három sínes (Märklin, régi Merkúr stb.).

Ami a vagonokat illeti, ott kicsit könnyebb a helyzet. Ha a csatlás megoldható, akkor a mozdony el tudja húzni. Csak a kerekekre kell figyelni. A kétsínes rendszernél a vagon kerekei a tengelyen el vannak szigetelve egymástól, hogy ne okozzanak zárlatot a két sín között. A háromsínesnél nincsen, tehát zárlatot okozna, ha feltesszük a kétsínes sínre.  A kerekek viszont általában könnyen kicserélhetők. Ha van pl. Egy Märklin vagonod és kicseréled a kereteit szigetelt kerekekre, akkor húzhatja a PV mozdony.

Itt a régebbi játékvasútakról írtam, mint pl. a PV. A mai modellvasútakkal nem igazán tudod kombinálni. Azoknak a sínprofilja és a kerékkarimája sokkal finomabb.

Remélem segítettem, ha valami még nem világos, csak írj.

Üdv, Ákos

Előzmény: Kapa bácsi (1286)
Kapa bácsi Creative Commons License 2015.02.27 0 0 1286

Új vagyok itt,és tisztelettel kérdezném a Pv.sinek,mozdonyok nem csatlakoztathatók más márkák mozdonyaival,kocsiaival?Köszönöm!

jgyurka Creative Commons License 2015.02.27 0 0 1285

Szia Árpi!

 

Akkor én is megragadom a lehetőséget, és itt is megdicsérem a kiállításotokat. Nagyon tetszett nekünk, ami a te körbevezetésednek köszönhető leginkább. Úgyhogy bár te nem tudsz még róla, mert inkognitóban voltunk,  de örülök, hogy megismerhettelek :)

 

üdv,

gyurka

Előzmény: Gondos Arpad (1118)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2015.02.27 0 0 1284

Kedves Árpád !

 

Tegnap pár gyűjtőtársunkkal együtt felkerestük a kiállítást.

 

( Bár - a meghirdetett két hónapon - bőven belül voltunk ) szomorúan tapasztaltuk, hogy ez lebontásra került már.

Viszont láthattuk a katonás rendben álló banános dobozokat, így nem mentünk hiába....

 

Illetve legalább "roglin" és "a_holló" Urak hosszú idő óta végre parolázhattak egymással -személyesen - és Ákos meghívására egy nagyon nagyon jó kis kávéházi szakmai eszmecsere lett a találkozóból a közeli kávézóban....

Ennek remélem lesz folytatása is ezentúl !

 

Szóval köszönjük a lehetőséget !

Üdv !

Ervin

Előzmény: Gondos Arpad (1118)
nugabest Creative Commons License 2015.02.25 0 0 1283

Köszönöm Ervin!

Felveszem a kapcsolatot a barátoddal !

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (1282)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!