Keresés

Részletes keresés

fautas Creative Commons License 2010.11.01 0 0 35522
"Szerintem a Bézék egyszerűen rondák."
Nagyon.

Az eredeti fotó a wikipediaról, a többit én hamisítottam.


Előzmény: Tzp (35519)
fautas Creative Commons License 2010.11.01 0 0 35521
Én is így éreztem mindig, csak nem mertem megmondani. Pláne ezen a fórumon nem, ahol sok rajongója van.
Előzmény: Tzp (35519)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.01 0 0 35520
Szerintem sem néznek ki a bzk igazi "nagyvonatnak",olyan kis "aranoyskák".
Egy átfestés tudna változtani ezen.....
De nekem így tetszenek.....
Előzmény: Tzp (35519)
Tzp Creative Commons License 2010.11.01 0 0 35519
Nem lehetne a dizájnon is változtatni? :) Szerintem a Bézék egyszerűen rondák. Nem néznek ki igazi vonatnak. Akármelyik ősrégi vonat jobban néz ki. Hiányzik az az igazi vonat karakter.
Előzmény: Törölt nick (35515)
Tzp Creative Commons License 2010.11.01 0 0 35518
"Na de nem éri meg a sima busz, mert ha megérné, akkor nem 0 menne vasárnap, hanem ca. 5 járatpár legalább. "

Ez azért van, mert vidéken a busz mindenképpen veszteséges, így a busztársaság csak annyi buszt indít, amennyit megrendelnek tőle. Ha az állam megrendeli, akkor tízpercenként jár busz a legkisebb faluba is :)

Amit írsz falubuszos rendszert, azzal az a baj, hogy a falubuszt is az állam fizeti, így gyakorlatilag a költségek sokkal nagyobbak. Közút+rengeteg falubusz+vasúti pálya+vonat. Sokkal egyszerűbb és olcsóbb, ha van egy összeszedőbusz és az visz nagyobb településre.

Ez persze nem azt jelenti, hogy a ráhordás mindig elvetendő dolog. Egyrészt vidéken előfordulhat olyan hely, ahol főbb vonal mentén a ráhordás működhet, másrészt a ráhordás inkább az elővárosi közlekedésnél jó, ahol az a megoldás hogy sok busz bemegy a városba nem jó ötlet. Ott érdemes inkább kimennie egy vonatnak és arra ráhordani az embereket. Ott olyan sok utas gyűlhet össze, amennyit már érdemes vonattal szállítani, vagy megfordítva a dolgot már nem érdemes busszal szállítani.

Azt is figyelembe kell venni, hogy Mo gyakorlatilag kétszer akkor vasúti hálózatot tart fenn, mint amire képes. Németországban a lakossághoz mérten kb fele van, pedig ők jobban el vannak eresztve anyagilag. Így várható, hogy közepes távon Mo-on megszűnik sok vonal, így a párhuzamos közlekedés lehetősége is lecsökken.
Előzmény: v_peti (35507)
v_peti Creative Commons License 2010.10.29 0 0 35517
Nem tudom miért, de mostanában a prototípust is állni láttam, pedig korábban rendszeresen közlekedett...
Előzmény: Törölt nick (35515)
tvsc Creative Commons License 2010.10.28 0 0 35516
egy ikerbézét szívesen látnék én is a 35-ösön :D
Gondolom csakis pénzkérdés lehet.
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.28 0 0 35515

Arról tud valaki valamit, hogy a Bézé ikresítési program miért maradt abba?

Anyagi okok miatt?

 

Ezt a járgányt 275 kW-os MAN-motor röpíti, 90 km/h-t tud és 90 + 6 ülőhely van benne.

Olyan műszaki paraméterek, amelyek mellékvonalaink 95 %-án több mint elegendőek lennének.

Ezen felül pedig jelentős minőségi előrelépés a classic Bz-hez képest.

 

Ezért is csodálkozok, hogy a prototípusnak nem lett folytatása.

névtelen Creative Commons License 2010.10.28 0 0 35514
És, ott a potenciálisan lehetséges falubusz rendszer, ahol pl. fix díjért gyakorlatilag háztól-házig kivihet a busz az állomásra.

Az átszállás is érdekes dolog, teljesen más ha pl, 5 percet falubuszozol és utána 40 percet vonatozol, mintha az út felén lenne az átszállás. Ami szerintem fontos:
- csatlakozás biztossága
- pontosság
- kényelem (ülőhely hosszabb utazásnál)
- jó utastájékoztatás
- jó szolgáltatás

Ha pl, falura utazol, akkor legyen egy telefonszám, amint megbeszéled a helyi mikrobuszt, ami kimegy az állomásra és elvisz a pl, a panzióba, stb.
Előzmény: Törölt nick (35512)
Komlósfecskés Creative Commons License 2010.10.27 0 0 35513

kényszeresen retteg az átszállástól, hogy mi van, ha rossz járatra száll.

 

Azt hiszem ez csak egy ok. Mivel sok helyen nem is lehet, vagy nehéz rossz vonatra szállni, inkább sokszor arról van szó, hogy a csatlakozás bizonytalan. Az csak egy dolog, hogy nincsennek összehangolva, de ha mégis, késés esetén pl. akkor is sofőrfüggő, hogy a busz megvárja-e a vonatot, fordítva meg egyszerűen esélytelen. ("A vonat nem vár" :)

(Egy olyan cégnél. ahol vonatpótló(!) autóbusz esetén is lehet csatlakozást mulasztani...)

 

Előzmény: Törölt nick (35512)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.27 0 0 35512

Ez a kérdés rendkívül összetett.

Egy volt kollégám foglalkozott nagyon alaposan ezzel a vasúti gerincútvonal + autóbuszos ráhordás, leosztás témakörrel.

Ő mondta, hogy Mo-n változnia kéne az utazási szokásoknak és kultúrának is, hogy ez a rendszer sikeres legyen.

A legtöbb magyar alkalmi utas ugyanis, főleg az idősebb korosztály, kényszeresen retteg az átszállástól, hogy mi van, ha rossz járatra száll.

Ezért sokan inkább választanának a falujáró szüttyögős buszt a ráhordó busz + vonat kombináció helyett, még akkor is, ha az előbbi mondjuk 2,5 óra, az utóbbi pedig csak 1,5 óra menettartamban.

 

A másik nagyon nagy probléma, hogy jelenleg a mellékvonalaink túlnyomó többségének olyan a műszaki állapota (sebesség, keresztezési helyek, átbocsátó-képesség), hogy nem alkalmasak vasúti gerincútvonalnak.

Előzmény: Tzp (35506)
v_peti Creative Commons License 2010.10.26 0 0 35511
Ott van a Szhely-Kőszeg busz, a Szhely-Kőszeg vonat és a Szhely-Velem-Bozsok, és a Kőszeg-Velem-Bozsok autóbusz.

Velembe kevés busz megy, de azok bekerülnek Perenyébe is, így lassítva a menetidőt. Szhely-Kőszeg között a busz abszolúte párhuzamos, de helyijáratot is pótol. Na itt a nagy kérdés, hogy mit kéne tenni. Mind a Kőszegről, mind a Szombathelyről jövő velemi busz érint olyan településeket, amelyeket más busz nem láthat el, így őket összevonni nem lehet, de önmagukban nem túl gazdaságosak.
névtelen Creative Commons License 2010.10.26 0 0 35510
"A ráhordás rosszabb. "
Szerintem ezt nem lehet kategorikusan kijelenteni.
Egy, a házad előtt megálló, vasútra ráhordó falubusz lehet jobb, mint a faluban 2 helyen megálló (és a többi faluba is betérő, kerengő) busz.
Ez persze függ a település szerkezetétől, az utazási szokásoktól is.

Előzmény: Tzp (35506)
v_peti Creative Commons License 2010.10.24 0 0 35509
Ha Pista bá, a falugondnok beviszi Mari nénit az Almamelléki vasútállomásra, akkor kezet csókol neki, mert nem kell körbejárni az összes szomszédos falut.
Előzmény: v_peti (35508)
v_peti Creative Commons License 2010.10.24 0 0 35508
Na meg a busz sem gyorsabb, mert ha minden falut bejár, akkor jóval lassabb lesz, mint a vonat.
Pl. a Szigetvár-Almamellék útvonalon a régi döcögő vicinálissal ca. azonos sebességű most a falujáró. Persze érint még pár falut, de azokba eljutni iszonyat szívás. Csebénybe úgy ment el busz, hogy körbejárt egy csomó falut, majd Ibafán állt 20 percet, addig le kellett szállni, majd visszaúton ment be a faluba, ami nincs messzebb, mint 30 km Szigetvárról, de több, mint egy óra volt odáig az út. :(
Előzmény: Tzp (35506)
v_peti Creative Commons License 2010.10.24 0 0 35507
Na de nem éri meg a sima busz, mert ha megérné, akkor nem 0 menne vasárnap, hanem ca. 5 járatpár legalább. Viszont ráhordás nemcsak busszal, hanem autóval és kerékpárral is létezhet, na meg lehet falugondnoki kisbusz is, nemcsak volános 266-os.
Előzmény: Tzp (35506)
Tzp Creative Commons License 2010.10.24 0 0 35506
A ráhordás rosszabb. Pl egy faluból el akarsz utazni a legközelebbi városba, akkor a busz kivisz a vonathoz az meg elvisz a városba, míg ráhordás nélkül a busz egyenesen a városba visz. Ráadásul a ráhordás során a busz jószerivel bejárja ugyan azt az utat, mint ha rendes buszjárat lenne, tehát se pénzt, se időt nem spórolsz vele. A városban meg átszállhatsz expressz buszra vagy vonatra, ha a rákövetkező városba akarsz eljutni.

Persze ha a faluból nem a szomszéd városba akarsz eljutni, hanem a rákövetkezőbe, akkor valóban előnyösebb lenne a ráhordás, viszont elrontja azon utazásokat, amikor csak a szomszéd városba akarnak az emberek utazni. Kiindulhatunk abból szerintem hogy lényegesen többen akarnak a szomszéd városba utazni rendszeresen, mint azon túlra.
Előzmény: v_peti (35503)
gbeatle Creative Commons License 2010.10.24 0 0 35505
Ez egyértelmű, én sem azt mondtam, hogy meg kellene szüntetni a buszokat a ráhordó járatok kivételével mindenhol.
Előzmény: v_peti (35504)
v_peti Creative Commons License 2010.10.24 0 0 35504
Nem igaz, mert más jellegű feladatot lát el a vonat és a busz, így mind a kettő kell, csak legyen közös bérlet, mert akkor jól kiegészítik egymást. Persze egyes esetekben valamelyiket rövidíteni vagy megszüntetni kell, de teljesen sem a vonat, sem a busz nem szüntethető meg!
Előzmény: gbeatle (35501)
v_peti Creative Commons License 2010.10.24 0 0 35503
Ne rontsd már el a jó közlekedést! Ha a busz minden települést érint, akkor vagy több busz kellene, vagy iszonyat hosszú lenne az amúgy sem rövid menetidő!
Gondolj bele, ha a Szombathely-Ikervár-Sárvár busz Ostffyasszonyfa érintésével menne Sitkére, akkor még kevesebb utasa lenne!
Előzmény: Tzp (35502)
Tzp Creative Commons License 2010.10.24 0 0 35502
Ha végigmegy busz a falukon a ráhordáshoz, akkor legalább akkora utat kell megtenni, mintha rendesen közlekedne. Egyszerűbb ha rendesen végigmegy az útvonalon. Ráadásul a busz olcsóbban szállít, mint a vasút. Ha kevés a busz, többet kell küldeni. A vonatnak meg nem kéne minden falunál megállnia, teljesen felesleges. Szombathely és Celldömölk között elég csak Sárváron megállnia.
Előzmény: v_peti (35499)
gbeatle Creative Commons License 2010.10.24 0 0 35501
Ott a pont. Ugyanannyiért sűrűbb közlekedés.
Előzmény: v_peti (35499)
szelektor Creative Commons License 2010.10.24 0 0 35500
Ez a párhuzamosság megszüntetés egy jó mese, hogy majd ettől a vasút feltámad.
Sszámtalan pédát lehetne sorolni, hogy a párhuzamosságnál a busz az utasok szempontjából kedvezőbb,egyebekben meg a Volán menetrendeket böngészve sok érdekes átlós járat van ami vonattal is bejárható pár órával több idővel akkor ez most minek fog számítan?
Pl Székesfehérvár-Szeged,
vagy hivatás forgalmi példa a Székesfehérvár-Bakonycsernye, ahol az 5-össel párhuzamos a vonal de a járat adott szakaszán már nem.
v_peti Creative Commons License 2010.10.24 0 0 35499
Sok helyen hétvégén alig van busz, és az sem megy végig, így a legjobb, ha ráhord a vonatra több busz, mint ha kevés párhuzamosan közlekedik.
Előzmény: Tzp (35497)
manhattani Creative Commons License 2010.10.23 0 0 35498
>Mert mindig van olyan falu, amit nem ér el a vonat,...

A falvak túlnyomó többsége ilyen.
Előzmény: v_peti (35496)
Tzp Creative Commons License 2010.10.23 0 0 35497
Busz több helyen megáll, de mégis a vonatra szállítsák rá az utasokat?
Előzmény: v_peti (35496)
v_peti Creative Commons License 2010.10.23 0 0 35496
Ha összehangoljuk a menetrendeket és bevezetjük a közös bérletet, meg a busszal vonatra való ráhordást, akkor az arány 40-60%-ra javulhat sok helyen. Amúgy pár távolsági vonalat leszámítva ritka a valódi párhuzamosság. Mert mindig van olyan falu, amit nem ér el a vonat, vagy ha elér, abban sincs köszönet, másrészt meg a vonat nagyobb távolságra előnyösebb, mint egy falujáró.

Ott van pl. a Szombathely-Celldömölk vonal.
Közös települések, Szhely, Vép, Sárvár, Nagysimonyi
Csak buszosok: Bozzai, Kenéz, Pecöl, Megyehíd, Ikervár, Csénye (Újmajor), Sitke, Tokorcs forgalmi kitérő: ).
Vonattal jobban kiszolgált, mint busszal: Vépet leszámítva az összes település, főleg hétvégén.


Előzmény: manhattani (35495)
manhattani Creative Commons License 2010.10.23 0 0 35495
Ha Tata és Tatabánya között járnak a buszok, az nem párhuzamosság, mert nincs vonat csak Tata és Tatabánya között... Tehát ez részleges párhuzamosság, úgyhogy maradhat, nem?

Tud a vonat Tata és Tatabánya között helyijárat sűrűséggel járni. Nem. Akkor kell a busz, ugye? Attól még maradhat a vonat is, ez esetben szemet húnyunk a párhuzamosság fölött.

Az igazi kérdés az, hogy ahol az utasok kb. 80%-a busszal jár, 20%-a a párhuzamos vonattal, akkor melyiket kell megszüntetni?
Előzmény: v_peti (35494)
v_peti Creative Commons License 2010.10.22 0 0 35494
Van ahol működik. Párszáz km-rel nyugatabbra! Valódi párhuzamosság csak néhány elővárosi és néhány távolsági járaton van csak, a legtöbb helyen csak részleges a párhuzamosság.

Na meg pl. Tata és Tatabánya között helyijárat sűrűséggel mennek a buszok. Mit szüntetnél meg, a vonatot vagy a buszt? Vagy kénytelen vagy belenyugodni a párhuzamosságba?

Esztergom és Bp között mit szüntetnél meg? Nem is azonos útvonalon mennek. Akkor beszélhetünk párhuzamosságról?
Előzmény: manhattani (35491)
manhattani Creative Commons License 2010.10.22 0 0 35493
Az a helyzet, hogy nálunk a lakótelepen nem jár túl sűrűn a busz. Nem szoktam megnézni a menetrendet, és a busz érkezése előtt három perccel indulni itthonról, hanem indulok amikor készen vagyok és gyalogolok előre a busz mentén. Jelek mutatják, hogy mikor várható: jön a szembebusz és a megállók kezdenek megtelni nálam számítóbb utasokkal.

Élvezem az ilyen sétákat, még esőben is. De ha muszáj lenne!!!! :-))

Nem célszerű kevésbé bohém embereket napi (főleg oda-vissza) sétára kényszeríteni.
Előzmény: Gulper (35492)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!