Una delle quali la bonifica, trattandosi di spazi su cui fino agli anni ottanta operava una raffineria rappresenta ancora lultimo ostacolo allinvestimento magiaro.
Ezek közül az egyik - a rekultiváció, mivel ez egy olyan hely, ahol a finomító a nyolcvanas évekig működött - továbbra is komoly akadályt jelent a magyar beruházások számára.
És most laposkúszásban elkotródsz dél felé míg fel nem rúglak.
Egyelőre kizárólag magánszektorbeli megállapodásnak kell lennie, de a pletykák ragaszkodnak ahhoz, hogy az esemény a belügyminiszter és a miniszterelnök-helyettes, Matteo Salvini és a külföldi tulajdonos jelenlétével politikai átjárhatóvá alakuljon át, amely alkalmas a megjelenítésre. Magyar Péter Szijjarto, az olasz és a magyar kormány közötti tengely szilárdsága.
Az aláírásról beszélünk, miszerint az Il Piccolo trieszt újság által közzétett adatok szerint jövő pénteken egy magyar állami társaság ül Triesztben az Aquila és a Seastok társaságok megszerzésére. Az előbbi (a Teseco irányítása alatt áll) hatvan éves kikötői koncesszió birtokosa Trieszt kikötőjében, a másik (a Socogas, a Butan Gas, a Liquigas közös vállalkozása) a szomszédos területek tulajdonában van. Együtt hozzáadják a magyarok által megkövetelt körülbelül 34 hektárt, 80125 millió eurós beruházással (ebből 25 a két társaság megvásárlásához), és többcélú terminállá alakulnak át (sem konténer, sem komp, hanem ömlesztett áruk, fémek és fa) a budapesti gazdaság kiszolgálására. Az elmúlt hónapokban kialakult és a Trieszt Kikötői Hatóság által támogatott megoldás, amely képes a Koper elhagyására a Magyar preferenciákban annak érdekében, hogy jövedelmező módon használja fel a területet, és az évek során különféle természetű problémákba kerültek.
Ezek közül az egyik - a rekultiváció, mivel egy olyan hely volt, ahol a finomító a nyolcvanas évekig működött - továbbra is az utolsó akadályt jelent a magyar beruházások számára. A Trieszt újság szerint Budapest valóban képes volt "még az aláírás után is visszavonulni, ha a Környezetvédelmi Minisztériummal való összehasonlítás nem ment jól. Valójában az új tulajdonos az átszervezési eljárások egyszerűsítését kéri, amelyek nem terjednek ki a helyreállításra, hanem a szennyezett föld eltemetésére és az azt követő terminál kötények építésére. A magyarok azt kérik a kormánytól, hogy hozzon létre szolgálati konferenciát, amely nem az egész nemzeti érdekű helyre, hanem csak az egykori Aquila-térségre szenteli "a gyorsabb fellépés érdekében. És "a jogi viták megszüntetése, amelyeket a Régió és az Ezit (Trieszt ipari területe, szerk.) Egy ideje a Teseco ellen indítottak a terület rehabilitációjának elmulasztása miatt".
Ezért normális, ha egy olyan északi liga vezetõ régió, mint például a Friuli, a legmagasabb politikai szint bevonására gondol, különösen mivel a környezetvédelem egy részleg, amelyet a kormány szobatársa irányít. Mint valóban, ha nem lesznek problémák a kármentesítés területén, az előrejelzés szerint 2-3 év alatt lehetséges lesz a terminál első üzemeltetése. Időközben arra várva, hogy a magyarság menedzserét kinevezzék, vasúton kapcsolódik az Aquilina állomáshoz, amely 2020-ban befejeződik.
eddig nemvolt Trieszt elérhető 24 órán belűl közuton és vasuton? de bizony a Triszti kikötő eddig is funkcionált, jól és szépen és eddig is elérhető volt...
tudom a lényeg az magyar, kicsit kicsi, kicsit sekély, kicsit facomtudja mennyibe fáj és megéri-e, de az magyar (mint a narancs)
A miniszter szerint Trieszt minden szempontból a legjobb megoldás volt, mivel az egyik legközelebbi tengeri kikötő Magyarországhoz képest, közúton és vasúton is elérhető 24 óra alatt.
Szájjalártó miniszter úr előtte megnézhetné a térképet, mielőtt baromságokat beszél.
Újraéledt egy olaszszlovén vasúti kapcsolat
A Villa Opicina és Seana közötti határátmeneten még 2008-ban állt le a forgalom.
Olaszország és Szlovénia között tíz éve már csak a GoriziaNova Gorica átmenetet használták vonatok, de csak teherszállító szerelvények közlekednek. Villa Opicina és Seana között azonban szeptember elején újraindult a személyszállítás. A lépés az olaszországi Friuli-Venezia Giulia régió, az olasz nemzeti vasút Trenitalia, valamint a szlovén vasút S közötti együttműködés eredménye.
A Villa OpicinaSeana határátmenet az Udinét a szlovén fővárossal, Ljubljanával összekötő vasútvonalon található. Az újjáélesztett vonalon két vonatpár közlekedik naponta. A járatok a két végállomás között az olasz részen Palmanovában, Cervignano-Aquileia-Gradóban, a Monfalcone mellett elhelyezkedő trieszti repülőtérnél, Monfalconéban, Trieszt 1857-ben megnyitott központi pályaudvaránál (Centrale), majd irányváltást követően Villa Opicinában állnak meg. Szlovéniába átérve pedig Seanát, Divačát, Pivkát, Postojnát, Rakeket, Logatecet és Ljubljana Tivolit szolgálják ki. A menetidő a kanyargós útvonal miatt nem éppen versenyképes: két óra negyvenkét perc szükséges hozzá. Összehasonlításképpen autópályán akár hetven perc is elegendő a kilencvenhárom kilométer levezetéséhez, de busszal is csak bő másfél órát kell utazni.
A mienk az harmadekkora, még nincs kész, és kb egy év alatt tud annyi konténert átrakni mint amennyi itt az ábrán van, Az is probléma, hogy nincs egy hajónyi konténerünk egyszerre, amit egy irányba küldenénk, a hajó meg nem fog összevissza kószálni hogy összeszedje a dobozokat.
A miniszter szerint Trieszt minden szempontból a legjobb megoldás volt, mivel az egyik legközelebbi tengeri kikötő Magyarországhoz képest, közúton és vasúton is elérhető 24 óra alatt.