A téma a Magyarországon közlekedő áruházi buszjáratok járműparkja (így a Komo-Sky, a Ventona, a Claudibus, és egyéb ezen a téren szolgáltató cégek állománya). Jöhetnek képek, infók, adatok a kocsikról, napi szintű beírások, hogy melyiket hol érdemes keresni. Egyszóval minden, ami az érintett kocsikkal kapcsolatos :)
"A brutálisnak is nyugodtan nevezhető - jóváhagyás esetén - esetleges kormányzati offenzíva további lépése a városközpontokból, illetve a vonzáskörzetekből indított ingyenes céges bevásárlóbuszok betiltása lehet."
FLZ-395II Komo-Sky ex. HCR 85 (HER-CR 85) - a busz oldalán még megmaradt a 85 azonosító.
Utóbbi olyan 2009-ben tűnt fel, de 2010-ben már az erfurti Neoplan szaladgált megint a rendszámmal.
Ezek 1994-esek, a HER-CR 80...HER-CR 85 eresztésből valók. Ugyaninnen még két további busz került az országba, az LND-079 és az LIW-838.
HER-CR 80: 2007-ben Lengyelországba került (SO 4044A).
HER-CR 81: 2007-ben eladták egy másik vállalkozónak (RE-NK 6006), ahol (állítólag) 2009-ig üzemelt, mindenesetre az utolsó kép, amit találtam róla, az 2008 októberi.
HER-CR 82: 2008-ban vonták ki a forgalomból.
HER-CR 83: 2008-as szintén, állítólag eladták valahova, de ez nagyon nem biztos, sőt, azon forrás szerint a 85 is ott kötött ki.
HER-CR 84: 2008, Ventona LFH-364
HER-CR 85: 2008, Komo-Sky FLZ-395II
Na most. LND-079 a Komo-Sky-tól került a Ventonához. A Komo-Sky-nál eredeti festésben közlekedett, rajta volt, két címer, egy MAN felirat, ill. két piros háromszög a visszapillantókon. Így sem a 81, sem a 82 nem lehet, mert a 82-n nem volt MAN felirat, a 81-en pedig 2007-től már nem volt címer, és a piros háromszögeket is "elvesztette". Rögtön mondhatnánk az FLZ-395-öt, mert mind a piros háromszögekben, mind a címerekben, mind pedig a fehér dísztárcsákban(!) egyezik, de: 1. az FLZ-n van egy ronda zöld festés az elején, röviden: nincs MAN felirat, az LND-nek pedig volt, 2. LND-nek már volt egy fehér "parasztnapellenző" öntapadós papírból a szélvédő bal oldalán és most is van, FLZ-nek pedig soha, 3. a jobb első fehér dísztárcsák nem egyeznek.
LIW-838-cal 2008 karácsonyán találkoztam először. Jelzések, egyedi jelek: 0. Egy félrefestett csík miatt kizárnám a 83-at az ő esetében, a 84-et, 85-öt pláne, szóval vagy 81, vagy 82.
Ha bárki tud segíteni a további egyértelműsítésben, megköszönném.
Visszakaptuk LRR-860-at az Auchan-járatra (ő volt a második "nagybusz" a vonalon, még eredeti flottaszínnel futott, az elkerülésekor fényezték át fehérre). Nagyon le van strapálódva, nem lepne meg, ha hamarosan Szigetszentmártonban kötne ki (ahová az eredeti LLT-329 is nagy valószínűséggel került).
Íme, az eggyel nagyobb testvére: http://fotobus.msk.ru/vehicle/397869/ Ez chemnitzi kocsi, ráadásul ugyanaz a kivitel. Igazából ez szerintem csak egy véletlen egybeesés, és csak egy cserealkatrészről van szó.
Amúgy végignéztem a környékén levőket: 511, 518 Kiel, 514, 515, 523, 524 Chemnitz.
A Ventona állománya új kocsival gazdagodott, ezúttal egy Citarót szereztek be Spanyolországból. A kocsi kétajtós, fekvőmotoros és Voith váltós, MVF-412 névre hallgat és tegnap már kék-fehér színekben, felmatricázva rótta a köreit a Budaörsi Tesco járaton. Néhány megmaradt belső matrica illetve a kijelzőkbe befagyott logó szerint egy Unauto nevű spanyol cégtől került ide, előző rendszámra vagy azonosítóra utaló nyomot nem találtam benne, a VIN-je viszont megvan: VS962800014172311
LVX-791 és az LRR-968 (szóló Agorák), a nyár végén visszatértek, s megkapták a Ventona féle kék-fehér fényezést is. Rövid ideig jártak az Erzsébeti TESCO-hoz, de hamar eltűntek. Most az LRR napok óta a Kelenföldi járaton van, az LVX-et nem láttam, ahogyan a MEX-927-et se.