Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Tehát: 1 db relével és 1 db kisebb áramú diódával kiváltottak 4 db nagyobb áramú diódát (vagy szelént). Ügyes megoldás volt, amikor még problémát jelentett a néhány amperes szilíciumdiódák beszerzése.
Szívesen venném, ha lerajzolnád. Mivel egy hibás, összeégett példány már volt a kezemben, soha nem lehet tudni, hogy mikor jön egy másik, esetleg működő. Sajnos ezek már csak padlás, vagy pince leletként kerülhetnek újra a napfényre, de a leletek is azt mutatják, hogy még léteznek.
Előre is köszönöm. Amennyire privátban küldöd, akkor a patay.zoltan@gmail.com címre légy szíves.
Muszáj volt! Nagyon párás helyen lehetett! De már túl vagyok rajta. Kis kupac rozsda kijött belőle! A mágneseket is lehetet picit finomítani Jelenleg 10V nál 780mA az áramfelvétele! Szépen megy ilyen fesszel is!
Annyiban finomítom a válaszod, hogy egyéne válogatja a műveletet. Személy szerint én már zsenge általános iskolás koromban is szétszedtem minden engem érdeklő dolgot. Sajnos kezdetben csak igen kis hatékonysággal tudtam összerakni, ami sokszor komoly szülői feddést eredményezett. Mára annyit változott az arány, hogy kis kivétellel minden szétszedett dolgot össze is tudok rakni úgy, hogy működik is Talán nem véletlen, hogy gépészmérnök lettem. Igazat adok neked, hogy tényleg nincs szükség minden PV , vagy másmilyen gyártmányú motort elemeire szedni, mert hatékony az általad leírt módszer is. A kommutátor tárcsát és a kerekek futófelületét szétszedés nélkül is fel lehet polírozni. Igaz, hogy kissé macerás. Hatvan évvel a gyártásuk és ki tudja mennyi használat után olyan szinten ráégtek a szénkefék nyomai a kommutátor tárcsára és a kerekek futófelületei oxidálódtak, hogy ezeket a műveleteket el kell végezni. Az Előre motornál nem sok egyszerűbb kialakítású motorral találkoztam. Viszont akinek nincs egy kis gyakorlata az ilyen dolgok javításával, azok munkájának az eredménye egy nehezen forgó és soha el nem induló motor lesz, vagy egy halom alkatrész.
Én Brigéciol helyett inkább foltbenzint javaslok. Relatíve olcsó, kb. 1000Ft/l, nincs benne semmilyen adalékanyag, vegyszer a benzinen kívül, ez utóbbi pedig maradéktalanul elpárolog a felületről és hatékonyan távolítja el a koszos, olajos szennyeződéseket.
Hasonló a csereberélthez, viszont ezeket én készítettem PV 3 személyvagonokból és Előre mozdony hajtásból. Az 1930-as években eleve mellékvonalakra tervezett és készített BCmot dízelmotoros motorvonat vontató járművét próbáltam modellezni. a menetiránynak megfelelően előre fehér, hátra piros fénnyel világítanak a lámpái.
Sziasztok! Én próbáltam önteni műgyantából,de mivel poliészterből öntöttem,nem akrilból,valószínűleg még gyengébb mint a bakelit kerék.Nem lettek túl szépek,pedig vákumban voltak.Még nem kísérleteztem vele,mert kaptam egy garnitúrát.Ráadásul a fém futógyűrűt esztergálni és ragasztani kellene rá. Üdv.Gábor
Ha javasolhatom (mindenkinek is), ne szedd szét! A kellő szinten rendbe lehet tenni enélkül is, az hogy koszos ott, ahol úgysem éred el, mindegy. Itt mindig mindenki mindent szét akar szedni :) de általában felesleges. Brigéciol-os fülpiszkáló, lágy beolajozás, a kommutátor pedig felkopik a használattól.
Különben préselt, nem menetes, de érdemes tekergetni párhuzamos húzás közben. De így is könnyen le tud törni a kerékagyból, van, hogy már eleve repedt.
Valaki biztos rakott már rendbe mozdony hajtást! Kérdés a kerekek menetes tengelyen vagy simán préselve vannak a tengelyek végén.Esetleg Tipp a kőnyű lehúzáshoz levételhez ! Elöre is köszi
Sajnos ebben a témában egyáltalán nincsenek jó híreim. Ez mind kurrens, kopó, törő alkatrész, ami olyan ritka, mint a fehér holló. Hozzájuk sorolhatjuk még a kerék áramszedőket is. Folyamatosan figyelni kell a különféle hirdető oldalakat és ha szerencséd van találsz olyan roncs vagont, vagy mozdonyt, amin ezek épségben megvannak. Most is van fenn a Vaterán egy szőrnyű kinézetű Előre mozdony.. Nem néztem meg az árát, de olyan rusnya volt , mint " Rúzsa Sándor Veszelka Julisa " v. ö. Móricz Zsigmond . Rózsa Sándor - című regénye. Félretéve az irodalmi idézgetést, csak donorként vett járművek szétbontásával lehet alkatrészhez jutni. Másik megoldás, hogy elkészíted magad, vagy ügyes kezű és nagyon türelmes esztergályost keresel, valamint vastag pénztárcád is van .Bár egy idő után ez utóbbi sem nyugtatja meg őket . Engem, már be sem engednek, ha meglátnak a műhely ajtóban.
Bocsi nem Cavill irta a 0 feszültségnél működésbe lepő relét! Ilyen nincs max nyugalmi állapotba tud visszatérni az esetleges feszültség alatt levő relé! A mechanikus rész van kiváltva a diodával!
A most hozzám került mozdony belsőben ez a relés irányváltás van! Tökéletesen működik az irányváltás!Nem akartam beleszólni a múltkori okfejtésbe amit Cavill leírt valami mechanikus kapcsoló És volt valami 0V automatikusan behúzó relé (Ami persze lehetetlen)most meg van a titok nyitja A relére a táp egy nyitóirányú diódán érkezik Ennyi!! Ha valaki kíváncsi rá szívesen lerajzolom!
Üdv! Ma csereberéltem Ez is ritka lehet! Még egy két kérdés Hol lehetne kuplungot beszerezni?És valaki gyárt vagon kereket vagy mozdony kereket? Elöre is köszi!
Még egy kis reklám a kecskeméti Szórakaténusz Játékmúzeumnak.
A testvéroldalon már írtam, hogy több Somogyi vagon van itt rengeteg más gyártmányú vasúti járművel kiállítva. Sajnos elírtam és Somogyi Miklós testvérét nem Bélának, hanem Gézának hívták. Természetesen a vasutak mellet nagyon sok másféle modell és gyermekjáték is látható. A járvány elülte után a figyelmetekbe ajánlom a múzeumot, akár egy családi kirándulás célpontjaként is.
Látod, megint nem hallgatsz azokra akik értenek is a témához, nem úgy mint Te vagy én. Most tényleg komolyan gondolod, hogy 15db Helikont kézbe véve és tesztelve ki lehet jelenteni, hogy nem alkalmas játszásra? Te is vicces vagy mint rácsos ablak a tengeralattjárón! :)
Korábban is megmondták már itt a hozzáértők, hogy nincs igazunk! Lássuk be, hogy tévedtünk és vonjuk le a konzekvenciákat végre.
És egyébként is olvashattad, ott a cáfolhatatlan bizonyíték! Én is láttam, fent van a video a You tube-on...
Köszönöm szépen a részletes magyarázatot. Nyilván ez a relé nagyon érzékeny az érintkezők közé kerülő koszra. Valószínű okozhatta az érintkezők összeégését és ez által a motor forgórészének leégését.
Egy picit azért fogalmazzunk pontosabban. Amikor 0 a pályafeszültség, akkor elenged a mozdonyba épített irányváltó relé, de a kapcsoló részének trükkös mechanikai kialakítása miatt (-- mint pl. egy kilincskerekes mechanizmus --), amikor megint feszültség kerül a pályara, akkor mindig az ellenkezö menetirányba kapcsolja a motort. Az egyszerübb szerkezetek csak két állapotot, elöre és hátra tudnak, a bonyolultabbak pedig egy nyugalmi helyzetet is.
A gyakorlatban úgy müködik, hogy a relé még olyan alacsony feszültségen is tartásban marad, amikor a motor már megállt, tehát lehet vele azért folyamatosan, de néha meg- megállva is egy irányba közlekedni.
Nagy hátránya ennek a rendszernek, hogy egy picit hosszabb kontakthiba hirtelen irányváltás okozhat menet közben, annak minden kellemetlen következményével.
A postwar Lionel, Marx mozdonyok mind ezt a rendszert használják. A Marx csak kétállapotú, a jobb Lionel gépek pedig háromállapotú relével lettek felszerelve. Söt a Lionel gépeken egy kapcsolóval fixálni is lehet a kiválasztott menetirányt.
Köszönöm a válaszod. Ez ugyan nem Tóth mozdony, de hasonló ok miatt volt benne a relé. A funkcióját ismertem, csak a működését nem Így már tudom, csak ezen a mozdonyon sehogy sem működött, mert szét volt égve.
Volt olyan megoldás, hogy amikor a szabályzót nullára állítottad, automatikusan működésbe lépett egy relé, ami megfordította a menetirányt. A következő indításnál a mozdony ellenkező irányba indult.
Elnézést, hogy egy kicsit OFF, és ha zavaró kérem törölni.
Mivel lehet irányt váltani egy 0-s Marklin koppintású Tóth-féle mozdonyon? Úgy is feltehetném a kérdést, hogy mivel lehet irányt váltani egy eredeti 0-s Marklin mozdonyon?
Szia Gyurka! Szerintem is az akkori gyenge műanyagok az oka a túlzott kopásnak,törésnek.A Pv-s vasutakon,ami volt a kezemben,0,5 modulos fogaskerekek vannak. A fogaskerék külső (fejkör) átmérőjét könnyű kiszámolni.Z+2 x M,azaz fogszám + 2 x modulszámmal.Tehát ha jól számoltam a nagy réz fogaskerék fogszámát,a fejkör átmérője 31 mm. Üdv.Gábor
Köszönöm a választ, ez is nagyon érdekes! Valóban kevésnek tűnik a 6 fog, de én abban is látok problémát, hogy a korai műanyagok hajlamosak zsugorodni (és ridegedni). Esetleg vissza lehet számolni a modulját (akár a fém fogaskerekek alapján), amiből visszaszámolható az eredetileg tervezett átmérő, amiből kiderül, mekkora a zsugorodás. (Láttam olyan Villám kisvonatot, amiben már össze sem értek a fogaskerekek.) A képen lévő zsírosnak is tűnik, pedig az általános gépzsír sem biztos, hogy jót tesz.
Azt kevésbé hiszem, hogy új korukban is 3 perc üzemidőt bírtak, ennél többre értékelem az akkori tervezőket, szocializmus ide, vagy oda.
Dehogynincs más elromló alaktrésze. Némelyiknél az "átadó" fogaskerék műanyagból volt és a motoron lévő kiskerék simán "elnyalta" vagy kitörte fogakat. Ez a rossz tervezés miatt van. Sok Helikont ezért alakítottak át Pannónia motorosra. Ha jól tudom minimum 7 vagy annál több fognak kell lennie egy fogaskeréken, hogy jól illeszkedjen. Ezeken 6 van. (Igazi szocalistai hozzáállás. -"Jó lesz az úgy! Úgyis gyereknek lesz! Örül az így, meg úgy is!"-. Bár még mindíg sokkal jobbak, voltam mint a Román H0-ások amik kb 1 cm nem mentek soha.)
Nagyon érdekes amit írsz, ez megerősít abban a véleményben, hogy az állandó mágnesek felmelegszenek, és elveszítik a mágnesességüket. Más elromló alkatrésze nem nagyon van. Nem próbáltál, vagy nincs tudomásod arról, hogy valaki próbálkozott mágnes cserével?