Már bocsánat, de Te citáltad ide spirót, nem én. Mi volt ezzel a célod, ha csak nem az, hogy felháboríts minden jobb érzésű embert épp úgy, mint ez a pitinger dropman? Vagy csak simán offolni támadt kedved spiróval? Esetleg mindkettő?
bár alapvetően pedagógus vagyok, ezért szívesen magyarázok, de a te szinteden levőnek inkább petőfivel kellene kezdeni az oktatást- az ő verseinek megértése nem igényel komolyabb agyi tevékenységet.
(mondjuk lehetne először a befordultam a konyhára c. opusszal indulni, utána léphetünk az anyám tyúkja c. örökbecsűre, aztán a négyökrös szekér... és így tovább.
ha nyitsz egy topikot, mondjuk "szeretném megérteni a verseket" címmel, nagyon szívesen fórumozok ott veled, de itt azért a verstan és az értő olvasás oktatása eléggé off...)
"Ha a Gyurcsányt küldené el az ..., akkor itt tapsikolna mindenki"
Ha figyelmesen végig hallgattad, akkor tudnád, hogy Gyurcsányról is leveszi a keresztvizet. És másokról is. De, tutommal ezekért az obszcénságokért nem is emelt kifogást senki.
Ellenben a védett nemzeti jelkép szövegének feltűnése a dehonesztáló sorok között már kiverte a biztosítékot.
Van egy határ, amit túllépett az előadó és az majd akár szankciókat is vonhat magaután.
Jó, akkor kérlek szépen fordítsd le nekem, szegény elmehunytnak, hogy még én is értsem, mit akart ez a jóember ezzel a fröcsögéssel a hozzám hasonlók értésére adni?
Egy lófaxt. Ha a Gyurcsányt küldené el az anyjába, akkor itt tapsikolna mindenki hozzá. Most meg mindenki akkora himnuszvédő lett, hogy kifordul a belem.
"Kölcsey nem írta bele a bazmeget így konkrétan, az részletkérdés, a napi politikai érzületet viszont belekódolta alaposan."
Nos, TW pontosan rámutat Kölcsey és Dopeman művei közti különbségre.
Amit Kölcsey írt, az kódolva írta és amit nem írt bele a versébe konkrétan, Dopeman viszont igen! Sőt nagyon is konkrétan és nem kódolva, hát éppen ezért lehet az egyik elismert és védett nemzeti imánk, a másik pedig közfelháborodást keltő és ügyészi vizsgálat tárgya.
Ugye milyen kevésen múlik?
És igen, a szó az egy nagyon veszélyes fegyver és akár ügyészi vizsgálat tárgya is lehet.
nem, mivel bazmeghegyekbe a politikusok/multik/bankok/stb vannak ágyazva, a himnusz itt éppenhogy ellenpontként jelenik meg, mint a szeméthalommal szemben álló tisztaság és remény.
A rap önmagában is nemzetgyalázat, a gajdolt szövegtől függetlenül. A média által favorizált, nemzeti kultúránktól távol álló trendi álművészet olyan mentális leépülést visz végbe az erre felvértezetlen ifjú lelkekben, ami aligha hozható helyre. Ahogy azt egy erdélyi magyar népdal frappánsan megfogalmazza:
"Menj el, menj szegény magyar, a kétség partjára, Tekints az ingadozó reménység pólcára, S te, aki tűztűl, vastúl nem tudsz megborzadni, Borzadj, mikor a vég-sors hideg jelt fog adni.
Menj, add egy olyan kézbe, szabadságod fékit, Mely egyszer úgy betöltse a balsors mértékit, Hogy megérezd, amit még sokan nem éreznek: A szabadság s a rabság, miben különböznek!"
Üzenete ma még aktuálisabb, mint keletkezésekor. (Pálóczi Horváth Ádám "Ötödfélszáz énekek" című 1813-ból származó gyűjteményének első darabja)
A Kölcsey-vers nem jogdíjas, az egyik legtöbbet idézett magyar irodalmi alkotás. Mint nemzeti imádság, pontosan azt a helyzetet írja le, amibe Dopeman elhelyezte. Eleve az volt a címe, hogy A magyar nép zivataros századaiból; ennek megfelelően a tartalma depis nyivákolás arról, hogy mi régebben végigraboltuk ugyan Európát, de most meg nem megy annyira jól, ezért szíveskedjen segíteni rajtunk az Isten, valautaalap nem lévén akkor még. Hogy Kölcsey nem írta bele a bazmeget így konkrétan, az részletkérdés, a napi politikai érzületet viszont belekódolta alaposan.