Értem. Megígérem, hogy a Mav70 és a BpV2 majd nem lesz ilyen összegányolt. Egyébként meg kösz a tanácsot, mert elhatároztam, hogy a Mav70 2013-ban fog kijönni, mert mivel én a Mav70 környékén lakom(sőt rendszeresen utazom rajta), ezért arra sok időt fogok fordítani(mármint a textúrázásra). Csak akkor mi van, ha rajtakapnak a fényképezgetésen?...mondjuk mert nincs jogom más házát fotózni...és valami nagy baj lesz...
Eddig is volt valami, ezután is lesz. Én nem tartom elképzelhetőnek, hogy megszűnjön a budapesti közlekedés, mert akkor leállna az ország szíve, a fél város nem tudna sehova se eljutni, behalna a gazdaság, és ez nem célja se a BKK-nak, se a Fővárosnak. Az biztos, hogy ezek a rohadt szemétládák a prémiumok csökkentése helyett a tarifákat fogják emelni...
Ti nektek mint pestieknek mi a véleményetek a BKV csődjéről és arról, hogy milyen következményei lehetnek ennek?
Ez egy másik téma, de benzin árak. Szinte mindekit érintenek. Szerintetek közbe avatkoznak vagy felemeli valaki ellene a szavát, hogy most már elég? -bár nem sok esélyt látok rá, sőt semmit se-
Ha nem vagy debreceni ne csinálj ilyen pályát. Pécsi vagy volt régen villamost ott azoknak a vonalait építsd fel és még külön el se kell menni sehováse.
De ha már annyira meg akarod építeni a debreceni villamos pályát akkor itt van ez a link.
Itt beregisztrálsz és akkor nagyobb felbontást is kapsz és Debrecen is megvan.
Én egy szóval sem állítottam, hogy a többi országban kivétel nélkül nagyon jó pályák vannak. Igazából a mainak nevezhető pályák elég ritkák sajnos. Én nem azt mondtam, hogy ha elsőre kezdőként ilyet tud, akkor húzza el a belét, hanem inkább gyakoroljon, próbálkozzon, és ha úgy érzi, már igazán megfelel, akkor adja ki, ne az összes verziót (Te ezt egy kicsit azért szebben írtad le). Tényleg ne azért, hogy még jobban belekeverjem magam a glettbe, de azért az is egy érdekes megoldás a részedről, hogy 1 négyzetméteres csempéket raktál be... Pont az ilyen hibák azok, amik nagyon idegesítőek, pláne, ha sok van. Ha a textben megsokszoroztad volna, tehát 2x olyan szélesre és magasra alakítod és áttükrözgeted, akkor már is kisebbek a csempék és már is jobb. Mert egy pályánál az az igazán idegesítő, ha valakinek vannak ambíciói, vannak tervei, ötletei, de rosszul vitelezi ki. Tipikusan ilyen hiba, amikor valaki bent hagyja textúrának a switch képeit meg valami paintes füvet rak be, és ráadásként ha felszíni a vonal, akor az egész ismétlődik 10 méterenként. Nehéz átalakítani, hogy viszonylag jó legyen? Nem. Ki kell cserélni pár textúrát, többfajta házat berakni, mondjuk nem mindegyiket X távra a síntől, hanem párat kicsit beljebb, párat kicsit kijjebb, esetleg a házakat is textúrázni... De ha már itt tartunk, szerintem egy pályaépítőnek nem, hogy nem árt, hanem jóformán "illik" tudni objektumot írni. Ha nem tud, akkor összeszed egy rakás dolgot másoktól, és össze-vissza szaladgál az engedélyekért. Az ilyen dolgokból ered általában az, hogy ha valaki ugyanazzal az állomás obejktummal csinál meg egy 10-15 állomásos metrót (például). A szörnyű és az elviselhető pálya között csak pár textúraváltozgatás van. Az elviselhető és a jó pálya között van nagy különbség. Ha Roli megtanul objektumot írni, és az jól megy majd neki, ergo tud majd egyedi objektumokat pakolni a pályába, akkor majd a pályái is jobbak lesznek, pláne ha rendes textúrákkal dolgozik és nem paintesekkel, mert nem győzöm hangsúlyozni mindig, hogy még egy gyenge objektum is jól nézhet ki jó textúrákkal. Ellenben még egy jó objektum is nézhet ki rosszul paintes egyszínű textekkel.
Szerintem ez a pálya kezdetnek nem rossz. Van még vele mit dolgozni, remélem fogsz is! Nekem korábbi munkáid is megvannak, kissé feltúrbózva más textúrákkal, lásd váci metró. Így élvezetes, tetszetős és minőségi pályák lettek számomra mind a pécsi, váci, dunakeszi és kecskeméti változat. Egy valamire azonban ügyelj, nem a mennyiség, hanem a minőség a lényeg! Szerintem egy pályát élvezetessé teheti, ha nem ugyanolyan megállókba érkezik a szerelvény, és nem ugyanolyan minden ház, hanem van benne valami más. Ez a más lehet például az, hogy a pécsi metró falait megcsinálod szecessziós stílusúvá és elnevezed a Zsolnay-negyed metrója-nak. Vagy a könyezet egyedi, nem monoton kertesházak között halad a vonat, hanem néha egy ipartelep, vagy kisbolt esetleg templom is felbukkan. Amikor elkezdem BVE-zni (még a 2-tes verzióval) a kedvenc pályám a Sellye-Pétervár volt. Hogy miért? A hangulata miatt. Tipikus mellékvonal, izgalmas vonalvezetéssel, és nem utolsó sorban szép tájjal. Sajnáltam, hogy nem jelent meg openbve-hez...
Összegezve: A pályáid egy kis ráncfelvarrás után igazán jól néznek ki. Szerintem egy pálya a hangulatával tudja megfogni a "játékost". Ha azt látja, hogy minden megálló ugyan az, akkor töbet a te oldaladról nem fog letölteni semmit.
Bzmot332
Azt írtad, hogy egy ilyen pálya miatt romlana a magyar BVE megítélése. Látogassunk el a bveroutes.com oldalra. Mondjuk nézzünk meg egy argentín pályát: BA Fictional Subway Line 2009-es kiadás. Ez szebb mint mondjuk a pécsi metróvonal?
Az argentín pálya. Pécs M1
Érezheztő különbség...
Vagy mindjuk nézz meg egy általam felújított állomást:
Figyelj, halotttál már az internetről? Vannak oldalak, ahonnan textúrákat lehet szerezni, vannak kedves építők (ugye most kitártam magam a körből), akik sízvesen adnak engedélyt textúrákra, mellesleg ki mondta, hogy menj el Debrecenbe? Nem tudom, hogy valós vagy fiktív-e a pálya, de ha lefotózol egy útrészletet Budapesten vagy nem tudom, hol laksz, azt ugyanúgy használhatod a debreceni pályában is. Az egyik képen láttam egy zexzúra nélküli semmibe vesző, váltó nélküli vágánydarabot. Ugye az nem csak a textúra hiánya miatt néz ki idétlenül? Nem kell caps lockozni, anélkül is feltűnt, hogy idegileg felb*sztam az agyadat, ezt 110 %-ig meg is értem. Amúgy az bekerült a hsz-edbe, hogy BÉTA? Nem. Akkor miért mondod? Amúgy a szaladgálásról; szerinted mindenki leszaladgál fotózni, hogy építsen? Nagyon nem. Én ritkán, de ha profit kell említenem, elárulom, hogy profi BVE-s is írta már, hogy nem kevés kilométerre van innen, mégis épített budapesti objektumot, amit nem mellesleg a kiadása óta (tehát minimum 5-6 éve) használ a BVE-s közösség.
Az a szó nem létezik hogy BÉTA VERZIÓ??? Különben is, nekem nincs lehetőségem Debrecenbe leszaladgálni, hogy fotózgassak...am is kevés lehetőségem adatik fotózni... A BpV2-es villamost azért KÉSŐBB fogom elkészíteni, mert ahhoz el fogok menni FOTÓZNI, hogy egy kicsit normálisabb legyen a PÁLYÁM.
Na jó, most egyrészt egy lehordás jön, másrészt meg megoldom azt, hogy engem is jól lecs*sszetek, de nem tudom megállni; miért, és most komolyan kérdezem, hogy miért kell 2012-ben ilyen paintes texthibás gyenge pályákat kiadni??? Én sosem fogom megérteni... Én nem állítom, hogy tökéletes vagyok, adtam már ki én is szarul kinéző objektumot, de az nem most volt, nem a mai követelmények mellett. Tudom, kezdő vagy, én sem voltam jó objektum építésben az elején, de mégis hogy lehet kiadni ilyen pályát? Tényleg nem akarom a világot magam ellen fordítani, tényleg nem akarlak megbántani, de rohadtul b*ssza a csőrömet, hogy míg mások megpróbálnak még fiktív dolgoknál is rendes objektumokat, rendes textúrákat összehozni (nem beszélve a valós dolgokról), addik egyesek játszva kiadnak olyan dolgokat, amiknek a textúrája és kinézete egy kalap sz*rt se ér. Egy rakás fejlesztő hónapokig, akár évekis is dolgozik egy rendes pályán vagy pályahálózaton (pl. a metrók, amik ha jól emlékszem 2 vagy 3 év alatt készültek el), míg egyesek egy-két hét alatt összegányolnak valamit, aminek a nagyrésze nem is az ő munkájuk. Hiába van világszínvonalban egyes dolgokban Magyarország, már ami a bve-s dolgokat illeti, hiába vannak jó és szép pályák, hiába vannak jó objektumok és járművek, egy egyszerű külföldi a wikin meglátja egy ilyen pályának a képét és azt mondja: "Ezt tudják a magyar építők?" Nem kell sok sz*r pálya (pedig van bőven) ahhoz, hogy a rakás jó pálya fényét elhomályosítsa és rossz első benyomást keltsen. Egyszerűen nem értem, az ilyen pályák miért kerülnek kiadásra. Tudom, gyakorolni kell, meg meg is kell tanulni a dolgok fortélyait, de ezeket nem kell kiadni. Ha én is kiadtam volna az első próbálkozásaimat, körbe röhögött volna a világ. Ugyanilyen stílusú paintes f*st csináltam, mégsem adtam ki, mert tudtam, hogy a jó építőkhöz képest labdába se rúgok és hiába nem égetem magam. Tudom, a kezdőket bíztatni kell, nem iszonyatosan lecseszni, de én nem vagyok képes kussban maradni, ha azt látom, hogy 2-3-4 ember ilyen dolgokat ad ki, nem keveset és mindegyik egytől egyig ugyanolyan undorító. És nem csak ez a pálya, tudnék még holnap rggelig összecsapott dolgokat sorolni, de nem fogom. 2012 van! Egy ilyen pálya a BVE aranykorában biztos nagyon jónak számítana, egy rakás akkori pálya mai szemmel nézve rohadt sz*r, de így, rá vagy 5-6 évvel megváltoztak az alapkövetelmények. Szerinted mit szólnának az emberek, ha én most kadnék egy egy nap alatt összeírt járművet, aminek a cuccait össze-vissza ollóztam ki? Ilyen rövid idő alatt nem lehet rendes dolgot csinálni, egyszerűen nem is értem, hogy gondolják az emberek, hogy pár hét alatt olyat csinálnak, amit mindenki megtapsol és azt mondja, "Na ez a gyerek tud valamit!" Egy rendes páyláért meg kell dolgozni, időt és türelmet igényel, ráadásul nem kevés kreativitációt. Én az életben nem tudnék kiadni mostani páylák között egy olyan pályát például, ami az alap switch textjeit használja. Akkor legalább megpróálnám lecserélni, vagy valami, de ez...
Összességében tehát azt mondom, hogy ha kiakarsz adni pályát, vagy objektumot, akkor előtte gyakorolj, próbálkozz és ne add ki az összes dolgot, ami közben születik, mert annak semmi értelme. Próbáld meg a lehető legjobb tudásod alapján megcsinálni a kiegészítőidet és gondolkodj el azon, hogy biztos megérett-e a kiadásra, mert ha ilyen dolgokat abszolút helytállónak érzed a mai pályák és cuccok között, akkor valami baj van... Nem mellesleg elnézést a megfogalmazásért, a káromkodásért, de erre tényleg nem tudok szép dolgokat írni.
Amíg válság van senkinek nem adnák nettó 400000ftnél többet máris meg lenne oldva a probléma! Csak sajnos idáig nem fogunk eljutni.
A rohadt bosszantó az, hogy szaros 60-70 jobb esetbe 80ezer nettóért dolgozik 3 műszakba majdnem hogy robotként az ember és akkor ezek meg azt se tudják mire költsék el a pénzüket. Mekkora különbség ez!
Nem a szegények miatt van itt az állam ahol hanem a fejeseink miatt.
Bocs ezek miatt nagyon ki tudok kellni, mert érint a helyzet ugyanis 10 évet tanultam általános után: egy szakmá, egy érettségim és egy technikumi vizsgám van és nem tudok elhelyezkedni velük. Már jó formán tömegharc megy a szar helyekért is.
Higgyétek el előbb utóbb ebből nagyon nagy vissza nyal a fagyi lesz.
Igaz ,ebbe bele se gondoltam. Így már még ramatyabb a helyzet is mert a bulvár is csak az utasokkal foglalkozik a BKV-nál dolgozokról nem nagyon. Az más kérdés ,hogy az Akácfába van ,pár olyan ember akit én be se engednék.
Csak ezzel ne felejtsd el, hogy hány tisztességes ember nem fog fizetéshez jutni: akár közvetve akik nem jutnak be a munkahelyre, akár követlenül azokok, akik tisztességesen vezetik a járműveket/árulják a jegyeket/irányítják a forgalmat...stb-stb...
Tudjátok mi csapta ki nálam a biztosítékot pár napja?
Egyik este a híradó arról számolt be, hogy veszteséges a BKV ezért olyan lpéseket keresnek, hogy hol tudnak többet spórolni. Ez leépítéssel is járhat.
Másnap mit hallot délben a Kossuth rádióban? Azt, hogy a BKV egyik vezetője 7millió prémiumot kapott. Elgondokoztató, miért is veszteségeses a BKV? Nem azért mert két vagy 3 emberrel több dolgozik egy ellenőr csapatban hanem azért, mert prémium kifizetséek vannak BKV vezéreknek magas a fizetésük és sok a fiktív vagy magas a megrendelt tanulmányokra kifizetett bér. Ez nagyon felháborított!
Tudojátok amíg egy vállalat csődbe van vagy veszteséges egy fillér prémiumot nem fizeztnék ki meg fizetés csökkentés drasztikusan. Ez annyira felháborító hogy ilyen szarok miatt zavarják el az embereket hogy nem igaz. A politika is azt poffázza, hogy válság van de ők bezzeg minden intézkedésükkel jól jártak. Mindig a kis emberen van a megoszrítás. Ezt annyira rühelem és elegem van ebből a mentalitásból. Miért nem követik az észtek példáját, ott miért tudtak pozitív döntéseket hozni? Nem is lett ám veszteséges az ország.
Nálunk én meg a haverom voltunk. Én - mivel őszintén bevallva kissé nagydarab vagyok - jobban bírom/bírtam a piát, ő kevésbé, tehát ő a maradék 3 decit itta a vodkából meg egy fél pohár pezsgőt. Na, mi ezek után mentünk tűzijátékozni... Képzelheted, főleg, hogy közbe kifogyott a gyújtó, én meg egy akkorát télakoltam a házban bemenet, hogy nem igaz. Nem baj, rá 20 percre lett egy másik gyújtónk :) Látom neked sem volt hiány piából. Én szerencsémre itthon voltam, de a srácnak másnap Csepelig kellett utaznia innen a 3. kerületből. Ráadásul nem is tudtam kikísérni a buszig sem, oylan rosszul voltam. (Rá 2 órával - mint valami rossz Horrorra akadva paródiában - szépen sugárban lehánytam a kanapét meg az ajtót csak úgy az íze miatt... Aznap megvolt a 8-9 deci folyadék bevitelem... :S)
Látom neked is jó volt a szilvesztered! :) Nagyon nagy buli volt , a volt osztálytárasamnál. :D Volt minden mi szem -szálynak hányingere . :/ És rajtad kívűl ki mit ivott?
Én 6db sört Vörösboros kolát 2 kis pohár Jéger kis vörös bor kis pezsgő és a maradék sört aki hányt ,és nem itta meg :D
Haza felé menet meg úgy voltam ,hogy szegény buszsofőr ölébe bele hányok.De hál'isten nem történt meg :D
Jó, tudom nagyon OFF topik, de végül is szilveszterhez tartozik, úgyhogy én kijelentem, hogy túl vagyok 4 deci vodkán és pezsgőt iszok (és tényleg részeg vagyok, úgyhogy nézzétek el nekem, ha hülyeségeket írok, tényleg nem áll szándékomban, de tényleg a részegség beszél belőlem [de tényleg próbálok józan maradni]... :) Tudom, hogy írtam már, de Boldog Újévet Kívánok mindenkinek!!!
Csak kíváncsiságból kérdem; iszik most valaki? Bármint így szilveszterkor. Mert én igen (és most tényleg nem a részegség beszél belőlem, pedig most perpillanat a haverommal túl vagyunk egy üveg vodka után :P)...