Valami újat talált ki a Škoda, ilyen még nem volt. A topic nyitásakor még nem jelent meg az autó, de az autós újságírók már tesztelték és elismerően nyilatkoztak róla. Ide várom az első tesztvezetések tapasztalatait és a majdani új autó tulajdonosok észrevételeit is!
Azt gondolom, hogy egy ilyen népszerű újságíró naponta több levelet kap, mint az átlag ember egy hét alatt.
Nem csodálom, hogy nem tud mindre válaszolni, bár pont egy nagyon népszerű márka nagyon népszerű modellével kapcsolatban valóban jogos lett volna az alaposabb tájékozódás.
Én váltottam vele levelet a használt Superb teszt kapcsán, de egy választ kaptam tőle, a kérdéseire küldött válaszomra már nem volt reakció.
Még a Superb topic-ba is meghívtam, gondoltam, összehozom bigjohni-val hogy lásson már egy szalon állapotú használt Superb-et, meg fanatic és szili cartársakkal, hogy megtudja, ha mechanikus gondok vannak, akkor az autó messze van a 188e km-től és nem a nulla felé kell keresgélni, inkább a 2x-es tartományban.
De hiszen Ő a Csikós "COTY" Zsolt, tudod, az év autója zsűritag a veterán Mercikkel.
Maga az autós tudományok doktora! :-)
Hát ki ha ő nem? :-))
Mondjuk az tetszett, hogy azt rója fel a váltónak, hogy gyorsítás közbeni elbizonytalanodásnál a váltó nem találta ki a gondolatait :-)
Nyilván mert ő maga sem tudta, hogy mit is akar, gyorsulni vagy sem :-)
Nekem sem sikerült mindig átvenni az irányítást a váltó felett, pl. nem engedett kettesben indulni a havas emelkedőn sőt az ASR annyira elvette a teljesítményt, hogy majdnem lefulladt a motor.
Akkor kinyomtam az ASR-t és máris felmentünk az emelkedőn enyhén túlpörgő kerékkel manuális egyesben.
Na ott a 4x4 jó lett volna.
Idézet a mai Golf 1,6 TDI tesztből a TC-n:
És bár az 1,4-es TSI motort az egyik legjobbnak gondolom a szakmában, a robotizált DSG-váltóval párosítva mégsem igazán tetszett. Az a gáz lenyomására nem akart elindulni, és amikor mégis, akkor már nagyon töltött a turbó, és feleslegesen nagy lett a szándék. És voltak helyzetek – például gyorsítás közbeni elbizonytalanodásoknál – amikor a váltó megzavarodott, mert nem tudta pontosan kiolvasni a gondolataimat, ezért összevissza kapcsolt.
Én csak manuális váltóval próbáltam az 1,4 TSI-t, az egy jó motor.
Az biztos, hogy a benzines egy másik világ, de amilyen hülye vagyok, tutira az 1,8 TSI-t nézném, annak meg közelebb van a nagy átlaga a 10-hez, mint a 9-hez az Auto Bild 100 ekm-es tesztje szerint (ha jól emlékszem).
Pedig az eszemmel tudom, hogy ennyi trafi között az 1,4 is elég, sőt, sok várossal az 1,2 is.
De az érzelmek irracionális dolgok :-)
Mekkora szerencse, hogy nem akarok/kell most kocsit vennem :-)
Az enyém 1.2-es. Javarészt azért mert az volt DSG váltóval, az pedig a régi álmom volt.
Kipróbáltam az 1.4-t is, de én nem éreztem nagy különbséget. (állítólag ki kellett volni nyomni a szemét, akkor előjött volna a többlet ló) Pl. a régi 1.6-os motor és a teljesítményben hasonló 1.2TSI között minden téren hatalmas a különbség. Nagyrészt városban használom (80% város 20% egyéb) de bőven elegendő a kis 1.2-es. Bár az is lehet, hogy a szapora DSG dolgozza le a külöbséget.
Kismértékben az is hozzájárult a döntésemhez, hogy régebben a népek nem csak azért nem szerették a 16voltos motorokat mert az izzók hamarabb kiégnek, hanem mert hajlamosak voltak az olajfogyasztásra, a szelepek közötti kis távolság pedig gyakrabban okozott műszaki problémát.
Most van egy olyan autóm, amit a motor és a váltó együtt jól mozgat, ráadásul az izzók is jól bírják a 8voltot.
Egyébként az említett árkülönbség a tervezett futásra igencsak ki van hegyezve.
Ilyen pontos számokat nézegetve nem éri meg új autót venni, mert az többet esik az ára 1 év alatt mint az említett összeg.
(Nyilván próbáltad már a benzines példányokat is. Szerintem a mostani TSI-k sokkal jobban autózhatóak mint a régi benzinesek, a dízelekhez pedig hasonlítani sem lehet. Minimálisan többet fogyasztanak, cserébe széles tartományban üzemelő, alulról is jól húzó zümit adnak, nem kerregést. Én most is benzinest vennék)
Hát a 8 liternél lejjeb lessz a fogyasztásod, úgyhogy mindent bele és rendeld meg az 1,4 Yetit. Már csak a színét kell kiválasztani ;-) Sok szerencsét.
Köszi a válaszokat. Tetszik a Yeti és a dobozforma miatt jól ki tudnám használni és mégsem egy kenyérhordó autó:) Disel-el előnyösebb fogyasztást lehetne nyerni az biztos, de nem megyek annyit, hogy megérje azt a 300-400 ezres felárat. Vagy elfogadom a magasabb fogyasztást vagy más alternativát keresek. Jelenleg 8L-t eszik az autom, ettől csak kedvezőbb lesz:)
Nekem van 1,4-es Yetim, de nálam fordított az arány - 75% város és csak 25% a városkozi utak. Kimondottan a városi életre vettem, mert magasab és kényelmes a ki-be szálás belóle. Sztrádán még nem is voltam vele. Most kb. 1900 km van lefutva, a MaxiDot szerint az osszátlag 27km/ó sebességnél 7,6 literes a fogyasztása. Mivelhogy ez turbó motor, eléggé háklis a gázpedál használatára. Szerintem neked nem ez a benzines motor kellene, hanem dízel a hosszabb és gyorsabb utakra. Sót, ha a fogyasztás fontosrangú tényezó nálad, akkor ne is Yetit vegél magadnak, mert az aerodinamikával éppenséggel nem nagy "puszipajtások" ;-)
Jelenleg is dízel kocsim van. Saját nyugodt tempómnál - ami 50% autópálya,30%városi futással - egy hasonló erejű benzinessel min. + 1-1,5l a fogyasztás. Ez szerintem egy Yetivel is meg lenne (vagy több). Ha figyelembe veszem, hogy 100-150e km-ig szolgál majd legalább, szerintem az adventure-s kb. 600eFt árkülönség simán megtérül(ahogy az előző kocsimnál is más üzemanyagárakkal)+ ha úgy hozza kedvem, odalépve sem eszi le a hajam. Egy 110Le-s kipróbálva nekem elégnek tűnik 4x4-gyel is, a 140-s teszt még hátra van.
Alap: 4 kerék, 4 ülés, 1 kormány
Se xenon, se ülésfűtés, se kihangosító, se normális központi kijelző..
Na meg a 2,0tdi kevés hozzá - szerintem. Én mindenestre 3,0-val rendeltem, mert az illik hozzá.
Skoda Yetit tervezek venni a kozeljovoben. Erdeklodni szeretnek, hogy van-e valakinek tapasztalata 1.4 TSI-vel vegyeshasznalatban (tobbnyire hosszutavon autopalya, stb.). Fogyasztasi adatok erdekelnenek igazan, egeszen vegyes adatokat talatam eddig, a magyar es kulfoldi tesztekben, velemenyekben. Elore is koszi!
Tegnap néztem a Skoda honlapot, akció hegyek vannak a Superbre. L&K felszereltség, üvegtető, Executive csomag (Columbus navival) felár nélkül vagy olcsó pénzért.
Biztos jobb az Audi, de nem hasonlítanám össze a Q5-öt az SII-vel.
Tartok tőle, hogy nem csak 1MFt különbözet lesz azonos felszereltséggel.
Viszont a minőség a -számodra oly fontos részletekben- biztos az Audi javára tér el.
> „Én a DSG-t nagyon megszerettem, ha belefér, akkor inkább azt, mint a napfénytetőt húznám be
Én egész egyszerűen nem értem ezt a napfénytető-hájpot.
És nem is ilyen kis "ablakocskára" gondolok (mint a klasszikus sibeda, a régi klímátlan autók mentsvára), hanem az egyik kocsim teli üvegtetős, tehát tudom milyen csak fényt beengedni (hát nyáron az is felér néha egy büntetéssel), meg tudom, milyen kinyitni és hátratolni az ablakot. Többnyire elhúzott rolóval megyek.
Namost a kedvencem, mikor mondják, hogy de olyan hamar kiszellőzik vele a kocsi.
Amit szívesen veszek egy 0 Ft-os széria extrától, de egy sokszázezer Ft-os izé, ami csak plusz súly és meghibásodási (esetleg zaj) lehetőség, hát egész egyszerűen nem vágom.
A DSG-nek két hétköznapi hátránya van:
- aki szeret "élvezkedve" vezetni, és időnként - benzinpazarlóan - odalépni egy rövidet (itt nem 5-10 mp-es padlózásról beszélünk, hanem a szükségesnél valamivel nagyobb gázról, gyakorlatilag csak "élvezni az erőt" (már ahol :D); esetleg kupéungrádobós-csikorgós rajtot csinálni, annak a DSG nem partner (pont elvágja az összes ilyen próbálkozást);
- ugyanolyan gyors autót nem érzünk benne erősnek/gyorsnak (nincs meg a váltások utáni "megugrás") - ez is csak az érzet, persze.
Ami mást még mondanak páran (eltérő fokozatok, autópályán más fordulatszám, más fogyi, plusz meghibásodási lehetőség), az csak annak számít, aki akar ilyet találni.
„Az egyik, hogy sokat megy városban és szeret átlátni a többi autó fölött, kell a variálható beltér, de nem akar nagy parkolohelyekre vadászni, és néha járdára is állna. Erre a célra bőven elég az elsőkerék hajtású 1,2 TSI vagy ha több kraftra vágyik, akkor a 1,4 TSI.”
Bőven elegendő az 1.2TSI. Én eddig csak autópályán találtam gyengének, ráadásul akkor már iszik is rendesen, ott viszont nem használom. Egyébként én nem vennék dízelt most sem. Így jó ahogy van. Országúton kicsivel fogyaszt többet mint a vasaló (5.0/4.5) városban 0.5-1 liter a többlet, cserébe zümit hallgatok, és van egy széles tartományban használható motorom. (Első autónak sem venném meg.) Most ahogy néztem 630e a dízel többlet ára, OIII-nál visszatértek a régi 1M varázsszámhoz. Ez nem kis összeg.
„Én a DSG-t nagyon megszerettem, ha belefér, akkor inkább azt, mint a napfénytetőt húznám be (bár épp egy Yetiben hallottam utoljára problémás DSG garanciális javításáról).”
A DSG qrvajó. Most is azt választanám.
Megvolt a javítás. Hétfőn vittem be, pénteken hoztam el.
Teljesen pozitív élményekkel tértem haza.
A szalonban ketten megkérdezték, hogy tudnak-e segíteni valamiben.
Ez ugye normális lenne, de nekem jóleső újdonság volt.
A munkafelvevő maximálisan képben volt, mindenre volt magyarázata/javaslata.
Az autómat (állítólag) csütörtökön, még a száraz időben lemosták. (nyilván lemosták, ha azt mondták, én pénteken a hóviharban nem láttam belőle semmit) Ez azért fontos mert az elmúlt 15 év és ~500e Skodás kilométer alatt soha nem fordult elő hasonló.
Kicserélték a kuplung egységet. Szarul hangzik, de el kell fogadni. Állítólag 2012-ben módosítottak rajta, és az újak már „örökösek”.
Motoromat nem érint sem a vezérműlánc, sem az olajfogyasztás problémája, ez annak köszönhető, hogy már a módosított motor van benne.
Szalonban néhány percet eltöltöttem a Jetta mellett. Belül hatalmasat nőtt, az anyagok teljesen rendben vannak. Sokkal jobban tetszik, mint a Passat. Én csak a tesztelésre kapott Golf 1.2 DSG-t tudom a Skoda-hoz hasonlítani (Sokkal csendesebb, jobban megy, jobb anyagokból…. Ez egyébként szerintem a normális távolság a két márka között) akkor jobb autó mint az OIII.
Pénteken az Audi szalonban kellett várnom néhány percet. Megakadt a szemem a Q5 2.0 CR DSG árán (12M) ami csak 1db misimókussal több mint az SII L&K 2.0 CR DSG ára.
Azt hiszem nem filóznék sokat. Pontosabban egy pillanatot sem.
A lényeg viszont az, hogy az autó túlzás nélkül jobb mint újkorában, remélem sokáig így marad.
Megváltás volt visszaülni a cserére kapott Ibiza 1.4-ből.
Kapott új kuplungot, a motor frissítést, a benzincső nem zörög, én pedig sok pozitív élménnyel gazdagodtam annak ellenére, hogy a köztudatban nem túlzottan jó színben feltüntetett szervizt választottam.
Igen, de nem éreztem a 6. sebesség hiányát.
A minimál fogyasztásom a szomszéd faluig meg vissza 4,8 L/100 km volt, pedig nem is figyeltem különösebben.
Nekem tetszett és tegnap este megnéztem a konfigurátort, Skoda honlapot, nagyon jó akciók vannak most.
Női szemnek tetsző formájú és színű autót keresünk nem túl drágán, első gazdától vagy megbízható előélettel! 2005-től nem régebbit. Aki tud ilyet, jelezze!
Elvárások: Klíma, ABS, vezető és utasoldali légzsák, lehetőleg oldallégzsák is, távirányítható kp. zár, elektromos ablakok legalább elöl.
Az utóbbi két hétben szerencsém volt egymás után több Skoda modellt is hosszabb-rövidebb távon vezetni.
Emelkedő sorrendben :-)
1,6 CRTDI Rapid 105 LE, manuális váltó
1,4 TSI Octavia II facelift, 122 LE, manuális váltó
2,0 CRTDI Superb kombi, 140 LE, DSG váltó
Még él bennem az 1,2 TSI 105 LE-s Rapid és a 170 Lovas CRTDI Octavia II RS facelift emléke is, azt hiszem ezzel átlátom a Skoda motorpalettát (jut eszembe, megvolt az 1,4 turbós-kompresszoros Fabia II RS DSG és a 3,6 V6 Superb DSG is meg az 1,2 TSI Yeti valamint a 110 és a 170 Lovas CRTDI Yeti is:-))
Azt gondolom, hogy aki Yetit választ, jellemzően két ok miatt teszi.
Az egyik, hogy sokat megy városban és szeret átlátni a többi autó fölött, kell a variálható beltér, de nem akar nagy parkolohelyekre vadászni, és néha járdára is állna.
Erre a célra bőven elég az elsőkerék hajtású 1,2 TSI vagy ha több kraftra vágyik, akkor a 1,4 TSI.
Én a DSG-t nagyon megszerettem, ha belefér, akkor inkább azt, mint a napfénytetőt húznám be (bár épp egy Yetiben hallottam utoljára problémás DSG garanciális javításáról).
A másik felhasználási terület a kiránduló, aktív kikapcsolódást kedvelő ember, aki sokat megy, többször akár rosszabb úton is, sport eszközt szállít (kerékpár, síléc, snowboard esetleg hajót vontat...).
Nekik való a dízel és most a felár nélküli 4x4.
A 110 lovas egy nyugodt vezetőnek pont elég lehet, de én a 140 lovast tartom jobbnak, sietős vezetőknek a 170 lovast.
A DSG egy fokozattal gyengébb motort is hasonlóan kihasznál, mint a manuális váltós erősebb.
Szerintem egy 140 Lovas DSG-s Yeti hasonlóan jól autózható, mint a 170 Lovas manuális váltós, de nagyságrenddel kényelmesebben használható a mindennapokban.
Az 1,6 CRTDI kiváló kompromisszum, a Rapidban nagyon jól fogyasztott.
Én ha most vennék autót, a 140 Lovas 4x4 dízel Adventure-ból indulnék ki és nagyon alkudoznék a DSG-re :-))