Az utóbbi időben elég kevés időm volt, ezért most mutatom meg mit vettem alkatrésznek. A jófogás on láttam ezt a kéket 16.000.-ért üzemképesnek hirdetve és volt még egy 17.000.-ért ennek csak a képét láttam .
Autóval hoztam haza és gondoltam megmutatom a kollégáimnak és evvel indultam dolgozni 7,5 Km. re lévő munkahelyemre. Az út harmadánál megállt, szerencsére megszólalt a vészcsengő és gyorsan vissza bicikliztem majd a robogóval még éppen csak időben beértem. Este mikor helyére akartam tolni , a kipufogóból ömlött a benzin 3-4 dl. Ez úgy történhetett a zárt benzincsapon és rosszul záródó tűszelepen szép lassan átfolyt a benzin a kipufogóba . Nagyon nehezen tudtam csak újra indítani :
benzincsapban kicseréltem a tömítéseket átraktam a fekete porlasztóját új benzincsövet és szűrőt tettem többször tisztítottam a gyertyát végül bedugaszoltam két lyukat a légszűrőn , jelenleg csak ronggyal .
Úgy tűnik azóta indul mindig , bár dekompresszor nincs bekötve és emiatt jobban meg kell tekerni . Ha a dugókat kiszedem akkor beindul , felpörög és leáll , nem értem miért de tudomásul vettem. Ez valószínű a lassúbb típus lehet kb. 25.-el megy , de könnyen fel megy az emelkedőn is. Ha kijátszottam magam akkor átpakolok mindent a feketére. Mint látszik az első lámpa biciklilámpa nem volt bekötve , de nem is lehet mert kiégetné.
Azért amint látom, haladsz a rendbetétellel. Ha elkészül, akkor majd elfelejtődik az a sok munka és egyéb gondok amik közben adódnak és meg lesz az öröm. Nekem az tetszik benne, hogy olyan egyszerű, mint a faék.
Ebben érintett vagyok, mivel én kértem az ötleteket . Az egyszerűbb megoldást választottam, mivel hétvége volt a citromlés megoldást választottam, ezt kaptam a Auchanban . Tettem bele kevés colát , mosogatószert és festékoldót is. Másfél napig volt benne , néha jól megráztam és másnap kiengedtem, majd átöblítettem forró vízzel. Nagyon sok trutymó jött ki belőle , de maradt is sok pl. rugalmas fetékmaradványok amit valamivel le kellene csiszolni, pl. homok , vagy vasgolyókkal . Ezt nem mertem meglépni , mivel olyan a belső kialakítása ,hogy nem bírnám ezeket a végén kiszórni belőle . A csap helyére 6.-os csavart nyomtam 2 menet szigetelőszalaggal jól letömítve. A napon hagytam kiszáradni , és ha belefújtam a töltőnyíláson alul röpködnek a levált festékfoszlányok. Ha próbálom, akkor feltétlenül benzinszűrőt teszek a benzincsőbe. Mutatok néhány képet honnan indultam , most kicsit leálltam vele , mert szeretném fészert megnagyobbítani , hogy ne ázzanak a biciklik és a robogóm.
Próbaüzem is volt fúrógéppel megpörgetve . Egy pillanatra el is indult , porlasztó nélkül a keveréket injekciós fecskendővel nyomtam bele , csak nem volt rajt a kipufogó és nem akartam a szomszédok idegeit húzni. Kétszer indítottam , a harmadszori nem sikerült, mikor a motor elindult és fúrógépet rossz ütemben húztam le generátoros üzemben letekerte az anyát és elnyírta az éket. Kompressziót is mértem fúrógépes hajtással, ami túl jól sikerült 8.-at mutatott az óra . Gondolom ennek az lehet az oka, hogy pár csepp olajat tettem a hengerbe és az olajfilm lehetett a tömítés. Porlasztó nélkül jó sok levegőt szívhatott. Van egy frissen fúrt Piaggio Sfera robogóm amin csak 4,5 .-ös értéket mértem bár itt csak lábbal rugdostam és elfelejtettem gázkart felhúzni.
A trafóm valószínű hibás, mert csak 2-3 mm es szikrát ad hengeren kívül és ezt én keveslem , jobb lenne 7-10 mm. Próbáltam másikkal az is elég gyenge . Az a baj régebben volt 3 Babettánk azokat elvittük a MÉH-be , pedig ennél jobb állapotban voltak . Alkatrészenként minden nagyon drága , már biztos 12-15000 forintot költöttem rá . Az asszony van nagyon rákattanva , attól félek megy vele egy kört aztán többet nem használjuk. Gondoltam , veszek egy használtat donornak ,de elég drágák . A bátyámék udvart takarítanak , ezt is ki akarták dobni , mi pedig elhoztuk de én már megbántam . Babettáim elsőt 15000 .-ért vettem az volt a legrosszabb , de azért működött . Másodikat ingyen kaptam a portásunktól, azt mondta elhozom vagy kirakja lomtalanításnál . Ennek nem bírtam kimosni a tartályát, kicseréltem és nem volt vele baj míg el nem lopták. Harmadik 5000 Ft volt más baja nem volt, sűrűn eldugult a porlasztója. Ekkor álltam át a robogóra , Piaggio Sfera ezzel már kevesebb volt a gond. Azt hallottam a szakiktól , elég lett volna néhány napig elhasznált fékolajban áztatni a porlasztót és egy jó szűrőt betenni a pori elé és minden hiba megszűnt volna. Most a robogómat is mindig szűrővel használom és így elég megbízhatóan működik .
A kipufogót rézzel fújtam le , de egy hét után sem száradt semmit. Végül leégettem gázlámpával és maradt rozsdásan. Lehet , hogy a spray-vel volt a baj mert volt vagy 10 éves.
A motorját csak kívülről tisztítottam, és a hézagot állítottam a gyújtáson.
A porlasztóban a tűszelep gumija elporladt teljesen.
Még kell szereznem hátsófékkar az törött és másik trafót .
Alkatrészeket Szigethalmon vettem , szinte mindent tudnak szerezni .Az árai az ITALMONDO alatt voltak.
Mindig itt szoktam vásárolni, pl egy hengerfúrás 7-8000 Ft : dugóval, gyűrűvel , csapszeggel , és biztosítógyűrűkkel.