18500km-t lenyomni egy keeway-Monkey nyergében?????? !!!!!! Megemelem a kalapom.........a fotókat látva ,nem vagy egy vitrin motoros.
A precíz költség kimutatásodtól ,pedig leesett az állam.......Még a Motor-revünél sem csinálják ilyen profin , a könyvelést.
Számomra még mindig hihetetlen, hogy egy széria minimotor így bírja a gyűrődést alattad.
A teljes futómű +teleszkópok ,+kormány csapágy szett + lengővilla perselyek nagyon jól bírták a gyűrődést. Az elektronikáról nem is beszélve.
Összességében :-szerintem nagyon jól vizsgázott a kis járgány, a vételárához képest. Remélem tavasszal összefutunk végre ,és motorozunk egyet ismét közösen...... Sütire-üdítőre-sörre ne legyen gondod ,megszolgáltad bőségesen........................... Tisztelettel- Zsolt.
Monkey-al átszelni Amerikát.........igaz 110cm3 -es változattal teszi ezt meg ................. hajrá....üdv zs
Daniel Ricciardo – Majdnem... minimótóban átszeli Amerikát
Daniel Ricciardo egy kicsit elhagyja a Forma-1 világát egy 110 köbcentis motor mellett, amellyel... átkel az Egyesült Államokon.
Az ausztrál pilóta tavaly novemberben távozott a McLaren csapatától, visszatérve a Red Bull csapatához, valószínűleg eléggé aggódva karrierje alakulása miatt. Ez a Forma-1 hivatalos podcastjában, a Beyond the Grid-ben tett nyilatkozataiból is kitűnik. Azonban bár nem teljesen biztos benne, mit fog csinálni, ha nem a Red Bull feladataival van elfoglalva a következő 12 hónapban, egy dologban teljesen világos:
„Igyekszem kifogások nélkül felelősségre vonni magam. Ha van időm valamire, és ez olyasvalami, amit mindig is meg akartam csinálni, akkor meg fog történni. Mert azt hiszem, ez is megadja azt, amit jövőre ki akarok hozni, mégpedig az egy kis önreflexió, és valami vidám kis kirándulás, vagy bármi más. Egy dolgot szeretnék tenni, hogy egy mini biciklivel átkeljek Amerikában, alapvetően New Yorkból Los Angelesbe. Azt szeretnénk, hogy ez egy izgalmas utazás legyen, és ne a legrövidebb utat válasszuk."
A Beyond the Grid műsorvezetője Tom Clarkson megkérdezte, hogy a 110 köbcentis minimoto motorra gondol-e. amivel láttuk Ricciardót gyakorolni, amit megerősített.
"Lehet, hogy "kicsit" fárasztanunk kell őket (a kerékpárokat). Az útvonal még nincs eldöntve, de ez valami... Emlékszem, fiatalon sok éven át azt mondtam, hogy "ha végre abbahagyom a versenyzést és lesz egy kis időm, szeretnék egy országúti kirándulást tenni Amerika". És ez a fajta jövő évi tervvé vált – bármennyire is szeretnék sok izgalmas dolgot csinálni –, meg is akarom ragadni az alkalmat, hogy egy év szabadságot kapjak a lassításra. És azt is gondolom, hogy amit egy 110 köbcentis bicikli, amely áthaladna Amerikán, azt szimbolizálná, hogy lassítson, és mindent bevállaljon. Mindig azon gondolkodunk, hogy eljussunk valahova, amilyen gyorsan csak tudunk, elvégezzük a munkát, kiszálljunk. Ó, nem, szeretném felszívni az egészet, és csak önmagam lenni. Csak térj vissza az alapokhoz, és értékeld az apró dolgokat, de az ismeretlent is.”
– Természetesen gyalog is megtervezzük az utat, de… oké, milyen ez a város? Mivel fogunk találkozni útközben? Csak hát az egész ismeretlen olyan izgalmas lesz. Tehát ez a néhány… tulajdonképpen egy nagyon nagy kontextus, amelyet meg akarok jegyezni. És biztos vagyok benne, hogy lesznek éjszakák, amikor felnézek a csillagokra, és érzelmes leszek, elgondolkozhatok a karrieremen, gondolkodhatok… ki tudja? De szerintem nagyon jó és nagyon erős lesz."
Bevallottan sokat gondolkodott egy pilóta, aki pályafutása során 32 dobogós helyezést ért el – és ezek többségét a Red Bullnál végzett első szereplése során. A helyzet az, hogy Daniel Ricciardónak időre van szüksége, hogy felmérje, mit szeretne csinálni a jövőben. A Forma-1-ben akarja folytatni, vagy vissza akar vonulni a sporttól? Egy ilyen utazás azonban minden bizonnyal sokat segít neki a keresésben.
Kínai tulajdonba került a Morbidelli olasz vállalt is.
Ha egy név megszerzése jelenthet bármit is, akkor talán a mesés olasz cég logója is visszatér.
Amint az olasz Moto.it feltárja, a Powerlink Technology nevű, hongkongi székhelyű cég bejegyezte a Morbidelli MBP és a Morbidelli MBP Pesaro nevet. Bár első pillantásra ez a cég teljesen ismeretlennek tűnik a Motorcycle közvélemény számára, a sztori hátterét az MBP kezdőbetűk árulják el.
A legutóbbi EICMA 2022 rendezvényen a Keeway új olaszországi székhelyű céget indított útjára, az MBP-t a Moto Bologna Passione-tól, és természetesen az új védjegynévvel való kapcsolat szinte automatikus.
Morbidelliről egyelőre nincs információ, és hivatalos bejelentés sem történt, de nem lenne meglepő, ha a kínaiak megszereznék a névhasználati jogokat a nemrég elhunyt Giancarlo Morbidell i családjától azzal a céllal, hogy felvegyék őt a a múlt történelmi gyártóinak újjáéledésének listája .
Morbidelli rendkívül találékony és aktív mérnök volt, aki vagyonát famegmunkáló gépek építésével szerezte, ami lehetővé tette számára, hogy táplálja szenvedélyét a motorversenyzés iránt.
Talán végre valóra válik az elképzelése, miszerint Morbidelli márkájú kerékpárokat láthatunk az olasz utakon, még ha hosszú kitérőt is tesz Kínán keresztül.
A Keeway egy olyan cég, amely a Benellivel és a QJ Motorral együtt az óriás Geely csoporthoz tartozik, de a másik két "testvérétől" eltérően más gyártók motorjait használja az EICMA-n bemutatott modellekben - például a Gaokin (ami a Brixtont gyártja). ) és Longjia motorkerékpárok.
Japán – Az ötvenes segédmotorok, a kihalás felé haladnak!!!! botrány.....
Japán rohamosan csökkenő mopedeladásai és a szigorúbb előírások bevezetése az ötvenes éveket kihalás fenyegeti, de van egy úttörő alternatíva.
Japánban a hara-chari néven ismert ötven-ötven egyfajta vallás volt: kicsi, könnyen vezethető, olcsó, minden karbantartási szempontból gazdaságos és 45 km/h-ra korlátozott végsebességgel praktikus korlátozott. tartomány szolgáltatás. A megfelelő jogosítvány egyszerű megszerzése, illetve azok gépjárművezetői jogosítvánnyal történő használata szintén jelentős előnyt jelent a piacon.
Útközben azonban ez a tendencia megváltozott, és különösen amióta Európában megalkották a megfelelő jogosítvány-skálákat, a 125-ösök lettek az új 50-esek, mivel a gyártók szeme a termékeny A1-es osztályon akadt meg.
Ez erősen tükröződött a hivatalos japán piaci statisztikákban, ahol 1980-ban csak a segédmotoros kerékpárokat regisztrálták évente csaknem 2 millióan, ami 2000-ben a felére esett vissza, és 2021-ben már csak 127 736 kétkerekűre csökkent.
Eközben ettől az évtől (2022) a japán motorkerékpár-ipar átáll a Reiwa 2 szabványok korszakába, amelyek egyenrangúak az Euro 5-tel, de a Motoros Szövetkezetek Országos Szövetsége (AJ) szakszervezete nyomására három- három évi mentességet ezek alól az 50 köbcentis kétkerekűek esetében, azzal az érvvel, hogy az új adatokhoz való igazításuk nagymértékben megterhelné a költségeket, ami fő erőforrásukat: az alacsony árat érinti.
A 2025. októberi kemény határidő közeledtével könyörtelenül felvetődik a kérdés: megéri-e az új 50 köbcentis motorok fejlesztésébe fektetni az új specifikációkhoz? A gyárakat tekintve minden arra utal, hogy a válasz egyértelműen nem.
A 2025. októberi kemény határidő közeledtével könyörtelenül felvetődik a kérdés: megéri-e az új 50 köbcentis motorok fejlesztésébe fektetni az új specifikációkhoz? A gyárakat tekintve minden arra utal, hogy a válasz egyértelműen nem.
November 25-én az AJ Japánban tartott konferenciáján Naoyuki Omura elnöke a japán kormány tagjainak jelenlétében a következő kijelentést tette: "Jövő tavaszra új keretet fogunk megfogalmazni egy moped típus számára" .
A Japánban már egy ideje nem hivatalosan dúló vita arról szól, hogy a segédmotoros kerékpárok piacról való kiirtása milyen csapás lesz a társadalom gazdaságilag gyengébb rétegeire, de a kereskedelmi világ azon részére is, amely látszólag az ő támogatásukra épül. . Lehet, hogy már nem adják el milliókat, de sok millióan vannak belőlük a japán utakon, akik alkatrészekre, tartozékokra és karbantartásra szorulnak.
Az új javaslat a becslések szerint 125 köbcentiméteres, alacsonyabb teljesítményszintű motorokat tartalmazna, amelyek minden tekintetben – oklevelek, adók, beszerzési költségek és így tovább – a mai mopedek közé sorolhatók. Ez lehetővé tenné a gyártók számára, hogy fejlesztési költségek nélkül kínálhassanak új modelleket, mivel sokkal egyszerűbb a meglévő 125-ös némítása és könnyítése.
Az egész beszélgetés hátterében természetesen mindig az Elektrokinézis áll, mivel az új világba való átmenet értelmetlenné teheti ezt a beszélgetést. Úgy tűnik azonban, hogy a japán ipar és a kereskedelmi világ nem siet leírni a következő 10-15 évet a belső égésű motorok eltörlése előtt.
A világ legnagyobb minimotor -miniatürizáló- motor építő mestere. Az alumínium hegesztés a vérében van, amiket meg épít ??????????????...... az világszínvonal!
Aktív motor versenyző korából néhány fotó:
Monkey megapfhon sportdob!Honda ace versenymotor ,villa híd módosítás.
Honda Z50M replika 30% csökkentett méretben, szinte csak kézi készítésű ,egyedi alkatrészekből!!!!!!!!
egyedi acél váz! Utána legyárt mindent alumíniumból!+kézzel!
Mind a Romet Pony, mind a Pony Mini városi őrültek, amelyek nagyon szórakoztatóak, és lehetővé teszik, hogy beköltözzön a fiatalos kalandok világába. Megvizsgáltuk, hogyan boldogulnak az igényes városi környezetben.
A mopedek különleges helyet foglalnak el a lengyel szívekben. Lehet, hogy nem úgy motorizálták a nemzetet, mint Wueski vagy Junaki, de minden bizonnyal bevezetést jelentettek a motoros kalandba fiatal két kerekűek sok generációja számára.
A kicsik közül az első Pony - a Pony Mini valamivel nagyobb testvére. Stílusosan egy kicsit a Ducati Monsterre vagy a Honda Gromra utal, és ez határozottan az erős oldala. További előny a kidolgozottság – szinte nyoma sincs annak, amit kínainak hívunk. A műanyagok jó minőségűek, a kapcsolók jól működnek, ergonomikusan helyezkednek el.
A vezetési pozíció meglepően kényelmes. Arra számítottam, hogy felgöndörített lábakkal kell lovagolnom, de a Pony-n úgy érzem, kipihentnek, kicsit elgörbülök, mint egy tipikus meztelen biciklin. Ez nagyon hasznos a főváros irgalmatlanul zsúfolt útjain, ahol a másodperc töredéke alatt változhat a helyzet.
Pehelysúlyú
A kis póni erős előnye az alacsony tömeg, ami lehetővé teszi, hogy az ugyanilyen kis motor kitárja a szárnyait - a szegmens többi kétkerekűjétől eltérően a Pony rendkívül élénk - az autót váltó sofőrnek azt tanácsolom, hogy vegyen részt egy edzésen tanfolyam. Ez a kerékpár igazán meg tud lepni!
Az alacsony, 9,2 lóerős teljesítmény ellenére, messze a B kategóriás 125 cm3-re előírt határtól (14,9 LE), a Romet Pony úgy rohan előre, mintha húsz lova lenne. A gyártó leírása szerint tökéletes felszerelés egy motoros kaland kezdetére, de bár már több éve motorozom, gyerekkoromban nagyon élveztem ezzel a felszereléssel!
A Romet Pony kis méretei nemcsak a kézreállóságra vagy a teljesítményre vannak hatással. A kisebb tömeg kevesebb munkát jelent a fékeknek, amelyek szinte hibátlanul működnek. Majdnem – mert kicsit javítanám az adagolásukat. Nem működnek egyenletesen a teljes tartományban, hozzá kell szokni a munkájukhoz.
Vidám morog
A városi forgalmi dugókban való vezetés tiszta élvezet – a mopedek mindegyike az autók között röpködik, vidáman morogva a fülnek kellemes kipufogóval. Egy kicsit kevésbé szórakoztató a varsói körgyűrűn – itt a kis méretek gondot jelenthetnek. A Romet Pony-t nehezebb észrevenni, mint egy nagy motorkerékpárt, ezért ne felejtse el jó előre jelezni a manővereket, és úgy vezessen, hogy mindig látható legyen az autók, különösen a teherautók és buszok vezetői számára.
Nos, valamit valamiért - az autópályákon a látási viszonyok hiányosságait az átlagon felüli dinamikájú Romet Pony kompenzálja, amit nem is vártunk egy ilyen kis motortól. Pontosan nem mértünk, de a nulláról a maximális sebességre, azaz (majdnem) százra sprint egy-egy kis Romét szó szerint eltart egy pillanatig.
Pony Mini 125 - megéri a várakozást
Attól a pillanattól fogva vártam az őrült utazás lehetőségét a Romet Pony Mini 125-tel, hogy először megláttam a Varsó melletti Nadarzyn vásáron. A fő ok a múltból származó kiegyenlítetlen számlák voltak. Kétpályás kalandozással kezdtem a legendás Dezamet modellel, ugyanilyen narancssárga színben. Akkoriban vékony, 12 éves fiúként azt hittem, hogy ez egy nagyszerű felszerelés, amiből csak hiányzik a megfelelő motor.
Így aztán több mint 20 év és súlyduplázódás után egy narancssárga vadállaton ülök, ami időközben vadállattá vált - de 125 cm3-es motorja van 8 LE-vel, ami méreteivel nagyon jó szórakozást nyújt. !
Zsebmajom
A modern Romet Pony Mini 125 persze nem sok közös vonást mutat a klasszikus lengyel mopedekkel, szerkezetileg közelebb áll a japán Honda Monkey-hoz. Első ránézésre klasszikus formákkal, magas kipufogógázzal, szabad mechanikával és terep-stílusú fémlemez első sárvédővel rendelkező zsebes scrambler. Ami nagyon tetszetős, az a műanyag, mint tabutéma. Itt szinte minden fém! Sőt, a motor lehetővé teszi, hogy a gyerekkorból ismert kick starttal játsszon.
A gépezet felgyújtása után visszatérünk az időgépbe. Először is, a motor és a kipufogó hangja majdnem ugyanaz, mint korábban, és nagyon hangosak! Másodszor, alapjáraton minden remeg és zúg. Emlékszel a perforált kipufogóburkolat jellegzetes "bádog" hangjára? Van!
Összecsukható!
Egy leheletnyi modernitás is volt egy könnyen leolvasható, sebességkijelzővel ellátott kijelző formájában. Nagyon érdekes, a Honda Monkey-tól átvett szabadalom az azonnal lehajtható kormány, amely lehetővé teszi a motor (igen, ez egy motor) elrejtését az autó csomagtartójában.
Minden szép, de hogyan hajt a Romet Pony Mini 125? A nyolc lóerő papíron nem kelt különösebb benyomást, de ne feledjük, az egész jármű mindössze 81 kg. Ez azt jelenti, hogy minden 10 kg Rometet egy ló hajt, ami több mint kielégítő eredmény. Motorynka még ki is húzódik a sofőr alól, és nagyon örül, hogy dörzsölt gumin megy. Ráadásul azonnal reagál a test mozdulataira, néha túl hevesen, mint egy régi fekete-fehér filmben. Megszokni kell, de nagyon szórakoztató.