Nem tudom lehet-e ilyen 'saját' topicot nyitni itt az indexen, majd kiderül.
Azt a pár topikot amit valamennyire követek a személyes profilom "bejárt topikok" menüjén keresztül, sokszor veszélyeztetem offtopikolással, és ennek szeretnék végetvetni e topikkal. (Ahhoz persze nagyon kevés vagyok, hogy saját blogot nyissak.)
Azt hiszem, megtaláltam a zeneművészet egyik csúcsát, a lakatlan sziget sikerlistájának a number one-ját!
A szerző egy XVI. századi angol anonymous, mások szerint Thomas Preston, a címe Upon la mi re (vagy Uppon la mi re). Nagyon különös, éteri, mainak ható, időtlenséget sugárzó rövid darab.
Tele van a YouTube jobbnál jobb előadásokkal. A kedvencem ez:
https://www.youtube.com/watch?v=94Gbl-5IKoI - jó szögből mutatja az előadót a videó, akár meg is tanulható a darab. A mű karakteréhez inkább a kitartott hangú hangszerek illenek, de nekem nagyon tetszik a következő, két lanton előadott változat is:
Az év utolsó előtti napján megint komolyzenét közvetítünk: 25 éves az Óbudai Danubia Zenekar, ezért a zenekar alapító kamestere, Héja Domonkos, volt elsőhegedűse, az azóta sikeres szólókarriert építő Kelemen Barnabás és Kovács János dirigens lép fel a mostani művészeti vezető Hámori Máté mellett.
A koncert első felében Hámori Máté vezényel, először Erkel Ferenc Hunyadi László című operájának nyitányát, majd Camille Saint-Saëns viszonylag ritkán hallható H-moll hegedűversenyét, Kelemen Barnabás közreműködésével.
A szünet után George Gershwin Egy amerikai Párizsban című szimfonikus költeménye következik, a dirigens Kovács János. A műsort Mogyeszt Petrovics Muszorgszkij Egy kiállítás képei című szvitje zárja, Maurice Ravel hangszerelésében.
Köszi :) úgy döntöttem, nem erőltetem magam, hogy válaszoljak neki :) pláne, ha díszítésről van szó, és nem a kotta félreértelmezéséről. Nekem amúgy a saját videóm szerinti előadás tetszik jobban.
Can somebody please explain to me why this song is played differently by every oboeist? Isn't there a written score?! I can't hardly STAND the variations! I find it utterly grinding. I first heard what I thought was the only version of it high school, on a CD called The Best of Vox Prima. It took me years to find that copy and it's the only recording of this song that that I can endure. (Apple has it digitally as well, on an album called The Most Essential Classical Music In Movies.) I guess it's a singular performance by Southwest German Chamber Orchestra, oboeist Helmut Hucke & conductor Paul Angerer. Search this song for yourself on YouTube and you'll see what I mean. WHY does the oboe line CHANGE?!