Idén tavasszal volt szó a 87-es menetrendjeiről a '90-es években.Esetleg a 2000-es évek első feléből van valakinek menetrendje?Felső szakasz érdekelne elsősorban.
Pedig az nem is lenne hülyeség, hajtányozást kéne már rendesen megszabályozni, nem lehetetlen feltételekkel hanem reálissal, a vonal többi részének más esélye nincs csak ha hajtánypálya lesz, ahogy írta valaki korábban arra kiváló lenne.
Tervezem a szakaszt gyalog bejárni, de 34 km egyben azért elég sok, és egyes helyek finoman szólva sem a közbiztonságról híresek. De pl .teljesítménytúrát lehetne ide szervezni sztem, ti mit gondoltok? 34 km az már szép táv, és nem csak vasútfanok számára érdekes a hely eljutni ide nem egyszerű Bp és környékéről, de szervezett úttal lásd. korán indulás bp-ről Szilvásváradon vagy Putnokon desszant, estére érkezés a másik végére ott vár a transzfer és repít haza. Így meg lehetne csinálni. Szakaszosan bejárni meg szintén a gyenge tömegközlekedés miatt problémás, egyénivel meg ugye dupla táv mert vissza is kell menni, mert az autó nem jön utánad magától.
Fónagy úrnak van pár kellemetlen mondata: "Van azonban ma is néhány olyan vasútvonal, amely nem kapcsolható elővárosrendszerhez, ilyenkor példaként mindig a szilvásváradit említem, vagy a BarcsVillányt, illetve a cuhavölgyi vonalat, amelyek helyi idegenforgalmi érdekeket szolgálnak." A Barcs-Villány vonalat hagyjuk, az Eger-Szilvásvárad végig, illetve a Győr-Veszprém egy része megyei jogú városok elővárosait tárja fel, hivatásforgalmi feladat ellátására lennének valók.
A Szilvásvárad-Putnok szakaszra pedig, mint idegenforgalmi kitörési lehetőség tekinteni teljességgel irreális. Az a szakasz úgy gondolom, hogy elveszett, a feltámasztására szánt erőforrásoknak jobb helye lenne Eger-Szilvás között.
Olvasva az utóbbi Hsz-eket meglepő hogy már az optimizmus is kihalóban.Persze tényleg az a csoda hogy az egész vonalat nem szüntették meg 10éve. Sajnos ha előjött a maradék vonal bezárása akkor Szilvásvárad is "elengedte" illetve az ottani érdekek másban látják a jövőt....akkor pedig vége. És még 1 dolog... ez Kelet-Mország :) ,képzelgés nélkül is tapasztalható hogy itt jóval több dolog le van ejtve mint nyugatabbra,(pedig ez is van olyan szép mint a híres "bakonyvasút").
Pedig Egertől haladva észak felé olyan mint itt a Mátrában....hétvégente már mozdulni sem lehet helyenként a vidékre vágyóktól...de Ők is az autóval érik el a kerékpározásra alkalmas helyeketutakat nem pedig vonattal.
Egyetértek,ezt írtam én is hogy nagyon sok meló lenne járhatóvá tenni.
Ez hogy kiesik a fő hivatásforgalmi utasáramlásból,még nem jelenti azt hogy turisztikai programokkal ne lehetne vonzóvá tenni.Amennyi milliárdot-százmilliárdot a turizmus elvisz,simán lehetne programokat indítani a Bükkben is,és ennek gerince lehetne az Eger-Szilvás-Putnok szakasz.
Persze ameddig a presztízsberuházások jelentik a kormánynak fontos programokat,és nem hátrányos régiók felzárkóztatása addig mindez kilőve.
Erről a Királdi részről meg még az is érdekes infó,hogy a 2010 augusztusi helyreállítás idején állítólag 30-ra kapott engedélyt!Eléggé ad-hoc emelgették ott a sebességet,és kétségeim vannak affelől hogy a 2008-ban 20-ra visszaállítás miatt kapott pénz hová került...
A Nagyvisnyói visszaállítást már most megmondom mi fogja megbuktatni:A BÜROKRÁCIA.
A felső szakaszon jelentős hosszban az 50-es években átépített c sínes felépítmény van, lágyvasbetétes-fatiplis betonaljakon. A lakitelek környéki vonalakon lehet ilyen nagyobb hosszban találni, ott is csak 40-50-es sebességet bír. Minden eleme elavult annyira, hogy önmagában nem éri meg cserélgetni-javítgatni, csakis egyben.
Ez a vonal már a bezárás előtt végelgyengülésben szenvedett. 2008 nyarán tizenkilométer hosszban 10-es lassújellel vágták agyon a királdi szakaszt, ami órás késéseket jelentett, és úgy nézett ki, hogy soron kívül kikerül rá a vörös tárcsa. Azután a pft valahonnan kerített rá pénzt és megcsinálta a vágányt hajmeresztő 20-asra. Többet már akkor sem tudtak tenni.
Ha valaki épp át akarna építeni 30 kilométer mellékvonalat /A MÁV-nak saját erőből ez legalább 6 év/ akkor is felmerül a kérdés, hogy miért pont itt, és miért pont ezen a nyomvonalon. Mert hiába a szép domboldalban kanyargó nyomvonal, ez a vonal mindig is kiesett a fő utasáramlási irányból. Ózd-Eger közé lehetne építeni egy jó vasutat, akkor már Borsodnádasd felé. Igazából bármit lehet építeni bárhova, de ez a politika terepe. A politika viszont szívesebben invesztál Ózd-Kisterenye(-Hatvan) 4 sávos gyorsforgalmi útba, mint Ózd-Eger mellékvonalba.
Ha Fónagy úr menteni akarja a menthetőt, akkor állítsa vissza a rendes menetrendet a középső szakaszon. És hosszabbítsa meg Nagyvisnyóig, Eger-Nagyvisnyó viszonylattá.
A Szilvásvárad-Nagyvisnyó szakaszon viszonylag kevés munkával fel lehetne venni a forgalmat. Ez még jó fekvésű nyomvonal szakasz, ami mindenféle turisztikai ötletelés nélkül, alkalmassá tehető hivatásforgalomra.
Ez a "töredékéből megoldott felújítás"lehet hogy kevés a 60-hoz nem?
Szerintem csak az alépítményt(bár az is megerősíthető)ill a 2 szál sínt(ha megvan,lásd Sajómercsénél)
lehetne megtartani.Kapcsolószer egyes szakaszokon egyáltalán nincs,ráadásul a talpfákból se egyet-egyet kéne cserélni,inkább egyet-egyet megtartani.
És ezeket a Bp-Ózd gyorsokat mivel lehetne vontatni? Dácsia?
Az a baj a nyomvonal-módosítással,hogy ugyanúgy a bürokrácián fog elvérezni mint a hajtány tervek...
/majd kitalálják hogy csak ilyen meg olyan pályát lehet építeni,amivel kissé drága lesz.lásd az 1,2 milliárdos támfalat,ami miatt nem nyitották meg 7 éve...
Keskeny nyomtávra átépíteni teljesen felesleges, ennyivel újjá is építhetnéd.
Lényegében a töredékéből meg lehetne oldani a hordalék letisztítását, ráküldeni egy aláverő gépet, illetve a rossz állapotú talpfákat kicserélni, és felhozni 60-asra a pályát.
Bár én valahogy Ózdot céloznám meg:
- Olcsóbb de hosszabb verzióval: Királd után egy erős balossal Centerhez ki lehet lyukadni ( 3 km pálya építése szükséges sík terepen)
- Drágább, de rövidebb verzióval: Sáta után a Ladányvölgyön át némi tereprendezéssel simán be lehet vinni Ózdra.
Ezáltal a gyakori Eger - Ózd valamint Bp - Ózd buszokat gyorsvonattal ki lehetne váltani
Fizikailag könnyen összehozható a hajtánypálya,de elbukik a bürokrácián.
Ennek a kisvonatra átépítésnek nincs sok esélye,bár elvileg megvalósítható.
(hisz a pályát teljesen cserélni kell,akkor meg kisvasútra is lehet.inkább az a baj hogy 34 km már sok*kisvasútnak,alacsony marad a pályasebesség,szerezni kell járművet,stb...)
*annak hogy csak egy szakasz lesz kisvasút,szerintem nincs értelme...
Hajtánypályának mi akadálya lenne az erdei szakaszon, ahol még átjáró sincs? Legalább be lehetne járni a vonalat.
Eggyel lejjebb írták: a nagy magyar bürokrácia.
Keskeny nyomtávra nem lehetne átépíteni és erdei vasútként üzemeltetni?
De lehetne. Kérdés csak az, ki finanszíroza. Nem is annyira az átépítést, mint az üzemeltetést.
A válaszaimból nem derül ki, de nekem is a szívem fáj ezért a vonalért. Ha nem hagyták volna évtizedeken át a végsőkig lerohadni, akkor most nem lenne ilyen reménytelen a helyzet. Mert sajnos be kell látni, most tényleg az.
De amikor pár méter bringaút miatt is felmerül Szilvásvárad vasúti kapcsolatának megszüntetése,
akkor nem fognak a hátrányosabb,fővárostól távolabbi,turisztikai attrakciókkal alig lefedett szakaszra milliárdokat adni.
Ez a hajtány dolog meg egyértelműen a magyar bürokrácián bukik el,ezek után tényleg a bicikliút lehetősége marad...csak nehogy 34 helyett 68 km-en építsék át arra a síneket...
Nagyobb volumenű beruházásokra 2020-ig már minden forrást lehívtak, utána talán lehet valami - de mint tudjuk, EU-s források nélkül itthon elképzelhetetlen.
Északisok, meg a halasiak nem üzemelnek ki hosszú időre, meg zárnak le ahogy Miskolcon meg abonyban forda szerint. Minden percet megtakarítanak a normaidők se elegek sok esetben Miskolcon.
Előbbiekből következik a nagyobb üzemképtelensêgi ráta.
Kár, hogy idekerült ez a sok lom, szerencsére az 5500 szerelvénye bevethető volt ma reggel.
Utasként is a kimaradt késett vonatok megkeserítették az életem szilis vonatok ennyit nem robbantak le, nem késtek ennyit....
Via ferrata készül egyébként a Bükkben (részben fokozott természetvédelmi területen - de ez sokakat nem érdekel), ennek lesz járulékos beruházása a kerékpárút (Bélapátfalváig biztosan).
Eléggé kormányközeli biznisz, jól illusztrálja a dolgot, hogy kijött ennek a fő szorgalmazója (egy - korábban jelentős pozíciót betöltő - politikus), aki nemes egyszerűséggel megkérdezte, nem-e lehet fúrni esetleg még egy-egy alagutat a két vasúti mellé!!!!?!!!!
Jól szimbolizálja a jelenkor helyzetet, ha az NKH nem adja áldását valahogy a párhuzamos vasúti-kerékpáros közlekedésre, ezek simán bezárják a vasutat!!!
Annyiban baráti és ugye jól hasznosult a tárkányi pálya is hogy addhéziós vontatás lévén nincs nagy emelkedő, így egyszeri bringázónak is könnyen teljesíthető egy kis mászás. Nekem kölün élmény ott tekerni mindig amolyan nosztalgia csak bringán. Szilvás felé amúgy nincs alternatíva kerékpárosnak csak az életveszélyes fő út, pedig arra is elnéznék de út híjján marad a terep a Bélkő mászásával. Nekem a fully miatt nem gond de egy outisnak csak a főút marad meg a rettegés, az autós részéről meg az ideg. A vasúti töltés mellett netán a sínen kialakítani egy kerékpár utat szerintem nagyon jó ötlet lenne pláne ezen a szakaszon. Az más kérdés hogy a vasút inná meg a levét... de hivatásforgalma már szinte semmi. Maximum a túrázók tudják életben tartani azt is inkább szezonban.