Ezt a topicot Ida és Vanda a kerékpárbarátok off topicjának szánja. Ahol a versenyek fontos eseményein túl meg vitathatjuk, hogy ki a legjobb pasi, a legcsinosabb hostess, a legjobb mez, a legcsúnyább mez, ki kire hasonlít a hírességek közül, és ki kivel jár, vagy nem jár, sőt ki milyen autón, vagy motoron jár. Egy topic, ahol semmi se off, aminek bármi kicsike köze van az országúti kerékpársporthoz.
Rohan Dennis büntetőpöre folyamatosan halasztódik.
Az első tárgyalási nap márc. 13-án volt, akkor az ügyész kért halasztást, aug. 6-án volt a második nekifutás, ekkor Dennis ügyvédei, majd okt. 30-án ismét a védelem. Következő nekifutás dec. 10.
Dennis továbbra is szabadlábon védekezhet, óvadék ellenében.
Általában szép helyekre viszik öket. A tengerpart felé mehetnek, meg talán a Skhodrai tó környékén is van rendes út.
Az egész ország egy qva nagy hegy, olyan, mint Korzika.
Egy jó tiranai körözés nemigen érintene meg senkit, Enver Hoxa szobrokkal. A hegyekbe a mezei turista fel sem jut. Nincs hogyan. (és a kartellekbe se jó belefutni) Mi is béreltűnk egy embert, aki könyvet irt albániáról, beszélt albánul, ismeretsége volt. Leszállnak a reptéren, onnan autópálya Durresig, tengeppart, jó, occso, szép.
Mondjuk, sokat nézek utifilmeket, és pl. Moldáviáról nagyon jókat csinálnak.
Albániáról a becsületesnepper youtube channel-nek van egy nyári, igen jó.
Én minden országból csak a hegyeket ismerem. Görögországban fél órát voltam tengerpartton. az is tiszta hegy, és télen is lehet kajakozni. Nagyon szép, és sosem láttak turistát. Bivakoltunk, mert se panzió, se hotel...
Montenegro vadregény, de tök rendben van. Egyre civilizáltabb, ahol út van, ott jó út van. Más kérdés, hogy mentünk imádkozva a fullra pakolt kocsival olyan úton, 30 km-t, ami a térképen aszfaltnak volt jelölve. Aztán gödrös, egysávnyi sóderút volt :) Kétoldalt 5méteres dolinákkal... Vendégszeretőek, egyre profibbak. De még nem alpesi tömegturizmus annyira.
Valóban "konok"népség, akkortájt, divatban volt még a vendetta-sztem a hegyekben ma is. Ún. "kullák"-ban éltek sokan. Ez egy disznóólajtós, ablaktalan ház-hogy ne tudjanak belöni. Sokan évtizedekig nem jöttek ki belöle....
Való igaz a közlekedés-útlezerás probléma. Ere nem is gondoltam-de mennek, ki merre lát. (Most mosolygok magamban a Tiranai TT-s ötletemröl....hát, tényleg beszarás lenne, ide a hadsereg kéne :-)
Montenegró még kultúrtáj ehhez képest. Én anno a TARA-n eveztem, ez már akkortájt (bár jóval késöbb) menö turisztikai célpont volt. 2 nap a Tara kanyonban, kiépitett raftbázisokkal.
Bár ide oda uszikázni nem volt veszélytelen, a parton sok helyen volt taposóaknára figyelmeztetö jelzés. Szóval, a biztos eszkimótudás nem jelentett hátrányt, bár inkább szép-mint vad. Egy zorall hely volt igazából.
Az Albán hegyi utak montival is járhatatlanok. Off-road-max- a művelhetö sport.
Evenepoel lesz a nagy kérdés, mert neki a kora, tehetsége alapján is van tér ahova még felfejlődhet. Azt nem gondolom, hogy megnyeri a Tour-t de a Jonas-Tadej páros gyengébbikét komolyan szorongathatja, akár. A többiek tényleg peloton, hiába küzdenek a 4. helyért.
Akkor jövőre nagyon rá kéne hangolódni, ezt nem lehet kihagyni :)
Főleg mert Jónás ezerrel készül visszavágni, egyenlíteni, Tadej meg szerintem nem lesz annyira brutál, mint idén volt - nincs két azonos kaliberű szezon jeligére ...
Itt osztani fogják egymást megint úgy, hogy a top3.-6. megint grupettós időt kap tizenegykét szakasz után :)
Erről írtam pontosan. Nagyon ráálltak (Ők is, akárcsak Montenegro) a turizmus "fejlesztésére" - amihez meg is van a gyönyörű tengerpart, és a még szebb (és nagyon magas, meredeken tornyosuló) hegyek, völgyek, erdők, vizek - csak a kettő közt elég gáz utak, borzasztó közlekedés, az adottságok miatt keskeny utakon dugó dugó hátán, vagy útépítés, vagy olyan út, ahol traktor, dzsipp javasolt .... szóval kifejezetten NEHÉZ közlekedni még közepes távolságokon is, nemhogy hosszabbakon.
És ha itt lezárod a 3 legjobb utat, az tényleg készkatasztrófa, ill. nem kizárt, hogy nemsikerül teljesen lezárni, mert a helyiek azért elég konok, makacs és harcias népség, akárcsak északi szomszédaik, és sokakat nem érdekel, hogy "turisták, akik hozzák a sok pénzt" - az ő mindennapjaikat nem lehet ezzel megváltoztatni, nagy ívben tojnak rá, vélhetően egy útlezárásra is eképpen reagálnának.
Szóval valóban "meleg pite - magas rizikófaktor" ide ilyen versenyt szervezni, túl merésznek, közel vakmerőségnek találom.
Ettől még Albánia is bakancslistán, dettó olyan infók jöttek megbízható ismerősöktől, mint amiket írtál, főleg hogy Crna Gora azért tetszett, kirándulás(hegyek, demilyenek vazze!) és tengerparti öblök, hihetetlenül, egyedien szép partszakaszok, sok helyen találkozik is a kettő, szóval a természeti csodák azért tompítják a balkáni közhangulatot és stílust .... csak meg kéne kuksolni egyszer közelről ;)
Albánia hegyeit nem tudom, (csak hasonló durvának tippelem) de Montenegro hegyei azért kemény kihívások bringával, és nem nagyon lehet elkerülni őket, bárhonnan, bárhová mennél :)
Viszont mai poén (gonosz!) - az egyik kedvenc pékségben, ahova járok, kifestették, kidekorálták magukat a csajok, olyan zombi/boszorkány vegyes stílusra, kifelé jövet az egyik előttem vásárló pasi mondja a havernak vigyorogva, hogy a .....-nak nem kellett ezen sokat "dolgoznia" mert a sima hétköznapi sminkkel is elég ijesztőre sikerül dekorálnia magát sokszor ... :))
Meggondolták ezt. Albánia sok helyen szép, jó, de még több helyen balkáni, de nagyon az. Akárcsak Montenegro, ahhoz személyesen volt szerencsém nyáron, háááát - szerintem nem éppen "ideális" környezet egy Giro rajthoz.
Ehhez képest a magyarországi rajt 5* - ott max 2, de a sok hegy, rossz és keskeny utak, enyhén szólva elmaradott infrastruktúra, nagyon nehezít a start-cél állomások kiépítésénél, a tech feltételek bonyolultak, komplikáltak mert/és szűkösek a helyek a domborzati adottságok miatt. Meredek hegyoldal-> keskeny tengerpart, belül meg több okból nem érdemes kockáztatni, tkp alig van " jó út " ahova érdemes/gondmentes ráengedni a mezőnyt.
Tipikus "elsőre jó ötletnek tűnik" - de közelebbről nagyon gáz, és ezt csak ott érzékeled, testközelből, pár nap után.
Túl szépnek keménynek tűnik, Hautacam, Tormalé, Ventoux, Courchevel, La Plagne (22 éve volt utoljára ha jól emléxem, jövőre 23 már ...?)
+ még egy hegyi ITT - kicsit soknak tűnik emelkedőkből, de így legyen.
A Bretagne szakasz az az óceánpartos (dagálykor vizes, ezért itt-ott saras, nem veszélytelen) ahol Zülle elvesztette a 99'-est, az improvizált TTT során?
Ha még az is, lesz nemunalmas etap szép számmal. :O
12 napra előre technikai probléma az kissé gyanús... Lehet, hogy tényleg komolyan gondolták az albán rajtot, de kútba esett. Amiennyire elkapkodottnak tűnt, nem csodálom...
Na erre nincs válasz csak többé-kevésbé vad pletykák.
Az egyik véglet szerint csak technikai probléma merült fel és oszoljunk, mert nincs semmi látnivaló.
A másik szélsőség szerint az olasz-albán menekültügyi egyezmény fiaskója magával rántotta az egész projektet és újra kell tervezni. Felkészül Szicília.
Áldás havának 14-ik napja lesz az, amikor 4950 szintet mennek 45+ átlaggal, és Pogacar megöli őket a Tourmalet-Aspin-Peyresourde-Superbagnéres felfelé vezető útjain.
16-ik szakasz Ventoux, amit minden nagy bajnoknak meg kell nyernie, szóval Pogi.
A 18-ik szakasz nem vészes 170 km, ebből 100 km mászás, 70 km lejtés. Pogacar mehet egyedül az első hegytől, mert felteker a Glandonra, lejön, felteker a Madeleine-re, lejön, majd felteker a Courchevel tetejére, és nyer.