Nem kezdem elölről, ezt már milliószor kibeszéltük. Nézd meg évekre lebontva. Kb. másfél évig - amíg a Bokros-csomag legtöbb intézkedése hatályban volt - csökkent az adósságállomány, azután pedig növekedett. És ez a növekedés Medgyessy alatt (a Fidesz szavazataival is!) folytatódott. (Ezért rúgta ki az SZDSZ Medgyessyt.)
nem csak ott a lényeg. az autókereskedők azért annyira nem hülyék. 2-3 éve sokan úgy gondolták, belevághatnak egy autó részletre történő megvételébe. aztán olyan mértékben növekedett a jólétük, hogy most már nem tudják fizetni a részleteket. és most szépen visszaadják az autót, aminek már akár több mint a 1/2-ét, 3/4-ét kifizették. ez a finanszírózó cégnek nem olyan rossz, hiszen ha rossz lenne, inkább megegyezne valamiképp. és ez nem túl gyakori (persze van, aki hajlik rá).
A nep moralja csak ugy onmagaban befolyasolhatatlan.
Az APEH, rendorseg, ANTSZ, ugyeszseg, fogyasztovedelmi felugyeloseg es a munkaugyi felugyeloseg ha korrekten mukodne, akkor be lenne szedve az ado, nevesebb lenne a bun, korrekt lenne az egeszsegugyi ellatas, nem csapnak be a kereskedok a vevot, es nem lenne feketemunka.
Szerintem az anyagiakkal nincsen gond, elsosorban a gaz az, hogy a nep moralja rossz. Tobb oka is van, az egyik oldal folyamatosan csodot emleget, a masik pedig akkora gazdasagi robbanast, hogy Kina is elszegyellheti magat. Az igazsag persze a ketto kozott van. Nem allunk rosszul, de mehetne jobban is. Viszont amik szerintem ma a legfobb bajok:
- A media barmit megtehet, minden szemetet el lehet adni, es a kulturat lassan kiszoritjak. Ezt betudom a piacgazdasag egyik bajanak. Mar a spektrumon is vannak ezek a ratyli betelefonalos musorok. Nem tudom mi lesz a kovetkezo lepes, remelem nem az, hogy a musorkinalat kimerul a szarabbnal szarabb realityshowban, tókshowban, az izetlen humoradasokban es ezek harmoniajat mindossze a bargyu betelefonalos vackok szakitjak meg.
- Nincsen nepneveles. Nevessetek ki, de szerintem hianyzik az, hogy a nepnek megmondjak a frankot akar a kozlekedessel kapcsolatban is, akar masban is, nincsen semmi tajekoztatas, es igy az osszes ugyintezest csak ugy gyomorbol kell rogtonozni. Ez az egesz kotodik a mediahoz is. Nyilvan nem akarnak kolteni arra, amire ugy gondoljak, hogy majd a szulok megoldjak, vagy eleg, ha egyszer megtanitjak a kreszt az autos iskolakban. Igenis tudatni kell a fiatalokkal, hogy hogyan epul fel a vilagunk, mert bar a szabalyokat elobb-utobb mindenki megtanulja, de ez lehet, hogy valakinek az eletebe kerul. Ma is haromszor halhattam volna meg az utakon (pedig meg csak 8 ora lesz), ha nem figyelek oda, hogy masok mit okorkodnek. Regen ez nem igy volt. Nem hinnem, hogy csak azert, mert a zsiguli nem ment 150-el. Igenis el kell mondani az embereknek, hogy ha szarul vezetsz, akkor elheted az eletedet leszakadt vegtaggal, vagy kvazi gyilkoskent a baleset miatt amit te okoztal. Ez hianyzik.
- Kulturalis es tudomanyos elet. Szinte semmi tamogatottsaga nincsen, sem a muveszeteknek, sem a termeszettudomanyos munkaknak. Pedig lenne Magyarorszagon eleg ember, akik brillians dolgokat vinnenek vegbe, es siman elerhetnenk azt, hogy Magyarorszag a tudomanyos elet egyik kozpontja lehetne. Node ez nem igy van. Es lassan az igenyek bomlanak le, mert az emberek hozzaszoknak, hogy alig tamogatjak azt, ami hosszutavon igenis iszonyu profitalo lenne.
- A politika is kivonulhatna par teruletrol. Privatizalni kellene a BKV-t, a MAV-ot, es a kozteleviziokat, a korhazakat es a betegbiztositast. Lenne bevetel ado formajaban, es egy profitorientalt ceg versenyhelyzetben meg nyeresegesse is tenne, ugy, hogy olcsobb is lehessen a szolgaltatas. Iszonyu az ineffektivitas ezeken a teruleteken. Az allam errefele nagyon rossz gazda.
"tömegnyomor van a bevásárló központokban."Igaz! Kirándulni, nézelődni járnak oda az emberek. Jó meleg van, azért nem kell fizetni.
Mások külföldön vásárolgatnak.
Az átlag ember szereti egy kicsit túlvállalni magát. Főleg autó fronton.
Panelban lakik, de új BMW-t vásárol. Van 2 milla kp-ja, de nem 2,5 millás autót vesz, hanem megveszi a 4 millásat. Miért? A használt autókon pedig azt látni, hogy karbantartásra már nem nagyon futja. 4-5 éves autók jelentős része lestrapált, mindenből a legolcsóbb alkatrész kerül bele. Jó lesz az...
Én is vehetnék egy új csili-vili autót, de nálam az autó nem jelent ekkora értéket. Nem egy "jó befektetés".
Éppen ezért egy 18 éves BMW-vel járok, amit különben nagyon szeretek. :)
(A szükséges karbantartást megkapja, és tökéletesen szuperál).
A hasított szemű haverom azt mondja, tetszik nekem a Magyar (?) gazdaság, jól működik, jobban élünk ebben az országban. A hátrányos helyzetű belföldi szomszéd meg folyamatosan köpköd.
Összességében, sohasem éltünk még ilyen jól, átlagban!
Ezt is jelenteni fogod az MSZP-nek, azért, hogy a külföldi lapokban (drága kormányzati pénzen) kommunikálja, hogy idegen tőkegyűlölő vagyok? H…MSZP!
"Ha alaposabb lenne a hitelvizsgálat, felelősségteljesebb az ügyfélkiválasztás, úgy 1-2 ezer autóval ugyan kevesebbet adnának el a cégek, ám a portfólió minősége is jobb lenne."
Tehat nem a jolethez van koze, hanem az autokereskedok nyeresegvagyahoz, hogy felelotlenul adnbak mindenkinek.
Akár a 60 ezret is elérheti a már visszavett, illetve az erre a sorsra "esélyes" autók száma - vélik egyes lízingcégek. Az értékesítésük nem egyszerű az egyre telítődő használtautó-piacon, és a pár hónapos autók nemritkán 30-50 százalékkal olcsóbban kelnek el.
Világgazdaság (http://www.vilaggazdasag.hu) 2006. január 12., csütörtök 8:05
A nullaszázalékos önerő és a hosszú - tíz- vagy akár több éves - futamidejű kölcsönök megtették hatásukat. A havi 10-15 ezer forintos törlesztőrészlettel kecsegtető autók egyre gyakrabban kerülnek vissza az autókereskedő telephelyére, és egy pár hónapos gépkocsihoz nemritkán az új árhoz képest 30-50 százalékkal olcsóbban lehet hozzájutni.
Mintegy 40 ezerre tehető a visszavett autók száma - vélik egyes lízingpiaci szereplők, ez egybecseng a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetségének becslésével is, ám tízezres nagyságrendű azon gépkocsik száma, ahol már nem fizetnek az adósok, csak éppen a szerződést még nem mondták fel vagy éppen alkudozás folyik a felek között. A túlerőszakolt növekedés a hazai lízingcégek és az autókereskedők többségének rövid távú szemléletét tükrözi - mutatott rá Révész Tamás, a Budapest Autófinanszírozási Rt. vezérigazgatója. Úgy látja, a piaci szereplők részéről hiányzik az önkorlátozás, miközben a visszavett autók számának növekedése senkinek nem jó, hiszen sem a lízingcégeknek, sem az autókereskedőknek nem hoz profitot. Ha alaposabb lenne a hitelvizsgálat, felelősségteljesebb az ügyfélkiválasztás, úgy 1-2 ezer autóval ugyan kevesebbet adnának el a cégek, ám a portfólió minősége is jobb lenne. "Megfigyelhető a használt autók árának csökkenése, amely a fedezeti értéket csökkenti. Ezt a jóváhagyási folyamatunkban igyekszünk figyelembe venni" - fogalmazott Marton Ágnes, a K&H Lízingcsoport kockázatkezelési igazgatója.
Sok múlik azon, hogy az adott lízingcégnek milyen szigorú a behajtási gyakorlata. Több helyen 60-90 nap után mondják fel a szerződést, és igen gyakori az is, hogy alkudozásba kezdenek az autótulajdonossal, csak hogy ne kelljen visszavenni az autót - emelte ki Révész Tamás. Az alku azonban hosszú távon nem megoldás - tette hozzá. "Folyamatosan keressük a számunkra és az ügyfelek számára kedvezőbb értékesítési formákat" - mondta a behajtási gyakorlatukkal kapcsolatban Marton Ágnes. A Lombard Lízing vezérigazgató-helyettese, Anderle Ádám azt emelte ki, hogy az árazásban a piaci nyomás miatt nehéz érvényesíteni a veszteséghatást.
A visszavett autókat átlagosan 2-3 hónap alatt tudják értékesíteni a lízingcégek. A darabonkénti értékesítést részesíti előnyben a Budapest Autófinanszírozó Rt., hamarosan azonban saját irányítás alá szeretnék venni az aukcionálást is. A Lombard Lízingnél a visszavett autók értékesítését szerződéses partnereik - budapesti és vidéki autókereskedések - közreműködésével bonyolítják le, de interneten és liciten is meghirdetik. Az Erste Leasingnél a visszavett autók értékesítése elsősorban a cég kereskedői partnerein keresztül történik, de tervbe van véve egyéb csatornák bevonása (interneten keresztüli direkt értékesítés, aukciósház) is - mondta Nagy Péter, az Erste Leasing vezérigazgatója. A hagyományos csatornák az internetes és az aukciós értékesítési lehetőségekkel egészültek ki az elmúlt évben a K&H Lízingcsoportnál.
Ami a visszavett autók számát illeti, az Erste Leasingnél az üzleti kihelyezések növekedési ütemét nem haladta meg az autó-visszavételek számának alakulása. A Budapest Autófinanszírozó Rt.-nél a szigorú hitelbírálat miatt kevésbé romlott a portfólió minősége, s a társaság igen komoly, 31,4 százalékos bevétel bővülést ért fel. A CIB Lízing Csoportnál 2005-ben a visszavett autók száma megközelítőleg 11 százalékkal növekedett, míg a Lombard Lízingnél mintegy 15 százalékos bővülésről számoltak be.
Egyáltalán nem érzem jól magam ettől a jóléttől. Az persze a Fidesznek (pl. a gyermekes családok adókedvezményének köszönhető), hogy a szegények nem olyan ütemben gazdagodtak - sőt, a Fidesz-kormány alatt ők inkább szegényedtek -, mint a gazdagok.
Csak éppen megint, most már félóránként kiderül, hogy a Fidesz és Orbán minden szava hazugság.
"Különös helyzet állt elő mostanra a magyarországi építőiparban: a nyugat-európai nívón elkészülő épületeken kelet-európai kezek dolgoznak. A sokak által rossz szemmel nézett román és ukrán kőművesek ráadásul pótolhatatlanná váltak, harminc évesnél fiatalabb magyar állampolgárt gyakorlatilag nem lehet találni a hazai építőiparban"
gyhogy csak duma,hogy nincs munka,meg nyomortelep,dógozni kéne.
Itt a gond az átlaggal van:(((((( Mert 49 és 51-nek is 50 és 1-nek és 99-nek is 50 az átlaga!!!!!! Egy világelső lap nem engedhet meg magának ilyen pongyolaságot!!!!!:((((( Vagy ha igen, akkor tegye mellé legalább a szórás értékét!!!! Szemét mocskos banda!!!!!:((((((( Ezért kell a FIDESZre szavazni!!!!!!