Ha va a környékeden szemcseszóró, aki nem homokkal dolgozik, hanem valami puha anyaggal (gyöngy, kukorica, stb...) akkor lehet a színe olyan mint amikor kijött az öntödéből :)
Tényleg írtam,de szegény ember vízzel főz,motorépítő meg abból dolgozik ami kéznél van :)
Először Mz Ts125 blokk került a vázba,Babetta gyujtással.A rajta levő 24-es Dellorto karbi ment jóbarátomhoz,kaptam helyette egy 34-es Dellortot.Most elhozta a karbihoz tartozó blokkot is ajándékba :)
Ő is úgy kapta,az előző gazdája szerelgette a blokkot,előtte meg ki tudja ki :-D
Ez már azért komolyabb mint a Ts blokk,és ezzel komplett lehet a gép.Ezt már így továbbfejleszteni nem lehet,hacsak ki nem cserélek mindent.(Vázat,kerekeket,tankot stb).
A storry: adott egy egykerék hajtású egymotoros kisautó ami gyenge mint a harmat a 6Vocskájával. Már régebben kapott egy 12V akut a tuning jegyében. Egyelőre bírta a kiképzést. Fűben így is szenved de lendületből már tud menni egy csemetével. kettővel meg aszfalton is. Mivel nem akartam túl kicsi akut venni "a tuning jegyében" egykissé túl nagyot sikerült, ami aztán nem fért be a burkolat alá, az eredeti aku helye már rég nem játszik, legalább mindik lesz elég amper. Kicsit megreszelgettem a műanyagokat végül sikerült az elejében a kormánymű előtt annyi helyet csinálni, hogy a burkolatot rá lehetett csukni, mindössze pár miliméteres rés maradt ami szinte nem is látszott. Igenám de így orrnehéz lett és a hajtott hátsó kerék túl könnyen elforgott + a kormány nehezen fordult. Aztán múlt hétvégén a problémát megoldandó, áttettem az akut hátra, ez már nem ment simán, vágni kellett a kasznit. Végülis hőlégfúvó meg fűrész segítségével civilizált külseje maradt meg még a sarkakra is könyebb rátenni a töltőt. Igenám de most meg olyan könnyű az eleje, hogy a 3 éves fiammal szinte nem akar egyenesen menni. ezt a problémát pár darab betonnal voltam kénytelen megoldani. Most sem jó mert most meg néha elrecseg a fogaskereke induláskor. ha meglököm picit akkor nincs gond. Ha összejön sikerül mégegy ugyanilyen kisautót venni amiből megkapja a másik motort, aztán 2 motorral már egész bika lesz...
Ma a majálisozást elmosta az eső így beszorultunk a házba. mit lehet ilyenkor csinálni? gondolkodni! 2 motor párhuzamosan kötve túl gyors, sorba kötve meg pont jó igaz gyengébb lesz. De akkor jó lenne egy kapcsolóval megoldani a soros/párhuzamos kapcsolást. úgy éreztem menni fog, végül fél óra agyalás meg 3 újrarajzolás után megszületett a megoldás, közkincsé teszem ámbár biztos más is csinált már ilyet... Fontos tudni, hogy az eredeti irányváltó kapcsolót meg kell tartani! Ez egy további kapcsoló lesz aminek a funkciója a teljesítmény felezés felesleges elektronika nélkül csupán egyetlen kapcsolással! Csak egy db 2 vagy háromállású közönséges 6 lábú kapcsoló kell hozzá meg némi drót, az ábrán a két külön kapcsoló ezt jelképezi. 1 - lassú üzem elektromos diferenciálművel 2- gyors "difizáras" "race" üzemmód 3- vegyes ábra mindkét bekötéssel
Nálam van a blokk!Azt tudtam csak hogy gyujtás nincs hozzá,de a mérete meglepett.Szép nagy blokk,hatalmas hűtőfelületekkel.Még a blokk alja is bordázott.A blokk elég ütött kopott,a benne levő Mz dugó szoknyája letörve,a hajtókar lóg.A henger gyárilag nikasilos volt,ezt hüvelyezték,de a két felömlő ablak formája elég eltérő.A hengertalp alá aluból kivágott tömítés szépen belelógott a csatornákba.A szervízkönyv szerint a dugattyún a csapszeg fölött,a gyúrúk alatt kicsivel két lyuk van, ez egyfajta pótfelömlő lehet.Természetesen az Mz dugón nem voltak a lyukak. Ma kiengedtem az olajat a blokkból,és levettem a deknit. A főtengelyszimmering vastagon körbekenve szilikonnal,a kuplungból kitörve egy darab,az egyik összehúzó csavar átmenő csavarral helyettesítve.Sok munka lesz vele,de szerintem érdemes nekiállni mert nagyon szép a formája,és erős erőmű lehet belőle.Képeket rakok fel hamarosan!
Neked valami kormányhínár fóbiád van,hogy állandóan azt emlegeted?
:)
Amúgy,meg van forgalmija,adásvételije,meg minden ami szemszájnak ingere.
:)
Majd ha egyszer körülnézel a motorépítők világában,látni fogod,hogy az épített motorok java része nem vehet részt a forgalomban,sőtmitöbb az igazán jó építések nem is üzemképesek,még beindítani sem lehet őket.
Nem is a kihívás a gond,hanem ahogy az esztergályosom mondja mindig,"a befektetett munka és a pénz legyen arányban a végeredménnyel" :) A Mustangot kéne folytatni,de nagyon.Tervek vannak,pénz meg idő nem sok ilyenre :(
azért belepattintani egy kereket előre elvileg nem olyan nagy kunszt, ha meg mégis akkor te kreatív ember vagy, kellenek az ilyen kihívások ;-) erről szól a tuning
Most jelenleg,gps szerint és digitális óra szerint is 43km/óra.De ezt reszeletlen dugóval.A régi hengerrel,nagyobb gyűrűvel (tehát jobban feszült a hengerben mint kellene),lekönnyített lendkerékkel,reszelt dugóval,gyári kipufogóval 48km/óra volt.Másnap egy robogó hengerfejjel,pedig 49-et ment.
Az a baj tudod hogy egyik dolog hozza a másikat.Ennek a "próbának" az volt a lényege hogy egy kivülről (majdnem) gyári kinézetű régi (1980-as évjáratú tehát idén 24éves) Babi mit tud ha megvadul.Most is mentem vele,és elég furcsa érzés hogy a gyorsulása fordulaton tartva egy régebbi robogóéhoz hasonló.Furcsa látni hogy egy hátul közeledő átlagos kocsi,erősebb gázhúzás után a tükörben távolodik :-D
Nem igazán akarom jobban átfaragni,túl sok mindent kellene alakítani.Pl ezen a tipuson a hátsó villa nem a zártszelvény fajta,hanem az U profilos amit kézzel lehet hajtogatni,tudod.
inkább csinálj rá féket, kis szerencsével pár ezer forintért kapsz tárcsafékes kereket, esetleg egész motor elejét mindenestől. (győrben egy hónapja 10e ért hirdettek egy krosszvázat kerekestől)
A váz meg kap egy hosszirányú csövet az üléstől a kormánycsapágyakig és meglátod mindjárt merevebb lesz. legalább dolgozhatsz vele még pár órát, hogy megoldjad a benzin betöltését...
Egyébként én is filóztam ilyen témán mert a babeta féke ahogy van szarok, anno a suliból dolgoztam a motorgyárban pár hétig, ha jól emléxem mondták, hogy csináltak erősebb verziót valamelyik piacra de gond volt a fékekkel, egy esetleges gázfennakadásnál már gond volt megállítani. (spec ez megoldható egy villanykapcsolóval ami bennakadva marad és nem kell egyfolytában nyomni, vagy a 207esen van dekompresszor ami ha minden igaz a 210 es hengerfejére is felmókolható :-))
Szóval Babeta tuning gondolataim idején mint alternatíva én a jawa ideal vagy mustang vonalon indultam el, annak sokkal nagyobbak a dobjai, volt 90es javám is aminek ugyan olyan volt a kerék agya mint a mustangé meg az idealé de pár milivel szélesebb volt a betétje viszont 18 colos volt a kereke nem 16, tegyük fel, hogy ez a két tény kompenzálja egymást így kb ugyanannyit tudhat. Egy Sk pincsituningos oldalon olvastam, hogy a 90es fékkulcsa is más (erre már nem emlékeztem) szóval a pincsié egyszerű téglalap enyhe rádiusszal (lásd kép)a 90esé meg ca. elipszis alakú. ez azért jó mert sokkal adagolhatóbb a fék ill. kisebb erővel nagyobbat szorít. ezek a srácok versenyre használnak ilyen fékeket.
a dobméret külömbségét lásd a képen.
igaz harcore a 90es fékje lenne de az olyan ritka mint a fehér holló.
kicsit gondolkodtam két nagy tábla mogyorós csokiért odaadom az egész vázat meg a két kereket, (az egyikhez nincs meg a fék a másik meg a képen látható) azt hiszem ennek vastagabbak a telói mint a babeszé.
ha ez neked messze lenne (Dunaszerdahely SK) vagy ilyesmi szvsz simson cuccok ugyanezt tudják...
Sajnos a motortuning miatt egy veszélyes fegyver lett a Babiból,így vissza kell alakítanom.Szombaton egy erőteljes gyorsulás után,egy hirtelen fékező autósba szaladtam kis híján.Erő van,fék alig,meg ugye a váz is gyenge.