Ehhh, nem egyértelmű... A Zugligeti útnak kell egy FOLYAMATOS viszonylat! Nem "alul innen toldom meg, felül meg onnan toldom meg", hanem egy járat, ami végig fut a Szépilonától (Moszkva tértől, vagy akár távolabbról) a Libegőig, vagy akár tovább is! Az, hogy ez a Zalai útig (viszonylag nudli ráfordítással) tuja lehetne, onnantól meg 2 ingázó busz, az most mindegy. Ha "összetöredezne" a Zugligeti út közlekedése, a környék jogosan háborogna. (Amúgy kérdezz meg bárkit, mindenki visszasírja a villamost. Anno volt épp elég időm "közvéleményt kutatni" ott. :-) Csúcsidőben még meg is érné, nyáron meg a Libegő miatt. De ezt már párszor átbeszéltük itt... :-) )
A kereszteződésig valóban nem lenne téma a vágányt kiépíteni. Hasznos lenne, legalább csúcsidőben.
De hogy gyalogolni kell? Mindössze egy sarok a Zugligeti-Budakeszi út sarkáig, vagyis a remizig. Meg lehetne hátulról nyitniuk a Budakeszi út felé. Nem téma. Lemértem, 150m. Oda kéne áttenni a föl járat megállóját is, meg a lámpát. Kissé forgalmasabb sarok. Ennél sokkal többet baktatnak a műegyetemisták a Gellért térről a K épületig és kissé többen vannak.
Iskola, ovoda. Gyakorlatilag a telkük fölött van a SZ. G. út. Szintén 100-130m
Szerintem túl közel fut most párhuzamosan a két járat.
Hátttt... Gondolkodjunk el kicsit... Ha a 156 úgy megy, mint eddig, (Kútvölgyi út) és a Szarvas Gáboron megy ki a Zugligetire, és onnan feljebb, akkor "jól" kimarad a Zugligeti út alja. Tehát a Szépilonától a Szarvas Gábor útig. (Nem, a 22 "nem ér", az mégsem ott megy.) Holott a "leendő" 58-as, vagy 58A viszonylatú tujának épp az az egyik létjogosultsága, hogy a Zalai útnál ott a suli, az ovi és a Főiskola is! (Utóbbiból a jó nép GYALOG (!) jár le az 56-os megállójáig, tehát a Szépilonától 1 azaz EGY megállónyi hosszabbítással (5-6 oszlop) már egy elég izmos viszonylatot lehetne működtetni! (Ideiglenes fejvégállomás a 3-as útkereszteződésnél. (Zugligeti - Zalai - Virányos.)
Nem én szóltam, de szerintem látszik a szituációból. Lehet hogy gondolkodtak? :-)
A 158-as a Kuruclesi, vagyis a Szarvas Gábor útig alig 50m el arrébb megy mint a 22-es. (A Hungária krt-on távolabb vannak az egymással szembemenő 75-ösök) Onnan már nem sok helybeli igény tolul ezen vonalra. Viszont akik följebb laknak, annál többet kell most gyalogolniuk. Kicsit interpolálna a 22-es és 28-as közé. Persze a Szarvas Gábor útiak nem biztos hogy tapsolni fognak az örömtől.
A mostani tömött 28-as meg tényleg feleslegesen kanyarog a Városmajor úton, ahelyett hogy minnél gyorsabban vinné ki utasait. Arra ott a 128-as.
Viszont ha ezek a buszjáratok így megvalósulnának, szerintem a reménye is elvész egy 58-as tuja feltámasztásának.
Bennem is felmerült, amit most viszontláttam a Helyi Théma jún 18-i számában a 6. oldalon, az önkormányzati tájékoztatóban.
A 156 értelmetlenül rövid, a 28-as értelmetlenül kerül, a 158-ast is 95%-ban lefedi a 22-es.
Ennekokáért megszüntetnék a 158-as járatot és a 156-os menne ki a Szarvas Gábor úton a Libegőig. A 28-as 155 újraszámozással szintén a gyorsabb utat járná lent.
Igazából azért vélem ON-nak, mert ez szerintem megpecsételheti az 58-s villamos sorsát.
Minden táblát mi csináltunk. A homloktáblák festett plexi lapok voltak méretre vágva és festve. Ha kell tudok képeket küldeni neked az oldalad számára még.
Köszi itt is! Valamelyik nap ezt (és még néhány képet) kirakom az oldalamra némi info társaságában. :-) (Nekem a homlok táblák tűntek régi, eredetieknek, nagyon jól sikerültek! :-) )
Számomra kissé túlzó a kemping elleni indulat. Anélkül döglött gödör lenne a környék, így meg életben van tartva. Ennél jobb helyeken lévő éttermek mennek sorban tönkre pár év alatt, itt meg programok, tárlat, korcsolyázás, megfizethető büfé, étteremféleség van jó ideje. Abban a betonteknőben igazán nem olyan rossz látvány pár jobb lakóautó.
A nagy fönti gépkocsiforgalom miatt amúgyis zajos, büdös gödör lett a hely. Örüljünk hogy mégis vannak akik fizetnek érte és így legalább karbantartható és nem csövestanya.
Sajnos a nosztalgiakorszak nem jön vissza, akkor pár autós odajáróval szemben kb. tízszeres "túlerőben" voltak a tömegközlekedettek. Mára a parkolók telnek meg és most a hétvégén is tapasztaltam hogy még a hétvégi nagyobb buszok beállítása is felesleges.
Magam is soxor utaztam gyerekként az 58-ason, még többet az 56-oson, hoztam emléket bringával a frissen bezárt, feldúlt végállomásról. Szerintem ha magántőke nem száll be, kizárólag állami pénzből kétséges hogy megérjük a "feltámadást".
Én speciel csakis nosztalgiajáratként tudnám elképzelni, azzal lehetne a mai viszonyokhoz pluszt hozzáadni és az érdeklődést növelni. Hogy Ikarusz vagy Tátra jár(na) ott, az szerintem szinte mindegy.
Még két képpel javasolnám az oldal kiegészítését, frissítését:
1-a Szarvas Gábor úti megállóból is egy kissé túlburjánzott virágos lett.
2-az alsó végállomásnál az épület mögötti bazaltkocka járda az elfogyásával szépen követi máig a volt vágányt.