Alyxet még ott utáltam meg mocskosul, ahol az Entanglement részben kőkeményen fingatott a hatszáz Combine, az az agyatlan kurva meg nem jött volna le segíteni, csak a pofáját jártatta az interkomon. Ehhez még csak hozzájöttek az itteni rohadtságai. Egyetlen viszonylag tűrhető poénja volt, amikor úgy morgott, mintha zombi lenne. Biztos az anyja volt ilyen hülye picsa, attól örökölte, mert az apukája viszont tök jó fej:))
Ez szerencsére nekem nem szopacsek, mert a tűzfallal letiltottam a netről a Steam-et. Azoknak lehet szívás, akik multiplayerezni szeretnek, pl. a CS-kal. Ebben az esetben szerencsének nevezhető, hogy én multiplayerből max. a snapszert meg a Honfoglalót szeretem:)))
nagyjából egyet gondolunk. viszont van egy bibi. Judith és Gordon gyűlölik egymást, azóta, hogy Gordon a Black Mesahoz került. Dr.Kleiner Gordon professzora volt a MIT-en, mielőtt Innsbruckba került volna valami akadémiára (akadémikus fizikus lett..bahh:)) ). Szal ez a Judith, meg Gordon onnét ismerik egymást, és amikor Kliener beajánlotta Breenhez a Black Mesa-ba, mint asszisztenst, ugyanarra az állásra Judith is pályázott. Ez k*rvára nem tetszett neki, és állítólag a csaj keze benne van a Black Mesa katasztrófájában. Az origi HL1 manuálban van a meghívólevél a Mesaba. Ott van hogy Isaac Kleiner Judith ellenében ajánlotta Gordont:) Vinni kellett a személyes papírokat, meg holmikat. Aki egyedülálló, azt a dormitoriesben helyezték el (innen indul a vonatszerűség aznap reggel is). Vér és vizeletmintát kellett adni:)) Majd beszkennelem a levelet, tök eredeti:))))
igen? az én gépemen szerintem nem is fut steam. de hogy az internethez nem szagol hozzá, az tuti.
más. az update (micsoda szép név) megjavította a pusztulásos problémát, és a kinézet is hirtelen megjavult, nincs lebegő lila asztalterítő, és minden látszik is. úgyhogy végig is nyomtam gyorsan.
pozitív:
1. szerintem a hangulat megvan, ugyanaz, mint a főjátékban, azaz, a háttér zseniális, a történet meg vacak. tehát a pozitív: a háttér, az interregnum, a szervezetlenség, a romok, a szállingózó kitudjami.
2. zombine féle "profi" gránátkezelés, és elemlámpás zombivadászat beszaratással
3. néha egész értélelhető volt a csapatmunka érzése, még inkább, mint a főjáték utcai harcai.
4. jól néz ki, kivéve örvénylő felhők
negatív:
1. már a hl2-ben is zavart, hogy ide-oda küldözgetnek, még jó, hogy jelentenem nem kellett. most a szokásosnál is erősebb volt a kézivezérlés, szabadság nuku, ravaszhuzogatóvá lettem alacsonyítva. (gordon! ugorj le a piacra, és hozzál egy szép nagy rollermine-t)
2. nem vagyok vevő alyx humorára. ez van. kimondottan kínos volt.
3. és az ajnározására se vagyok vevő. ez főjátékban hivatásszerűen radíroztam a stridert, ne legyen már az hőstett, hogy most lenyomtam egyet nagy nehezen. nekem különben is judith tetszik, szóval kislány, higgadj le.
4. amikor a hetedik autót kellett az antlion lukakra borítani, akkor már untam. igazság szerint már a harmadikat is. más dolgok is unalomig ismételve.
5. ügyességi vetélkedő, kimondottan az idegesítés szándékával. avagy kinek van türelme hat lógó csápot feszítővasazni le, hogy aztán ne zavarjanak az áramjárta víz feletti precíz ugrálásban. ide kellett volna egy gyorstekerés gomb.
6. ah, és a fegyverek. gravity gun visszament pirosba, miért is? barney odaadja a feszítővasat, ó anyám! és ő honnan szedte, mikor megsemmisült a citadelben?? nem baj, van mááásik.
6. ja meg amiket már mondtam: buta sztori, idétlen örvénylő felhők a citadel felett
már csinálgatom a dolgot, sztem menni fog hl2 endzsin alatt az ep1.
Irtak itt olyan resourcekrol, melyek sosem lettek felhasználva. Ezt észrevettem magam is, de még a HL2ben is vannak ilyen dolgok. Csomó wav, sok quote, egyéb dolgok, amik nincsenek felhasználva. Jó példa HEv suit hangja. Amit játékban hallunk, az kb 15 kifejezés, (major fracture, vital signs..., lancerations, toxic, stb). Ezenfelül még 2x ennyi hang van, ami sose szólalt meg. Ezen felbuzdulva elkezdtem keresgetni a commandok között olyat, ami vonatkozik pl a HEV suitra. Persze nem volt. Lehet hogy van valami hidden, vagy extra módja a gémnek? Fene tudja.
Ez teljesen jogos, sőt, az SG fórumában volt is olyan megoldás, hogy modként futtathatóvá tették a GCF-ből kibontott cuccot, ami eredeti Steammel is működik (azt írták).
Na ez a másik, amit rohadtul nem értek az Ep1-ben; miért egy stand alone cuccként nyomták ki, kvázi megduplázva a méretét? Azt hittem, olyan lesz, mint egy mod, a már a gépen levő Source engine-t fogja használni, csak lejön egy darab .gcf, amiben benne van a content az Ep1-hez. Akinek nincs meg a HL2, az aligha fogja megvenni önmagában a folytatásnak tekinthető Ep1-et, akinek meg igen, annak a gépén már úgyis ott van az engine meg minden egyéb, folyamatosan update-elve (a HDR, meg az összes ilyen cucc benne van magában a Source-ban, a mod dolga, hogy tartalmazzon olyan content-et, ami a HDR-nek kell; a HDR, meg az a speciális 3D textúrázás ugyanis alapvetően a contenten dől el, ha benne vannak a HDR-hez szükséges plusz adatok, akkor úgy jeleníti meg a Source, ha meg nincsenek, akkor hagyományos rendereléssel).
(Az is fura, bár ez féloff, hogy hogy a fenébe van az, hogy a HL2-höz tartozó összes cucc, .gcf, mifene, csak kb 800 mega, míg pl. a CS:S local content-je 1.3GB, pedig abban mi van; pár tucat player/fegyver modell, meg kb ugyanennyi, elég limitált méretű map. Hogy lehet, hogy helyigényben majdnem 2x akkora, mint tartalomban sokkal nagyobb HL2?)
Valóban off a dolog itt. Persze, hogy sok szart csináltak. De, ha belegondolsz, teszem azt forditanak a németek nyugaton, és nincs Vörös Hadsereg, most lehet, hogy rosszabbul jártunk volna, megkockáztatom, most nem írunk ide.
on
már gyüjtögetem össze az uj scripteket, hangokat, materialokat. Amik az EP1-ben ujak a HL2 höz képest. Miért jó ez? Mert az egész EP1-et át lehetne portolni HL2 alá, mint egy extensiont. a bsp fileok a pályák, illetve a fent emlitett dolgokat belehegeszteni a hl2höz. nem lesz benne HDR, de legalább játszható lesz. elvileg kompatible a régivel. Majd meglátom, mi jön ki belőle.
Mr_Fusion: Nekem olyan változatot sikerült letölteni (Provision?), amit még csak installálni se kell, egy az egyben kitömöríted vhova, és megy. Tehát nem eszik meg egymást az eredeti HL2-vel, mert nem is "tudnak" egymásról.
dr_Freeman: ezen nem veszünk össze, meg ebben a topikban OFF is, nekem az akkor 17 éves, a kényszerű péksegédség és az azutáni várható málenkij robot elől menekülő öregapám után géppisztollyal lőttek az oroszok, a szintén 17 éves öreganyámat meg súlyos sebesültnek kellett maszkírozni, különben "szemet vetett" volna rá pár ruszki, szóval nekem a vöröshadsereg említése kellemetlen emlékeket ébreszt. De nyilván vannak olyanok is, akik valóban életmentőként üdvözölhették. Szóval a kérdés ambivalens.
Na, hát ezek alapján úgy látszik, kénytelen leszek inkább egy nem hivatalos release-t beszerezni. :(
Valaki próbálta esetleg eredeti HL2 mellé feltenni, nem eszik meg egymást? Registry kulcsok, ilyesmi.
A szövegmennyiségen én is csodálkoztam, hétvégén kaptam meg a feliratfájlját, majdnem nagyobb, mint a HL2-nek volt, és abban volt egy csomó fel nem használt töltelék is. Harmad akkora játékidőbe ennyi szöveget belezsúfolni...
Ne túlozzunk... Akik nyertek, azok mit hoztak a világra, mit okoztak a pénzcentrikus embertelen rendszerükkel? És mit fog? Na, ez a HL2... Még megérhetjük... De nem garantálom, hogy megmentelek benneteket:)))))))
Én nem vettem észre, bár talán egy picit:) Ez a meggymagköpködő ez teccik:)))) a legjobb szerintem a pulse rifle. ilyet adtál volna anno a Vörös Hadsereg kezébe II.Vh-ban meg se álltak volna a földközi tengerig:)))) Szal nagyon jó.:)
Ja, meg ami még teccett az Episode 1-ben (a kevés dolog egyike), az az volt, hogy valamit változtattak az SMG sebzésén, végre nem egy semmiresejó nyomi kis meggymagköpködő, hanem rendes, izmos géppityu - ha nem is annyira erős, mint a HL1-ben.
én azokat az átprogramozott turreteke szoktam cipelni magammal. ha kombájn elkezd emberkedni, szépen letámasztom, aztán máris ketten vagyunk tűzeőben:)
Még az ellenséges turret is jó. A Nova Prospekt zuhanyzós részében, ahol az antlion guard megtámad, ha a korláton átugrasz, átjön a másik helyiségből. Namost a folyosón, ami vezet a korláthoz, véletlen a másik helyiség lmellett megy el, és véletlen van rajta egy rácsos ablak. oda szépen lerakon a két turretet, és megvárom, míg megölik azt az idióta indiántollas öklelőgépet:)
speciel a turret átprogramozás nekem tetszett. abban volt spiritusz. de azért, hogy kettő darab ványadt nemtommit megzúzzon extra villámmal, aztán leguruljon a mélybe, hát ez soványka. legalább maradt volna meg, tudtam volna használni tovább.
mellesleg a rendes játék ravenholm részébe el lehetett vinni a rollermine-t, amit alyx labdának használt. egész ügyesen lehetett használni az zombik ellen. ezen felbuzdulva próbáltam a rendes rollermine-okat is kihasználni, de nem nagyon találtam értelmes módot. hozzávágni a combinehoz lehet, de az nem nagy fun factor.
na most ehhez képest a "sárga roller kettőt szikrázik" nem volt kellően nagy hozzáadott érték.
rollermine:) a hl2ben meg a turreteket programozta át:) ez az átprogramozósdi is tipikus akciófilm hoki. volt egy világmegmentős szarság, ahol "memóriaegységeket raktak át". (mobilerackokat dugdostak ki-be egy pécébe):))))
amennyit láttam belőle, azzal van ám bajom. az pedig az, hogy a játékban láttad a dolgokat, aztán megpróbáltad kitalálni, hogy mi az ábra. itt meg alyx magyaráz, de folyamatosan, mint a hülye akciófilmekben, ahol nincs idejük kigondolni, hogy hogyan mutassák be, hát elmondják. például a rollermine átprogramozás szerintem egy marhaság, de ahogy elő van adva, az meg pláne. (és még sárga is lesz. éééérteeed? ez egy átprogramozott rollermine.) szerintem az Ep 2-ben már narrátor is lesz.
Ami jó volt. Végre kicsit interaktivabb a csaj. "rányomok" (nem ugy:)) ), akkor vigyorog, vagy visszaszól valamit. A Zombineok jók, de hl2ben mértnem voltak? Hl1ben is voltak már. Jó, az hogy reálisabb lett a hit-point eloszlás. Hamár van rajtam HEVsuit, akkor nehogymá pár lövés a padlóra vigyen. Az AI javult valamelyest, nincs bug. (ai disable). Kicsit változatosabbak a modellek (már van piros Zaporozsec is...:S )
Most jön a fika; mixelve:
Én is az imént vittem végig. az Exit17 level egy rakás szar. én menekitsem ki a citizeneket?! Mért én? És ha már én, akkor miért kettesével kell kihozni őket?! Persze akárhányszor visszamegyek, mindig jönnek ujabb kombájnok, köszörük, meg szarságok. Tiszta script az egész. a liftes zombis rész tényleg jó, meg a kórház sem volt rossz, ott is volt feeling. vizbe beleesek, de hogy kinyiljon az ajtó, áram alá ekll helyezni, persze a hid meg van rongálódva, és persze megráz, ha beleesek. a kiálló betonokon szupermáriózni, nehogy vizbeessek..gyerekek, C64en izgalmasabb játékok voltak ennél. Egy menet boulderdash töbet ér ennél. van egy méteres pajszerom, nehogymá' ne tudjak kifesziteni egy szar ajtót vele... kórház teteje. lelövöm a gunshipet, mért is ne, halivudosan az orrom előtt landol...pff...
persze sokáig nem gyönyörködhetek, mert jönnek a kombájnok. Aztán a vége...az nevetséges lett. kitekerem a rolóajtót, már mennék át, erre jön egy strider, és véletlen pont szétlövi a kereket, hogy az egész állomáson végigmáriózzak mint valami platformgaméban. aztán Alyx meg ölbetett kézzel nézi az egészet, hogy majd kifosat a nagypók. nagynehezen megölöm, beszállunk a vonatba, és vége. Esküdni mernék, hogy a vonat roncsai között fog kezdődni a következő. Mikor elérjük C17et, dr Kleiner beszél a kivetitőn. Mikor beszél az emberekhez, mért keresi a számológépét? Alyx miért áll állandóan az útba, mért nem fogy ki a lőszere, mért él túl egy részecskegyorsitórobbanást, mért nem sebződik meg, mért nem sérül ha ugrik 2 emeletet (ahol én persze majd megdöglök). A gravity gun miért nem dobál el mindent? Valamelyik követ, tárgyat fel, valamelyiken nem veszi fel. Ha egy autót a levegőbe repit, akkor némelyiket mértnem? A földbeágyazódottakat mértnem? (mondjuk több hit-tel). Még mindig rohadt erős ez a Gordon, feszvassal raklapot 3 ütésből. Nos, én ezt élőben kipróbáltam, 4-5percig vertem egy mávos raklapot, aminek csupán egy lécét tudtam megrepeszteni. A kartondobozok szétvert állapotban mért nem foghatóak meg? Ha bemászok a combine autó alá, akkor hogy a fenébe tud lelőni a toronygéppuskával?! Miért nem tudok felkapaszkodni valahova? (lásd:Riddick), miért lehet mindent az előirt módon megoldani? Barney a feszitővasfelelős? A kombájnok honnét veszik elő a manhackokat? Ráadásul annyit. Az RPG-vel mi a francért nem lehet normálisan lőni még mindig? Az ellenfelek honnét tudják, hogy mikor kell támadni tömegesen? Mért nem lehet beszéllni a járművekbe? Minden epizódban kapok egy újat tőle? Miért dobnak a kombájnok halálpontosan a gránáttal, mért nem cseszik el néha? A végén... van két kocsi, az egyiken van mozdony, a másikon nincs. mi felszállunk arra, amelyiken nincs, érdekes módon elindul, sőtmitöbb, nem megy neki az előtte álló kocsinak, amin a mozdony van. Ja, és ki vezeti? Nem folytatom...bugos arcade az egész. Tendálunk egy silány akciósorozat, vagy egy szappanopera felé. Őszintén merem remélni, hogy a Valve a HL1-hez méltó utódot ad ki következőnek.
Végül. Valve-ék valami uj programozót vettek fel? DX7, és 8 alatt nem tudja kirakni az objekteket, 9 alatt igen, de ott pepitásak a texturák. Mig utobbi a kalózverziók jellemzője, az előbbi gyári bug.
Kb. ennyi:)
A lemezhelyet nem sajnálom tőle, de pénzt ezért soha nem adnék.
Radeon 9600 Pro-n az ajánlott beállításokkal tűrhetően megy, csak a nagyon durva effekteknél (Citadel robbangatás, egyszerre 15 darab zombelláris, stb.) és az automatikus mentéseknél szaggat be. Az én gépemen kábé ugyanaz az fps volt jellemző, mint dr_Freeman-én (procim és memóm gyengébb, a kártyám meg erősebb), igaz, hardveres DX9-cel és eléggé szép effektekkel. A vége felé vannak épületek, amiknek pepitamintásak a felületei, de azt nem tudtam eldönteni, hogy bug-e, vagy eleve ilyenre szánták, mert nagyon úgy nézett ki, mintha eleve ilyenre szánták volna.
Ja, egy rész viszont NAGGGGGYON ott volt: amikor a töksötétben a liftre várva betámadnak a zombik! Az a rész méltó folytatása a HL-HL2 hagyományoknak!!
Már végig is csináltam, baromi rövid:(((( Nem rossz, csak némelyik rész monoton és hosszú. Alyxet többször legszívesebben pofánlőttem volna a vadászpuskával. A "Zombine"-ok tök jók. Viszont amikor azt gondoltam volna, hogy dejó, kiszabadultunk a városból, most jön a vidéki gyilkolászás, akkor már vége is lett:(((
dr_Freeman: kocsikat kell löködni azokra a lyukakra, ahonnan az antlionok előmásznak, és akkó nyugtod lesz ;-))))
igen, igen. Te gef2vel nem tudsz vele játszani. Nekem e ti4200 nagynehezen vitte, fele objektek nem látszódtak, fél gamet noclippel kellett végigmennem. bugware. DX9 kell neki, hogy menjen valahogy. az egész egy nagy rakás bug sajnos. elhamarkodták a kiadását...
na letöltöttem én is, de vagy valami pocsék változatot, vagy nem bírja a gépem, mert pusztul. odáig bírok elmenni, hogy először jön szembe katona egy erőtér-hídon át, aztán egy nagy robbanás jobbról, és itt elszáll. stabilan. már próbáltam nem odanézni, minden graf beállítás legkisebb, felbontás 640x480 ... akkor is. és mindenütt lila kockák forognak füst helyett. tárgyakat nem látom, kerítést nem látom, de nem látom az energiagömböt se, amikor fogva tartom a gravgunnal. ez így nem játszható.
most töltöm az update-et, hátha. eddig nem volt valami nagy szám, kicsit lassan kezdődött.
egy mondatban: a játék lassan indul, aztán kifagy.