Illetve a fentebb említett hibakóddal kapcsolatban melyik jeladót kellene ellenőriznem, tudtommal 2 van?
P0342 Camshaft Position Sensor "A" Circuit Low a hiba egész pontosan.
Nem állandó hiba, néha-néha bedobja.. többnyire ilyenkor vissza is fullad. Elvileg ez is okozhatja. ( itt olvastam: https://hu.no-hero.org/p0342-1069 )
Sajnos ez van, amióta ragasztják, nem szegecselik azóta megesik az ilyen. Szerencsére főleg reggeli indulásnál. El kéne már felejteni a dobféket a kis teljesítményű autókban is.
Perpill kicseréltem sima izzóra az összeset, így legalább minden világít, aztán terveim szerint ha már minden megvan, akkor kicserélem ledesre, azok tovább bírják remélhetőleg.
A legtöbb helyre T5-ös izzó elég volt. Elakadásjelzőben is kicseréltem, igaz sárgásan, de legalább világít.
A levegőpanelnél a 2 szélsőt viszonylag egyszerű volt, kézzel kifordítottam a foglalatból, a belsők már picit trükkösebbek voltak, de megoldottam.
Az óracsoportban lévő kijelző mögötti ( ezek szerint ez a T4.2 ) -t is kicseréltem. Vettem sima rizsszem izzót, majd a foglalatról leszedtem a régit, azt meg belehajlítgattam, igaz a száraiból vágni kellett, mert sokkal hosszabb volt, mint ami kellett volna.
Picit halványabb, mint ami "gyárilag" volt, de sötétben is olvasható, szal perpill megteszi ez is.:D
Köszönöm, azért ez elég félelmetes, csak úgy lepottyanhat... Nem tudom, mondjuk 100 körül vajon eldarálódik vagy ugyanígy megfogja a kereket és szaltó lesz a befejezés? :-(
T4.2 LED Car light Bulb Luces LED Para 1 LEDs 1210 5050 SMD Auto Interior Side light
Aliexpress mobil aplikációnak van fényképező funkciója ,amivel könnyen azonosítani bármit(kolléga behozott egy villamoson talált műanyag darabot, e cigi vaporizer volt)
A budapesti vagy adok neked ilyen izzókat, mindenből 10es csomagom volt.
Valamelyik fékpofáról leszakadt a súrlódó betét és az beékelődik a fékdob és pofa közé. Ez a hiba előfordult nálam is, még a gyári fékpofával. De emlékeim szerint itt a fórumon is volt már ilyen hiba említve.
Köszönöm szépen az információkat, hát van ára, az biztos, finoman fogalmazva. Sikerült a műszaki illetve most viszem még szerelőhöz, mert szombaton reggel elindulás követően úgy 20 méter után "leült" az autó hátulja, satufék! Csak x-edik hintázásra és nagy gázra pattant ki valami, ezt követően tudtam óvatosan hazamenni... Otthon a parkolóba való beállás majd korrigáláskor (hátramenet) ismét befogott, majd ugyanazzal a lendülettel sikerült "kipattintanom", remélem a szerelőig elgurul. Hát én még ilyen nem láttam, ez mondjuk 100-nál előfordulhat...? Nagyon kíváncsi leszek mi ment tönkre és hogyan lehetséges ilyen hibajelenség... :-( Visszatérve, a szerelő után megy a garázsba pihenni a kisautó, mert páromé elegendő használatra így valószínűleg szétszedem, leszedem a fojtószelep házat és átnézem, megnézem pl. az ellenállás folytonosságát, illetve a levegőjáratokat is kipucolom amennyire lehetséges és szét tudom bontani.
A megtett km-hez én is csak a gyárihoz hasonló rizsszem izzót találtam. Világít, de halványabb. Elektronikai boltban volt, nem autósban. Mindegy. A ledek olcsón, bármilyen színben elérhetőek pl az aliról, de sajnos valóban xarok, hamar tönkremennek. Ha van valakinek tudomása hol gyártanak minőségi cuccot, az engem is érdekelne. Lehet az izzók festésével kéne megoldani, nem ledekkel.
Pár hónapja volt levéve, akkor kitakarítottam rendesen, igaz az oldalsó fekete műanyag burkolatot nem bántottam, de egyébként alig volt koszos szerencsére.
Tegnap vettem észre , hogy a karter gumicső is elég rossz állapotban van, a pcv szelepet is szinte ki tudtam húzni belőle, még csak erőlködni sem kellett..csoda, hogy nem hagytam el, szal kicseréltem a gumi csövet, + magát a pcv szelepet is, hisz mondhatni filléres tételek ezek. Azóta viszont - mondhatni - normális lett az alapjárat, illetve hidegindítás is tökéletes, nem fullad vissza, pedig korábban hidegindító injektor 1-es hibám volt ( nem tudom, hogy a motorban az hol van pontosan, ezért nem foglalkoztam vele ) töröltem, még nem jött vissza. Élőadatok szerint 850-930 most azt alapjárat. Korábban volt már vezérmű tengely jeladó hiba is, de azt sem dobta vissza még. ( ki szedtem, megtakarítottam picit ) .. ha visszadobná, akkor az is csere, az sem olyan nagy tétel.
Picit off.: De elkezdtem kicserélgetni az óracsoportban az izzókat, mert kiégett látszólag 2db.
Gondolom még a gyári lehetett benne, vagy ki tudja. Egy kis gumi/szilikon zöld "köpeny" volt az izzón, ettől lett zöld.
Viszont.. a sebességmérő alatti kis kijelző mögötti izzó is érdekes. Ez is ki van égve. viszont nem találtam még csak kb hasonlót sem. Tudja valaki, hogy ez pontosan milyen fajta izzó? A foglalat eléggé be van sárgulva, illetve feltűnt, hogy a kijelző mögötti fehér műanyag "védőborítás" széle meg is van olvadva. ( Ehez szét kellett szednem az egész óracsoportot ) Na most az izzó látszólag nem teljesen van így benne. Alap esetben van rajta egy egyenes vonal, ami a helyes pozícióban pont vízszintesen áll. Ez most egy picit ferdébb, mivel a megolvadt rész miatt nem lehet teljesen vízszintesbe állítani. Okozhatja ez, hogy nem érintkezik rendesen, és emiatt nem világít? Olyan kis apró izzó, hogy nem látom a szálat benne. Kb 1 hete még az összes izzó égett.. Gondoltam közben olvadt meg, és elmozdította a foglalatban lévő izzót.
Voltam pár autósboltban, ahol elkérték a műszakit, ami alapján kerestek ilyen izzót, de csak más félét találtak.. Nem tudom, hogy az bele menne-e.. ( A megolvadt rész miatt kételkedem. ) az Ottani dolgozó szerint ez még a gyári benne, mert kivettem.
Végső soron ha nem is fog világítani ott, az sem zavar, mert az csak a km-t írja, illetve a trip-et.
+1: Visszakeresve csak azt találtam meg, hogy az elakadásjelzőben eredetileg narancssárga izzó való, viszont azt nem találtam meg, hogy milyen fajta?
Tervben van, hogy lecserélném az összeset ledes izzóra.. Ezekből van ajánlott? Rengeteg "kínai" vackot találni, így inkább - még ha drágább is - olyat vennék, ami lehetőleg bírja is, és nem vacak.
A fojtószelepes állításnál valóban segíthet a takarítás ideig-óráig, de mivel a kopás miatt változnak az értékek, sőt, esetleg emiatt javíthatatlanná válik a potméter (ami csúszóérintkezős rézből), akkor hiába, a vége csere lesz.
"Ez az alapjárati érdekes. Az nem csak az 1.4-es verzióban van? A folytószelep házhoz van csatlakoztatva. FB-n csoportokban én úgy olvastam, hogy az 1.2-ben nincs. Folytószelep házat már pucoltam, de az máshogy néz ki mint az 1.4 esetében."
Nem tudom pontosan mi a neve, valóban a pillangószelepet mozgatja ott a motor, végülis nem tudom pontosan mi a két motornál a különbség, annyira nem értek hozzá, de nyilván itt is (1.2-esnél) az alapjáratot állítja be, gondolom. A fekete kupakot én már leszedtem, egy-két rögzítést le is törtem mert nem akart szétjönni, szóval ott van egy potméter, gondolom annak az ellenállás értéke adja a pozíció értéket analóg formában. Könnyen lehet, hogy a kopása is okozhat alapjárat ingadozást, de menet közben sajnos nem férni hozzá, hogy ki tudjam mérni, szóval maradtam a tisztításnál és mint írtam sokkal jobb lett azt követően a motor viselkedése, szóval szerintem egy tisztességes, mindenre kiterjedő takarítás csodára képes, wector81 is hasonló tapasztalatot írt, ha jól olvasom.
És a lényeg, hogy olcsóbb a léptetőmotoros rendszer problémáját javítani egy cserével, mert a fojtószelepesnél nagy eséllyel a komplett fojtószelep-házat kell cserélni, ami kicsit megdobja a költségeket.
Nálunk pl 2 autó is van, mind2 az utóbbi, hogy érezzük. Szerencsére még nem akadt ilyen probléma. f16d3 és b12s1. :-)
A léptetőmotoros alapjárati rendszert valóban nem kell tanítani.
De nem is ilyenről esett szó.
Ha jól rémlik, a léptetőmotoros rendszer alapjáraton működik csak, kikerülve a fojtószelepházat, így a fojtószelep állása irreleváns, mert zártnak veszi. Nem alapjárati üzemnél, meg a léptetőmotor van alaphelyzetben - zárva a levegő útját.
A fojtószelepházba integrált alapjárati rendszernél a fojtószelepet buzerálja az alapjárathoz, ezért nem mindegy - gondolom, hogy mi az alaphelyzete a fojtószelepnek (pillangószelep).
De majd valaki aki ilyeneket fejleszt, majd jól megcáfol. :-)
Az alapjárati léptetőmotort kicseréltem, ahhoz is állítólag magántanárt kell fogadni, hogy tudja, mi a dolga. Hát én ezt kihagytam, simán beszereltem a helyére. Láss csodát néhány másodperc múlva beállt stabilan. Honnan tudta :)
Lehet, hogy keverem, de engem mindig ezzel a kalibrálással zsibbasztottak a szakik, pedig tudták, hogy 1.4 motorom van. A léptetőmotort is be kell tanítani - persze kizárólag a gyári cuccal lehet - , meg a TPS meg a MAP meg a tököm tudja még milyen szenzorokkal össze kell tanítani, már akkor is, ha csak lehúzom róla a csatit, stb... Ment a vakítás rendesen, közben a valóság az, hogy köszöni szépen, ki kell pucolni mindent rendesen, összerakni és pár másodperc alatt saját magát bekalibrálja a kis motor oszt jónapot...
Mániájuk ez a kalibrálás... Én is ezerszer szedtem már le az alapjárati léptetőmotort kitakarítani, mert ahogy kezd eldzsuvásodni, szépen megbolondul, skálázik az alapjárat 800 és 2500 között, legrosszabb esetben már lefelé is elmegy, képes akár le is fulladni... Sokszor menet közben jön rá, lelépek a gázról, mégis haladok tovább 60-70-el... Ezért én minden olajcsere alkalmával leveszem a szívócsövet is, szívótorkot (folytószelep ház) kitakarítom, mert képződik benne finom fekete lerakódás. Soha az életben nem kalibráltattam, mégis tökéletesen működik, pedig az alapjárati motorból néha olyan fekete lé jön ki mosásnál, hogy rossz nézni... Stabil 850-es alapjáratom van, tökéletes gázreakcióval (már ami ettől a motortól illetve vezérléstől kitelik), torpanás-rángatás mentesen. A léptetőmotor takarítás után az első indításnál nyilván nem ott áll, ahol kéne neki, pörög a motor 3-4ezret, aztán eltelik pár másodperc és szépen elkezdi visszaejteni, majd beáll 900-950-re, melegen 850-re. Kb ennyi a bekalibrálás - magyarán megteszi ő saját magának. Enyém 1.4 16V