Keresés

Részletes keresés

davidvonbarany Creative Commons License 2011.05.27 0 0 3107

Ha már Gaga, ugye az új kislemezt is RedOne producerelte, van egy borító, amin tinédzsernek van öltözve (hát igen, je ne plus grandir), meg van egy, amit bizonyos kivételezett rajongók csak pénzért voltak hajlandók a weboldalak rendelkezésére bocsátani (?), azt ide beszúrtam. 
Illetve az angol Wikipédia szerint Benoit di Sabatino (L'amour n'est rien) rendezte a klipjét, a francia Wiki szerint pedig Tim Burton (Hm!).



 

Előzmény: Giorgio Volli (3106)
Giorgio Volli Creative Commons License 2011.05.26 0 0 3106

Ez a "francia Madonna" dolog engem is régóta irritál.

 

Igaz, most a legutóbbi nagylemeze (leginkább az azt beharangozó kislemez) kapcsán meg Lady GaGa neve került elő a nemzetközi repertoárból...

Előzmény: davidvonbarany (3105)
davidvonbarany Creative Commons License 2011.05.26 0 0 3105

Igen, be kell vallanom, (még) kezdő (se) vagyok a témában, úgyhogy inkább csak annyit hallottam ki, hogy az Ave Maria-ban olyan "operás, lírai szoprános" a hangszíne :). Viszont nekem is úgy tűnt, egy szekunddal lejjebb jobban kijött volna neki, pont a legmagasabb hang egy kicsit érdekesnek (elcsuklónak, fuvolásnak) hatott :).
Ha már mélyebb regiszterek, akkor vehetném a L'Instant X-et is példaként erre? Ott elég furának tűnik a hangszíne, még elektronikus effekteket is hallok rajta, pláne hogy a 96-os élő felvételen sokkal magasabb volt az egész. Bár azt hallottam, pont azon a DVD-n nagyon igyekeztek neki "feljavítani" a hangját... Egyébként édes, ahogy Madonnához próbálják hasonlítani mindig :)).

Előzmény: trikó (3104)
trikó Creative Commons License 2011.05.25 0 0 3104

Keresek. Két cikket is találtam korábban a témában. Az Ave Maria nem igazán opera :))) de igényelné kicsit a klasszilusan művelt hangot, kiszámított levegőbeosztást...stb. Mylene-nek nem ilyen "kultúrhagja" van és az amúgy JÓ. Az operás hang magasban kevébé artikulál, inkább aláveti magát a hangmagasság és a hangképző szervek összehangolásának. (csúnyábban fogalmazva majdnem sikít... - remélem nincs operabarát itt :))) Egyszer dolgoztunk Kincses Veronika archiv anyagain a stúdióban, és bizony ott sem érteni a magasakat. A kíméletes szerzők ezekre a helyekre nem is írnak rendes szöveget, csak egy elnyújtott haháhaháhahááá-t ami könnyen kijün. Mariah Carey fütyülés magasságig képes ezzel a technikával erőteljes stabil hangokat kiadni... De az más világ.

Mylene temészetes hangon próbál olykor kemény magasságokat énekelni, és ez nagyon nehéz. Pedig kicsivel lejjebb bőven van hangterjedelme egész komoly mélységekig. P.l ezt az Ave Maria-t lejjebb engedtem volna neki egy szekunddal, és akkor hiba nélkül "kijön". A nép nagy része észre sem vette volna, csak Schubert és pár abszolút hallású, kukacos audiofil :))

 

Könnyen tettenérhető, hogy hol van az igazi kényelmes hangfekvése, és az sem kevés. Egyáltalán nem.

 

 

A természetes hangfekvésben képes az ember halkan is énekelni finom vibrátókkal:

 

Képes kellemesen játszani a hangjával, mint egy hegedűvel finom átmenetekkel, dinamikával, hibátlanul (szegény plüssmaci.... egy puszi után már dobták is :)):

 

 

És itt az meleg lágy mély alt, szépséges vibrátókkal:

 

Ettől függetlenül érzésre az igazi középút nagyjából itt van, az Appelle mon numéro-ban. Kellemes, érett, ha akarja, levegőfelesleggel fuvolássá teszi a mélyebb hangokat is, de az egész tök kényelmes, nyugott, ha akarja szépen megtölti a hangokat, ha akarja, súgja. És imádom, hogy ha nem látom a videót, akkor is hallom hogy mosolyog. :)))))

 

Ahol igazán laza tud lenni egy énekes, ott van jó helyen:)))  Szerintem. Ez persze nem akadályoz meg, hogy az elcsuklóan magas, megható darabok meg is hassanak :))) Hagyom magam :)))

Előzmény: davidvonbarany (3103)
davidvonbarany Creative Commons License 2011.05.25 0 0 3103

Tudnál linkelni egy cikket, ahol az énekhangjáról beszél? Próbáltam ilyeneket találni, mert érdekelne a téma, de lehet, hogy inkább a kulcsszókat nem tudtam hozzá a Google keresésnél :). Egyébként neki pont "egészségesnek, kultúráltnak" tűnt a hangja, tud operát is énekelni (  http://www.youtube.com/watch?v=Lr0r-3F1Ucg   ). Másrészt meg külföldön (angolszász országokban) pont a magas hang miatt szokták cikizni az énekesnőket, ott mindenki igyekszik "mezo" meg "alt" lenni, hiába lírai szoprán a fehér nők nagyobbik része... Lehet, hogy az "eredeti" hangjával külföldön nagyobb sikert aratott volna :).

Előzmény: trikó (3090)
trikó Creative Commons License 2011.05.20 0 0 3102

Jahh, bocsánat, nem az esetleg alább adott koncertanyaggal van problémám, hanem azt érzem, hogy nem tud meglenni ugyanaz a fíling (milyen szép magyaos/franciás szó találtam) az orosz koncerteken, és ezért senki nem hibáztatható.

Amiket levadásztam eddig azokon egyszerűen nincs meg az a szoros közönségkapocs, és talán nem is lehet. Ezek leginkább nem olyan dalok, mint mondjuk amelyek egy piktogram egyszerűségével kijelentenek valamit internésönel (hauájmisszjú meg juárevriting meg májhart iz megszakading for jú).

 

Becsapósak is ugye a Mylene szövegek, mert a lágy, szférikus hangzásba karcos drámát csomagol néha (?), vagy épp könnyedén énekel súlyos dolgokról. De fontos a szöveg nagyon, ahogy kezdem beleásni magam a kérdésbe. Annyira már megértettem, hogy érdemes vele foglalkozni, nem egyszerű öncélú szóvirágözön mondjuk a hatvannnhetessútonnn :)) (Bocs, aki szereti).

 

Ilyen szöveg/hangulat szempontból az egyik meghatározó élményem volt az Alan Parsons Project, amelynek szövegeiben lényegesen kevesebb puszta romantika van, mint én azt tinikoromban - akkor még csak német nyelvismerettel - gondoltam volna a sok szép, helyenként barokkos-reneszánszos, helyenként romantikus, akár nagyzenekari hangzásból. (Ez mondjuk egy későbbi példa, de nagyon érdekesen viszonyul a szöveghez). Én békésen belevetítettem az aktuális érzelmeimet a dologba és annyi. Majdnem az összes kiadott anyag megvolt tőlük. Angolul meg már felnőtt fejjel tanultam. Nem mondom, jól szólt az előtte is, de meghallgatni, vagy megpróbálni  megérteni  más ugyanazt a dolgot... :)))

 

Ugye a Bercy, Genf ...stb. Mylene anyagokon ez a közönségnek nem probléma, érezhetően jól működik az egy húron pendülés. Péterváron kevésbé, és nálunk sem lenne ez másképp alighanem.

 

Most pont azért vagyok szószban, mert Mylene szövegei sem olyan egyszerűek, hogy mondjuk egy dupla fordítást túléljenek, hisz francia tudásom hogyismondjam... turisztikai léptékű, angolból meg ugye fene tudja mit talál ki az ember magának egy latin-germán-finnugor transzkódolás után... :)))

 

Kérdés, mi lesz erősebb: a lustaságom, vagy a felpiszkált kíváncsiságom... :)) Ilyen szempontból a videó csúnya fegyver. Még a vájtfülűeket is kisiklathatja a vizuális hatás;

 

- Mikor közelről beleénekel az arcomba egy ennyire impresszív nő, tudni akarom, hogy pontosan mivel hülyíti a fejemet, mivel töri fel évek "szorgos munkájával" ám jogos önvédelemből felépített ál-érzéketlenségemet, ami  ma a túléléshez szükséges a világban. És bár Boutonnat szépen kifaragta a zenét, akkor is az érdekel, hogy mit mond a néni, amitől titokban gombóc lesz az ember  torkában.

 

No! Ennyi a ma esti dícséret. Még elbízza magát miközben bőszen szótárazza az index fórumot :)))

 

Van egyébként valahol kb. hitelesnek vehető francia-magyar fordítástár? A Facebook valamennyire vehető ilyennek?

Előzmény: Giorgio Volli (3097)
trikó Creative Commons License 2011.05.19 0 0 3101

Te kint voltál?!! :) Szégyelld össze magad... :)

 

Hát igen... konzervből hallgatva is úgy fest hogy ez így volt igazán jó.

Előzmény: Giorgio Volli (3100)
Giorgio Volli Creative Commons License 2011.05.19 0 0 3100

Arra számítottunk, hogy Seallel fog majd énekelni Mylene a Bercy-ben, de Abe-bel, ha lehet, még jobban szólt ez a duett!

Előzmény: trikó (3099)
trikó Creative Commons License 2011.05.19 0 0 3099

"Abe ezen kívül énekesi kvalitását is megcsillantotta 2006-ban." Igen, ezen döbbentem le én is, hogy kb Bryan Adams és Seal hangi adottságait tömörítette be pár percbe egy kis hasizomtámogatással megtolva a nagy medve :))) Aranyos is ez a jelenet:

Előzmény: Giorgio Volli (3098)
Giorgio Volli Creative Commons License 2011.05.19 0 0 3098

Mylene Farmer is minőségi zenészekkel lép fel, pl. Brian Ray és Abraham Laboriel Jr, akik Paul McCartney-t is kísérték. Abe ezen kívül énekesi kvalitását is megcsillantotta 2006-ban.

 

 

Előzmény: trikó (3096)
Giorgio Volli Creative Commons License 2011.05.19 0 0 3097

Hehe, egy kievi barátom is nyilatkozik az egyik bejátszásban... :-)

 

Amúgy, abszolút ugyanazzal show-val megy koncertezni a volt Szovjetunióba is (leszámítva néhány szám-változást a setlistben), és a rajongók a tenyerükön hordozzák.

 

Nekem csak kalóz videom ill. CD-m van a 'Mylenium Tour'-időszakból, de nagyon hangulatos koncerteket tartottak Moszkvában és Szt. Péterváron. (Ja, a 'Mylenium Tour' hivatalos DVD-jén van egy kis doku-anyag Oroszországról.)

 

 

Előzmény: trikó (3095)
trikó Creative Commons License 2011.05.18 0 0 3096

Hát igen.... erre az aspektusra nem is gondoltam, hogy hogy néz ki egy félházas koncert a művész felé...  A show- mérettel van a baj alighanem tényleg.

 

Pat Metheny, aki legalább annyira rétegzene Magyarországon, újabban minden 3. évben jön. Megtölti a szigeti Szabadtéri Színpadot (plusz a hiénázók körbeheverik az intézményt a fűben :)))) vagy a kongresszusi központot, és lemegy egy jó kis koncert (volt hogy az A38-ra esett be menetrenden kívül). Jegyárak 8-25 ropiig kb. Persze neki nincsenek táncosai de olyan minőségi zenészekkel jön akik azért felsőkategóriás nevek a szakmában. Nincs kivetítő, nincs egy szuttyadt füstgép sem, csak zene. Tegyük hozzá: ezek ülős koncertek ülős közönséggel, jó közönségkontakttal :)))

Egy dance-es szám mókás lenne ücsörgő nénikkel-bácsikkal.

 

Nincs mese: Methenyt itt lehet megnézni, a Kisasszonyt meg ott, ahova ő megy szívesen a show-val együtt.  :))

Előzmény: Giorgio Volli (3094)
trikó Creative Commons License 2011.05.18 0 0 3095

"nem az a kimozdulós fajta, én például Genfben láttam őt."

 

Talán ott van a róka fogta kutya elásva, hogy nincs is másképp kellő közönségkontakt, csak megfelelő nyelvi környezetben....

Bár nem tudom, van-e valakinek rendes orosz koncertfelvétele (DVD-t adtak ki?) itt kicsit B kategóriásnak tűnik a dolog. Mindensetre ez is érdekes videó .

 

A filmben utaztató Pulkovo légitársaságot később az EU súlyos repülésbiztonsági - üzemeltetési hiányosságok és balesetek miatt nem engedte be a saját légterébe. Végül 2006-ban kormányutasításra beolvadt a Rossiya légitársaságba... az ügy meg lett oldva :)))

 

 

Előzmény: Martin Vazquez (3093)
Giorgio Volli Creative Commons License 2011.05.18 0 0 3094

André Szőts, az azóta elhunyt, magyar származású producer - aki a Desenchantee ill. a Regrets klipek kapcsán dolgozott Mylene-nel bő 20 évvel ezelőtt - mesélte nekem, hogy ő gondolkozott azon, hogy elhozza őt fellépni Budapestre, de valóban nem lett volna nyereséges / ildomos egy teltházas sportcsarnokokhoz szokott énekesnőt pár száz (?) érdeklődő előtt felléptetni.

 

Oroszországon kívül nincs más olyan nem francia-nyelvű ország, ahova érdemes lenne őt elvinni. Talán egy össz-közép-kelet-európai koncertben gondolkozhatna egyszer Prágában, vagy Budapesten. (Mindkét várost nagyon szereti egyébiránt...)

 

Szép estét mindenkinek!

Előzmény: trikó (3092)
Martin Vazquez Creative Commons License 2011.05.18 0 0 3093

 

Mylene nálunk jó nagy ráfizetés lenne a szervezőknek. Ugyebár őt nem lehet betenni a Pecsába, mert akkora díszlettel jön, hogy kilógna a Városligetbe, viszont a népszerűsége nem indokolná a Puskás Stadiont. Szóval sakk matt. Ahogy nézem a karrierjét, nem az a kimozdulós fajta, én például Genfben láttam őt.

 

Koncz Zsuzsa nem az én világom, totál fáradalom. Csak azt a számát bírom amit a Zenga zének könyv alapján Vámos Miklós írt neki. Bródy soha nem érdekelt, viszont baromira tisztelem, mert a szigeten végig nézte a Nitzer Ebb koncertet. Istenbizony, a nagyszinpadon játszottak és szemben az egyik bárban mellettem ült. A mai napig mesélem. 

 

Cseh Tamás és Bereményi engem totál eltalál, pedig csak 35 vagyok. Viszont vágom az akadályversenyt, az osztálykirándulást, az úttörőket és a Fáskerti elvtárst.

Előzmény: trikó (3092)
trikó Creative Commons License 2011.05.18 0 0 3092

Ez jó:))) És igaz.... Bár azt hiszem, hogy a borongós romantika mindkettőben megvolt/van.

 

Csak azért hoztam őt példának, mert nálunk nemigen volt ilyen női próbálkozó a popvilágban. Tán Koncz a misztikusnak szánt sárgarózsás dolgokkal, ami egyrészt lerágott csonttá vált másrészt sem démoni, sem misztikus, sem bájos, sem intim műfaj nem volt, függetlenül az előadó személyes varázsától. Az polzene volt jórészt.  Bródynak egyszer feltette Geszti egyenesben a kérdést: Te, mi ez a sárga rózsa? Namost a választ azért nem tudom idézni, mert nem nagyon lehetett értelmes mondatba összefoglalni a jelkép bonyolult jelképére épülő bonyolult jelképrendszert taglaló habogást :)) Addigra már ugye az Illés is pártok szerint hullott szét...

Díva jellegű szomorkás versenyzőnk utoljára tán Karády, esetleg Ruttkai volt szintén egész más történelmi közegben, közelebb Piaf műfajához.

Vagy tegyem ide, ugyanerre a lapra Ágnes Vanillát? :)

 

Az intimitás azért még Bercyben is megvan, de folyamatosan veszélyben is van a méretek miatt. Gyanítom, ezért oldják meg a nagyobb csarnokokban mélyen benyúló színpadtoldással, és brutál mátrix kivetítőkkel. Dühöngő közepén kibillenő egy szál zongorával és kísérővel, intim színekkel, kevés fénnyel ahol kell. Adnak olyan fejközeli plánokat, hogy tele van vele a színpad. Talán ezért is engednek fel egy-egy rajongó fiatalt pár percre egy kis kézszorongatásra, puszira.

 

Persze hogy ez nem Cseh Tamás világa lenne semmiképp. Meglátná és már futna is kifelé :)))

 

Ettől függetlenül nem tudom, meg lehetne-e tölteni nálunk egy Mylene Farmerrel egy stadiont - akár magyarul. Szeretném hinni hogy igen, de félek, hogy nem.

Előzmény: Martin Vazquez (3091)
Martin Vazquez Creative Commons License 2011.05.18 0 0 3091

 

Cseh Tamás anyaga kis termekben, színházakban, borozókban élt, egy nagy stadionban elveszett volna az intimitása. Persze, nyilvánvalóan meg sem töltötte volna. Ő soha nem nyitott a mainstream felé, soha nem gondolkozott azon, hogy vajon elég "rádióbarátra" sikerült-e az albumom. Egy szűk réteg azonosult vele és talála meg önmagát a dalaiban. Ha Cseh Tamás francia párját keresem, akkor Alain Bashungot mondanám és nem csak azért, mert ő férfi :)

 

Mylene sötét romantika, bájjal és csillogással, Cseh pedig a sáros cipő kopott kabáttal :)

Előzmény: trikó (3090)
trikó Creative Commons License 2011.05.18 0 0 3090

Bizony de szép is volt még beélesített videóval várni a nagy Ő-ket :))

 

Azt kell mondjam, hogy zeneileg meglehetősen mindenevő vagyok, aminek részben oka, hogy különböző médiacuccokat, spotokat, filmeket raktam össze, és néha még ma is. Emellett amúgy is nyitott típus vagyok mindenféle audiovizuális élményre. Kénytelen voltam megtanulni még a mai zenének mondott zenék közt is kiválasztani a "jót" :))) Ennek általában az szokott lenni a vége, hogy miután egy ilyen "jó" munkán túl vagyunk, beteszek valami jóféle nyugis zenét régebbről. :))))))) Bár meglepő mód épp pl. a jazzben ma sem bűn klasszikus, kellemes vonalon mozogni.

 

Ez a Boutonnat egy érdekes figura. Ha odaül az ember a billentyűk elé és lefogja a dalok akkordjait rájön, hogy, végtelenül egyszerű dolgokból vannak ezek a zenék összerakva. De ahogyan ezek az egyszerű akkordok követik egymást, ahogy sétál egyik hangnemből a másikba, na az telesen jellemző, helyenként meglepő, mint Lisztnél, csak az utóbbinak nagyobb volt a PR-ja, meg hát kicsait többet is tanult és melózott az életpályán annyi idő alatt... :))).

A hangzás Boutonnat esetében kicsit jellemzően francia, de nagyon jellemző és felismerhető személyesen Boutonnat-ra vonatkozóan. Nem tudtam ki ő, de azt tudtam, hogy Alizée és Farmer zenéjének valahol kell legyen közös pontja, és nem lepődtem meg, mikor ezt aztán olvastam is.

 

Ugyanakkor - miközben nem győzöm hangsúlyozni hogy mennyire bájosan öregszik a művésznő, - megértem, hogy a továbblépő piacról él. Sokféle módon meg lehet persze indokolni az arrébblépést. Ha szentimentális akarok lenni, akkor azt mondom, hogy meg akarja szólítani a felnövő újabb tucctucc generációt, de valójában így is rosszul vannak érte a fiatalok. Megmondom őszintén, hogy kicsit irigylem is ezért a francia zenei kultúrát. Nálunk egy ilyen előadó megbukna. Beszorulna valami kis színházba, hogy ott nyafogjon szeretetről, meg vágyakozásról, keserű világról E-mollban, mint Cseh Tamás.

 

Tegyük hozzá, szegény Cseh Tamás sosem tudott volna egy mosolyával és az esendőségével, pláne a finoman csábos démoniságával megtölteni egy stadiont. Mylene igen. Valami nagy varázslat van benne. Leszedtem már egy rakat fotót, és mivel fotózom is nagyjából vissza tudom fejteni a modellt a végeredményből. Én úgy látom, hogy a külsejében annyi a titok, hogy ha az ember a szemébe néz, minden képén azt kéri, hogy szeressetek engem. Már kislány korától. Félelmetes. Ugyanakkor a DVD közeli plánokon (Rever 2006 Bercy) lehet látni, hogy még a színpadról is ezt csinálja. Néha megáll, és kitáguló pupillákkal varázsol... Nagypályás játékos... :)) Koránt sem szeretném ezzel a zenei teljesítményét alábecsülni, csak a jelenséget próbálom kikódolni. Gondolhatod, hogy egy repülőtéren, ahol 1800 nő között dolgoztam, napi többezer utassal futottam szembe, megszoktam a kisebb-nagyobb trükköket, tehát nem vagyok vértezetlen a női praktikákkal szemben. Ami itt félelmetes, az az, hogy nagyon sok esetben elhiszem neki, hogy olyan, amilyen. És itt a varázslat, mert olyankor a legszerethetőbb. Ha ennek a fele mégis színház az sem baj. Kezit csókolom: az előadóművészet mind rokon a színházzal.  Közben a nézőtéren párok öleleik egymást, emberek kapaszkodnak össze és fújják kívülről az olykor provokatív, olykor gyönyörű szöveget, de szeretet van a légtérben.  Ezzel ma showt csinálni nem akármi.

 

Ha viszont a tucctuccba trappolás az ő talán nem túl sziklaszilárd lábakon álló személyiségét is erősíti, ám legyen. Egészségére. Menjen előre a fiatalokkal. Én itt elleszek az eddigi zenéivel :))))))) 

 

Az éneklés egy nagyon érdekes vonal. Több helyen is nyilatkozta, hogy cikizték a mély hangja miatt és felfelé trenírozott emiatt. Ez érezhető. A magasság amit hallunk, az gyakran szoprán, de érezhetően egy mélyebb hang szopránja. (Néhol le is ejti a hangját a pincébe szépen, ha úgy akarja:)) Emiatt a szoprán nem a szokványos fényesen, netán operásan csillogó, hanem picit fuvolás, picit elcsukló, teljesen sajátos, csendes, de feszített hangkép. Nem tartom elképzelhetetlennek hogy ezt sokáig csinálni még fájdalmas is, ugyanakkor épp a fájdalom miatt oda-visszaható folyamat a sírás határán táncoló jeleneteknél. 

 

Nem tudom, nem akarok most nagy elemzéseket mert még tart a sokk :))) Majd megnyugszom:))). Szerencsére asszonykám megértő. Neki van egy Bocellije, azzal, meg egy szál akusztikus gitárral ébreszti a telefon minden nap.... :)))) De jó ez. Köll az embör lelkének....

 

Szedem le a Mylene anyagokat, írásokat németül angolul, oroszul, franciául sajnos pont nem tudok két mukknál többet, de szedek le mindent, és "tanulok". Kicsit izgalmas is hogy olyan zenei világban matatok, ami egyébként nem tartozik a fő csapásirányomhoz. Hogy aztán az összeszedett anyagból mit kalapálok össze, az a jövő zenéje. Végülis webezünk is a cégnél :))

 

Viszont tartok tőle, hogy a lemezvásárlás elég hamar el fog indulni. Láttam is már itt lejjebb ezt-azt :)))

Előzmény: Giorgio Volli (3089)
Giorgio Volli Creative Commons License 2011.05.18 0 0 3089

Szia!

 

Anno nálam is ez a klip / koncertfelvétel volt az egyik meghatározó élmény, ami megfogott vele kapcsolatban és elkezdtem utánanyomozni a művésznőnek, klipeket vadászni tőle - akkor még YouTube (és otthoni Internet) hiányában az MCM csatorna előtt ülve, távirányítót beizzítva -, és ez az egész egy 1999-es párizsi koncertlátogatásban kulminálódott. Azóta - hazai viszonyokhoz mérten - tekintélyes lemezgyűjteményt sikerült összehoznom, egyéb "kincsekkel" (pl. névreszólóan dedikált képek, rajongói magazinok, stb.) kiegészítve. Az általam is felkeresett koncertek száma pedig 3-ra nőtt.

 

Sajnos, a művésznő legutóbbi albuma - Boutonnat-hiányában - sztem már közel sem lett olyan nívós, mint a korábbiak, bár ez a hanyatlás tulajdonképpen már az "Innamoramento" c. LP után beindult. Ez persze szigorúan személyes vélemény.

 

Hát, ennyi...

Előzmény: trikó (3088)
trikó Creative Commons License 2011.05.18 0 0 3088

Hopp, valamit nagyon elkevertem az első linkkel, tehát az első videó, amibe belebotlottam 9 napja, az ez: http://www.youtube.com/watch?v=faXtvWALY7I&feature=share

Na ebben semmi sem az volt, amit korábban róla tudni véltem ... Persze van itt színpadi dráma is, de egy nagy csomó varázslat is, amit csak egy nő tud... Pláne egy ilyen :)) És persze a közönség imádja....

trikó Creative Commons License 2011.05.18 0 0 3087

Sziasztok itt is, hamár a facebookon sikerült hamarabb tiszteletemet tennem :)

 

Nem szeretnék nagy coming outtal beköszönni, de pár dolgot muszáj megírni:))

 

Úgy hozta az életem, hogy bár zenéjében nyomokban ismertem Myléne Farmert, soha nem láttam még őt színpadon, legfeljebb lemezborítón külföldön. Egy két kommerszebb száma előfordult nálunk a fedélzeten (Malév hosszútávú járatok). Szívesen hallgattam ezeket időről időre, de kevés zene is volt, nem a leg átütőbbek, nem társult hozzá vizuális élmény, sosem láttam őt előadni.

 

Most viszont beletenyereltem a Youtube-on először ebbe majd  a 2006-os Bercy koncert néhány darabjába. Aztán sorban a többibe. Ez a törékeny kis nő annyi mindent hordozni látszik abból, ami nekem fontos ma a világból, vagy pedig méginkább fontos lenne, ha lenne, hogy gyakorlatilag úgy esetem bele a csapdájába, hogy nem volt esélyem sem :)))) 

 

Nemigen vagyok már tini 46 évesen, így a dolog nem mondható szokványos fellángolós jelenségnek (bár ahogy látom a közönséget, bizony tinik tömkelege is nyomul a koncerteken).

 

Emellett alapjában a jazz az én világom, bár klasszikus zenét tanultam. Emellett azért eléggé mindenevő vagyok, de nem minden állt egyben ahhoz, hogy feltétlenül Mylene fan legyek.

Valójában nem is őt ismertem először, henem Boutonnat-t, merthogy előadó ismerete nélkül jutottam egy-két számához, amit vagy kottából, vagy nyers midi formátumból építettem fel egy Gravis hardveres szintetizátoros hangkártyán saját szórakozásból de ennyi. A szomorkás zenei világ megfogott úgy is, de nem tudtam egy használható képbe összerakni a morzsákat abból meg mondjuk a Désenchantée- ból.... :))) De most egyszerre összeállt a kép, és nem is akárhogyan...

Mikor még ezt is megtaláltam, elkezdtem utánanézni, hogy mégis ki ez a nő, akit a mai frankofon zenekultúrát nélkülöző magyar média eddig gazul eldugdosott előlem :)))

Férfiasan be kell vallanom (bár boldog házasságban élek) hogy felőlem szegény Boutonnat a hátán is pöröghetne, Yvan Cassar - amúgy csodaszépen - elballadázhatna a Yamaha Clavinováján, de ha Mylene nem lenne az a varázslatos valaki aki, akkor nem kutatnám 9 napja a netet reggeltől estig kihasználva a betegszabimat....

 

Egyrészt elképesztő bajnak tartom, hogy pusztán nyelvi okok miatt ennyire piacképtelen egy olyan országban, amelynek kétharmada amúgy sem beszél nyelveket, másrészt szerencsének tartom, hogy a netet néha értelmes dolgok felfedezésére is lehet használni :)))

 

Picit magánszféra, de két évvel ezelőtt egy szívsebésznő ügyességén múlott az életem. Azóta mindazokra a dolgokra sokkal fogékonyabb vagyok, ami körüllengi Mylene kifelé mutatott és a csak sejthető világát , de arra a szeretetre, bájra, öregedni nem akaró lendületre is, amit sugározni képes. Kicsit utánaolvastam az életének is, persze ezt is szűrni kell, mert minden forrás kicsit másképp írja ugyanazt. De azt hiszem, ez a hirtelen támadt csapda olyan, amiből nem is akaródzik kiszállni :))

 

Hát ennyit hirtelen elsőre. Örülök, hogy idetaláltam.

 

Sziasztok!

Giorgio Volli Creative Commons License 2011.04.20 0 0 3086

Talán, mert két legyet ütött egy csapásra, és saját néven is megjelentette a "Bleu Noir"-t. ;-)

Előzmény: Daller (3085)
Daller Creative Commons License 2011.04.19 0 0 3085

Moby The Day című új dala valahonnan ismerős. Honnan is?

PSB fan Creative Commons License 2011.02.12 0 0 3084
Giorgio Volli Creative Commons License 2010.12.21 0 0 3081

Neked is ment mail. :-)

Előzmény: cliftony77 (3080)
cliftony77 Creative Commons License 2010.12.20 0 0 3080

Neoból csak a gyűjteményem nagy, ma már nem vagyok akkora rajongó... Mondhatni visszasírom a régi Neot.

 

Amúgy meg ment mail...

Előzmény: Giorgio Volli (3079)
Giorgio Volli Creative Commons License 2010.12.20 0 0 3079

Kösz!

 

Simple Minds-ban (és Neo-ban is) tényleg te vagy a legnagyobb!

 

Az E-mail címed még a régi? Az új album miatt kérdem.

 

 

Előzmény: cliftony77 (3078)
cliftony77 Creative Commons License 2010.12.20 0 0 3078

"Add meg a császárnak, ami a császáré..."

 

A viccet félretéve, azt hiszem ez nem kérdéses, hogy te vagy a legnagyobb hazai Mylene Farmer rajongó. Elképesztő lexikális tudásod van, és a gyűjteményedet is szívesen látnám a polcomon. Tehát ez nem bók volt, hanem tény. (Olyan, mintha valaki rám mondaná ugyanezt, csak a Simple Minds tekintetében. Ott már nemzetközi szinten jegyzett gyűjtő vagyok...)

 

Ami az új albumot illeti... nekem még semmilyen formátumban nincs meg az anyag, tehát még letöltve sem... (Remélem értitek a célzást...)

Előzmény: Giorgio Volli (3077)
Giorgio Volli Creative Commons License 2010.12.20 0 0 3077

Óóó, köszönöm a bókot! :-)

 

Amúgy, a múlt héten végre fizikai formátumban is befutott az új album, de csak a sima - nem digipak, és még annyira sem gyűjtői - kiadást rendeltem meg.

 

Azért, van pár szám - a RedOne-féle gagyi-popon kívül -, ami bejön, de nem ez lesz a kedvenc M.F.-albumom, az biztos!

Előzmény: cliftony77 (3075)
joel68 Creative Commons License 2010.12.19 0 0 3076

köszönöm az infót

Előzmény: cliftony77 (3075)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!