Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.09.28 0 0 4195
"Elfelejtettem" akart lenni, majd felébredek egyszer...
Előzmény: Törölt nick (4194)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.28 0 0 4194
Az előbb elfejlettem beszúrni...



Cassiopeia

Göncölszekér
Előzmény: Törölt nick (4193)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.28 0 0 4193
Készítettem néhány képet a dombról.

Hülyesamu Creative Commons License 2009.09.27 0 0 4192
Tegyük hozzá, tök sötét is a lakás.
Előzmény: Törölt nick (4190)
borzimorzi Creative Commons License 2009.09.26 0 0 4191
Nekem kicsit túl bizarr...

csót:
b
Előzmény: Törölt nick (4190)
borzimorzi Creative Commons License 2009.09.24 0 0 4189
Egyetértünk.

Csót:
b
Előzmény: Törölt nick (4188)
borzimorzi Creative Commons License 2009.09.24 0 0 4187
Nincs mit köszönnöd, a lakást nem is ajánlottam, mivel nem az enyém, legfeljebb ingyenes közvetítést ajánlhattam. De már arra sincsen szükség. Ha év végéig nem megy el kézből, akkor a barátosném szerint majd hivatásos közvetítők is fognak foglalkozni vele.

A probléma, amelyről írtál, igencsak akut, mert a fűtési költségek elég magasak a távfűtött lakásokban. Viszont a legtöbb ember szerint ezt ellensúlyozza az a tény, hogy az áruk meg sem közelíti a négyzetméterenkénti félmilliót, amelyet az újépítésűekért Óbudán minimum elkérnek. És még jó, ha csak annyit... Ha netán valami elit helyen, pl. Testvérhegyen van, akkor már 6-ossal kezdődik a nm ára.

Gyakorlatilag a legtöbb ember úgy tekinti, hogy a magas fűtési költséget a hiteltörlesztés helyett fizeti meg, hiszen az új építésűt már csak komoly összegű bankhitellel tudná megvenni...

Csót:
b
Előzmény: Törölt nick (4184)
Hülyesamu Creative Commons License 2009.09.24 0 0 4186
Mondjuk, arra a bicikliútra én sem alacsonyodom le, mert többszörösen életveszélyes. Kivilágítatlan, értelmetlen kanyarokkal teli, a Tímár utcától délre lévő zebrán meg tiszta tévedés, hogy még nem volt halálos gázolás (vagy nem tudok róla). Most nem emlékszem, hogy a szűk kanyarba betett zebránál 30 vagy 40 van-e (asszem, 30), de hatvannál senki nem megy lassabban. 10 méterrel később jön a görzenál sarka, 1,5 méteresre levékonyított út épületsarok mellett, többszörösen teljesen beláthatatlan kanyarral. És akkor nem beszéltünk a random, előrejelzés nélküli felbontásokról, amiknél 1 kilométer után derül ki, hogy nem lehet továbbmenni, fordulj vissza. Plusz télen a hó egyszer sem volt letakarítva róla. Soha.
Előzmény: Törölt nick (4185)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.22 0 0 4183
(és megint ott tartasz mint a többi kombinációval - 20 perc alatt gyakorlatilag még mindig egy vonalban vagy a lakóteleppel)
Előzmény: Törölt nick (4182)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.22 0 0 4182
15 perc alatt max a lakótelep sarkából van meg, de abban sem vagyok biztos. Mindenesetre nem mostanában lesz divat, estefelé kevesen sétálgatnak szívesen arra.
Előzmény: Hülyesamu (4181)
Hülyesamu Creative Commons License 2009.09.22 0 0 4181
Én gyalog gondoltam a metróig, ott van a túlparton, akkor nincs minek késni, nekem 30-35 perc a Szentendreitől, fele a lakótelep. Gondolom, hátulról megvan 15 perc alatt is a metró.
Előzmény: Törölt nick (4180)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.22 0 0 4180
Párszor kipróbáltam. A baj az, hogy:

- kevés jár belőle
- mire odaérsz a megállóba az is 10-15 perc
- szeret a vonat "rákésni".

Egyébként szupi lenne, főleg ha nem ott lenne a megálló, aho most van.
Előzmény: Hülyesamu (4177)
borzimorzi Creative Commons License 2009.09.22 0 0 4179
http://ingatlanmenedzser.hu/hirek/20090113_passzivhaz_1520_szazalekkal_dragabb_de_ni.aspx

Katt.

Lehet, hogy 10-15 év múlva már csak ezeket apasszív házakat lehet majd jó áron eladni? mert akkor jól befürdik a sok bank, amelyik 20-30 évre adott ingatlanfedezet mellett kölcsönt...

Csót:
b
borzimorzi Creative Commons License 2009.09.22 0 0 4178
Ezt nem tudom, de lehet. Amúgy a Filatorinál voltunk. Tudod, ahol a Mozaik utcai sok autószalon is van.

Ilyenkor szokott eszembe jutni, hogy mennyivel jobb lenne néha úgy kinézni, mint egy háromajtós ruhásszekrény. Érdekes, azoknak sose mernek beszólni az ilyen kis hadd ne mondjam, micsodák.

Én marha meg vállaltam a nyüvesek életének védelmében a konfliktust az Urammal, aki már farkaséhes volt, de meg kellett várnia fizetés után, hogy befejezzem a kocsi csutakolását.

Á, mindegy, ennyit nem érnek ezek.

Root-ernek: az ismerősök túlléptek a fontolgatáson, és már elkezdték hirdetni a lakásukat. Most már nem szorul rám, megtalálja maga is.

Csót:
b
Előzmény: Hülyesamu (4176)
Hülyesamu Creative Commons License 2009.09.22 0 0 4177
Egyébként a Nánási út elejéről senki nem megy metróval? Ott a híd túloldalán, én néha megyek vele, de a lakótelep+híd kombó már vagy fél óra.
Előzmény: Airbus A320 (4169)
Hülyesamu Creative Commons License 2009.09.22 0 0 4176
Ha a félhülyét a kezdővel cseréled ki, akkor egyet is értek veled. Egy rakás ember most kezdi magának felfedezni a biciklit, és azt gondolja, hogy az valami nagyon faszagyerekes dolog, és a beszólásoknál meg az akrobatikánál kezdődik. (Aki ezt napi szinten csinálja, az max a bringautat parkolónak használóknak meg azt életveszélyeseknek meg a dudát a fék helyett nyomóknak szól be).

Nem tudom, hogy hány kilométerre voltatok, de fogadnék egy nalátodban, hogy a beszólós barátaid is kocsival vitték le a bringát, bennem fel sem merült, hogy benzinkútnál álljak meg a bringával akármit csinálni, olyan, mintha te bringaszervízbe vinnéd az olajat cseréltetni.
Előzmény: borzimorzi (4175)
borzimorzi Creative Commons License 2009.09.22 0 0 4175
Ezzel szemben egyre több félhülye bringás kezdi azzal levezetni a kisebbrendűségi érzését, hogy bunkó módon beszól az autósoknak. A hétvégén pl. vidéken voltunk kirándulni, több szép helyet is láttunk, viszont irdatlanul koszos lett a kocsi, és a szélvédőn is szétlapult egy csomó bogárka. Vasárnap késő este jöttünk haza, azóta meg dolgoztunk, úgyhogy csak tegnap este vittük el tankolni a tragacsot, munka és bevásárlás után. Miközben az Uram fizetett, nekem eszembe jutott a sok kivilágítatlan biciklista, és nehogy a koszos szélvédő miatt ne vegyek észre egyet, inkább nekiláttam letakizni. (Helyszínen nincsen autómosó.) Nem gond, a csomagtartóban hátul mindig van pár üveg csapvíz, túrázás után jól jön, ha le kell magunkat csutakolnunk egy kicsit. A bevásárlásból ott volt a mosogatószer, tehát az egyik pillepalack csapvízbe nyomtam belőle, és a mosószeres vízzel meg a tankstelle keféjével nekiláttam a munkának. Igen ám, csak mikor a szélvédő már tiszta volt, hülyén nézett ki mögötte a koszos kocsi. Úgyhogy lemostam azt is.

Mire két biciklista, akik alighanem a benzinkút szolgáltatásaiból amúgy is csak a potya luftot vették igénybe, és még ahhoz sem volt bennük elég becsület, hogy ha már azt ingyen kapták, akkor vegyenek legalább egy csokit a boltban, elkezdte diszkutálni, hogy "a hülye k... itt mossa a kocsiját b+".

Mit mondjon erre az ember? Épp az efféle emberizinkek tixaros életének a védelmében álltam neki este, sötétben egy olyan munkának, amit mellesleg annyira utálok, hogy ha van mosó, mindig inkább oda viszem, legfeljebb nem kapok üdítőt egy hétig. (Más káros szenvedélyem nincsen.) Hát most mondjátok meg, megérte?

Csót:
b
Előzmény: Törölt nick (4174)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.21 0 0 4174
Jó, azt hiszem ezt a kört nyáron már lejátszottuk, Neked sok sikert kívánok hozzá, sajnos nálunk sem öltöző, sem zuhanyfülke, sem pedig élményfürdő nincs, én meg nem mehetek üzleti partnerekhez izzadtan. Valahogy egyébként egy öltönyös biciklist sem látok a városban, de biztos velünk van a baj. :)



Előzmény: Hülyesamu (4173)
Hülyesamu Creative Commons License 2009.09.21 0 0 4173
Neked.
Előzmény: Törölt nick (4172)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.21 0 0 4172
Igen a bringa jó, csak öltönyben egy kicsit problémás :)

Előzmény: Hülyesamu (4170)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.21 0 0 4171
Na várjál, Neked mikor van a reggel :))

Megmondjam, hogy én meddig jutok el autóval 30 perc alatt? :-)))
Előzmény: Airbus A320 (4169)
Hülyesamu Creative Commons License 2009.09.21 0 0 4170
Már le sem merem írni, hogy cajgával mennyi: 20 perc, max 25, a Deák 30-35, háztól házig.
Előzmény: Airbus A320 (4169)
Airbus A320 Creative Commons License 2009.09.21 0 0 4169

Ezzel egy kicsit vitába szállnék.:)

Persze lehet ,hogy én lakom jó helyen itt a Nánási út elején. Én minden nap 106-HÉV kombinációt használom.

Megvan a busz menetrendem kinyomtatva itthon ,hogy ne menjek le hiába.

 

Tehát:

 

Reggel kb. 3-4 percet szoktam várni a buszra. A busz 2-3 perc alatt kint van a Szentendrei úton.(Silvánus sétánytól) . Én nem szoktam elemenni Kaszásig.

 

4 perces séta a HÉV megálló ,mármint a Batyi felé lévő peron. Reggel maximálisan ,ha az orrom elött megy el a HÉV 5 percén többet nem szoktam várni rá.

ÉS Aquincumtól egy jó 14-15 perc a Batyi. Ha összeadjuk akkor jó 30 perc az út, de még mindig jobb mintha a dugóban állna az ember..

 

:)

Előzmény: Törölt nick (4164)
keton Creative Commons License 2009.09.21 0 0 4168
1.) Azt rebesgetik, hogy a saját földgázunk kitermelése egyelőre gazdaságtalan, majd ha már kellőképpen felmentek az árak, akkor kezdenek csak neki. Egyébként ugye a mostani gázárak is erősen dotáltak, tehát lehet, hogy a számlán olcsó, de adóban fizetjük a többit. Aktuális távhő támogatás = 80 milliárd forint az államkasszából. Ez nem fog örökké tartani... Egy hőszivattyús rendszer a mostani energia árak mellett kb. 10-15 év alatt hozza be az árát. Úgy, hogy a gázt agyondotálják, a távfűtésbe pumpálják a pénzt ezerrel, az áramtermelési potenciálunkból meg nem használunk ki szinte semmit. Mondjuk nyilvánvaló, hogy ez nem véletlen, hiszen akkor odalenne a gázbiznisz.

2.) Lehet, hogy én vagyok a hülye, de szerintem aminek nagyobb a piaca, annak olcsóbbnak kéne lennie, nem? Főleg, hogy konkurencia is létezik (a kartelezéstől most tekintsünk el), nem úgy, mint a gáznál. Elmélet: ma már bárki felrakhat napelemet, szélkereket, bármit, tehát még a multicégtől sem kell függened. Gyakorlatban persze ennek a megtérülése, bürokratikus keresztülvihetősége kétséges, de legalább elméleti kiút létezhet egy szebb jövőben. Szélből földgázt előállító masináról még nem hallottam viszont. :-)
Előzmény: Hülyesamu (4167)
Hülyesamu Creative Commons License 2009.09.21 0 0 4167
1. Ha jól emlékszem, van saját földgázunk is, néha hallani, hogy nekiállnak kitermelni, mindig jövőre.

2. Az áram nagyon rossz hatásfokkal pörög, mindenképpen. Plusz sokkal drágább is, mert nagyobb a piaca (földgázzal működő porszívót nem láttam még pl.)

Előzmény: keton (4166)
keton Creative Commons License 2009.09.21 0 0 4166
85%-ot biztosan nem, mert egyedül Paks 35-40%-ot állít elő, is talán importálunk is áramot, meg vannak még rettentően környezetbarát széntüzelésű erőműveink is nekünk. :D Mindenesetre a villamos energiát elő lehet állítani más módon is, tehát a lehetőség nyitott. Földgáz pedig csak a csőből jön, és slussz.
Előzmény: borzimorzi (4165)
borzimorzi Creative Commons License 2009.09.21 0 0 4165

:-)

A hazánkban megtermelt villamos energia túlnyomó többségét (már nem emlékszem a pontos adatra, olyan 85%-át) gázüzemű erőművekben állítják elő.

Annyi a különbség, hogy a közvetlen gázhasználattal sokkal nagyobb arányban nyered ki az energiahordozóból az energiát, ha meg előbb az erőműben villanyáramot termelnek belőle, akkor sokkal nagyobb a veszteség.

Sajnos, ha a ruszkik elzárják a gázcsapot, akkor a tartalékok felélése után csak annál a rokonodnál lesz meleg télen, aki fával (szénnel) fűt. Jól teszed tehát, ha már most sem feledkezel meg a kandallós-cserépkályhás rokon  szülinapjáról! :-)

 

Igen, jól láttad, fával, szénnel. Mint anno az ősember a barlangban. Szép új világ ez a XXI. század, mi?

Csót:
b

Előzmény: keton (4158)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.21 0 0 4164
Ha a Nánási út van közelebb a lakáshoz, akkor a kisétálás inkább negyedóra...és nem árt eléggé jól tudni a menetrendeket. A 106-osról pl. rendszeresen meg lehet tetkinteni reggel 8 körül az Auchannál elhúzó hévet.

Amikor én 106-HÉV kombinációval jártam:

a, kisétálás a HÉV-hez 15 perc
b, HÉV-re várás jó esetben 5 perc, de átlagosan 8
c, utazási idő újabb 15 perc.

Ez közel 40 perc, és még csak a Batyin vagyok.

Vagy:

a, 106-osra várás (nagyon jó esetben) 5 perc
b, Kaszásig eljutás forgalomtól függően átlag 8 perc
c, HÉV-re várás 8 perc
d, utazás 12 perc

Ez is majdnem annyi. Persze ha nem 8:00-ra jár valaki akkor ezek az értékek exponenciálisan növekednek, mert fél 9 magassáában már a buszra és a hévre is többet kell várni.
Előzmény: Törölt nick (4163)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.21 0 0 4163
Ha a Nánási út van közelebb a lakáshoz, akkor a kisétálás inkább negyedóra...és nem árt eléggé jól tudni a menetrendeket...
Előzmény: Törölt nick (4162)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.21 0 0 4162
"Még annyit hozzátennék ,hogy szerintem a tömegközlekedés is viszonylag jó."

Ezek nagyon szép számok, csak nem árt hozzátenni, hogy amilyen gyakran járnak a buszok és a hév csúcsidőn kívül + amíg oda kiér az ember, máris többszörösére növekszik az utazási idő.

Reálisan: min. 5 perc séta a HÉV-hez + jó esetben 5 perc várakozás = 10 perc + 13 perc menetidő - máris majdnem FÉL óra a Batyi, ha éppen ritkábban jár a hév, akkor még több.

Hétvégéről, estéről, meg a szőkőévenként járó 106-os buszról inkább ne is beszéljünk.

Katasztrófa a környék közlekedése, szinte bárhova mész, át kell szállni, néha nem is egyszer.
Előzmény: Airbus A320 (4154)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!