Keresés

Részletes keresés

mental asylum Creative Commons License 2019.01.16 0 0 2926

"Mert a villamosvonalon meg nincs magasperon, tehát csak alacsonyperonnal megoldható, hogy végig akadálymentes legyen."

 

A terveken azt láttam, hogy a villamos vonalán nem lesz megállója, a Széll Kálmán téren a fogas végállomását, ha más villamos nem használja, akkor nyugodtan lehet magas.

 

 

"Azért egy 1,5 méter széles peron, aminek mindkét oldalán "szakadék" van, nem éppen biztonságos."

 

A 2x1,5 méter peronok együtt már 3 méter.

Tudom, a kitérő hegymeneti vágánya már nagyon kikerül a szakadék szélére. Orgonásnál biztosan.

Ha van akarat, kvázi mindent meglehet oldani. Talán a nagy okosoknak ez is sikerül(ne).

 

Csak azért gondoltam, ha van valamilyen forgalmi ok pl. mozgásképtelen vonat, vagy váltó hiba, akkor ne kelljen az utasoknak átkolbászolni a másik peronra.

Ha már annyira törekszünk a korszerűsítésre.

 

Előzmény: Peti817172M (2923)
Peti817172M Creative Commons License 2019.01.16 0 0 2925

Érdekes, hogy a térképet fejjel lefelé rakták be.


Valamiért építészeknél eretnekségnek számít, hogy fölfelé legyen észak.

Előzmény: rm40 (2916)
Peti817172M Creative Commons License 2019.01.16 0 0 2924

Csak jól elsodorja a várakozó utasokat... (Ugye nem gondolod, hogy egy biztonsági sávot figyelembe vesznek a birkák?)

Előzmény: benbe (2917)
Peti817172M Creative Commons License 2019.01.16 0 0 2923

És még egy megjegyzés a peronokhoz.

Probléma az új kocsiknál az alacsony padló miatt a fogaskerék helyzete, miszerint bent van az utastérbe.

Miért nem lehet magas vonatokat közlekedtetni, magas peronok mellé? Mint most. Nem csak a Fogas ilyen magas jelenleg, a Metró is ilyen. A mozgássérültek és babakocsisok számára lehet lejtős felhajtót építeni a peronra való feljutáshoz.

 

Mert a villamosvonalon meg nincs magasperon, tehát csak alacsonyperonnal megoldható, hogy végig akadálymentes legyen.

 

 

A kitérőkben a két peronos állomásokat miért nem lehet a két vágány közé középperonossá átépíteni.

Hivatkoztak arra, hogy az utasoknak akkor keresztezni kell a vágányt. Hát most is.

Azért egy 1,5 méter széles peron, aminek mindkét oldalán "szakadék" van, nem éppen biztonságos.

Előzmény: mental asylum (2919)
rm40 Creative Commons License 2019.01.16 0 0 2922

> Most olyan a Fogas mint egy erdei vasút. Teljesen elveszti a jelenlegi romantikus jellegét.

 

> Miért nem lehet magas vonatokat közlekedtetni, magas peronok mellé? Mint most. Nem csak a Fogas ilyen magas jelenleg, a Metró is ilyen.

 

Nem érzed a fenti két szöveg között feszülő ellentmondást?

Előzmény: mental asylum (2919)
mental asylum Creative Commons License 2019.01.16 0 0 2921

Nyilván

Előzmény: benbe (2920)
benbe Creative Commons License 2019.01.16 -1 1 2920

Azért kell meghosszabbítani, hogy ne csak az a 20-25 utas legyen! Ma azért elvárás egy közlekedési eszközzel szemben, hogy amennyire lehet, közel vigyen a városközponthoz, vagy legalább a metróhoz. Az alacsonypadlóval meg megint nyílván a svájciak a hülyék...

Előzmény: mental asylum (2919)
mental asylum Creative Commons License 2019.01.16 -7 0 2919

A Fogas felújítása nagyon időszerű, csak nem egészen úgy kellene, ahogy tervezik.

Először is nem kéne meghosszabbítani, legalábbis a Széll Kálmán térig nem.

Keskenyebb, alacsony padlós kocsik lesznek, melyek 50-nel végig rongyolnak az amúgy is rövid megállók között.

Most olyan a Fogas mint egy erdei vasút. Teljesen elveszti a jelenlegi romantikus jellegét. A Fogas így jó ahogy van. Gyerek koromtól egész a mai napig nekem élmény a Fogason utazni. Még akkor is amikor hibára mentünk ki. (Ott dolgoztam én is, - most mentem nyugdíjba.)

Ez nem csak az én megítélésem szerint van így, néhány kolléga és az a kb. 20-25 utas is alá támasztja ezt akikkel néhány szót váltottam a vonaton az évek során erről a témáról. (Nem sok ember, de ezt mondta mind.)

Tudomásul kéne venniük az illetékeseknek, hogy a Fogas első sorban turisztikai célokat szolgál (főleg nyáron) idegenforgalmi látványosság.

 

A kitérőkben a két peronos állomásokat miért nem lehet a két vágány közé középperonossá átépíteni.

Hivatkoztak arra, hogy az utasoknak akkor keresztezni kell a vágányt. Hát most is.

 

És még egy megjegyzés a peronokhoz.

Probléma az új kocsiknál az alacsony padló miatt a fogaskerék helyzete, miszerint bent van az utastérbe.

Miért nem lehet magas vonatokat közlekedtetni, magas peronok mellé? Mint most. Nem csak a Fogas ilyen magas jelenleg, a Metró is ilyen. A mozgássérültek és babakocsisok számára lehet lejtős felhajtót építeni a peronra való feljutáshoz.

király2644 Creative Commons License 2019.01.16 0 0 2918

A kérdés eldőlt....

 

1500 V lesz Várrosmajortól felfele, még a felső, Széchenyi-hegy - Normafa szakaszon is, ahol pedig ismét "villamos" üzemmódban fog közlekedni...

Előzmény: rm40 (2914)
benbe Creative Commons License 2019.01.16 -1 0 2917

Az alacsony peron nem befolyásolja a Piros Teheneket. Csak fönt szélesek.

Előzmény: Peti817172M (2913)
rm40 Creative Commons License 2019.01.15 0 0 2916
Előzmény: rm40 (2914)
Peti817172M Creative Commons License 2019.01.15 0 0 2915

Egyszerűbb és olcsóbb kétáramnemű járművet venni, mint átalakítani a betápot.

Előzmény: rm40 (2914)
rm40 Creative Commons License 2019.01.15 0 0 2914

Miért, az evidencia, hogy az 1500 V-os betáp megmaradna? Itt még ez sem volt biztos; nem tudom, azóta ez a kérdés végleg eldőlt-e.

Előzmény: Peti817172M (2911)
Peti817172M Creative Commons License 2019.01.15 0 0 2913

Bár az se jó, mert Szh-en a találkozást is biztosítani kell. Azon kívül áthaladni se tud a nosztalgia, ha közelebb teszik a peront.

Előzmény: mental asylum (2912)
mental asylum Creative Commons License 2019.01.15 0 0 2912

Bizony, kár lenne a nosztalgia járatot elveszteni.

Igen a Széchenyi I. peron meghagyása a jelen állapotában megoldás.

Előzmény: Peti817172M (2911)
Peti817172M Creative Commons License 2019.01.15 0 0 2911

Viszont ha átépítik, akkor meg a nosztalgiajáratok nem fognak tudni közlekedni. Hacsak a Széchenyin a külső peront meg nem hagyják eredeti állapotban. (Major vsz. marad, mert még előtte becsatlakozik a villamosvágányba).

Előzmény: mental asylum (2910)
mental asylum Creative Commons License 2019.01.15 0 0 2910

Mindenképp át kell építeni, az új vonatok alacsony padlósak lesznek.

Előzmény: Peti817172M (2909)
Peti817172M Creative Commons License 2019.01.15 0 0 2909

Mert a fogas peron széle 1,7 m-re van a vágánytengelytől, ami ha nem építed át, akkor a jelenlegivel megegyező szélességű járművet igényel, a villamosperonok meg kb. 1,35-re vannak a vágánytengelytől, és nem is férne el egy akkora jármű, ami a fogas peronokhoz passzol. Erre mondtam, hogy csak a fogas peronok átépítésével oldható meg.

Előzmény: HBweb hu (2908)
HBweb hu Creative Commons License 2019.01.15 0 0 2908

Miért kéne változtatgatnia?

Előzmény: Peti817172M (2907)
Peti817172M Creative Commons License 2019.01.15 0 0 2907

És tudsz olyan járművet gyártani, ami 65 centivel változtatja a szélességét?

Előzmény: HBweb hu (2906)
HBweb hu Creative Commons License 2019.01.14 0 0 2906

Peti!

 

Kérlek, legalább egyszer, legalább felületesen fusd végig akár a 2007-ben kelt, közismert tervet, akár a 2016-ban elfogadott, konyhakész projekt-tervet. 

Amíg ezt nem teszed meg, nem csoda, hogy a jelenlegi járműpark kompatibilitási nehézségein rágódsz. 

 

Gyk:
A kezdetektől fogva része a projektnek a teljes járműparkcsere. 

Előzmény: Peti817172M (2905)
Peti817172M Creative Commons License 2019.01.14 0 0 2905

Viszont a villamossal való összekötés nem olyan egyszerű. Ott van az eltérő padlómagasság, és hogy mind alacsony mind magasperonnál megoldott legyen az akadálymentesség, illetve a legnagyobb probléma az eltérő űrszelvény. A fogas szerelvények 65 centivel szélesebbek, mint egy Tátra villamos. Belátható, hogy csak a fogas peronok átépítésével oldható meg az összekötés. A villamosvágányokon nem férne el egy 3,15 széles jármű.

Előzmény: benbe (2903)
rm40 Creative Commons License 2019.01.12 -1 0 2904

Megrázó 18+-os ONtopik képeket is tartalmazó cikk:

https://index.hu/fortepan/2019/01/12/a_tel_amikor_divatba_jott_a_hazi_kenyer/

 

benbe Creative Commons License 2018.07.09 -1 1 2903
HBweb hu Creative Commons License 2018.06.20 0 0 2902

2018. június 22-én, délután nosztalgiavonat közlekedik a Budapesti Fogaskerekű Vasúton a vasút 144. születésnapja alkalmából. 
A részletes menetrendet, viteldíjat és egyéb, hasznos tudnivalókat az alábbi hivatkozáson találsz:
http://hbweb.hu/fogas/fmr18noszt1.htm

benbe Creative Commons License 2018.05.15 -1 1 2901

Fotózás az SBB Brünigbahnon Luzern és Interlaken között

http://www.benbe.hu/gallery/luzern-interlaken-express/story.php

Pár kép erejéig látható lesz a Brienz-Rothorn-Bahn és a Pilatusbahn is.

Sinbiciklis1 Creative Commons License 2018.02.24 0 1 2900

benbe Creative Commons License 2018.02.03 -1 1 2899

Egy kis téli fogas.

Sinbiciklis1 Creative Commons License 2017.10.05 0 0 2898

mental asylum Creative Commons License 2017.09.29 0 3 2897

A 7 o tévedés (rálépett a macska a billentyűzetre).

Előzmény: mental asylum (2896)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!