"Mert a villamosvonalon meg nincs magasperon, tehát csak alacsonyperonnal megoldható, hogy végig akadálymentes legyen."
A terveken azt láttam, hogy a villamos vonalán nem lesz megállója, a Széll Kálmán téren a fogas végállomását, ha más villamos nem használja, akkor nyugodtan lehet magas.
"Azért egy 1,5 méter széles peron, aminek mindkét oldalán "szakadék" van, nem éppen biztonságos."
A 2x1,5 méter peronok együtt már 3 méter.
Tudom, a kitérő hegymeneti vágánya már nagyon kikerül a szakadék szélére. Orgonásnál biztosan.
Ha van akarat, kvázi mindent meglehet oldani. Talán a nagy okosoknak ez is sikerül(ne).
Csak azért gondoltam, ha van valamilyen forgalmi ok pl. mozgásképtelen vonat, vagy váltó hiba, akkor ne kelljen az utasoknak átkolbászolni a másik peronra.
Probléma az új kocsiknál az alacsony padló miatt a fogaskerék helyzete, miszerint bent van az utastérbe.
Miért nem lehet magas vonatokat közlekedtetni, magas peronok mellé? Mint most. Nem csak a Fogas ilyen magas jelenleg, a Metró is ilyen. A mozgássérültek és babakocsisok számára lehet lejtős felhajtót építeni a peronra való feljutáshoz.
Mert a villamosvonalon meg nincs magasperon, tehát csak alacsonyperonnal megoldható, hogy végig akadálymentes legyen.
A kitérőkben a két peronos állomásokat miért nem lehet a két vágány közé középperonossá átépíteni.
Hivatkoztak arra, hogy az utasoknak akkor keresztezni kell a vágányt. Hát most is.
Azért egy 1,5 méter széles peron, aminek mindkét oldalán "szakadék" van, nem éppen biztonságos.
Azért kell meghosszabbítani, hogy ne csak az a 20-25 utas legyen! Ma azért elvárás egy közlekedési eszközzel szemben, hogy amennyire lehet, közel vigyen a városközponthoz, vagy legalább a metróhoz. Az alacsonypadlóval meg megint nyílván a svájciak a hülyék...
A Fogas felújítása nagyon időszerű, csak nem egészen úgy kellene, ahogy tervezik.
Először is nem kéne meghosszabbítani, legalábbis a Széll Kálmán térig nem.
Keskenyebb, alacsony padlós kocsik lesznek, melyek 50-nel végig rongyolnak az amúgy is rövid megállók között.
Most olyan a Fogas mint egy erdei vasút. Teljesen elveszti a jelenlegi romantikus jellegét. A Fogas így jó ahogy van. Gyerek koromtól egész a mai napig nekem élmény a Fogason utazni. Még akkor is amikor hibára mentünk ki. (Ott dolgoztam én is, - most mentem nyugdíjba.)
Ez nem csak az én megítélésem szerint van így, néhány kolléga és az a kb. 20-25 utas is alá támasztja ezt akikkel néhány szót váltottam a vonaton az évek során erről a témáról. (Nem sok ember, de ezt mondta mind.)
Tudomásul kéne venniük az illetékeseknek, hogy a Fogas első sorban turisztikai célokat szolgál (főleg nyáron) idegenforgalmi látványosság.
A kitérőkben a két peronos állomásokat miért nem lehet a két vágány közé középperonossá átépíteni.
Hivatkoztak arra, hogy az utasoknak akkor keresztezni kell a vágányt. Hát most is.
És még egy megjegyzés a peronokhoz.
Probléma az új kocsiknál az alacsony padló miatt a fogaskerék helyzete, miszerint bent van az utastérbe.
Miért nem lehet magas vonatokat közlekedtetni, magas peronok mellé? Mint most. Nem csak a Fogas ilyen magas jelenleg, a Metró is ilyen. A mozgássérültek és babakocsisok számára lehet lejtős felhajtót építeni a peronra való feljutáshoz.
Viszont ha átépítik, akkor meg a nosztalgiajáratok nem fognak tudni közlekedni. Hacsak a Széchenyin a külső peront meg nem hagyják eredeti állapotban. (Major vsz. marad, mert még előtte becsatlakozik a villamosvágányba).
Mert a fogas peron széle 1,7 m-re van a vágánytengelytől, ami ha nem építed át, akkor a jelenlegivel megegyező szélességű járművet igényel, a villamosperonok meg kb. 1,35-re vannak a vágánytengelytől, és nem is férne el egy akkora jármű, ami a fogas peronokhoz passzol. Erre mondtam, hogy csak a fogas peronok átépítésével oldható meg.
Kérlek, legalább egyszer, legalább felületesen fusd végig akár a 2007-ben kelt, közismert tervet, akár a 2016-ban elfogadott, konyhakész projekt-tervet.
Amíg ezt nem teszed meg, nem csoda, hogy a jelenlegi járműpark kompatibilitási nehézségein rágódsz.
Gyk: A kezdetektől fogva része a projektnek a teljes járműparkcsere.
Viszont a villamossal való összekötés nem olyan egyszerű. Ott van az eltérő padlómagasság, és hogy mind alacsony mind magasperonnál megoldott legyen az akadálymentesség, illetve a legnagyobb probléma az eltérő űrszelvény. A fogas szerelvények 65 centivel szélesebbek, mint egy Tátra villamos. Belátható, hogy csak a fogas peronok átépítésével oldható meg az összekötés. A villamosvágányokon nem férne el egy 3,15 széles jármű.
2018. június 22-én, délután nosztalgiavonat közlekedik a Budapesti Fogaskerekű Vasúton a vasút 144. születésnapja alkalmából. A részletes menetrendet, viteldíjat és egyéb, hasznos tudnivalókat az alábbi hivatkozáson találsz: http://hbweb.hu/fogas/fmr18noszt1.htm