Te f?nök, figyelem egy ideje, te minden mai zenét csak lefitymálsz. Azért ma is vannak igen üt?s zenék, f?leg a jazz/fusion stílusban. Ha meg ennyire a 70-es években élsz, miért nem lövöd vissza magad egy id?géppel?
Na, ez már mindjárt más hang, ugye hogy tudtok ti normálisan is kritizálni! Ez teljesen elfogadható, hiszen minden embernek más az ízlése, pl. engem is ki lehet üldözni a világból bizonyos zenékkel (A.E. Bizottság, magyar alternativok és társaik)
A heroin egy kissé rossz példa, ez eléggé "kozismert" ahhoz, hogy tudjuk, rossz dolog. De egy lemezt CSAK akkor tudsz kellöképpen megismerni, ha figyelmesen meghallgatod. Elképzelhetönek tartom, hogy több lemez is tetszene neked, csak esetleg elöítéletböl nem veszed a fáradtságot hogy meghallgasd. (ez egyébként engem is visszatart néhány album meghallgatásától, amit le kellene küzdenem) Az általad itt felsorolt albumokat nem ismerem, de nem is mondtam rájuk hogy rosszak (ha nem hiszed, olvasd vissza!), legfeljebb azt hogy kevéssé ismertek. Amúgy a horizontkitágítást illetöen azt hiszem, tudnék neked meglepetést okozni!
Nem mondtam, hogy idejétmúlt ócska vacakok, számomra ilyen nem létezik. A zene nem attól jó vagy rossz, hogy milyen korban született, azt hiszem ha másban nem is, ebben egyetérthetünk.
Öreg, emgem baromira nem érdekel hogy te mit hallgatsz, nem szólom le, csak akkor te se mondd más esetleg kedvelt zenéire alapból hogy szar, legfeljebb hogy nem tetszik. Ezt minden további nélkül el tudom fogadni, elvégre nincs két egyforma ember.
Most tagadjam le?
Igaz Jimihez nem ért el a hang, hogy hallottam már róla.
Megsúgom, hogy valahol még két Tempest lemezem is van, sőt az autóban a Rush az egyik kedvencem (Working Man, In the Mood). Sőrés Zsolt haverom (Szünetjel) nagyot ugrott, amikor meglátott egy ilyesmi kazettát nálam. Persze az már nagyon régen volt, és az utóbbi időben én eléggé a dzsessz felé mentem el.
Jimi! Ajánlom neked az olasz Zu zenekart. Szerintem tetszene.
Ezzel pedig csak azt a tézist emlegeted, hogy mindent meg kell próbálni, mert csak akkor tud az ember véleményt mondani róla. Nekem nem kell heroinoznom ahhoz, hogy tudjam, hogy az rossz. Ugyanis vannak dolgok, amiket a más kárából tanul az ember. Vagy vannak olyan emberek, akiknek a tanácsára érdemes adni. Mivel ezek a zenék fúziós kategória alatt mennek, és azok, amiket ismerek, azok nekem nem tetszenek, így nyugodtan mondhatom, hogy köszönöm nem akarom a többit sem megismerni.
Mellesleg te hányszor hallgattd meg a School Days Version Soul, vagy Fred Frith Clearing lemezét? Mondjak még egy párat, hogy kitágíthasd a horizontod? Vagy teged nem érdekel, mert csak egy igaz vélemény létezik, és az a tiéd?
Te kezdted el, hogy mi hallgassuk csak az idejétmúlt ócsak vacakokat! Szerintem neked nem tetszik, hogy mást hallgat az ember, mint amit te, és ezen felhúztad az agyadat, és jól meg akartad mondani nekünk. Ennek semmi értelme! Vagy vitatkozol normálisan, vagy ne szólj! Ugyanis hallgatni arany.
Nos,lehet,hogy egoista vagyok,de nekem ezek nem jönnek be és pont.Ezen kár vitatkozni.Egy lemezt akkor hallgatok meg ötször,ha úgy érzem,hogy megfog az elejétől kezdve valami benne,csak jobban meg kell ismernem.(A Zorn,vagy Merzbow lemezek erre jó példák).
Mellesleg az általad felsoroltak közül elég jól ismerem a Tribal Tech-et(nekem száraz),a Niacin-t(nem rossz,de van számomra jobb is),illetve Jeff Berlint,de egyszerűen annyira nem érdekesek számomra,hogy rengeteget hallgassam őket.A Niacin úgy tudom,hogy Sheenan bandája,nem?Nos Sheehan sokkal tartalmasabb dolgot tett le az asztalra mondjuk Terry Bozzio-val(Nine Short Films)-azt mindjárt be is rakom-,vagy hallgass meg egy Polytown lemezt,amit én nem hívnék feltétlenül progresszívnek(nem az),de egy kellemes hangulatzene(Bozzio/Karn/Torn).Érdemes ezeknek utánajárni!
A főnök által ismertettek közül én sem ismerek egy csomót,de amit igen,azt nem tartom rossznak péel.
Végezetül:nekem a progresszivitás nem ott kezdődik,hogy a meglévő harmóniamenetek felhasználásával kreálnak valamit,amit aztán -teszem azt-ritmikailag megtekerik,hanem ott,hogy próbálják azt atomjaira szedni,vagy szimplán egy meglévő zenei stílust felfrissíteni teljesen új hangszerek/hangkeltő eszközök bevonásával,illetve azt megtisztítani a megkövesedett sablonoktól,mindezt roppant kreatívan.A progresszív számomra nem az,amit ebbe a kategóriába raknak!Nem fogadok el determinusokat,hogy "ez progresszív zene",mert az esetek 60-70 százalékában közel sem az.(Egy Dream Theater péel nekem nem az,hogy rock-ban menjünk...)aa.
Ja és kritikát csak olyan embertöl fogadok el autentikusnak, aki ezeket legalább háromszor végighallgatta! Mert baromi könnyü nekem ez nem tetszik, szar! felkiáltással rámondani egy lemezre az ítéletet, amikor legfeljebb minden trackböl 5 másodpercet meghallgattam vagy esetleg beletekertem.
Egyébként ez másra is vonatkozik, legyen az könyv, film, bármi.
Visszatérve a te beírásodra szerinted ezek nem mai zenék?
Michael Manring - Thonk
Tribal Tech - Nomad, Tribal Tech, Illicit, Face First,
Jonathan Kreisberg - Trio
Tom Coster - The Forbidden Zone
Ezek mind '90-es évekbeli zenék, tehát mainak számítanak, mivel mainak nem csak a 2000 utáni zenét mondjuk, úgy hiszem.
Egyébként egyáltalán hallottál már ilyen lemezeket mint az általam felsoroltak közül pölö:
5 After 4 - Notorious
Attention Deficit - Attention Deficit, The Idiot King
Michael Manring - Thonk
Niacin - Niacin, High Bias
Jeff Berlin - Crossroads
Jonathan Kreisberg - Trio
Wayne Krantz - Signals
René Engel - Nostalgia, Spheres Of Samarkand
Richie Hallebeek & Antti Kotikoski - Generator
Hogy csak egy párat említsek, mivel ezeket a lemezeket nem hogy nem lehet nálunk kapni, de nem is ismerik öket.
Ezt írtad: "Lehet,hogy elsőosztályú zenészek(ami nem vitás),csak a zene nem olyan,amit én élveznék."
Meg ezt: "Kitűnő muzsikusok csinálnak szart.Pont úgy,ahogy a Toto esetében."
Nos eszerint te arra determinálod magad, hogy ami neked nem tetszik az szar! Már megbocsáss, de ez akkora egoizmus, hogy még egy medvének is sok!
...és ha azt mondom,hogy sok szempontból jó az,amit te ellenpéldának írtál??Kitűnő muzsikusok csinálnak szart.Pont úgy,ahogy a Toto esetében.A profizmust,illetve a zenei képzettséget ne keverd bele!!!Nem attól lesz valami jó,mert annak determinálták/profi zenészek csinálják!!aa.
Err?l beszélek emberfej! Mert jó zene, csak te nem szereted, vagy neked nem tetszik! De ettöl még jó zene! És aki ért egy kicsit ehhez az egészhez, az ilyen esetben így fogalmaz! Pölö abból amiket itt felsorolgattatok anno, jópárat nem ismerek, jópár nem tetszik, de nem mondom azt hogy rossz zene, mert nem az, csak nekem nem tetszik! Viszont itt egy ellenpont: pölö egy britni szpírsz nemcsak nem tetszik hanem szar is.
Egyszóval azért tegyünk már különbséget nekünk nem tetszö és rossz zene között, mert a kettö NEM ugyanaz! Ne b@sszuk ángyit hátulról, ha nem muszáj!
Nézd,ez is szubjektív.A Toto zenekar is biztos zseniális,csak én rosszul vagyok tőle.Lehet,hogy elsőosztályú zenészek(ami nem vitás),csak a zene nem olyan,amit én élveznék.Ez sztem demagógia,hogy ha véleményem szerint nem jó zene,akkor nem értek/értünk hozzá.Ezt felejtsd el.Inkább hallgass meg néhány Frisell lemezt...aa.
Na ja ez rendben is volna, csak azokra a zenékre, amiket felsoroltam, azt mondani, hogy nem jó zene, azt jelenti hogy az illet? nem ért hozzá, ennélfogva tárgyalnivalóm sincs vele a továbbiakban. Azt lehet rájuk mondani, hogy esetleg én nem szeretem ezt a zenét, de azt hogy rossz zene, az már a legnagyobb fokú dilettantizmus jele. Uff!
Bocs srácok,de Szabad improvizáció,noise,progresszív a neve a topiknak.Nos itt sokak számára(így nekem is) egy Yes,vagy egy Genesis zenekar diszkó.Én speciel rosszul tudok lenni,amikor ezeket a zenekarokat prog-nak nyilvánítják,mert gyakorlatilag sok progresszív elem nem lelhető fel náluk.Itt tényleg azok írogatnak,akik a legelvadultabb kisérleti dolgokat szeretik.Másrészt nem 5 ember hallgatja sztem,mert mondjuk egy Ultrahang fesztivál nyitónapján tele volt a Bábszínház,de egy X-peripherián sem lézengtek az emberek és mindkettő elég elvadult kisérleti muzsikák színtere volt...
A progresszív az nálam is minimum egy Crimson,de méginkább egy John Zorn,egy Mike Patton,egy Ruins,vagy mondhatni egy Vandenmark(Hogy tényleg csak a legismertebbeket említsem...)aa.
Nagyon igazad van ember! Ezek az arcok nagyon szeretnek olyan "zenéket" hallgatni, amit kb. 5 ember ismer rajtuk kívül e kerek világon! :-)))
Nade sebaj, ha ez a heppjük hát legyen! Különben is alant már megírtam, kurvára nem érdekel a véleményük. Csak 1-2 tippet akartam adni zenehallgatásilag, de hát ezekből nekik 1 perc is sok. :-))))))
Ízlésekről vitázni....
:o(
OFF
Utálok hívatlanul kotnyeleskedni, de ami most itt megy, az fáj.
Bruford és a Brand X kipipálásával meg is válaszoltátok, le is torkoltátok Jimit. Nagy tapsot nektek, s hallgassátok még 20-an a kedvenceiteket.
ON
A Brand X már húsz évvel ezelőtt is nagyon unalmas volt (mit is lehet várni egy diszkózenésztől!), Bruford majdnem összes lemeze megvan, de inkább csak a King Crimson iránti nosztalgiából. Holdsworth pedig rockzenész.
Már ne haragudj, de ezek között nagyon sok nem mai zene van;
Bill Bruford - Feels Good To Me, One Of A Kind
Brand X - X Communication
Allan Holdsworth - Metal Fatigue, Secrets
Michael Manring - Thonk
Tribal Tech - Nomad, Tribal Tech, Illicit, Face First,
Jonathan Kreisberg - Trio
Tom Coster - The Forbidden Zone
A többi között is inkább múlt századi zenék vannak. Persze, ha ennyire nem érdekel, akkor miért baj, hogy van, ami nekem nem tetszik?
Mellesleg, mint már mondtam a fúziós zene engem nem tud igazán lázba hozni, kivéve, ha komoly emberek csinálják, mint Zorn, Frith és társaik, de ez már inkább crossover, vagy avantgarde, esetleg noise, mint fusion. Gustafssont megkérdezték egyszer, hogy mi a véleménye arról, hogy a dzsessz halott (Zawinul is ezt mondja), mire ő visszakérdezett, hogy milyen dzsessz?
Filmzene jellegű avantgard jazz,Lombrágó nem géppusizik,inkább színezget okosan,de attól még oda lehet rakni a Zorn lemezek mellé...:) (vagy esetleg a Naked City-lemezek alá a polcon...)aa.
Nem írok elöadóneveket, inkább 1-2 lemezt a kollekciómból. Ilyenekre gondoltam:
5 After 4 - Notorious
Attention Deficit - Attention Deficit, The Idiot King
Michael Manring - Thonk
Niacin - Niacin, High Bias
Allan Holdsworth - Metal Fatigue, Secrets
Bill Bruford - Feels Good To Me, One Of A Kind
Brand X - X Communication
Bunny Brunel - L.A. Zoo
Frank Gambale - Live, Coming To Your Senses
Frank Gambale / Stuart Hamm / Steve Smith - Show Me What You Can Do, The Light Beyond, GHS 3
Jeff Richman - Fingerpaints, Live At The Baked Potato
Kotikoski / Kleutgens / Colaiuta / Tavaglione - Cave Men
Larry Coryell / Tom Coster / Steve Smith - Cause And Effect
René Engel - Nostalgia, Spheres Of Samarkand
Richie Hallebeek & Antti Kotikoski - Generator
Scott Henderson / Steve Smith / Victor Wooten - Vital Tech Tones, VTT2
Tribal Tech - Nomad, Tribal Tech, Illicit, Face First, stb.
Scott McGill / Michael Manring / Vic Stevens - Addition By Subtraction, Controlled By Radar
Tony MacAlpine / Bunny Brunel / Dennis Chambers - CAB, CAB2, CAB4
Vinnie Colaiuta / Robben Ford / Jimmy Haslip - Jing Chi
Jeff Berlin - Crossroads
Jonathan Kreisberg - Trio
Wayne Krantz - Signals
Vertú - I.
Tom Coster - The Forbidden Zone
Stuart Hart - Inner Voice
Greg Howe / Victor Wooten / Demmis Chambers - Extraction
Íme, néhány a kedvenceim közül. Van köztük ilyen is, olyan is. A lényeg hogy nekem tetszenek. És ha másnak esetleg nem, nos arra csak Havas Henriket idézném: kurvára nem érdekel!
...Én meg mostanában leltem két egész érdekes lemezt:az egyik egy Joey Baron/Arthur Blythe/Bill Frisell/Ron Carter album,ami tul.képp csak egy szimpla,kellemes dzsesszmuzsika(pedig ebből a felállásból sokmindent ki lehetett volna hozni...),a másik pedig egy 2000-es koncert Zorn/Laswell/Frith/Dave Lombardo buli Párizsból.(igen,a Slayer nevű zenekar géppuskakezű dobosa...).Az viszont Zorn...:) aa.
És akkor egy pár újdonság;
Peter Kowald emléklemez egy 2000-es felvétellel Miya Masaoka és Gino Robair közreműködesével: Illuminations on Rastascan
Joëlle Léandre is kiadott négy új lemezt:
a legújabb Kevin Norton Barking Hoop kiadójától: Ocean of earth - Kevin Norton trió,
Joëlle Léandre és Tomas Ulrich; The Space_Between;
és két további lemez: Tempted to smile - Fred Frith/Joëlle Léandre/Jonathan Segel és a No day rising - Brett Larner/Joëlle Léandre/Kazuhisa Uchihashi; a Spool kiadótól. Egyéb most megjelent lemezek a Spooltól: Equation - John Butcher/Mike Hansen/Tomasz Krakowiak; GEN - Shoko Hikage/Jonathan Segel; The flying deer - Tobius Delius/Wilbert de Joode/Dylan van der Schyff;
A Meniscus kiadótól egy szóló CD Lę Quan Ninhtől: Le ventre négatif
GROB kiadó; az év lemeze: Hudson Riv és Sven-Ĺke Johansson standardokat énekelnek Rüdiger Carl és Joe Williamson közreműködésével;
FMP; Fractured dimensions - William Parker/Roy Campbell/Daniel Carter/Alan Silva
a/l/l, the compilation, Total Music Meeting 2002: Audiology II - 11 groups live in Berlin
Leo; a Golden Years of Soviet New Jazz sorozat utolsó négy darabja többek között a Vyacheslav Ganelin/Vladimir Chekasin/Vladimir Tarasov, és a Ganelin Trio 15-éves újraegyesülése alkalmából kiadott lemez;
Golden Years; Sun Ra zongora szólólemeze és egy milánói szóló konzcert Anthony Braxtontól (1979), Simon Nabotov/Han Bennink duó, Gael Mevel trió -
Further on the electronic front;
Matchless: A bright nowhere Eddie Prévosttal, John Edwardsszal és másokkal;
The Jimmy Lyons Box (5 cédé) élő zenével, leírással az Ayler kiadótól.
Két új kiadó is jelentkezett lemezzel:
Cavity Search: Steve Lacy - Actuality és The rent;
Bowindo egy új olasz lemezcég rögtön négy lemezt adott ki: Elio Martusciello; Valerio Tricoli; Alessandro Bosetti/Antje Vowinckel; és Domenico Sciajno/Gert-Jan Prins