Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

amator11 Creative Commons License 2025.01.03 0 0 112000

Mondjuk ezt azért nem értem mert H1 vagy H4 vagy H7 (azaz mindegy) a szabványos halogén izzó bármilyen formájú lámpatestbe jó kellene, hogy legyen. Hiszen mindegyiknél oda esik az izzószál, tehát nincs olyan hogy H7 elöl van az izzó és H7 hátul. 

 

Tehát ha a Led ugyanott és ugyanúgy bocsájtja ki, akkor annak - elviekben - jónak kellene lenni.

Előzmény: kilencfan (111998)
amator11 Creative Commons License 2025.01.03 0 0 111999

85 kw, azaz 115 le.

kilencfan Creative Commons License 2025.01.03 0 0 111998

Hiányos a lista (Astra G, Octi I-II, Honda mimimál...) a semminél több. Gondolom nyugatabbra már nem ezek a húzó típusok, ellenben Mo-al.  Persze nem úgy van, hogy minden H4/H7 stb foglalatba alapon beszerelhető legálisan. Hiszen a gyártónak minden egyes lámpatestbe egyesével kell megfeleltetnie a LED-jét. Ezért értelemszerűen a legnépszerűbb (Astra, Focus, Octi, i30 stb) típusoknál történt meg az engedélyeztetés előszőr, de folyamatosan bővül a számuk. Octaviásoknak a lényeg: O3 (3340) és az O3 FL (4437) halogén lámpatestben engedélyezett a használata. FL estén szükséges a lámpatakaró sapka cseréje is, mert a gyári szűkös helyügyileg. Kis faragással, azért kivitelezhető. Több, mint 3 éve használom (220%), csak jót tudok mondani róla. Van már fejlesztett verzió is (330%). Örüljünk, hogy van legál megoldás már hazánkban is (nem gondoltam volna még pár hónapja sem, hogy ez megtörténik). 

Előzmény: amator11 (111996)
amator11 Creative Commons License 2025.01.03 0 0 111997

Skoda Octavia 1.6 CRDI 110 le (2017) milyen viszkozitású olaj kell? A kezelésiben nem találom...

amator11 Creative Commons License 2025.01.03 0 0 111996

Én is azt hittem. De az Osram listájában pl alig szerepel tipus.

Előzmény: MZ/Y (111995)
MZ/Y Creative Commons License 2025.01.03 -1 0 111995

Imádom, szopjak egy AI-val egy hót egyszerű gyártó típus évjárat választás helyett...

Előzmény: amator11 (111992)
MZ/Y Creative Commons License 2025.01.03 -1 0 111994

Én mindig azt írom, hogy van akinek megéri, van akinek nem. Szinte kizárólag a "szar az ev, semmire sem jó (elég)" hsz-okat kell így korrigálnom, nem is emlékeztem, hogy "mindenre jó"t kellett volna.

Előzmény: kkn (111967)
MZ/Y Creative Commons License 2025.01.03 0 0 111993

Most volt hír, mert 3 napja szint meg, hogy Kínában egy normál vasra a vevőknek volt kb. 20 % kedvezmény. Plusz gyártói oldalon amennyi.

Előzmény: Tab (111966)
amator11 Creative Commons License 2025.01.03 0 0 111992

Itt lehet szórakozni vele...

 

https://www.automotive-expert.philips.com/ 

Előzmény: amator11 (111991)
amator11 Creative Commons License 2025.01.03 0 0 111991

Ha mégse bármibe hanem a gyártók által minősített járművekbe (vagy csak segédlet, hogy milyen izzó kell adott járműbe) akkor még azért várni kell..

 

https://look.ams-osram.com/m/279bdebe1f871386/original/LED-Night-Breaker-H7-Vehicle-List-EN.pdf 

Előzmény: amator11 (111990)
amator11 Creative Commons License 2025.01.03 0 0 111990

Nem tévedtél, nekem a korábbi info volt meg, de bevágtam a hatályba lépő rendelet pontos szövegét...

Előzmény: Pierr_Kardán (111987)
amator11 Creative Commons License 2025.01.03 0 0 111989

Mondjuk hogy "utálom" az ilyen összevágott cikkeket.

 

Szóval 2025.01.04-tól hatályos (tehát ma még nem)

 

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=99000006.koh

 

A világító és fényjelző berendezések alkalmazására és működésére vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

37. § (1) *  A járművön csak olyan fajta, olyan színű, oly módon elhelyezett és annyi világító-, illetőleg fényjelző berendezést szabad alkalmazni, amilyent és amennyit a rendelet előír vagy megenged. Ez a rendelkezés nem vonatkozik az olyan világítóberendezésekre, amelyeknek a fénye a jármű üzemszerű használata során kívülről sem közvetlenül, sem közvetve nem látható (pl. csomagtér-megvilágító lámpa, szerelőlámpa), továbbá azokra a világító-, illetőleg fényjelző berendezésekre, amelyeket a világító- és fényjelző berendezések elhelyezése tekintetében jóváhagyási jellel *  ellátott járműveken gyárilag helyeztek el.

(2) Az azonos feladatot ellátó és azonos irányba mutató páros számú világító és fényjelző berendezések elhelyezésének és alakjának – az aszimmetrikus járműveket kivéve – a jármű hosszirányú függőleges felezősíkjára szimmetrikusnak, az általuk kibocsátott fény színének és fényerejének pedig azonosnak kell lenniük és a berendezéseknek – ha a rendelet másként nem rendelkezik – egyszerre kell működniük.

(3) *  A gépkocsira felszerelt három féklámpának egyszerre kell működnie és közülük kettő darab féklámpának ki kell elégítenie a (2) bekezdésben meghatározott feltételeket. A harmadik féklámpa (a továbbiakban: középső féklámpa) színére és működésére vonatkozóan a (2) bekezdés rendelkezéseit értelemszerűen alkalmazni kell.

(4) *  A világító és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát, tompított és távolsági fényszóró esetében minősítő jellel rendelkező helyettesítő LED fényforrást is szabad használni.

A világító és fényjelző berendezések alkalmazására és működésére vonatkozó további műszaki feltételek

38. § (1) A páros számú tompított és távolsági fényszórókat fajtánként és oldalanként külön, a helyzetjelző lámpákat oldalanként vagy átlósan külön kell zárlat elleni védelemmel ellátni. Ezt az előírást az 1991. évi július hó 1. napja után engedélyezett járműtípusokra kell alkalmazni.

(2) A világító és fényjelző berendezések által kibocsátott, illetőleg visszavert fények színkoordinátáit az 1980. évi 3. törvényerejű rendeletben meghirdetett –, az 1968. évi november hó 8. napján Bécsben aláírásra megnyitott – Közúti Közlekedési Egyezmény határozza meg.

(3) *  A járművek jóváhagyásra kötelezett aszimmetrikus tompított fényszóróiban és távolsági fényszóróiban csak jóváhagyási jellel ellátott izzólámpát vagy minősítő jellel rendelkező helyettesítő LED fényforrást szabad alkalmazni.

 

Előzmény: amator11 (111986)
kilencfan Creative Commons License 2025.01.03 0 0 111988
Előzmény: amator11 (111985)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2025.01.03 0 0 111987

Itt olvastam:

 

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2025/01/03/szombattol-legalis-a-h4-h7-led-izzok-hasznalata/

 

Valóban nem írják, hogy a cikk melyik országra vonatkozik, de a szövegből Magyarországra gondoltam.

 

Ha mégsem, akkor tévedtem...

Előzmény: amator11 (111985)
amator11 Creative Commons License 2025.01.03 0 0 111986
Előzmény: amator11 (111985)
amator11 Creative Commons License 2025.01.03 0 0 111985

"Tavaly változott a rendelet, LED fényforrást is szabad használni az autókban, ha a LED rendelkezik minősítő jellel."

 

Meg ha abban az országban vagy ahol ezt engedélyezték. Mo még sajnos nem az.

Előzmény: Pierr_Kardán (111980)
Aszpirin Creative Commons License 2025.01.03 0 0 111984

Nabazz, ezt benéztem. Igazad van.

Előzmény: skt15 (111983)
skt15 Creative Commons License 2025.01.03 0 1 111983

mi/kwh

Csak én értelmezem ezt úgy, hogy a nagyobb szám a hatékonyabb??

Előzmény: Aszpirin (111981)
Aszpirin Creative Commons License 2025.01.03 0 0 111982

Szerintem elektromos Octavia nem is lesz. PHEV van, de ugye az messze nem ugyanaz. 

Sajnos a kombi és a szedán kihaló műfaj, ma már mindenkinek SUV kell. Kicsiben, közeoesben és nagyban.

Előzmény: skt15 (111976)
Aszpirin Creative Commons License 2025.01.03 -1 1 111981

Hatékonyság: itt van egy valós teszt, amiben pontosan ugyanazon az úton addig mennek, amíg teljesen lemerül az akksi.

https://www.youtube.com/watch?v=2Z2VrcsPGXI&t=1193s

 

A lényeget azért beszúrom, mert amúgy elég unalmas a videó, de ez jött ki:

 

 

Hát nem éppen a Tesla a leghatékonyabb, legalábbis én úgy látom. Igaz, a Seal nincs közte.

 

Software update: elég csak beírni a Google-be, hogy "BYD Seal software updates", hogy lásd, kapja rendesen az OTA update-eket.

 

Na de mindeg, szerintem hagyjuk abba (illetve az erre válaszodra már nem vogok válaszolni), mert ez itt egy Skoda topik...

Előzmény: skt15 (111974)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2025.01.03 0 0 111980

Tavaly változott a rendelet, LED fényforrást is szabad használni az autókban, ha a LED rendelkezik minősítő jellel.

 

H15 verzióban látott már valaki minősítő jellel ellátot LED-et?

skt15 Creative Commons License 2025.01.03 -1 1 111979

Amúgy nekem semmiféle önigazolás nem kell. Egy sima használati tárgyként tekintek rá, teljesen érzelem-mentesen.

Leírtam előnyeit, hátrányait (illetve azok egy részét) azokban a dolgokban, amik nekem annak számítanak.

Ez a mai állapot. Aztán ha holnap kijön valaki egy olyan autóval, ami nekem méginkább használható, akkor elismerem, hogy az a jobb. 

Előzmény: Aszpirin (111971)
skt15 Creative Commons License 2025.01.03 0 0 111978

Nem mondom, hogy tetszenek formára. ("szopott gombóc szindróma")

De számomra pont a minimális változtatásokkal lesz értékes egy típus/modell. A legjobb példa erre talán a 911, de az Octavia-t is mondhatnánk.

Az ellenpélda pedig talán a koreaiak, ahol a generációváltással totálisan már formát hoznak.

Kinek mi értékesebb...

Előzmény: kkn (111968)
skt15 Creative Commons License 2025.01.03 0 0 111977

Előtte E-tron volt. Mint autó rendkívül jó volt. Prémium, kényelem, légrugó stb.

Viszont a fogyasztása nagyon magas volt; így hiába a 100-as akkupakk, kevés volt a hatótávja (átlag 350).

Tehát autónak nagyon jó volt, elektromosnak meg nem igazán.

Előzmény: skt15 (111976)
skt15 Creative Commons License 2025.01.03 0 0 111976

Én személyszerint évi kb. 40000km-t megyek elektromos autóval. 

4-500km a hatótávja a kocsinak (időjárás, használat függvényében). Nekem ez, mint korábban írtam 95%-ban lefedi az útjaimat.

Akinek nem, annál megértem, hogy kell a belsőégésű.

Az elektromost vezetni számomra  "kb. 100x" jobb, mint egy belsőégésűt a fürgesége, dinamizmusa miatt. Szervíz kb. nincs, fék nem kopik.

Utastere, csomagtere simán akkora (vagy inkább veri), mint pl. egy Octavia-nak. 

Az applikációs, telefonkulcsos használata nekem nagyon bejön, kb. 2 hetente szoftverfrissítés. Ami nagyon rossz benn, az az ablaktörlő-automatika.

A kérdést én is felteszem: hol az elektromos Octavia?

 

 

skt15 Creative Commons License 2025.01.03 -1 0 111975

Ha beülök egy Seal-be, akkor én is azt választanám, mint autót!

De az elektromossal "nem csak egy autót veszek" - legalábbis én.

Előzmény: Aszpirin (111971)
skt15 Creative Commons License 2025.01.03 -1 0 111974

Néhány példa:

- hatékonyság (fogyasztás)

- szoftver: akadós és nincs (?) frissítés

- "laggoló" gázpedál (számomra katasztrófa)

Előzmény: Aszpirin (111970)
sr1 Creative Commons License 2025.01.03 0 0 111973

 A novégokat leszámítva, de ők meg nem autóznak hosszú távokat. 

 

Autóznak, de van egy dízelük is- a felel prémium, kicsir öregecskék, de karban vannak tartva. 

Előzmény: csíkos-háTTú (111972)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2025.01.03 -1 0 111972

Az elektromos autóknak egyetlen igazi előnyük van, ez pedig a lokális nulla emisszió. Vagyis, működés közben nem termelnek kipuffogó gázokat. Vagy legalábbis nem ott, ahol haladnak. 

Csak ugye, azt még eddig senki az égvilágon nem számolta ki, nem becsülte meg, hogy a töltésükhoz használt energia az miből lett? Mert, ha hőerőművekből jön, akkor nem igazán beszélhetünk zéró emisszióról.

 

Sokan azt is felhozzák, hogy a villanymotorok energia átalakítási hatásfoka (vagyis mennyi elektromos energiából tudnak egységnyi mozgási energát csinálni) az messze jobb, mint bármelyik belsőégésű motoré. Ha csak a motort nézzük, akkor ez igaz is. Ha egy autót, kompletten, akkor már nem ilyen jók az arányok.

- Van a töltésnek egy hatásfoka, vagyis nem minden kWh tárolódik le a kocsi akkupakkjában, amit kiveszünk a töltőből.

- Jellemzően nem egyenáramú motorok vannak a kocsikban, az akku meg egyenáramot tárol, így azt át kell alakítani a motorokhoz megfelelőre, vagyis az akkuból kiszedett kWh-ból nem minden jut el a motorba, a tényleges meghajtásra. (Most itt a kocsi kényelmi berendezéseitől, meg a világítástól tekintsünk el!)

- Tömeg. Egy Nissan Leaf az nagyjából 1,8t, az általam használt jelenlegi Octavia meg 1,2t. Utas- és csomagtér kínálatban a két kocsi nem egy ligában játszik.

 

MZ/Y-nek igaza van, sajnos az elektromos autózás nem mindenkinek jó, vagyis nem olyan univerzális svájci bicska, mint mondjuk egy tetszőleges Octávia. Elvileg az lenne az ideális, hogy minden család tudna tartani két kocsit. Egy városi szaladgálós elektromost (A 3-3,5t-s batárokat most felejtsük el, meg a Porsche marhaságait is, gondolkodjunk értelmes autókban!), meg egy hosszútávú utazóst. Az első célra az elektromos lenne ideális, a mnásodikra meg egy benzines, vagy nagyon hosszú távokra egy dízel. Ugyanis autópályán az akkumulátoros, villanyautók meghalnak, ezt mondjuk ki. Ha csak a Leaf vs. Octavia III-t nézzük, akkor kisebb, szűkebb, kényelmetlenebb Leaf a 600kg plusz tömegével, meg az útközbeni "órákig tartó" tankolásával vállalhatatlan az Octavia kényelmével szemben.

 

Csakhogy a világ egyelőre még a szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban sem ilyen. A novégokat leszámítva, de ők meg nem autóznak hosszú távokat. Tegye fel a kezét, aki látott norvég felségjelű autót Hamburgtól, vagy Brémától délre!:-)

 

Aszpirin Creative Commons License 2025.01.03 -2 0 111971

Csak hogy értsd, amire gondolok: a BYD Seal az első elektromos játgány, ami a CTB akku-technológiát alkalmazza. Ez komolyabb kapacitás/súly arány-növekedést jelent, és ez már nem másolt technológia, hanem saját fejlesztés. És az eddigi tesztek alapján nemhogy nem rossz, hanem nagyon is jó. Vagyis: adott egy kínai elektromos autó, ami akkutechnológiában veri a Teslát.... 

Ha az 2 és fél millió forintért vesztegetett önvezetésre gondolsz, mint technológiai fölény, akkor ne feledd, hogy ez még mindig béta-állapotban van a Teslánál, évek óta. Megveszel egy, alapvetően szoftverre épített, béta-stádiumú ficsört kva drága pénzért, kérdem én: mi fontosabb szerinted az elektromos autózásban: az, hogy hatékonyabb legyen az akkumulátor-technológia, vagy az, hogy legyen benne egy kétes minőségű, befejezetlen önvezetés funkció? 

Értem én, hogy Tesla-birtokosként fontos az önigazolás, de nézz már meg egyszer egy Seal-t (és ez még nem is a csúcsa a BYD-nak), és vesd össze a Tesláddal. Árban kb ugyanott vannak, de én gondolkodás nélkül inkább a Seal-t választanám, ha elektromos autót akarnék venni.

Valamikor a Tesla volt az elektromos autózás csúcsa. Ez a dobogós hely - ha tetszik, ha nem - igencsak megkérdőjelezhető.

Ezért írtam, hogy a kínaiakra figyelni kell, mert már nem másolják a technológiát, hanem fejlesztik azt, és bizony akkutechnológiában - ami az elektromos autózás legfontosabb kihívása - már beelőzték a Teslát.

Előzmény: Aszpirin (111970)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!