Ma egy viszonylag hosszabb utazás során, főúton, kicsit meghajtottam az autót, mivel sok a rövid út, alapvetően városi használat (G Astra, 2005-ös, 1.4 twinport). Éppen 3. fokozatban mentem kb. 5000 fordulaton néhány kilométeren át, amikor kigyulladt és világítani kezdett a check engine lámpa. Az autó teljesítménye érezhetően visszaesett (érzésre kb. 10-20 lóerőt), alapjárat rángat, menet közben a motor hangja "dízeles", morgó, rezonál, nehezen gyorsul. Újraindulás után egy darabig minden ok, de ismételt terhelésre (pl. intenzív terhelés előzéskor) újra előjön a probléma.
Tudja valaki, hogy mi történhetett. Lehet-e komoly baja az autónak. Vigyem el szervizbe minél előbb?
Lenne hozzátok egy két kérdésem.Van egy Opel Astra 1,4 16v eco 1997 motor kód x14xe
Olyat kezdett el produkálni hogy kigyorsításnál rángat utána megy szépen az autó,majd észrevettem hogy a hűtőfolyadék elkezdett fogyni (folyás nem látszik) erre gondoltam megnézem a gyertyákat ,a gyertyák kormosak voltak és az 1-2 gyertya menetei között enyhe olaj látható.Nívópálca ki minimális fogyás látható ,olaj szín jó, nem folyik bele a víz, olajcsere óta 3000 km lett menve.Most még csatlakozik hozzá hogy a hidegben kicsi hajtatás után indul. Válaszokat előreis köszönöm.
Az jutott eszembe, hogy hasonlóan jártam egy Skoda Favorittal mint Te. Ki lett cserélve a radiátora, de annyi szilikont nyomott a szerelő a tömítéshez, hogy elzárta a csövet, és csak maximális motorfordulatnál volt fűtése.
Gondolom a fűtéscsapod jó, vízzel tele van a jelölésig a kiegyenlítő tartály.
Próbáld meg szerintem ellenőrizni, hogy a bemenő ág, és a kimenő ág is forró e. Kézzel megfogva tudod ellenőrizni a motor felőli oldalon. Ha mind a kettő forró, akkor a meleg víz eljut a radiátorba. Ha csak az egyik forró, a másik csak langyos, akkor valami leszűkíti a keresztmetszetet. Ha az egyik langyos, a másik hideg, akkor teljesen el van záródva. Vagy a csap nem nyílik ki, vagy valami eltömítette a csövet, vagy a radiátort.
Abban kérném a segítséget, hogy az Opel Astra J 1,6 (116 LE)benzines autó, mitől tud elkezdeni szaggatni és rángatni (2-es 3-as sebesség fokozatban alacsony fordulatnál)? Nincs még véletlenül se benyomva a kuplung. Illetve most kiírta, hogy ESP service és a Check lámpa is elkezdett hozzá villogni.
Sziasztok. Segitség kellene. Adott egy 1.2 Opel Astra G tipus. Inditás után kinyomta magábol menetközben az összes olajat a nivópácát kilökve a helyéről. Az autóban a kartergáz elvezetést néztem nem volt tömődve, cseréltem olajszűrőt kapott uj olajat. inditom megy de az alapjárat kicsivel lejjebb esett és folyamatosan villog az olajnyomás visszajelző lámpám. Multhéten kapott új olajgombát. Nem folyik az olaj belőle sehol és nem is eszi az olajat.
A kérdés,mitől van az,hogy 3-4 sebességben ki tudom húzatni a motort ,de ha pl autópályán megyek vele emelkedőn elmegy belőle a lóerő.Olyan mintha vissza húzná valami.Lehet alsó holtpont jeladó hiba? Vagy valami egészen más!
Vettem egy Opel Asta F Caraván kombi autót most hoztam haza a szerelőtől és pár dolgot szeretnék megcsinálni rajta.
1, a bal hátsó központi zár benne van csak a kábel ami rá van dugva az nem csatlakozik sehova...
Ezt hová kössem?
2, a csomagtartó ajtóban van 2 hangszóró és a bal oldali nem szól... illetve a csomagtér világítás nem világít az égő jó..... Mit próbáljak?
3, az előző tulajnál normális volt az alapjárat most elég magas...füstöl és rengeteget fogyaszt. Most volt szerelőnél hengerfejet teljesen felújította szimeringeket cserélte....
Lehet, hogy állított rajta valamit hogy vissza vigyem?
Lehet-e valahol állítani rajta?
4, Immobilajzert ki lehet kötni?
Azért szeretném a segítségeteket kérni mert most rengeteget fizettem
Előre is hálásan köszönöm a segítséget és a tanácsot!
Olyan gondom van,hogy astra g 1.4-ben tönkrement a benzinszivattyú,vettem bele másikat és most nem úgy megy mint eddig.
Tehát nagyobb gázadásra így megtorpan amúgy ha lassan nyomom neki akkor jó meg,nagy fordulaton meg jól húz,de ha hirtelen odalépek neki akkor megtorpan és utána kezd húzni.
Na akkor ezzel sem lettél beljebb!! De sajnos én sem!
Valaki nekem mondott ojat is hogy hajlamosak a városi forgalomban használt autók elkormolódni ,így a szelepek sem zárnak rendesen így lehet erőtlen egy motor is és ez elindít egy folyamatot ami miatt a keveréknegy része a kipufogóba kerülhet és az okozhat durrogást mikor az ott berobbant!
Ha valaki olyan olvassa aki komolyan ért hozzá az súghatna valamit!
Utógyújtás megvan ugyanúgy, és erőtlen is. Mikor kicseréltem a gyújtótrafót, akkor ezt a hibakód jött elő. P0353 - gyújtótekercs primer/szekunder - áramkör hibás működése. Ez mit is jelent? O.o
mint ahogy Lasse68 is leírta, ugyan ezek a tünetek nálam is. Holnapra sikerült szereznem kölcsönbe egy trafót. Kicserélem, aztán kiderül hogy az e a gond. ha nem, akkor tovább kutatás szükséges.
Egy hasonló hibával kapcsolatban érdeklődöm itt nálatok mint előttem egy márkatárs!
Adott egy Z14XE motoros G Astra!
Mostanában gázadásra inkább megtorpant kissé nehezen szedi össze magát,sőt hidegen inkább ha gázt adok a torpanás után mint a régebbi motorokon volt tapaszalható olyan mint utógyújtás ,az első kipufogó szakaszban hallani ahogy durrog ,sőt akkor teljesen erőtlen is !
Sziasztok! Ma vettem észre hogy a jobb hátsó lámpa burám törött dió nagyságú lyuk a tolató résznél, az égő nem sérült világit is. Az lenne a kérdésem, hogy a rendőr mit fog hozzá szólni?esetleg ha cserélem tuning hátsó lámpára akkor az izzók azok jók lesznek bele?
Szaisztok. Van egy 2003-as évjáratú 1.4-es opel astra g -m. Z14xe a motorkódja. Mostanában alapjáraton elkezd néha puffogni. Van mikor beindításnál pukkan 1-2-t valami. Tegnap kicseréltem a gyertyákat, de ugyan úgy puffog néha néha alapjáraton. Mióta ez van, a kocsi is furcsa, nincs benne erő.Mi lehet a probléma?
Sziasztok!Van egy Opel Astra G 1.7 dti autóm és olyan problémám van hogy a hűtővízben nagy mennyiségű olaj van és fogy is belőle a víz viszont az olajszintem nő. A motor szépen indul ,jár nem füstöl menet közben sem veszek észre semmit rajta ha leveszem a hűtő víz tartály kupakját nem látni hogy vissza dolgozna ,és a víz hőfok se megy fel szépen beáll üzemi hőfokra. Kérdés:Hengerfejes vagy olajhűtő vagy porlasztó csúcs gumigyűrűje okozhatja a hibát úgy gondolom. Ki tudom e zárni a hengerfej hibáját?
Egy olyan gondom lenne, hogy Astra F 1,7D elinduláskor néha nem reagál a gázadásra, mint ha nem is nyomtam volna be a gázt. Mikor jobban benyomom akkor már veszi a fordulatot, de olyan nagy gázon meg sose indulunk vele. Néha csinálja csak akár menet közbe is, ha egy lámpánál el kell indulni.
Kimértem, van egy barna-vékony fekete csíkos kábel ami az osztófejtől megy a jobb oldali ülés A konzol alatti motorvezérlőbe. Ezen a kábelen nem mérek 12V-ot gyújtásnál sem. Kellene lennie rajta? Mert ha igen, akkor a motorvezérlő lenne a hibás? Ki lehet kerülni valahogy a motorvezérlőt vagy inkább ne próbáljam meg?
Azt nem értem mi csinál váltó áramot a trafónak, mert tudtommal csak azt lehet feltranszformálni. Ez lenne a gyújtás jeladó a maga 7 lábával? Gondolom ha szikrát tudok csiholni a trafóból akkor az jó lehet.
Amit jeladónak hívok azt mint gyújtásvezérlő egységet találtam meg a neten. Ez így néz ki mint a képen. Ezen kívül és trafón kívül van még valami elektronika ami felelős lehet?
Nem jól érted! Nem kell felcserélned semmit, semmivel.
2 zsinóron, gyújtás esetén fix 12V-ot kap a trafó, ha indítózol, az elektronika adja a trafónak azt a 12V-ot, akkor, mikor a jeladó mondja neki. Ebből a 12V-ból csinál a trafó 20-25KV-ot. Szóval ne mérj rá, mert elszáll a mérőműszered.
A jeladó egy máhneses jeladó, mely a vezérműtengely forgását, illetve helyzetét érzékeli. Annak függvényében, hogy-hogy áll, adja a jelet az elektronikának, az meg a trafónak a villanyt.
Max. azt lehet, hogy kölcsönkérsz ismerőstől, ha tudsz, jeladót, elektronikát, trafót és azokkal kipróbálod.
Én, mikor csináltam a gépet, nem tudtam kölcsönözni semmit...így muszáj volt kicserélnem mindent, mert nem derült ki mi a szar.
3 napomba telt, meg 40 ezerbe, mire jó lett anyám autója. Az Astra mentségére legyen mondva, gyári alkatrészek voltak még benne és közel 200 ezer kilométert elment.
Ha jól értem, akkor ha a trafó jobb bal oldalán lévő 2 kábelt felcserélem és indításkor a motor beindul, majd mikor hagyom menni leáll (kulcs gyújtásban), akkor a trafó egyik érintkezőjénél elszállt? De a két bal érintkezője között rövidzárat mértem, tehát azok össze vannak kötve.
A jeladót ki lehet mérni valahogy hogy jó-e? A hall ezt a hibát nem csinálhatja? A trafónak hány voltot kellene leadnia ha jó?