Ha ti szerettek köszöntgetni egymásnak tegyétek De ezért nem kéne leordítani egy régi nicket. Nem hiszem, hogy a régieknek nektek kellene elmondani az illemet. Azért írtam, hogy nem vagytok tisztában az MM-el és a fórumozás szabályaival...
Ezer bocsánat...de szerintem illemtudásból szoktunk köszönni egymásnak! Nem azt mondom, h minden egyes hsz-nél, de legalább amikor ,,új" topicba írunk, mert szerintem nem mostanában írtál ide, és akik akkor itt voltak, azóta már lehet, h nincsenek itt! De nem akarok senkit sem ba**tatni, ugyhogy ebből a témából én kimaradok, ha gondold folytasd Lacival privátba, ha már felajánlotta!
Laci #1448.
Még mindig Rolf, nem Otto...de semmi gond ;) Nem sikerült még most se! Hegesztés nincsen, elforog az egész, ahol a két cső egymásba van illesztve...olyan mintha egy kis stift vagy valami kisebb árokféleség lenne rajt, ami egybepasszol, és nem engedi, h lecsusszon a cső...vagy nem tudom!!! A petróleumos 5letet megpróbálom, remélem sikerül, mert már nagyon idegesítő, h összevissza kifúj mindenhol...
Amúgy szombaton megyek Pestre, a budafoki Mol-kút tetejét javítjuk, nem tudom, milyen messze van tőled, vagy van e szabadidőd! Ha gondolod összefuthatnánk megbeszélni a dolgokat meg az elképzeléseidet!
Ottó! Sikerült? Nem lehet, hogy össze van hegesztve? ..egy-két ponttal?! Mivel Neked sem a gyári, lehet, hogy az előző gazdi így csinálta-csináltatta meg! Láttunk már olyat, amikor a BMV tuningos cég (Pécs) hozzá heggesztette a kipufogó rendszert a Tigra aljához, minden féle felfüggesztés nélkül! :/ Amikor meglátták a kipufogósaink, ledöbbentek! Temérdek fotót készítettek róla, hogy ezt mutogatni kell! :) Szóval nem lehet, hogy ez van nálad is?
Régebben petróleumot folyattak be az illesztésbe, az is segíthet, ha össze van rohadva! (WD40?) Elforog, vagy moccan egyáltalán?
Sziasztok! Szia Omegatd! Nem bántásnak szántam és látom, hogy valóban nem érted! Figyi! Szerintem olvasd át ezt! http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9034153&la=37136514 Ugyan nem hiszem, hogy ha eddig nem derült ki számodra, most ettől "megvilágosodsz"! De, mint láthatod, nem csak bennem merült fel a dolog, ez azért megnyugtató számomra! :)
Viszont, ha szeretnéd, írj nyugodtan a tigra.opel@freemail.hu -ra és kifejtem Neked bővebben, de szerintem ennek nem itt lenne a helye és nem mindenki előtt! (És szerintem nem nekem kéne.., de hát pótoljuk, jobb késöbb, mint soha!) Nem szeretnélek kellemetlen helyzetbe hozni, ezért is ajánlottam fel, hogy folytassuk privátban!
Nem felejtettem el az oldalt, amit beszéltünk, rajta vagyok, csak még nincs pontos felépítés! Múltkor elfelejtettelek felhivni másnap az AC Pumpa miatt, de mondjuk megjavult a dolog...hál' isten...
Ha nem tudod kivenni a neked szóló részt, segítek, de szerintem menni fog! ;) :)
..és természetesen nem haragszunk, ha csatlakozol hozzánk a beszélgetésekben, ha nem herótozni jársz ide és nem illetlenül! Ha segítő szándék van benned megköszönjük (hidd el, tudjuk hogy kell, mint ahogy köszönni is tudunk.) Ahogy elnézem az oldalt, menni szokott mindenkinek és ezen a fórumon nem kioktatjuk egymást, hanem ha tudunk segítünk azonnal. Nyílván ez a fórum lényege ...számunkra..., hiszen nem tudhatunk mindent! Köszönjük a megértésed!
Kersek tigrához A-hoz géptetött első lámpákat és hátsó lököst meg a bal oldal köszöbb takarot.Vagy mondjatok egy helyet ahol tudok venni bontottan.Köszönöm előre
Az utólagos fólia használata "H" engedélykötelezett az -5/1990.(IV.12) KÖHÉM rendelet 23.§ (3)- szerint. A hátsó szélvédő, valamint nem a vezető látóterében lévő oldalablakokra bármilyen "H" engedélyes fólia felhelyezhető. A vezető látóterében lévő oldalablakokra és a szélvédőre helyezhető fóliákra vonatkozó követelmények változatlanok.
A hátsó szélvédő fóliázásának az ENSZ-EGB 43. számú előírás 21. számú mellékletének alapján feltétele a két külső visszapillantó tükör megléte, melyet az említett GKM rendelet is előír.
Jogszabály:
Magyarországon. A gazdasági és közlekedési miniszter 84/2005. (X.11) GKM rendeletének 3. §-a szerint személygépkocsik esetén, nem csak a hátsó oldalsó ablakok, de a hátsó szélvédő is bármely sötétségű fóliával jogszerűen ellátható, amennyiben a fólia magyarországi minősítéssel ("H" engedély) rendelkezik, valamint a gépjármű két oldalsó tükörrel van ellátva. Pontosítva:
- A "B" oszlop mögötti üvegek (hátsó oldalsó, hátsó szélvédő) csak érvényes "H" minősítő jellel rendelkező anyaggal fóliázhatók, a fényáteresztéstől függetlenül.
- A vezető üléssor melletti üvegek is fóliázhatók olyan anyaggal, mely rendelkezik érvényes "H" minősítő jellel, de összegzett fényáteresztő képessége nagyobb, vagy egyenlő 70 %-nál (AU 75, SCL).
Jogszabály:
- Az első szélvédő esetében, kivéve a lehajtott napellenzők által takart felület (ahova sötétítő csík szerelhető), is fóliázható, érvényes "H" jellel rendelkező anyaggal, ha összegzett fényáteresztő képessége nagyobb, vagy egyenlő 75 %-nál (SCL). - magyarul ha szinezett (tinted) az üveged, akkor máris nem lehet, mert túllépted ezt az értéket!!!
A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 97. §-a szabályozza a fóliázás lehetőségeit. Eszerint a személygépkocsi ablakain menet közben nem szabad olyan fóliát, üvegre felhordott fényelnyelő vagy fényvisszaverő réteget stb. alkalmazni, amely a személygépkocsi ablakain a kilátást, illetőleg az átlátást megakadályozza. Ez a követelmény azonban nem vonatkozik a gépkocsi szélvédőjének és ablakainak fényáteresztő képességét csökkentő olyan eszközre, amely alkalmazására a Nemzeti Közlekedési Hatóság, lánykori nevén Központi Közlekedési Felügyelet az ENSZ-EGB 43. számú előírás 21. számú mellékletében meghatározott követelmények figyelembevételével engedélyt adott ("H" engedély).Ezt az ENSZ-EGB előírást én is csak sokadik kézből ismerem, a hatályos rendeletet viszont megtalálhatja bármelyik jogi adatbázisban, pl. a www.magyarorszag.hu jogszabálykeresőjében. Magyar Közlönyt nem javaslom, mert a jogszabály többször módosult 1990 óta, tehát elég sok közlönyből kellene összeraknia a hatályos szöveget. Az ENSZ-EGB 43. számú előírás szerint a hátsó oldalsó üveg és a hátsó szélvédő csak érvényes "H" minősítő jellel rendelkező anyaggal fóliázhatók, a fényáteresztéstől függetlenül. Az első oldalsó üvegek is fóliázhatók olyan anyaggal, mely rendelkezik érvényes "H" minősítő jellel, de összegzett fényáteresztő képessége nagyobb, vagy egyenlő 70 %-nál. Az első szélvédő esetében, kivéve a lehajtott napellenzők által takart felület (ahova sötétítő csík szerelhető), is fóliázható, érvényes "H" jellel rendelkező anyaggal, ha összegzett fényáteresztő képessége nagyobb, vagy egyenlő 75 %-nál.
Egy kis ízelitő , a félreértések elkerülése végett!!!
Látom Te még nem találkoztál mindenbe belekötős zsarukkal és Kpm-kel. Lehet , hogy igazad van, sőt az mondom legyén és én legyek a buta, de mint éerünk a jogszabályokkal, ha állandó jelleggel váltotatják!!!!!!!!!!
épp ezután érdeklődtem pár hete az opel fórumon és ezt a választ kaptam: Demó írása: "Vagy a C Corsa GSI tárcsás agyait tudod felcsavarni a Tigra hátsó hídjára, vagy át kell kicsit faragni és Kadett, Astra, Vectra fékek is passzolnak. Egyébként egyik haverom Duenen épp hirdet egy készre átépített B Corsa tárcsás hidat. Az tökéletesen passzol a Tigra alá is. wink.gif Viszont akkor kellenek előre is legalább a 256-os fékek"
egyenlőre én hanyagolom a témát.
viszont érdekelne a hátsó kerékjáratokba való műanyag betét. ezt is faragni kell vagy esetleg legyártatni. nemtom másnak lenne-e rá igény....
Én is átestem már ezen a gondolatmeneten, és nem foliáztattam le. -nem mertem, mert tudtam, hogy v.mi jóképességű rendőrbácsit (tisztelet a kiv.), v. Kpm-st kifogok , -és löttek a foliának meg ráadásul berendelhetnek KPM. vizsgára. -Elég nagy az esélyem az ilyen szintű ellenőrzésre,mert elég sokat ingázok Nógrád-m. és Veszprém között,-majdnem minden alkalommal találkozok velük az út szélén. 2 , 2/A , M3, M7, 7, 8-as, főutakon, meg a város széleken :(
A KPM-es vizsgát meg nem kívánom senkinek, mindenbe belekötnek-ami csak létezik. Van egy ötletem, amikor megállítanak lehúzott ablakkal kell közlekedni-csak vicc:)))
-viszont elég szomorú , hogy ilyen szigorú jogszabályokat , törvényeket léptetnek életbe!!!! - és mindenféleképpen mi szívjuk meg. Persze a ráadás..... -Az a bosszantó, hogy a fóliának van egy vizsgabizonyítványa, rengeteg hitelesítő dokumentum stb.... és belekötnek!!!!! - ha rossz , használhatatlan lenne akkor nem engedélyeznék a forgalmazását.
A lefoliázott autókról meg annyit, hogy mázlija van, v. ismerős a rendőr v. vastag a péztárca.
Remélem nem keserítettelek el,nem az volt a célom, csak a tapasztalataimat írtam le. További szép napot Üdv.: Ottó
Nem tudtam ma menni a fóliázóhoz, mert lebetegedett. Azt mondta, hogy levizsgáztatják plusz 4.000-ért a fóliás kocsit is. De most elbizonytalanodtam, hogy a rendőr, vagy bárki más elkaphat. Mit csináljak?! Annyi totál lefóliázott autót látni pedig...
Az B oszloptól hátrafelé azt csinálsz amit akarsz, viszont az első szélvédőt abszolút nem lehet, a két első oldalablak pedig max 70%-os fényáteresztő fóliás lehet...
Ha kicsit visszaolvasol az Opeles topicokban és keresel a guglin a megoldást hamar megleled, ha 1 hét múlva sem találsz megoldást, akkor elárulom mi az...
- Itt a környéken egyre több autón látom az első ablakokon levő fóliát lekaparva ( kézzel, vagy amivel tudták) Mivel a rendőrök a helyszínen lekapartatják, h kénytelen legyél téllegesen levenni, vagy csufoskodsz tovább a sérült fóliával! ( Aztán lehet, h csak nálunk ilyen ,,bun*ók a rendőrbácsik)
- Havernak Chip-es vagy milyen matricája volt, az maradhatott volna, de inkább leszedette
- Tigrának az ablakán (alul a kis cimkeféleség) rajt van, h mennyi az ablak fényáteresztő képessége! Azthiszem az elsőknek 75%, a hátsóknak(ha lenne) 65-70%-ot kell átengednie!
Laci! Amíg nem kapcsolom be a fejegységemet addíg a kijelzőn látható az idő, a dátum és a hőmérséklet. Amikor bekapcsolom a középső kijelzőről eltűnik a dátum és üres marad. Én csak annyit szeretnék elérni, hogy amikor bekapcsolom a fegyegységet akkor ne tűnjön el a dátum a kijelzőről mert zavar az a nagy üresség középen. Nem akarom, hogy komunikáljon a rádió a kijelzővel, épp az ellenkezőjét szeretném elérni, hogy amikor bekapcsolom a fejegységet ne vegye észre a kijelző és ne tűnjön el a dátum középről... Ha jutok valamire leírom...