Na update...a GT-n nem jött elő semmilyen hibajelenség, se hibakód a jeladócsere óta.
Hát a Brava még nincs kész, de a jövő héten le akarom műszakiztatni azért. A lengéscsillapítók megvannak, a hátsó fékhez is minden. De én még ilyet nem láttam, jobb első - bal hátsó lengéscsillapítók keresztben annyira nullásak, hogy egyszerűen hihetetlen mennyire be lehet lengetni az autót nyomkodással. A rugó teljesen akadálytalanul rugózik, brutál lengetést lehet csinálni nem nagy erővel.
Így vegyél magyar embertől autót, az mindig többet vár és kér tőle, mint amit megad neki. Ez annyira általános, hogy fájdalmas. Egy szaros első fék volt frissen cserélve, gondolom az is csak azért, mert már vason volt...
Szerintem nem lesz gond vele, ne aggódj, ha mégse, akkor sem lesz semmi rossz érzés. AzZ tetszett benne, hogy a betét élei szépen le voltak kerekítve, nem csak úgy tessék lássék módjára.
Lehet amúgy lecserélem majd a csúszkákat is, mert az alsó egy icipicit már azért kottyant, érdekes hogy mindkét oldalon így volt, a felsők viszont passzentosak voltak.
Ja tényleg, neked elől más konstrukciójú a fék, mint amire gondoltam most hirtelen, akkor úgy lehet. Oda viszont én is újat szeretek rakni. Most hogy ezekkel variáltam, vettem új csúszkákat is gumiharangokkal, zsírral, ahhoz volt csavar. Kíváncsi vagyok, hogy válik be neked ez a márka. Nem lenne jó, ha miattam vennéd és nem lennél elégedett.
Valeonál, Textarnál és Boschnál nekem eddig mindig volt csavar, általában ezeket használtam. Gondolom, nálad azért volt benne csavar, mert egy betét általában többfajta autóhoz is jó, és volt olyan aminek olyan a nyerge amihez kell. Olcsóbb a 4db cavar, mint a logisztikával vesződni, külön cikkszám, külön doboz, külön szállítás.
Ez most első fék volt, ott nekem van csavar, és azért lett volna jó ha van benne, mert azokon már a menetrögzítő is rajta szokott lenni.
Amúgy vicces, hogy 8-as csavar, az alsó hagyomásnyos 13-as kulcsnyilású, de a felső csak 12-es, mert különben nem férne el rendesen a fékcsőtől a dugó :)
Hát ez egy érdekes kérdés, mert nekem meg pont volt a Valeo betétgarnitúrában csavar, ami az első fékhez semmire nem kell. :D De egyébként én a hátsó féknyereg csavarokat nem veszem szigorúan cserésre, sőt még csak menetrögzítősre se. Alig tart az valamit, nyilván a betéteket a nyeregtartó fogja be és az erőhatást is.
Tényleg, most már emlékszem, hogy a 155-nél még szkennelt pdf-eket nézegettem.
Beraktam a Metelli tárcsákat és betéteket, ránézésre rendben vannak, ami azért nem szimpi, hogy a betétekhez nem adtak új csavarokat. Így mivel nem volt nálam menetrögzítő (csak a pár km-re lévő raktáramban), ezért lesz még egy köröm.
Itt is volt meglepetés, a két oldalon kétfajta fékbetétek, illetve az egyik oldalon be volt ragasztva a nyerget a csonkállványhoz rögzítő két csavar, nem is jött ki túl könnyen. Miután kitakarítottam, rendesen le tudtam őket nyomatékra húzni, szóval azért nem aggódom.
Pont hogy logikus, mert azt meg még nem adták ki szerviz CD-n. Akkor még nyomtatott szervizdokumentációk voltak. Bravo-Brava-Marea esetében is. A DTE-vel kezdődött a lemezes korszak, Punto II meg Lybra meg biztos van más is. Úgyhogy kb. az ezredforduló utáni évtizedben volt ez a korszak.
A függőleges kapcsolórúd egy hüvelyben mozog fel-le és jobbra-balra, az illesztve van és nincs tömítve. Kopott lehet akkor. De ahhoz szét kell szedni az egész váltót, hogy kicserélhesd. Mondjuk az egyébként se baj, mert le lehet tömíteni a házat mindenhol legalább. A napokban cseréltem olajat az enyémben, direkt néztem a váltót, sehol semmi, még olajpára sincs rajta.
Én elhiszem, hogy szilárd tömítőanyag használata indokolt a váltóban, csak nem működik...