Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

downer Creative Commons License 2023.10.18 0 0 119512

Na update...a GT-n nem jött elő semmilyen hibajelenség, se hibakód a jeladócsere óta.

Hát a Brava még nincs kész, de a jövő héten le akarom műszakiztatni azért. A lengéscsillapítók megvannak, a hátsó fékhez is minden. De én még ilyet nem láttam, jobb első - bal hátsó lengéscsillapítók keresztben annyira nullásak, hogy egyszerűen hihetetlen mennyire be lehet lengetni az autót nyomkodással. A rugó teljesen akadálytalanul rugózik, brutál lengetést lehet csinálni nem nagy erővel.

Így vegyél magyar embertől autót, az mindig többet vár és kér tőle, mint amit megad neki. Ez annyira általános, hogy fájdalmas. Egy szaros első fék volt frissen cserélve, gondolom az is csak azért, mert már vason volt...

bojo Creative Commons License 2023.10.16 0 0 119511

Remélem nem. Az utcai csomagot rendte hozzá a fiam. Azért nem lenne élvezetes a lőcsös szekér kényelem.

Előzmény: Adm (119510)
Adm Creative Commons License 2023.10.16 0 0 119510

Nem lesz túl rázós?

Előzmény: bojo (119508)
downer Creative Commons License 2023.10.13 0 0 119509

Akkor pláne kell mindegyik. :D

Előzmény: bojo (119508)
bojo Creative Commons License 2023.10.13 0 0 119508

Strongflex kerül bele. Nem volt olcsó.

Előzmény: downer (119507)
downer Creative Commons License 2023.10.13 0 0 119507

Úgy is kell, szerintem nem tesznek jót a stabilitásnak az össze-vissza futóműalkatrészek, itt-ott megfáradt, itt-ott meg feszes...

Előzmény: bojo (119506)
bojo Creative Commons License 2023.10.13 0 0 119506

Szilentezés is lesz, mert egy kettő már repedezett. A fiú megvette hozzá az összeset, ha már csinálni kell. 

Előzmény: downer (119499)
downer Creative Commons License 2023.10.12 0 0 119505

Az szerintem direkt van így, hogy engedje "lebegni" a nyerget.

Előzmény: Adm (119504)
Adm Creative Commons License 2023.10.12 0 0 119504

Szerintem nem lesz gond vele, ne aggódj, ha mégse, akkor sem lesz semmi rossz érzés. AzZ tetszett benne, hogy a betét élei szépen le voltak kerekítve, nem csak úgy tessék lássék módjára.

Lehet amúgy lecserélem majd a csúszkákat is, mert az alsó egy icipicit már azért kottyant, érdekes hogy mindkét oldalon így volt, a felsők viszont passzentosak voltak.

Előzmény: downer (119503)
downer Creative Commons License 2023.10.12 0 0 119503

Ja tényleg, neked elől más konstrukciójú a fék, mint amire gondoltam most hirtelen, akkor úgy lehet.
Oda viszont én is újat szeretek rakni. Most hogy ezekkel variáltam, vettem új csúszkákat is gumiharangokkal, zsírral, ahhoz volt csavar.
Kíváncsi vagyok, hogy válik be neked ez a márka. Nem lenne jó, ha miattam vennéd és nem lennél elégedett.

Előzmény: Adm (119501)
Adm Creative Commons License 2023.10.12 0 0 119502

Pláne, hogy különösebben nem is szép.

Előzmény: downer (119500)
Adm Creative Commons License 2023.10.12 0 0 119501

Valeonál, Textarnál és Boschnál nekem eddig mindig volt csavar, általában ezeket használtam. Gondolom, nálad azért volt benne csavar, mert egy betét általában többfajta autóhoz is jó, és volt olyan aminek olyan a nyerge amihez kell. Olcsóbb a 4db cavar, mint a logisztikával vesződni, külön cikkszám, külön doboz, külön szállítás.

 

Ez most első fék volt, ott nekem van csavar, és azért lett volna jó ha van benne, mert azokon már a menetrögzítő is rajta szokott lenni.

 

Amúgy vicces, hogy 8-as csavar, az alsó hagyomásnyos 13-as kulcsnyilású, de a felső csak 12-es, mert különben nem férne el rendesen a fékcsőtől a dugó :)

Előzmény: downer (119497)
downer Creative Commons License 2023.10.12 0 0 119500

Ja, amúgy Stilo Schumacher felniket valami 400 körül láttam mostanában hirdetni. Hát azért mindennek van határa...

downer Creative Commons License 2023.10.12 0 0 119499

Egy garnitúra gumi nem nagyon van meg 100 ezer alatt. Ez jó vétel is, még ha nem is tűnik a felni gyárinak.

Előzmény: bojo (119498)
bojo Creative Commons License 2023.10.12 0 0 119498

 

Ennek még elfogadható az ára, már felvette a kapcsolatot a fiam az eladóval.

De láttam hírdetve 17-es Turbina felnit gumi nélkül 300 ezerért, használtan.

Előzmény: downer (119494)
downer Creative Commons License 2023.10.12 0 0 119497

Hát ez egy érdekes kérdés, mert nekem meg pont volt a Valeo betétgarnitúrában csavar, ami az első fékhez semmire nem kell. :D
De egyébként én a hátsó féknyereg csavarokat nem veszem szigorúan cserésre, sőt még csak menetrögzítősre se. Alig tart az valamit, nyilván a betéteket a nyeregtartó fogja be és az erőhatást is.

Előzmény: Adm (119496)
Adm Creative Commons License 2023.10.12 0 0 119496

Tényleg, most már emlékszem, hogy a 155-nél még szkennelt pdf-eket nézegettem.

 

Beraktam a Metelli tárcsákat és betéteket, ránézésre rendben vannak, ami azért nem szimpi, hogy a betétekhez nem adtak új csavarokat. Így mivel nem volt nálam menetrögzítő (csak a pár km-re lévő raktáramban), ezért lesz még egy köröm.

Itt is volt meglepetés, a két oldalon kétfajta fékbetétek, illetve az egyik oldalon be volt ragasztva a nyerget a csonkállványhoz rögzítő két csavar, nem is jött ki túl könnyen. Miután kitakarítottam, rendesen le tudtam őket nyomatékra húzni, szóval azért nem aggódom.

Előzmény: downer (119495)
downer Creative Commons License 2023.10.11 0 0 119495

Pont hogy logikus, mert azt meg még nem adták ki szerviz CD-n. Akkor még nyomtatott szervizdokumentációk voltak. Bravo-Brava-Marea esetében is. A DTE-vel kezdődött a lemezes korszak, Punto II meg Lybra meg biztos van más is. Úgyhogy kb. az ezredforduló utáni évtizedben volt ez a korszak.

Előzmény: Adm (119493)
downer Creative Commons License 2023.10.11 0 0 119494

Már azt is..?

Előzmény: bojo (119492)
Adm Creative Commons License 2023.10.11 0 0 119493

A 155-ös Alfa se hozzáférhető, úgyhogy nem tudom, mi lehet a logika, hiszen nem mai darabok.

Előzmény: downer (119491)
bojo Creative Commons License 2023.10.11 0 0 119492

Amúgy vadászok rá télre felnit, de a gyári alukat olyan áron adják, mintha aranyból lennének. 

Előzmény: downer (119491)
downer Creative Commons License 2023.10.11 0 0 119491

Ja, hát az újabb típusokhoz nem férhet akárki hozzá. Mondjuk ezeket ki se adták lemezen eleve már. Gondolom az határozza meg a hozzáférést.

Előzmény: bojo (119489)
Adm Creative Commons License 2023.10.11 0 0 119490

Mert az Alfa prémium, a Fiat meg népautó :)

Előzmény: bojo (119489)
bojo Creative Commons License 2023.10.11 0 0 119489

Nekem az Alfa-nál felhasználó nevet, meg jelszót kér. A Multiplát behozza simán.

Előzmény: Adm (119487)
downer Creative Commons License 2023.10.11 0 0 119488

Tényleg meglepő. Eddig egy orosz oldalt használtam online, de most ez megy a könyvjelzőkbe. 

Előzmény: Adm (119487)
Adm Creative Commons License 2023.10.11 0 0 119487

Hátha valakinek hasznos, meglepve tapasztaltam, hogy az elearn mindenkinek hozzáférhetően fent van online verzióban a neten.

 

https://aftersales.fiat.com/elearnsections/home.aspx

 

 

downer Creative Commons License 2023.10.08 0 0 119486

A függőleges kapcsolórúd egy hüvelyben mozog fel-le és jobbra-balra, az illesztve van és nincs tömítve. Kopott lehet akkor. De ahhoz szét kell szedni az egész váltót, hogy kicserélhesd. Mondjuk az egyébként se baj, mert le lehet tömíteni a házat mindenhol legalább. A napokban cseréltem olajat az enyémben, direkt néztem a váltót, sehol semmi, még olajpára sincs rajta.

Én elhiszem, hogy szilárd tömítőanyag használata indokolt a váltóban, csak nem működik...

Előzmény: Adm (119485)
Adm Creative Commons License 2023.10.08 0 0 119485

Akkor ez azt hiszem marad a leendő motorcseréig, szerencsére éppen hogy csak szivárog.

Pénteken megjöttek a Metelli tárcsák és betétek, plusz egy középső kipufogódob a flexi csővel, jövő héten valamikor kicserélem őket.

Előzmény: downer (119484)
downer Creative Commons License 2023.10.08 0 0 119484

Nincs ott szimering, de ha lenne se lehetne cserélni a helyén.

Előzmény: Adm (119482)
downer Creative Commons License 2023.10.08 0 0 119483

Altípusokról van szó, az 1.6-oson C513, a Fire motorokon meg C514, de mindegy, a konstrukció kb. ugyanaz.

Ez egy 2001. nyári gyártású Euro2-es 1.6-os, novemberben forgalomba helyezve, mikor a szalonokban már a Stilo állt bent.

Csak valami beakciózás lehetett akkor, mert igen sok Euro2-es került itthon eladásra ősszel. 2011-ben az asszonynak vett 1.2-ese is dettó ilyen.

Előzmény: R. Scherbotsky (119480)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!