Ilyen módon készült sportmotort még nemláttam; a deltabox szerü vázat szerintem nehéz lesz kivitelezni a fojamatos szélesség miatt vagy túl hosszú lesz, és kezelhetetlen szerintem.
Pár héten belül kiveszem a motort, és felteszem egy bakra. Szépen letisztogatom, leszedem a felesleges dolgokat róla, klímakompresszor...stb. Utánna, ha lesz kis pénzem ilyen célra, veszek bontóba egy ezres sportmotor elejét kompletten, meg egy hátulját / rugóvel, lengökarral... stb. A vázon majd utánna gondolkodom, valami deltabox félét akarok, csak nem aluból. Na meg két kidörgöt az ülés alá. :))
Tényleg nem lesz hosszú, azt hittem nagyobb a motor. A lóerő és a nyomatéknál elgondolkodtató, hogy ez a gép nem egy tonnát fog ráncigálni, ebből azt akarom kihozni, hogy nem kell a láncot feltétlen szaggatnia. A kuplungot érdemes lenne taposósra megcsinálnod az indításhoz utána már működne a rásegítővel kézzel is, bár biztos túljutottál már ezeken a dolgokon a gondolkodásban. A váznál javaslom a felső résznél az A- alakban elhejezett három csöves hidat.
Nézegettem ma egy Ducati monstert. Nekem a blokkom kb 70 centi hosszú lesz / a szöghajtással együtt / plussz 15 centi a hütö a ventillátorral. Nem volt nálam méröszallag, de szerintem a monster blokkja sem rövidebb. Úgyhogy nem kell extrém tengelytávú bringát építeni a blokk miatt...
MECSI szöghajtást lehet szerezni például mezőgazdaségi gépből is, nemtudom városi vagy vidéki vagy e, ez a hozzáférés miatt lehet érdekes. Vidéki vagyok így máshogy látom a dolgokat ráadásul van egy kis műhejecském is a ház alatt.Csináltam egyedi szöghajtást barátom traktorához MTZ már több mint egy éve megy. Vett két kúpfogaskereket esztergáltam tengejeket csapágyházakat bedobozoltam és ennyi.
Mifelénk (SK) azt terjesztik hogy hamarosan várható valami új törvény ami lehetővé teszi az épített járművek forgalombahelyezését-vizsgáztatását. Az EU-n belül nyugaton ezt a kérdést sokkal rugalmasabban kezelik mint itt középkeleten. Azért akarom most ezt a gépet összefaragni, hogy a következő már simán menjen. Közben sikerült a linket is elolvasnom, ez így egész korrektül hangzik. Mi ennek az anyagi vonzata? Azért ez sokkal pozitívabb hozzáálás mint SKban. Ott ha jól tudom még macerásabb, vagy talán a törvény nem is teszi lehetővé. A linket külön köszi :-)
[link1]
http://www.kff.hu/dokk/main/forum/cmi-18.88953=;DN-43.104973=18.89246;DN-43.40002=18.303661;DN-43.106640=18.107292;N=18.89453&67-303568=cc_click_single-88953&89446&
Hátha nemjó a link; ha hosszabb útra is menni akarsz kell a rendszám is.
Nem tudtam feltenni valamiért az autóról sem a képet, csak image-t írt ki. A motor mögött van a váltó, de minek, úgysem teszem rá... :))) 603-as motor van a sárga chopperben...
Tittadili
Nincs valami képed a mocidról felülről ahol látszana a váltó is hogy miként van elhelyezve (motor mögött vagy mellett) ?
Ha mögötte lenne az nagyon előnyös lenne:-)
"A Tatra motoros chopperen viszont nincs váltó a 105le-hez"
A piroson trájkon van még váltóbot is, a sárgán nem látom.
Egyébként a tatra motorkuplungváltódifi eléggé rendhagyó megoldás. Mivel farmotoros a kuplung a motor előtt van oszt váltó és a difi meg a motor alatt egyben a blokkal. Ha 105ló akkor az 603as lehetett (2ventilátoros az 2500ccm) a 613as az 120KW és 3500ccm.
Golndolom amiről te írsz az nem az amelyikeket ide feltettem? Van róla képed?
A Tatra motoros chopperen viszont nincs váltó a 105le-hez. Én nem azért spórolnám le, mert nem akarok váltani, meg egy üres is jó lenne. De sok súlyt lehet megtakarítani és sokkal rövidebb, kompaktabb motort lehet építeni váltó nélkül... A kocsi nem egy nagy szám, de teszek fel egy képet róla, ha ennyire kíváncsi vagy rá...[image1]
A váltót azért szeretném megtartani mert ez azért nem egy corvette motor csak asszem 180 vagy 220 a nyomatéka. A másik a hoss-szal az a gond hogy min 30kmh a sebessége alapjáraton kuplung nélkül, és én úgy tudtam egyáltalán nincs váltója. hát nekem ez így nem kóser, ha másért nem a fogyiért benthagynám, 110 utazó (mert ugye azért csak mennék vele pár km-t) és akkor úgy 150ös fordulaton 120al pöfögni az jó, így lehet hogy beérné 4l/100km el. No meg araszolásra nem biztos hogy jó lenne széttcseszni a kuplungot. A ferrarihoz kb. már nem kéne, a bmws fogorvos is hagyott két sebességet. Esetleg a kért képek vagy link jöhetne? Gondolom az a nagy lánc a hayabusán van, asszem az egyszerüség kedvéért láncos lesz. Mibe kerül abból 1 m?
Alapjárat 8-900 vagy kissebb és a hátsókerék kerületéből adodó hossz közé kell matekozni. Mikor láttam elmenni a Boss Hoss- t több száz méter fekete csík és füst:)) szöghajtást lehet venni készen is össze kell hozni egy nyeles tengejjel a kuplung harangban a lánckerékkel elég sokat lehet variálni. Egy 630- as lánc már elég brutális látványnak is.
Én is váltó nélkül gondoltam. 236 Nm-hez nem kell váltó. Csak egy jó áttátelt kell kiszámolni a szöghajtásban, amit még a lánckerekekkel lehet finomítani.
Szép ez a V motor de ilyenkor jön az ébredés, a vizsgáztatás mert ebből építeni kellene nincs mit átalakítani.
MECSI a szöghajtás két kúpkerék derékszöghajtást ad. A kuplunghoz érdemes fékrásegítőt alkalmazni.Érdemes lenne méretezgetni, motor elejétől váltóvégéig; ehez jön a lengővilla összekeötője kb 15 cm utána kerék átmérő és még ott az eleje is.Az első Boss Hoss- okban nem volt váltó csak kuplung szöghajtás lánc.
De vissza haza, szóval rajzoltam 4 vázlatot milyen alternatívákat tudok a hajtásra elképzelni:
1. váltó végén kijön a tengely, kardáncsukló, kardán , megint csukló, tengely hátra a kúpkerékhez (ez valószínű nagyon hoszúvá tenné a gépet)
2. difiből kijön a tengely, lánckerék, lánc, lánckerék (ez az egyik befutó)
3. kuplungból kijön 1 tengely, lánckerék, lánc, lánckerék, tengely ami hátramegy a váltóhoz és ott a difi tengelye hajtaná a kereket
esetleg a lánc helyett az 1esben talállható kardánmegoldás is jöhetne(ez ugyan jár némi kompromisszummal de talán a difi el tudná látni a kerékagy szerepét is ??? ez azért tetszene mert csupakardános lehetne, ha nem muszály nem akarok láncot)
4. ez meg oldalt kihajtott kétszer tört kardán (szerintem ez igy nem megoldható)
Persze a hátsó rugózást nem tartom fontosnak, ez a gép nem hosszú utakra készülne.
Közben hozzáfértem a scannerhez. Ez itt egy érdekes szerkezet. Nem tetszik de annyira különleges hogy nem maradhatott ki, a kidolgozás minősége csodálatos, mint minden más Arlen Ness-től: