Keresés

Részletes keresés

MECSI Creative Commons License 2005.06.26 0 0 91
igen meg, többit telefonon.

Mnagy
a műszaki dolgoktól egyáltalán nem félek, falusi gyerek vagyok. vele hogy ha valamit meg lehet szerezni akkor lehet hogy nem érdemes csinállni
Előzmény: krezidiesel (90)
krezidiesel Creative Commons License 2005.06.26 0 0 90
Megkaptad a második adagot is a a könyvből? Küldjek még, tudod használni?
Előzmény: MECSI (82)
Mnagy Creative Commons License 2005.06.26 0 0 89
Ilyen módon készült sportmotort még nemláttam; a deltabox szerü vázat szerintem nehéz lesz kivitelezni a fojamatos szélesség miatt vagy túl hosszú lesz, és kezelhetetlen szerintem.
Előzmény: tittadili (88)
tittadili Creative Commons License 2005.06.26 0 0 88
Pár héten belül kiveszem a motort, és felteszem egy bakra. Szépen letisztogatom, leszedem a felesleges dolgokat róla, klímakompresszor...stb. Utánna, ha lesz kis pénzem ilyen célra, veszek bontóba egy ezres sportmotor elejét kompletten, meg egy hátulját / rugóvel, lengökarral... stb. A vázon majd utánna gondolkodom, valami deltabox félét akarok, csak nem aluból. Na meg két kidörgöt az ülés alá. :))
Előzmény: Mnagy (87)
Mnagy Creative Commons License 2005.06.26 0 0 87
Tényleg nem lesz hosszú, azt hittem nagyobb a motor. A lóerő és a nyomatéknál elgondolkodtató, hogy ez a gép nem egy tonnát fog ráncigálni, ebből azt akarom kihozni, hogy nem kell a láncot feltétlen szaggatnia. A kuplungot érdemes lenne taposósra megcsinálnod az indításhoz utána már működne a rásegítővel kézzel is, bár biztos túljutottál már ezeken a dolgokon a gondolkodásban. A váznál javaslom a felső résznél az A- alakban elhejezett három csöves hidat.
Előzmény: tittadili (86)
tittadili Creative Commons License 2005.06.26 0 0 86
Nézegettem ma egy Ducati monstert. Nekem a blokkom kb 70 centi hosszú lesz / a szöghajtással együtt / plussz 15 centi a hütö a ventillátorral. Nem volt nálam méröszallag, de szerintem a monster blokkja sem rövidebb. Úgyhogy nem kell extrém tengelytávú bringát építeni a blokk miatt...
Mnagy Creative Commons License 2005.06.24 0 0 85
MECSI szöghajtást lehet szerezni például mezőgazdaségi gépből is, nemtudom városi vagy vidéki vagy e, ez a hozzáférés miatt lehet érdekes. Vidéki vagyok így máshogy látom a dolgokat ráadásul van egy kis műhejecském is a ház alatt.Csináltam egyedi szöghajtást barátom traktorához MTZ már több mint egy éve megy. Vett két kúpfogaskereket esztergáltam tengejeket csapágyházakat bedobozoltam és ennyi.
Mnagy Creative Commons License 2005.06.24 0 0 84
http://totalbike.hu/esztergany/ssmonster/
Előzmény: MECSI (80)
MECSI Creative Commons License 2005.06.24 0 0 83
MECSI Creative Commons License 2005.06.24 0 0 82
az épített járművek forgalombahelyezéséről
MECSI Creative Commons License 2005.06.24 0 0 81
Képbetevéspróba, egyébként a gépet Eccora -nak hívják 613as motor továbbfejlesztve, konkrétan ez egyedi darab, pályaversenyekre használlják CZben.
MECSI Creative Commons License 2005.06.24 0 0 80
Mifelénk (SK) azt terjesztik hogy hamarosan várható valami új törvény ami lehetővé teszi az épített járművek forgalombahelyezését-vizsgáztatását. Az EU-n belül nyugaton ezt a kérdést sokkal rugalmasabban kezelik mint itt középkeleten. Azért akarom most ezt a gépet összefaragni, hogy a következő már simán menjen.
Közben sikerült a linket is elolvasnom, ez így egész korrektül hangzik. Mi ennek az anyagi vonzata?
Azért ez sokkal pozitívabb hozzáálás mint SKban. Ott ha jól tudom még macerásabb, vagy talán a törvény nem is teszi lehetővé.
A linket külön köszi :-)
Előzmény: Mnagy (77)
Mnagy Creative Commons License 2005.06.24 0 0 79
Mike szia kérdésedre inkább itt érdeklődj itt vannak a robogó guruk. http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9001951
Előzmény: Törölt nick (76)
Mnagy Creative Commons License 2005.06.24 0 0 78
Nekem sem tette be a linket valami van az indexel.
Előzmény: tittadili (75)
Mnagy Creative Commons License 2005.06.24 0 0 77
[link1] http://www.kff.hu/dokk/main/forum/cmi-18.88953=;DN-43.104973=18.89246;DN-43.40002=18.303661;DN-43.106640=18.107292;N=18.89453&67-303568=cc_click_single-88953&89446& Hátha nemjó a link; ha hosszabb útra is menni akarsz kell a rendszám is.
Előzmény: MECSI (69)
tittadili Creative Commons License 2005.06.24 0 0 75
Nem tudtam feltenni valamiért az autóról sem a képet, csak image-t írt ki. A motor mögött van a váltó, de minek, úgysem teszem rá... :))) 603-as motor van a sárga chopperben...
Előzmény: MECSI (73)
MECSI Creative Commons License 2005.06.24 0 0 74
http://www.ededesign.fw.hu/ ez tetszik
MECSI Creative Commons License 2005.06.24 0 0 73
Tittadili Nincs valami képed a mocidról felülről ahol látszana a váltó is hogy miként van elhelyezve (motor mögött vagy mellett) ? Ha mögötte lenne az nagyon előnyös lenne:-)
Előzmény: tittadili (71)
MECSI Creative Commons License 2005.06.24 0 0 72
"A Tatra motoros chopperen viszont nincs váltó a 105le-hez" A piroson trájkon van még váltóbot is, a sárgán nem látom. Egyébként a tatra motorkuplungváltódifi eléggé rendhagyó megoldás. Mivel farmotoros a kuplung a motor előtt van oszt váltó és a difi meg a motor alatt egyben a blokkal. Ha 105ló akkor az 603as lehetett (2ventilátoros az 2500ccm) a 613as az 120KW és 3500ccm. Golndolom amiről te írsz az nem az amelyikeket ide feltettem? Van róla képed?
tittadili Creative Commons License 2005.06.24 0 0 71
A Tatra motoros chopperen viszont nincs váltó a 105le-hez. Én nem azért spórolnám le, mert nem akarok váltani, meg egy üres is jó lenne. De sok súlyt lehet megtakarítani és sokkal rövidebb, kompaktabb motort lehet építeni váltó nélkül... A kocsi nem egy nagy szám, de teszek fel egy képet róla, ha ennyire kíváncsi vagy rá...[image1]
Előzmény: MECSI (69)
MECSI Creative Commons License 2005.06.23 0 0 70
Ja és egy 1:2 vagy 1:1 szöghajtá ami 250Nmig bír mibe fájna?
MECSI Creative Commons License 2005.06.23 0 0 69
A váltót azért szeretném megtartani mert ez azért nem egy corvette motor csak asszem 180 vagy 220 a nyomatéka. A másik a hoss-szal az a gond hogy min 30kmh a sebessége alapjáraton kuplung nélkül, és én úgy tudtam egyáltalán nincs váltója. hát nekem ez így nem kóser, ha másért nem a fogyiért benthagynám, 110 utazó (mert ugye azért csak mennék vele pár km-t) és akkor úgy 150ös fordulaton 120al pöfögni az jó, így lehet hogy beérné 4l/100km el. No meg araszolásra nem biztos hogy jó lenne széttcseszni a kuplungot.
A ferrarihoz kb. már nem kéne, a bmws fogorvos is hagyott két sebességet.
Esetleg a kért képek vagy link jöhetne?
Gondolom az a nagy lánc a hayabusán van, asszem az egyszerüség kedvéért láncos lesz. Mibe kerül abból 1 m?
Mnagy Creative Commons License 2005.06.23 0 0 68
Alapjárat 8-900 vagy kissebb és a hátsókerék kerületéből adodó hossz közé kell matekozni. Mikor láttam elmenni a Boss Hoss- t több száz méter fekete csík és füst:)) szöghajtást lehet venni készen is össze kell hozni egy nyeles tengejjel a kuplung harangban a lánckerékkel elég sokat lehet variálni. Egy 630- as lánc már elég brutális látványnak is. 
Előzmény: tittadili (67)
tittadili Creative Commons License 2005.06.23 0 0 67
Én is váltó nélkül gondoltam. 236 Nm-hez nem kell váltó. Csak egy jó áttátelt kell kiszámolni a szöghajtásban, amit még a lánckerekekkel lehet finomítani.
Előzmény: Mnagy (66)
Mnagy Creative Commons License 2005.06.23 0 0 66

Szép ez a V motor de ilyenkor jön az ébredés, a vizsgáztatás mert ebből építeni kellene nincs mit átalakítani.

MECSI a szöghajtás két kúpkerék derékszöghajtást ad. A kuplunghoz érdemes fékrásegítőt alkalmazni.Érdemes lenne méretezgetni, motor elejétől váltóvégéig; ehez jön a lengővilla összekeötője kb 15 cm utána kerék átmérő és még ott az eleje is.Az első Boss Hoss- okban nem volt váltó csak kuplung szöghajtás lánc. 

Előzmény: tittadili (57)
MECSI Creative Commons License 2005.06.23 0 0 65

De vissza haza, szóval rajzoltam 4 vázlatot milyen alternatívákat tudok a hajtásra elképzelni:

1. váltó végén kijön a tengely, kardáncsukló, kardán , megint csukló, tengely hátra a kúpkerékhez (ez valószínű nagyon hoszúvá tenné a gépet)

2. difiből kijön a tengely, lánckerék, lánc, lánckerék (ez az egyik befutó)

3. kuplungból kijön 1 tengely, lánckerék, lánc, lánckerék, tengely ami hátramegy a váltóhoz és ott a difi tengelye hajtaná a kereket

esetleg a lánc helyett az 1esben talállható kardánmegoldás is jöhetne(ez ugyan jár némi kompromisszummal de talán a difi el tudná látni a kerékagy szerepét is ??? ez azért tetszene mert csupakardános lehetne, ha nem muszály nem akarok láncot)

4. ez meg oldalt kihajtott kétszer tört kardán (szerintem ez igy nem megoldható)

 

Persze a hátsó rugózást nem tartom fontosnak, ez a gép nem hosszú utakra készülne.

MECSI Creative Commons License 2005.06.23 0 0 64
További gépek amik tetszenek(ez mind ugye harleyDavidson alapú):
MECSI Creative Commons License 2005.06.23 0 0 63

azután van itt még Buell is, ami ugyan már szériának számít de épített versenygépként kezdte:

 

http://www.buell.com/selector.asp

 

MECSI Creative Commons License 2005.06.23 0 0 62

szóval Mr. Ness:

MECSI Creative Commons License 2005.06.23 0 0 61
Közben hozzáfértem a scannerhez. Ez itt egy érdekes szerkezet. Nem tetszik de annyira különleges hogy nem maradhatott ki, a kidolgozás minősége csodálatos, mint minden más Arlen Ness-től:

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!