Ha az olajpumpa láncára gondolsz azt soha nem cseréltem még és az gyárilag isvagy 2cm-t lóg a 10 cm-es szakaszon. Amúgy annak a cseréje nagyon nagy meló mert a kartert is le kell venni az pedig csak váltó és lendkerék leszereléssel jön le mert mögötte van két 5-ös csavar :) Írj egy emilt, megcsinálom 3-4 óra alatt. Főtengely szimering csere kötelező, ha leveszed az oldalburolatát a vezérlésnek, szóval azt számold hozzá (kb 8-10E ft)
Köszönöm még egyszer a segítséget, munkát, kávét...
Úgy néz ki a fizikai része teljesen rendben van.
Ha valaki nem tudná most alakítottuk át Vargamunkával a Techshift Vivaro-t manuális kéziváltóssá. Nem olyan egyszerű, mint azt az elején gondoltuk.
De úgy néz ki h. elkészült.
Kedves Vanyek!
Mennyi idő és pénz egy láncos vezérlés csere az M9R-en? A kis láncot is érdemes cserélni a fogaskerekekkel együtt? Vargamunkánál láttam egy motort és ott igen laza a bentebb lévő lánc. Ha jól tudom a szett nem tartalmazza csak a "fő" vezérműláncot és tartozékait.
Az nagyon attól függ, hogy miből szedik ki. Ami az enyém volt, és picikét összetört, abban a csúcsok nem mentek 3000 km-et, mielőtt a bontós nekiesett bontani.... Szóval azt megérte megvenni.
Tavaly egyszer voltam fülmosáson, aztán már a maradék zsírt az autóm rázta ki.
Aztán Varga megcsereberélte, hogy legalább addig még a 4. is kigyön valamit okosítsunk a járásán, és most így simán megyen. Persze, ha véglegesen meg lesz csinálva, akkor lesz tökéletes, de most legalább nem remeg a motor, ....no meg, hát, nem föttög, ami lényeges.
Amúgy vettem már ki porlasztót úgy is, hogy körbevágtam a peremet a porlsztó körül és így megmaradt a szelepfedél. És ha kell valakinek, akkor nekem van eladó hengerfejem és szelepfedelem is :))
Hengerfej levételhez nem kell motort kivenni, miért kellene? Csináltam már vagy 20db M9R hengerfej le-fel mozdulatot, motor mindig a helyén maradt, mivel csak traficot és vivarot szerelek csukott szemmel tudom melyik csavar hogy fér ki már. A porlasztóra csináltam egy célszerszámot mint írtam. 10-ből 8-at kiveszek a maradék alul beletörik vagyis a porlasztót fogó kis perem soha nincs útban mivel azt ki tudom venni mindig. A hengerfejezés díja meg ennyi lenne nálam. Munkatársammal 6 óra alatt megcsináljuk, persze mondtatom az ügyfélnek, hogy 16 óra volt és nem 30E hanem 60E. A gépmunka pedig mindenkinek ennyi, nemértem Ti hova jártok, a taszári Kacsógép kft nem barátom nekem sem. Ingyen házhoz jönnek és pár nap múlva hozzák vissza a hengerfejet, és adom a pénzt amit kérnek. Múlt héten ennyit kértek. Fontos, h ezeket mind én csinálom és nem csináltatom. Lehet egy laikusnak mondanál 5-600ezret egy hengerfej cserére új porlasztókkal, simán belemenne, mivel nem ért hozzá. És félre ne értsd Te sem, nekem mindegy ki mennyiért dolgozik meg mit csinál érte, csak a tapasztalataimat mondtam el. Nem akarok munkát elvenni senkitől mert az van dögivel :)
Azért az injektoroknál nem teljesen ilyen a helyzet. Ha a 4-ből az egyik tökéletes állapotban van, teljesen jól porlaszt, abban a hengerben tök jó lesz az égés. A maradék háromban meg egyforma. A motor alapjárata olyan lehet, hogy kirázza a tömést a fogadból.
Vanyek, egy kérdésem lenne amire kiváncsi vagyok, ha nem jönnek ki a porlasztók hogy szeded le a hengerfejet a szelepfedél miatt? 2.0 dci ről van szó. Csak mert rengeteg profi műhelybe járunk kiszedni mert nem akarják levágni a szelepfedelet a hengerfej levétel miatt, de érdekel hogy te ezt hogy oldod meg. (többek között ma is egy pesti műhelyben voltunk ahol már vágták le a szelepfedelet de többször nem akarnak ilyennel kűzdeni inkább kihívtak minket) Különben ilyen árakat amiket írtál még nem hallottam pedig egy ideje foglalkozunk ezzel. Mindnehol drágábbakat hallok, gépmunkára is ami alapból a beletört porlasztók fügvényében dől el hogy mennyi nem hasraütés szerűen 8000 de akkor te nagyon olcsón megúsztad tényleg nem találkoztam még ilyennel. (nem kötekedve írom) Nekem is több kisbuszom van 9 fős 2.0 dci és a hengerfejlevételre sokkal többet mondtak mindnehol mert hogy szinte kikell venni a motrot a vezérlést kikell akasztani stb. Mindegy, nagyon jó áron megúsztad!
Ha megműtik a jobb karodat akkor megműtteted a balt is, mert az is biztos szar lesz egyszer? Van Traficunk amibe 810E km van és gyári bontatlan blokk van benne soha ki nem szedett porlasztókkal. Szóval szerintem ha egy beszarik, azt kell cserélni, ha van pénzed akkor mind a négyet
Mint írtam a gépmunka 8E ft volt a Kacsógépnél pár napja. Ugyan így betörött porlasztót vett ki nekem M9R-ből, szóval nem kell semmit hozzászámoljak. 71E ft + régi leadásért pedig adok új porlasztót, de csak akkor ha a régi egybe van, vagyis mehanikai sérülés nincs rajta - mondjuk ezt elég nehéz kivitelezni - :D
Egy hengerfej tömítés 9800ft, a hengerfej le-fel kb 30E gépmunka 8E ft (csütörtökön vette ki nekem a Kacsogép pont) szóval 48-50E ft-ból meg lehet oldani.
A porlasztó belsejét kiszedjük és ledugózzuk, ennyire egyszerű. Amúgy van mindenféle mágnesünk amivel a morzsákat kiszedjük de a motortérbe nem kerül semmi.