Az "i" rendelkezik DV és analóg bemenettel.
Ezenfelül a 630i-ben 20x optikai zoom és memóriakártya, a 650i-ben 22x optikai zoom és szuper éjszakai felvétel.
Nehéz összehasonlítani a két eszközt. A fényképezőgép sokkal tágabb határok között tudja változtatni a záridőt ha kevés a fény. Igaz vaku nélkül állvány használata elengedhetetlen lesz.
A 0 lux úgy hogy müködik hogy infra LED-ekkel világítják meg a témát (max. 3-4 méter, mákos FF kép) A Panasonic 2 lux értéke szerintem a 'digital gain' erősítés bekapcsolása mellett értendő. Ilyenkor a kép darabos, elmosódott lesz. Más márkáknál a funkciót (color) slow shutter néven is láttam.
Digitális kamera specifikációknál gyakran írják hogy 0 lux (Sony) vagy 2 lux (Pana) a minimális fényigény. Ezek az értékek is a vakítás kategóriába tartoznak? :)
Én Sony DCR-TRV19 -el szemezek, ezzel kapcsolatban van valakinek tapasztalata? Nekem az is furcsa hogy külön kell megvenni hozzá a lámpát, pedig szobai felvételeknél azért nem ártana...
Az hogy a tökéletes képminőséghez sok fény kell, ez minden digitális kamerára igaz, még a stúdiókban használt profi cuccokra is. A stúdiókban persze meg is van a megfelelő világítás-technika.
A viszonylag hangos mechanikus zajok felvételbe való bekerülését általában a Sony D8-asoknál szokták emlegetni.
De mondom, ettől nem kell megijedni! Én is rettegve vártam az első próbát, miután olvastam a rengeteg rossz tapasztalatot e témában. Sokan teljesen használhatatlannak titulálták emiatt a Sony D8-at. Aztán mikor kipróbáltam, akkor beláttam hogy ez nem annyira zavaró, illetve alig hallható normális körülmények közt felvett filmen. Pl.: kint a természetben felvett jelenet esetén, ezt a mechanikus zajt, már a tücsökciripelés is elnyomja. Szóval nem vészes, de azért mégis ott van.
sziasztok, itt valaki mar emlegette a Pana GS70-est, tud valaki infot vagy latott, hallott tesztet rola? Ahhoz kepest, hogy 3ccd-s, Becsben valoban eleg olcso (1200 euro).
Szerintem nem fogtok benne csalódni! Nekem október eleje óta van ilyen kamerám és meg vagyok vele elégedve, úgy nagy átlagban.
Amik negatívumok, és jobb ha felkészültök rá lélekben:
A fényigénye messze nagyobb, mint az analóg kameráké volt, dehát ez minden digitális kamerára igaz. (pl: Panasonic analóg kamera: 0,2 lux ez meg 6-7 lux) Tehát ha belső térben filmeztek, akkor mindenképp erős megvilágítást használjatok, különben eléggé szemcsés lesz a felvétel. Persze ezt is meg lehet szokni és csak annak tünik fel igazán akinek már régebben is volt kamerája.
A hang terén ne várjatok hi-fi minőséget. Ha halk a háttérhang és fel akarjátok hangosítani utólag, akkor bizony erősen hallható a mechanika (pl. zoom motor) hanga a felvételen.
De talán más negatívum nincs is.
Persze egy-két kézi beállítást még elviseltem volna ha van rajta, mint pl. a fehérfény egyensúlyt, a zársebességet vagy a zárnyíllást...
Decemberre? Menj be a József krt-n lévő SonyCenter-be és leveheted a polcról 179E Ft-ért!
Általában mindig van belőle, nem kell rendelni!
Majd írok róla, amint ki tudtam próbálni! Én is sokat hezitáltam milyet vegyek, de van egy kábel TV-s barátom, akinek ugyancsak SONY-ja van csak régebbi tipus és ő is mindenképpen ezt javasolta. Ha a KTV-nek megfelel, akkor nekem is!
Én már meg is rendeltem a 345-öst. Nézelődtem, kérdezősködtem és egyre jobban elbizonytalanodtam, hogy milyen gépet vegyek. Erősen szóba jött még a Canon MV600injektor, de a képstabija nem tűnt annyira meggyőzőnek, mint a Sonyé, meg drágább is lett volna. Ez lesz az első kamerám, vagy bejön, vagy nem, de az biztos.
Igaz, hogy a Canon profi optikákat gyárt, de a haverom 340-ese szerintem nagyon szép képeket csinált, remélem, ez sem lesz rosszabb.
Tudom, hogy a 345-ben nem az van, de a mindenki által megemlített Carl Zeiss optikáról annyit, hogy a Zeiss állítólag sosem gyártott optikát, a Sony MDV-iben csak Zeiss lencse van. Szóval megy a parasztvakítás.
Ha meglesz a géped, írhatnál róla pár sort. Az enyém csak decemberre várható.
A gyári aksi 70-80 percet bír, ha a színes LCD-t használod és 100-110 percet ha a ff. keresőt.
Persze ha sokat zoomolsz és kapcsolgatod ki/be, akkor ez az idő a 2/3-ára is rövidülhet
Meg az aksi korától, elhasználtságától is függ.
Ezek az időtartamok egy pár hónapos aksira igazak, folyamatos felvételi módnál.
szia, bizonyos ertelemben sorstarsak vagyunk, en is ilyen feltetelekkel vennek a napokban kamerat! Nem vagyok szakember, nem volt meg DV-m, viszot nagyon regota nezegetem a piacot, sokat olvastam utana, igy hatha megis tudok segiteni a dontesben.
1. Ha nem kell feltetlen szamlat elszomolnod, Ausztriaban vedd meg, hiszen sokkal olcsobb, igy ha ezt a penzt ra akarod kolteni, ott egy kategoriaval jobbat kapsz, Pl. a JVC gr200 itthon 330e ft, Becsben a Mediamarktban 873 euro (kb. 230 e Ft) A SONY TRV-22 kint 825 euro, es akkor meg nem is beszeltunk az AFA-rol, amit visszaigenyelhetsz.
2. Tajekozodasom utan en ugy veszem ki, de ez nyilvan szubjektiv, h negy markabol erdemes valasztani: JVC, Panasonic, Canon, Sony. Nyilvan nem sok kulonbseg van koztuk, hiszen ebben az arkategoriban nem is lehet, olyan ez, mint a kozepkategorias hobbi-erositok piaca. A Samsung sokkal olcsobb, de alliolag az optikaja rosszabb. Ezek kozul a SONY-t a Zeiss optikaja es az akkumulator miatt mondjak jonak, a Panasonic-ra azt mondjak, h az egyik legkiforrottabb tipusokat gyartja, a Canon szinten. Nekem a JVC tunik a legjobbnak ar-ertek aranyban, igazandibol ok talaltak fel az a DV-dolgot, gondolom otthon vannak benne.
3. Hogy konkretan mit veszel, az nyilvan attol fugg, mire kell, vagy mire nem, mennyire hasznalod ki a funkcioit (effektek, stb.) Nekem tuti nem kell fenykepezesre (ekkor mar felesleges a megapixeles, eleg a 800 k-s felbontas), viszont kell a digitalis ki/be, ahogy neked is, mivel szerkeszteni/fel-, atvenni akarok. Az analog "ki" nem biztos, h kell, hiszen nekem nincsenek regi (digitalizalni valo) videokazettaim (masra meg mindek?) Szoval nekem csaladi videozasra kell, jo kep, jo hang, otthoni szerkesztesi lehetosegek.
4. En konkretan 6 kamerat neztem ki, ket arfekvesben, az elso 700-800 euros, a masodik 900-1000 euros, a felteleimnek mindegyik megfelel:
JVC gr dx35 - 700 euro
SONY dcr trv19 - 700 euro
Panasonic nv gs30 - 800 euro
JVC gr 200 - 870 euro
Canon mvx150 - 970 euro
SONY DCR-PC 103 - 900 euro
oszinten szolva en sem tudom, melyiket valasszam, mert a masidik harom dragabb, de sok jo funkcioja van (sajnos a kartya es a fenykepezes is, ami nekem nem kell), ideiek, mig az elsok egyszerubbek, de olcsobbak, de azok is tudjak mindazt, ami nekem kell. Most befutonak a JVC gr200-as tunik, vagy a Sony 103-as. A Canon m150 is nagyon jonak tunik (foleg a 16x optikai zoom!), de sajnos nagyobb darab a tobbihez kepest, nekem pedig minel kisebb kell.
5. A lampa-temarol sajnos nem tudok semmit konkretat, nyilvan akkor jo, ha sotetebb van, vagy ellenfeny eseten, de mivel gondolom zabalja az energiat, masreszt ezeknek a kameraknak eleg jo a fenyereje, nem soxor hasznalnam.
Egyebkent szerintem a rakoltendi valo 250eFt pont az az osszeg, ami sok egy atlagos, altalad leirt tudasu kamerahoz, viszont keves egy sokkal jobbhoz, persze ez osztrak arakra ervenyes. Itthon kb realis. De ha hozzaraksz egy kicsit, (Ausztriaban) egy felsokategorias (nem profi) DV-t veszel, Panasonic nv gs70 (3CCD-s)!, SONY trv 60-80, Canon mvx10, stb.
Digitális Videókamerát szeretnék venni maximum 250e bruttóért.
Ami lényeges számomra: képminôség legjobb, hangminôség legjobb (esetleg szélvédett mikrofon), dv in/out, av in/out
Rengeteg oldalt nézegettem, s már abszolút nem tudok dönteni. SONY DCR-TRV22E -t néztem ki legutoljára. Mi a véleményetek? Választhatnék sokkal jobbat? :-)
Gondolkoztam Samsung-on, Canon-on, de SONY mégiscsak tapasztaltabb gyártó kamerák terén szvsz. Legalábbis abban még nem csalódtam.
Fontos az, ha van egy ilyen kamerának beépített lámpája? Egyáltalán miért nincs a minidv-knek ilyene (csak a digital8-nak).
Ha az árakat tekintem hol érdemes körbe nézni?
Nagy árkülönsbégek vannak a kis üzeletek, szakboltok, nagy műszaki áruházak, hipermarketek, internetes boltok és egyebek között?
Itt mozgókép kamerákról van szó , a fényképezőgépekről a fényképezés - digitális fényképezőgépet szeretnék venni cimszónál.Ott az a mondás járja , hogy a canon fényképező gép gyártásból él , a samsung meg nem.....
Tud abban valaki segíteni, hogy a Sony videókamerám camera módban miért kapcsol ki rövid idő után akkor is, ha hálózatra van kapcsolva? Szeretném, ha órákon át "monitorozná" azt a helyet, ahova éppen leteszem.
köszi,
a 16:9 aranyut ertem, mondhatnal peldat, mert en kerestem, de nem talaltam. Ami a megapixeles kamerakat es a megoldast illeti: a 800 k-s kamerakon is van kezremeges funkcio elleni megoldas. Ezek szerint az 1,3 Megapixelesnel ez mondjuk egy fokkal jobb megoldast jelent? Es ha van egy 2,1 megasod? Az meg soha nem remeg be? Mondjuk nagyobb zoomnal sem fog remegni? Nem igazan ertem. Masreszt igy nem igazan tudom, h akkor az a plusz nehany tiz-szazezer forint, amivel tobbert aruljak a megasokat, valoban megeri-e???