Hyundai Sonata 3.0V6 automata (Mitsubishi design motor), 82km város + 331km vidék = 43L benya, 10.4 átlag. Ebből a város megevett 15L-t vagyis az országúti átlag 8.5L/100km !!! Az országút hegymenetekkel tarkított, sok előzés, 120-140-es átlag, két felnőtt+gyerek+csomagok=1600kg összsúly.
Seat Toledo 1.6i, 1997-es, téli gumikkal, 1600 km-en mérve, melyből 800 km város, 400 km országút(átlag 90), 400 km autópálya (átlag 130-140), pontosan 7,72 liter (október vége - november eleje).
VW Polo 1.6 eddig 3 adatom van ennyiszer kellett tankolnom.
elso tank ovatosan uj autoval (akkor vettem hasznaltan). 8,4 sok varos volt benne.
Masodik tank mar nem annyira ovatosan kb60% varos tobbi orszagut. 7,7
Harmadik tank padlogaz csak varos 9,8 korul meg nem szamoltam ki:))))
Tonx
Bocs, de ilyen 911-röl nem tudok.
A lehetséges motorok : 2.0, 2.4, 2.7, 3.0 turbo, 3.2, 3.3 turbo, 3.6, 3.6 turbo ezek léghutésesek, 3.4, 3.4 turbo vizhutéssel.
2.5-ös motor csak a 944-ben volt, de az sor-4-es, meg asszem az elsö szériás Boxsterben.
Range Rover '85 V8 3528 ccm Zenith-Stromberg ikerkarburátor, manuális váltó, új vezérműtengely
város 18.5 (NEM csúcsforgalom)
országút 15 (kímélve), 16-17(gááázt neki: 100-110)
autópálya(tartós 110) 18-19
légkondival, de az nem számit, nem szabályoz bele a motorvezérlésbe.
125Le 4000/min
250Nm 2500/min
motorblokk kérdés: Meglepődnétek hogy némely korszerű motor alapjai milyen régre nyúlnak vissza. Nem hiszem hogy spórolásból nem tervezik ujra. Ha számítana mindig csinálnánal ujjat, de valószínűleg nincs akkora jelentősége
régebben: Skoda 120l
9.5l/100 km városban,autópályán (sok padlógáz)
arrol mi a véleményetek, hogy az autós újságokban az általatoknál joval nagyobb átlag fogyasztást irnak.(kivétel amerikai kocsik)Csak azt ne mondjátok hogy mert azokat a kocsikat nagyon meghajtják!!! Mert ti is irjátok " BUDAPEST, NEHÉZLÁB, KITOLOM A SZEMÉT, KLIMA, +ÚTÁNFUTÓ RAJTA A MIR ŰRÁLLOMÁSSAL".-ennek ellenére kicsi értékek jönnek ki. Ki mond igazat?
Ennél gyorsabban menni nem érdemes( bár mentem vele 180-at próbaképpen), mert lerepül huzattól a fejed, vagy pedig halláskárosult leszel rövid időn belül...
De gondolom nem kell ecsetelnem, hogy a kabrió-fíling nem ( feltétlenül ) a száguldozásról szól.
Klímáról jut eszembe: két hete töltettem fel gázzal, mert mióta megvettem, még nem volt rá szükség (99.szept.), és felhívták rá a figyelmemet, hogy számítsak legalább egy liter fogyasztás növekedésre...
Ehhez képest hosszútávon nem láttam fogyasztásnövekedést ( mértem ). városban pedig minimális ( 2-3 deci). Szerencsére van nyomaték a motorban, úgyhogy alapjáraton sem lehet érezni ha bekapcsol a klíma. ( belegondolok a Daewoo 800-as motorja mit kezdhet a gyári klímával...)
Hát igen, vettem egy full extrás autót egy Suzuki áráért, és bár többet fogyaszt, de nem is szabad egy napon emlegetni a két autót.
Fogyasztásról pedig még annyit hogy a kétütemű Warnyú is megpapálja a 11 litert városban.
Hogy tudtal te azon a szakaszon 150-es atlagot menni?
Talan neha sikerult 150-el, nem?
Azert 100 feletti atlagot produkalni (valosat!) nem egyszeru! Folyamatosan kell menni 150 felett, ami a 8-ason elegge nehezkes pl. :)
Az 5.7l is inkabb az orszaguti tempohoz illik, tehat 90-100-110-hez.
Oke, ugy latom mi nem fogunk vitazni.
Nem tudom eldonteni, hogy Te is amerikaban elsz-e mint Boroka, vagy egyszeruen egy nagyon gazdag ember vagy itthon...
A magyar autos ujsagok meg nem eppen szakmai szinvonalukrol es tajekozottsagukrol hiresek... sajnos... :(
A "nemet autokat" szerintem kar egy kalap ala venni...
Azzal pedig szerintem vegkepp nincs ertelme vitatkozni, hogy a BMW regebbi (525tds) dieselje az o koraban volt az elvonalban, a mostani dieseljei pedig ugyancsak a legjobbak koze tartoznak.
De ez mar vegkepp nem a fogyasztasrol szol :) Hogy arrol is legyen szo, megint 9l/100km-el sikerult megtenni 1100km-t, autopalyan nagyjabol vegig tartva a 150-es tempot (tempomattal).
Klima most nem kellett... vagyis a klima ennel a temponal mar "csak" 0.5 l tulfogyasztast okoz.
"Es itt osszehasonlitasz egy csomo, abszolute nem ugyanabba a kategoriaba tartozo autot... "
Tévedsz, nem hasonlitok össze semmit. Egyszerűen csak szerettem volna válaszolni a TE általad "Amugy ultel mar ilyenben hogy szerinted "hangos" meg "traktoros" ? " kérdésedre az általam felsorolt autókkal. De hogy elmagyarázzam: korábbiakban irtam ugye a VW konkrétabban a Bora TDI-ről hogy hangos, traktoros, stb. Ezt te nagyjából kétségbe vontad. Erre tetted te fel ezt a kérdést. Én pedig válaszoltam, mert úgy érzem tudom, mi a traktoros és mi nem az.
"En sem hasonlitom ossze zaj szempontjabol a 2.8i V6-os Granadammal..."
Nem is különösebben érdekel. A te általad emlitett "hangtalan" Granadád valószinüleg a hangversenyben sehogyan sem veszi fel a versenyt a 3.0 V6 Peugeotommal vagy a 3.5 V6 Chrysleremmel (valszeg azért mert azok nem 16 évesek voltak), de gyanitom hogy bármelyik mostani 4 hengeressel sem.
"...a legtobb negyhengeres ettol beleng, es megrangatja a kasznit."
Ilyen négyhengeresben még nem ültem, kivétel a német autók - azok csinálnak ilyet, a jó autók nem.
"A hathengeresek nem annyira, a V6 egyaltalan nem, ez a konstrukciobol adodik."
Oké, azt gondolom nekem nem kell elmesélni a hathengeres történetét, szerintem nekem modernebb tapasztalataim vannak ez ügyben, sajnálom hogy nem fogtad.
"Na, meselj arrol mit hataroz meg a blokk alapvetoen?"
Már mondtam, hogy nem vagyok mérnök, nem fogok mesélni, csak "gyanitom", hogy a blokk egy fontos része a motornak, aminek geometriájából és egyéb technikai paramétereiből esetleg kiindulhat egy-két fontos dolog, nem? Mert szerintem igen.
"Es honnet tudod hogy a '72-es blokkra epitik a legujabb TDI motorokat?"
Megint nemetorszag fele vetodtem, es nagy meglepodesemre a benzin most mar 2.05 DM magassagaban van, sot azt mondjak, tovabb is fog emelkedni.
Ugyhogy recalculate!
Az ismerosodnek szerencseje volt - olvastam regebben egy torestesztet a Croma tipusu "hajokrol" - mig a tobbi autoban (Merci, Volvo) sulyos-kevesbe sulyos serulesekkel meguszta a dummy, addig a Croma-ban halalos dozist kapott - raadasul kulonosen kritizaltak, hogy az erosen felfele hajlo kormany beleakadt a dummy allaba es szabalyosan kitorte a nyakat....
Persze meg igy is inkabb ezerszer Croma, mint Matiz...
De hogy ne csak Offtopic, egy erdekes fogyasztasi eredmeny:
Xsara 1.6i
Autopalya normal (150-160): 7,5-8 liter
Autopalya normal, de frenetikus ellen- es oldalszelben Szegedtol Hegyeshalomig: 10 (!) liter
Azert az az os diesel a mostani common-rail -esek elodje, es a nagyobb zajon kivul mas hatranya igazan nincs. Egyebkent ultem mostanaban egy TDI Passatban, erzesre tenyleg sokkal jobban megy mint az en Omegam, mondjuk palyan nem probaltuk meg...
Es itt osszehasonlitasz egy csomo, abszolute nem ugyanabba a kategoriaba tartozo autot...
En sem hasonlitom ossze zaj szempontjabol a 2.8i V6-os Granadammal... annak tenyleg semmi de semmi hangja nincs, pedig 16 eves.
Es mint a felsorolasbol latszik, csak hathengeres autoim vannak (most mar, regebben volt 4hengeres is :)
A remegest meg arra ertem, amikor hirtelen a gazra lepsz majd lelepsz rola... a legtobb negyhengeres ettol beleng, es megrangatja a kasznit. A hathengeresek nem annyira, a V6 egyaltalan nem, ez a konstrukciobol adodik.
Na, meselj arrol mit hataroz meg a blokk alapvetoen? Es honnet tudod hogy a '72-es blokkra epitik a legujabb TDI motorokat? Azt tudtad amugy hogy a motorgyartasban a legdragabb gepek a blokk-ontoformak?
BkorVette:
termeszetesen en sem szoktam szaguldozni 200-zal rendszeresen, az csak proba volt. Altalaban 140-160-al kozlekedem autopalyan, 100-al orszaguton,ami szerintem nem veszes. A 100-120-tol autopalyan megorulnek.
A computer szerinti adatokat pedig termeszetesen szinte mindig ellenorzom tankolaskor, nagyjabol jool mer -> tehat megbizom benne.
Egyebkent nekem az a velemenyem, hogy egy auto legyen minel nagyobb! Nem egy ismerosom eletet az mentette meg, hogy nagy autoban ult, es raadasul nem is o volt a hibas.
Pl. egy ismerosom Fiat Croma 2.5D-vel frontalisan utkozott varosban egy mazda 626-al(reszeg volt a 626 vezetoje). Ha kis autoban ult volna, mar alulrol szagolna.... A Mazdabol joval kevesebb maradt (japan sporolos papirvekony lemezek :( )
Egy kis "szutyokban" sokkal rosszabbak a tulelesi eselyek, legyen abban akarhany legzsak is.
A nagy autot, pedig a nagy motor viszi rendesen....
Új suzuki 1,3i bejáratásnál néha klímával:
10 azaz tíz, de inkább 11 liter!
Opel Kadett 1,4i 2-es úton 5liter
VAZ 21011 (Lada 1300, 1979) átlag 9-10 liter
szélsőségek rules