Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bakancs4 Creative Commons License 2019.07.04 0 0 47095

Ja , egyébként a dolog az úgy néz ki : a munkaütemben az égés kissé tökéletlen >>> ez képez kormot >>> ez kerül bele a motorolajba és festi feketére >>> majd ez kerül bele az üzemanyagba .

 

Előzmény: Malaguszti (47093)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.07.04 0 0 47094

Ez már volt téma itt a fórumon , nem emlékszel ? Kicsit vissza kéne olvasni .... hehe ....

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=85441248&t=9147790

Előzmény: Malaguszti (47093)
Malaguszti Creative Commons License 2019.07.04 0 0 47093

Nekem meg tavaly volt olyan probléma  ligiernél, hogy tankolás után egy héttel megfeketedett a tankba a gázolaj.
Nem volt más baja, szépen indult jól ment,
Vagy a motorolajtól, vagy a koromtól feketedik.. még nem jöttem rá .

Bakancs4 Creative Commons License 2019.07.04 0 0 47092

Azon tűnődök miképp lehetne egyszerű módon és eszközökkel ellenőrizni az adagolóelemeket . Van nálam egy Casalini , aminek Mitsubishi motorjával van komoly probléma : nehezen indul és nagyon gyenge . Annál gyanakszunk olyan hibára , hogy a kopottság miatt nagyon kis üzemanyag-mennyiséget fecskendez be -- valamiképp ennek kéne utána mérni . Végülis léteznek különféle mérőtégelyes módszerek , valamelyiket házilag létre kéne hozni . Annyi szerencsénk van , hogy ugyanolyan motorral szerelt kocsi van még egy , és kifogástalanul működik , vagyis van kontrollmérési lehetőségünk .

Előzmény: oljeg12 (47091)
oljeg12 Creative Commons License 2019.07.03 0 0 47091

Megtörtént a porlasztócsúcs csere. Az adagolós megmérte az egyik régi csúcsot és 140kg/cm2-t mért. Azt mondta, hogy az még jó. Nem kellene kicserélni, de ha már itt vannak az újak, akkor azokat rakja be. Ezeket meg rakjam el tartalékba. Nem csinált semmi mást, csak be rakta az újakat. Rájuk mért és az egyik eredménye 145kg/cm2, a másiké pedig 148kg/cm2. A gyári adat szerint 150kg/cm2-nek kellene lenni. De azt mondja, hogy ilyen kis különbséget nem tud állítani. Mikor összeraktam az autót, elmentem egy próba körre, de olyan nagyon nem vettem észre változást. Talán mintha kicsit jobban gyorsulna. De az is lehet, hogy csak érzéki csalódás, mert az a tudat van bennem, hogy most jobbnak kell, hogy legyen. Majd talán télen veszem észre az indításnál, ha van javulás. Lehet hogy majd kevesebbet kell izzítani. Az adagolós amit mondott, nem éppen csengett jól a fülemnek. Mert azt mondta, hogy lehet hogy adagoló elemet kellene cserélni. Azért már biztos, hogy mélyebbre kellene a zsebbe nyúlni. A kompressziót Bakancs4 mérte a tél elején, ami az egyik hengernél 28, a másiknál pedig 29kg/cm2 volt. Tehát a kompresszióval se nincs probléma. Mégis a télen nagyon nehezen indult. Ez az egyik lecserélt csúcs.

imy59 Creative Commons License 2019.07.02 0 0 47090

 Köszönöm szépen a sok infót a bárdinál kaptam potom 3700 

Bakancs4 Creative Commons License 2019.07.01 0 0 47089

Nem tudom hogy a Bárdinál mi van , de feltehetőleg ott is beszerezhető az ilyesmi .

Van olyan barátom aki az egyik helyi autóvillamossági , műhellyel is rendelkező boltban dolgozik --  http://www.auto-vill.hu/    -- értelemszerűen oda szoktam menni .  Ők szerelnek is , és árulnak is alkatrészt .

Mindig én szerelem ki a mopedautóból az önindítót vagy generátort ( bár ez utóbbival ritkán van gond ) , és szedem szét , mosom el -- úgy viszem be . Megveszem hozzá a cuccot és összerakom , beszerelem . Ezzel a JDM-mel is ( amit azóta összetörtek , majd továbbadtak ) is ez lett .

imy59 Creative Commons License 2019.07.01 0 0 47088

Gonolom a Bárdinál vagy Unixnál van ilyen?!

 

imy59 Creative Commons License 2019.07.01 0 0 47087

Igen nekem is jobban tetszene ez a megoldás!

Bakancs4 Creative Commons License 2019.07.01 0 0 47086

Én egyébként nem szénkefét vettem hanem kompletten kefetartóval együtt -- így valami 7 ezer Ft körüli összegre emlékszem ; három éve volt . Csak külön a kefék alig lettek volna olcsóbbak és akkor nekem kellett volna forrasztgatnom .

imy59 Creative Commons License 2019.07.01 0 0 47085

Nagyon szépen köszönöm a gyors választ!

 

Bakancs4 Creative Commons License 2019.07.01 0 0 47084

Hitachi önindítóhoz keresek szénkeféket. Hol lehet beszerezni

 

Gondolom Yanmar motor . Én egyszerűen megvettem az autóvillamossági boltban .

imy59 Creative Commons License 2019.07.01 0 0 47083

Üdvöletem! Hitachi önindítóhoz keresek szénkeféket. Hol lehet beszerezni Előre is köszönöm! Üdv! Mindenkinek

Bakancs4 Creative Commons License 2019.06.30 -2 3 47082

https://index.hu/belfold/2019/03/04/balatonakali_nadirtas_termeszetvedelem/

https://index.hu/belfold/2019/06/25/balatonakali_nadirtas_termeszetvedelem_itelet_visszatelepites/

 

Igyekszem leszögezni , hogy nekünk mopedautósoknak nincs semmi közünk a nádas kiirtásához . A találkozón készített képeken ez látható is , a nádas*  amikor utoljára ott jártunk akkor ép volt :

 

 

Idén még két találkozó lesz , július 27-i hétvégén Siófok Sóstón , augusztus 31-én pedig Doromláson . A balatoni buli részleteit még tisztázom a szervező-vendéglátóTrabantosokkal .

 

* Az autós felszed egy csinos fiatal stoppos nőt . Mivel közeledik a Nádas étteremhez , ahova néha be szokott térni a hosszú út közben , úgy gondolja meghívja a lányt egy kávéra :

-- Ne menjünk be a Nádasba ?

-- Ugyan ! Jó lesz itt a kocsiban is ...

 

Szóval jó dolog az a nádas .

 

Bakancs4 Creative Commons License 2019.06.29 -1 0 47081

ez ugyanolyan moped autó mint a többi.

 

Hát aligha ... a szikragyújtású 95 cm3-jével nem lehet L6e-s segédmotoros kerékpár . Nagymotor ( L7e) se lehet , mert a tervezési sebessége nem több 45 km/óránál . Mivel 25 km/óránál nem megy többet  -- legalábbis gyári változatban  -- ezért lassú járműként használható . Ha valaki nagyon bevállalós akkor rendszám ( és biztosítás) se kell rá , de valamiféle jogsi mindenképpen . Ha lehetne emberi erővel (is) hajtani és a motorteljesítmény 300 W lenne maximum akkor menne a kerékpáros metódus .

A teljes jogosítványmentesség akkor érhető el ha a vele közlekedő személy gyalogosnak minősül , ez a KRESz szerint max. 10 km/órát jelent ( az 5/1990-es KÖHÉM B. függeléke szerint max. 6 km/óra ...) ehhez jelen állapotában túl gyors . Mindehhez kissé poénos a sebességmérő óra tartománya .

 

kiggyo Creative Commons License 2019.06.29 0 0 47080
Az a Honda motoros herkentyű jópofa, úgy van megoldva a fűtésre a kipufogóról mint a trabinak volt. El tudom képzelni milyen hatékony lehet ekkora motorról :-)

Gondolom a jogsi része kamu, ez ugyanolyan moped autó mint a többi.
Előzmény: pál0123 (47079)
pál0123 Creative Commons License 2019.06.29 0 1 47079
Lanci64 Creative Commons License 2019.06.28 0 0 47078

Köszönöm a segítséget. Majd mondom a szerelőnek. 

kobor1954 Creative Commons License 2019.06.28 -2 1 47077

Ez minden méretre jó a Fiam aixam A540 tipusura Microcar mc2 tipust tettem és minden gondnélkűl működik

Előzmény: Lanci64 (47076)
Lanci64 Creative Commons License 2019.06.28 0 0 47076

Üdvözlöm. Ez a méret jó aixam 500.4 - eshez? 

Előzmény: kobor1954 (47075)
kobor1954 Creative Commons License 2019.06.27 -3 2 47075

Ez biz nem igy igaz vennikell egy 38x42x40 es onkenő perselyt esztergályos be épiti a régi helyére és már müködi is mint mindig az enyém igy javult meg és probléma nélkűl üzemel.

Előzmény: zsolt117211 (47074)
zsolt117211 Creative Commons License 2019.06.27 0 0 47074

Sajnos az irányváltón lévő variátor persely kopás okozhat ilyen hibát. A persely kopása miatt nem fút rendesen a tengelyen hanem egy kicsit mindig meg akad és ennek az akadásnak a következtében ránt a szíj felületén. Sajnos a persely nem cserélhető úgy mint a motoron lévő variátorban. Annak javítására nagyon jó eszetergályos kell, vagy venni kell egy használható variátort!

Előzmény: Lanci64 (47073)
Lanci64 Creative Commons License 2019.06.27 -1 0 47073

Üdvözlet. Mivel nagyon sok segítséget kaptam már itt a fórumban most is hozzátok fordulok. Gumibak javítás után felrakta a szerelő az új variátorszijjat. Kb 60 km bírt ki és ledarálta az egészet szálára. Milyen maghibásodás okoz ilyen jellegű problémát. Várom válaszotokat. Köszönöm. 

oljeg12 Creative Commons License 2019.06.27 0 0 47072

Ez a videó érdekelheti a YANMAR motorral szerelt kisautó tulajdonosokat.

https://www.youtube.com/watch?v=Otms84Kks3s

G é z a Creative Commons License 2019.06.25 0 0 47071

Szia! Én újíttattam fel többször is több helyen lengéscsillapítókat. De 2-3 évnél egyik sem bírt ki többet. Van, amelyik csak fél évet. Amúgy nekem lenne 500-as lengéscsillapítóm egy pár eladó. Ha érdekel,írj privátban!

Előzmény: Susi 1 (47067)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.06.25 -2 1 47070

A néhai Goldban van ez a kakukktojás ? Nem vettem észre .

Párszor már írtam , hogy itt valakinek Ligier Ambrához gyártottak teljes ( 4 darabos) garnitúrát Lada Niva és I-es Golf patronokból .

Előzmény: WooDoo (47069)
WooDoo Creative Commons License 2019.06.25 0 0 47069

Nekem gyártottak gólyalábat az 500.4-es Aixam-hez valamelyik autó patronjából. Azt nem árulták el, melyik autóéból csinálták, kívülről annyit vettem észre, hogy a dugattyúrúd 2 mm-el nagyobb átmérőjű volt. Azzal adtam el a járgányt, nem tudom bírja-e még a strapát...

Előzmény: Susi 1 (47067)
Lanci64 Creative Commons License 2019.06.25 0 0 47068

Köszönöm a segítséget. 

Előzmény: Bakancs4 (47065)
Susi 1 Creative Commons License 2019.06.25 0 0 47067

Üdv ! 

Aixam 400 első lengéscsillapítók gyengélkednek. Szerintetek érdemes bontottat vennem, vagy újítassam felőket?

Van valakinek tapasztalata ez ügyben?

 

szanatip Creative Commons License 2019.06.19 0 0 47066

Van a Ligier Ambrán rejtett alvázszám?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!