Ja , egyébként a dolog az úgy néz ki : a munkaütemben az égés kissé tökéletlen >>> ez képez kormot >>> ez kerül bele a motorolajba és festi feketére >>> majd ez kerül bele az üzemanyagba .
Nekem meg tavaly volt olyan probléma ligiernél, hogy tankolás után egy héttel megfeketedett a tankba a gázolaj. Nem volt más baja, szépen indult jól ment, Vagy a motorolajtól, vagy a koromtól feketedik.. még nem jöttem rá .
Azon tűnődök miképp lehetne egyszerű módon és eszközökkel ellenőrizni az adagolóelemeket . Van nálam egy Casalini , aminek Mitsubishi motorjával van komoly probléma : nehezen indul és nagyon gyenge . Annál gyanakszunk olyan hibára , hogy a kopottság miatt nagyon kis üzemanyag-mennyiséget fecskendez be -- valamiképp ennek kéne utána mérni . Végülis léteznek különféle mérőtégelyes módszerek , valamelyiket házilag létre kéne hozni . Annyi szerencsénk van , hogy ugyanolyan motorral szerelt kocsi van még egy , és kifogástalanul működik , vagyis van kontrollmérési lehetőségünk .
Megtörtént a porlasztócsúcs csere. Az adagolós megmérte az egyik régi csúcsot és 140kg/cm2-t mért. Azt mondta, hogy az még jó. Nem kellene kicserélni, de ha már itt vannak az újak, akkor azokat rakja be. Ezeket meg rakjam el tartalékba. Nem csinált semmi mást, csak be rakta az újakat. Rájuk mért és az egyik eredménye 145kg/cm2, a másiké pedig 148kg/cm2. A gyári adat szerint 150kg/cm2-nek kellene lenni. De azt mondja, hogy ilyen kis különbséget nem tud állítani. Mikor összeraktam az autót, elmentem egy próba körre, de olyan nagyon nem vettem észre változást. Talán mintha kicsit jobban gyorsulna. De az is lehet, hogy csak érzéki csalódás, mert az a tudat van bennem, hogy most jobbnak kell, hogy legyen. Majd talán télen veszem észre az indításnál, ha van javulás. Lehet hogy majd kevesebbet kell izzítani. Az adagolós amit mondott, nem éppen csengett jól a fülemnek. Mert azt mondta, hogy lehet hogy adagoló elemet kellene cserélni. Azért már biztos, hogy mélyebbre kellene a zsebbe nyúlni. A kompressziót Bakancs4 mérte a tél elején, ami az egyik hengernél 28, a másiknál pedig 29kg/cm2 volt. Tehát a kompresszióval se nincs probléma. Mégis a télen nagyon nehezen indult. Ez az egyik lecserélt csúcs.
Nem tudom hogy a Bárdinál mi van , de feltehetőleg ott is beszerezhető az ilyesmi .
Van olyan barátom aki az egyik helyi autóvillamossági , műhellyel is rendelkező boltban dolgozik -- http://www.auto-vill.hu/ -- értelemszerűen oda szoktam menni . Ők szerelnek is , és árulnak is alkatrészt .
Mindig én szerelem ki a mopedautóból az önindítót vagy generátort ( bár ez utóbbival ritkán van gond ) , és szedem szét , mosom el -- úgy viszem be . Megveszem hozzá a cuccot és összerakom , beszerelem . Ezzel a JDM-mel is ( amit azóta összetörtek , majd továbbadtak ) is ez lett .
Én egyébként nem szénkefét vettem hanem kompletten kefetartóval együtt -- így valami 7 ezer Ft körüli összegre emlékszem ; három éve volt . Csak külön a kefék alig lettek volna olcsóbbak és akkor nekem kellett volna forrasztgatnom .
Igyekszem leszögezni , hogy nekünk mopedautósoknak nincs semmi közünk a nádas kiirtásához . A találkozón készített képeken ez látható is , a nádas* amikor utoljára ott jártunk akkor ép volt :
Idén még két találkozó lesz , július 27-i hétvégén Siófok Sóstón , augusztus 31-én pedig Doromláson . A balatoni buli részleteit még tisztázom a szervező-vendéglátóTrabantosokkal .
* Az autós felszed egy csinos fiatal stoppos nőt . Mivel közeledik a Nádas étteremhez , ahova néha be szokott térni a hosszú út közben , úgy gondolja meghívja a lányt egy kávéra :
Hát aligha ... a szikragyújtású 95 cm3-jével nem lehet L6e-s segédmotoros kerékpár . Nagymotor ( L7e) se lehet , mert a tervezési sebessége nem több 45 km/óránál . Mivel 25 km/óránál nem megy többet -- legalábbis gyári változatban -- ezért lassú járműként használható . Ha valaki nagyon bevállalós akkor rendszám ( és biztosítás) se kell rá , de valamiféle jogsi mindenképpen . Ha lehetne emberi erővel (is) hajtani és a motorteljesítmény 300 W lenne maximum akkor menne a kerékpáros metódus .
A teljes jogosítványmentesség akkor érhető el ha a vele közlekedő személy gyalogosnak minősül , ez a KRESz szerint max. 10 km/órát jelent ( az 5/1990-es KÖHÉM B. függeléke szerint max. 6 km/óra ...) ehhez jelen állapotában túl gyors . Mindehhez kissé poénos a sebességmérő óra tartománya .
Az a Honda motoros herkentyű jópofa, úgy van megoldva a fűtésre a kipufogóról mint a trabinak volt. El tudom képzelni milyen hatékony lehet ekkora motorról :-)
Gondolom a jogsi része kamu, ez ugyanolyan moped autó mint a többi.
Ez biz nem igy igaz vennikell egy 38x42x40 es onkenő perselyt esztergályos be épiti a régi helyére és már müködi is mint mindig az enyém igy javult meg és probléma nélkűl üzemel.
Sajnos az irányváltón lévő variátor persely kopás okozhat ilyen hibát. A persely kopása miatt nem fút rendesen a tengelyen hanem egy kicsit mindig meg akad és ennek az akadásnak a következtében ránt a szíj felületén. Sajnos a persely nem cserélhető úgy mint a motoron lévő variátorban. Annak javítására nagyon jó eszetergályos kell, vagy venni kell egy használható variátort!
Üdvözlet. Mivel nagyon sok segítséget kaptam már itt a fórumban most is hozzátok fordulok. Gumibak javítás után felrakta a szerelő az új variátorszijjat. Kb 60 km bírt ki és ledarálta az egészet szálára. Milyen maghibásodás okoz ilyen jellegű problémát. Várom válaszotokat. Köszönöm.
Szia! Én újíttattam fel többször is több helyen lengéscsillapítókat. De 2-3 évnél egyik sem bírt ki többet. Van, amelyik csak fél évet. Amúgy nekem lenne 500-as lengéscsillapítóm egy pár eladó. Ha érdekel,írj privátban!
Nekem gyártottak gólyalábat az 500.4-es Aixam-hez valamelyik autó patronjából. Azt nem árulták el, melyik autóéból csinálták, kívülről annyit vettem észre, hogy a dugattyúrúd 2 mm-el nagyobb átmérőjű volt. Azzal adtam el a járgányt, nem tudom bírja-e még a strapát...