Keresés

Részletes keresés

MECSI Creative Commons License 2005.06.29 0 0 117
hello üdv itt
Készül bogár motoros kerékpár Amazonas néven asszem Brazíliában, de az túramotor és 400 Kg, meg hatalmas. mifelénk nem nagyon látni ilyet, dajcseknál van.
Az építés legalizálásáról találsz egy linket lejjebb, ott a lényeg le van írva. azután ha elolvastad mesélj nekünk mit hogyan szeretnél!
Előzmény: KIZSBusz (116)
KIZSBusz Creative Commons License 2005.06.29 0 0 116
Milyen papírok kellenek egy teljesen egyedi motor üzembe helyezéséhez?

Mert felötlött bennem, hogy építettek egy bogár motoros chopper gépet (nem trike-ot, hanem "rendes" motort), mert az úgy tetszene nekem. Viszont ha esetleg megépül, akkor már szeretném használni is.
Viszont lövésem sincs, hogy mi kell a forgalomba helyezéséhez illetve egyáltalán forgalomba lehet-e helyezni legálisan.

Tudtok erről valamit?
Mnagy Creative Commons License 2005.06.29 0 0 115
Milyen magas a motorod ? és most akkor mi is lessz belőle:)
Előzmény: MECSI (110)
MECSI Creative Commons License 2005.06.29 0 0 114
:-))))))) most örülök mert megtudtam hogy a donorom moterilag teljesen rendben volt (ment mint az állat), mielőtt félreállították, valamint kiderült a nézegetés során hogy, KU a motorkódja ami, azt jelenti hogy 185Nm és 138 ló 5700nál újan.
MECSI Creative Commons License 2005.06.29 0 0 113
Kár hogy megint szaraxik a zindex, azt hittem az exgéped sokkalinkább le volt pukkanva de az egyenesen szép volt, már az is kimeríti az épített motor fogalmát :-), de papirok nélkül nem egy közegelőlmenekülőszerkezet:-)
tittadili Creative Commons License 2005.06.29 0 0 112
Igen, 30 ezer forintért... Hiányos volt, meg nem volt papírja. Küldtem neked képet...
Előzmény: MECSI (111)
MECSI Creative Commons License 2005.06.28 0 0 111
Mármint 30.000 magyar forintért? érdekelt volna de mostmár mindegy. Mifelénk olyan 4-5ezer Ejurónak megfelelő SK ért árulják újan az uralt. A kidolgozás minősége hagy némi kívánnivalót maga után.
Előzmény: tittadili (107)
MECSI Creative Commons License 2005.06.28 0 0 110
Hááááát kezdem áttértékelni a gép koncepcióját .:-) Lemértem a donort, maga a motor éxíjtárcsástól kuplungoldali öntvényvégig kb. 60 cm, a harang szélétől a difiközépig 20 cm onnét meg hátra még 50 cm a váltó. ha ehhez hozzájön még a hátsó kerék az kb.70 cm. ami aztjelenti, hogy kurvahosszú lenne. emellett még a motor meg van döntve a függőlegeshez képest kb. 30fokkal. ez is megoldható lenne de a kipuff meg a szívócsonk is egy oldalon van, a kipuff o.k. lenne de a szívó egy hosszú csavarat öntvény ami még magasabbra nyúlik a motornál.
Tehát min. 270cm lenne.
Viszont ha keresztben tenném be eredeti dőlésszöggel akkor a moci csak 60 cm széles a váltó meg kb. 25cm áttmérőjű. igy sokkal rövidebb lehetne.
Hát a tököm tudja most melyiket válasszam, az egyik lenne egy hosszú draggép a másik egy rövidebb muscle bike.
Előzmény: Mnagy (105)
Mnagy Creative Commons License 2005.06.28 0 0 109
Tévedtem 1160000 + regadótól- 2401600 + regadó- ig. http://www.uralmotor.hu/
Előzmény: Mnagy (108)
Mnagy Creative Commons License 2005.06.28 0 0 108
30 ropiért...?????? Szfváron pár éve újra forgalmazzák az új Ural motorokat Egymilliónötszáztól felfelé.
Előzmény: tittadili (107)
tittadili Creative Commons License 2005.06.28 0 0 107
Most adtam el a Dnepr-emet 30 ropiért...
Előzmény: Mnagy (105)
Mnagy Creative Commons License 2005.06.28 0 0 106
MECSI A KTM CrMo ötvözetet használ váznak.
Mnagy Creative Commons License 2005.06.28 0 0 105
A hátra menetes mocit meg lehet venni:) úgy hívják hogy Ural vagy Dnepr volt mindegyikből igaz oldalkocsival. Körül belül milyen hoszú a motor váltóval? mármint a tiéd. Cső ügyben érdeklődj tereprali autósoknál gondolok itt a bukócsőre.
Előzmény: MECSI (103)
MECSI Creative Commons License 2005.06.28 0 0 104
Milyen anyagból csinálljam a vázat? mindenképpen valamilyen acélfajta kéne a technológiák elérhetősége miatt, de milyen? Hol jutok mozzá? Közönséges vízvezetékcső nem alkalmas, valami vékonyfalú húzott profil kéne.
MECSI Creative Commons License 2005.06.28 0 0 103
Tegnap este nekem sem volt alkalmas a netezés, gondolom nekik is közbejöhetett valami. Ma megyek barackot szedni, ott áll a donor is, majd jól leméregetem:-) Asszem nálam mindenképp váltóval fog bekerülni a moci, mindigis olyan 2 kerekűt akartam aminek van hátrameneti fokozata :-) Kb. a hátulja merev lesz. Most éppen azon agyalok, hogy egy karosra kéne megcsinállni hátul de annak csak rugózott esetében van értelme (hacsak a gyors kerékcsere nem szempont), és kb. az egykaros megoldás sokkal nehezebb is lenne ugyan olyan merevség mellett. Megvan az első 100 hozzászólás egy hét alatt, ennek örülök. Az igaz hogy nem sokan produkálltuk, de ezexerint életképes a téma csak kb. sokan nem tudnak róla vagy nem aktívak.
Előzmény: Mnagy (100)
MECSI Creative Commons License 2005.06.28 0 0 102
Na eddig még nem jutottam, de ha már elő jött akkor lehetne(francba megint nem lehet képet betenni) a harang helyett egy kissegédvázra csapágyházat csinállni, Csapágy lánckerék csapágy elrendezéssel, ami tehermentesítené a fötengelyt.
Előzmény: Mnagy (99)
MECSI Creative Commons License 2005.06.28 0 0 101
Szerintem láttatlanba annyiba kerül mint nekem az egész gép fog :-))) pont olvastam róla a Totalbike-on. Azt szeretném elkerülni hogy mondjuk 100as tempómál elkezdjen a seggem alatt táncolni, bármennyire is dragbike lesz azért kéne hogy lehessen kanyarodni vele. Köszi az infot.
Előzmény: Mnagy (98)
Mnagy Creative Commons License 2005.06.27 0 0 100
Nade holvannak a töbiek?????????????
Mnagy Creative Commons License 2005.06.27 0 0 99
A főtengej végének egyoldalas terhelése tönkre teheti a nyugvócsapágyat nagyon rövid idő alatt .
Előzmény: MECSI (96)
Mnagy Creative Commons License 2005.06.27 0 0 98
A kilencvenes évek elején pár évet dolgoztam motorkerékpár szervizben, egy alkalommal benézett hozzánk egy emberke iszonyu hosszu csopival alulemez volt az ülése az "auto hátsó kerék" előtt éppen a tengely felett, tehát még alacsony is volt. Egy hatötvenes turbó Yamaha hajtotta, namost a lényeg faggattam a dönthetőségről azt mondta puhább gumival jár mert az a rugózás is de megkell szokni mikor az élére kerül a kerék. Egyébként létezik 330- as motorgumi lásd egy két épített Harlei.
Előzmény: MECSI (97)
MECSI Creative Commons License 2005.06.27 0 0 97
Felmerült bennem egy további kérdés: én hátra mindenképpen széles kereket akarok a gép jellegéből adódóan, nyomaték miatt valamint anyagi megfontolásból is. Olvastam már pár cikket autógumi használatáról, de azon kívül hogy "nem szereti ha bedöntik" nem sokat tudtam meg. Az érdekelne, hogy viselkedik ha mégis be van döntve, mert ugye azt kell a kanyarban?
MECSI Creative Commons License 2005.06.27 0 0 96
úgy gondoltam hogy pl. főtengely végére jobbról lánckerék (primérlánc). motor mögött egy tengely aminek a végén jobbról lánckerék, a másik végén meg(balról) a szekunder lánckerék amiről a lánc a kerékre megy hátul (a bal oldalon). A közvetítőtengely közepén meg ott figyelne a kuplung. A kipuffot meg 4 darab 2az 1be rendszerrel ki lehetne vezetni a hátsó hengereknél oldalra az elsőknél alulra.
Előzmény: tittadili (95)
tittadili Creative Commons License 2005.06.27 0 0 95
70 centi keresztben is, meg hosszában is. Viszont, ha keresztbe tenném, akkor az elöre és hátra menö kipufogók is sok helyet foglalnának. A kuplung rész pedig böven kívül esne a lengökaron... Vagy eltolom a motort, hogy síkban legyen a kuplung a lánckerékkel, de akkor a másik oldalra oldalkocsit kell tennem, hogy ne boruljon fel... :))
Előzmény: MECSI (94)
MECSI Creative Commons License 2005.06.26 0 0 94
Tittadili
Nem tudom milyen hosszú a motorod, nem járnál jobban ha pl. a motrot keresztben tennéd be? Akkor nem kéne szöghajtás, lenne helyette primérlánc meg szekunderlánc. esetleg lehetne a moci mögött egy többtárcsás kuplung, ami karcsúbbá tenné a gépet mert nem kéne a nagy harang oldalt, meg lehet hogy kézzel könnyebben velebírnál. Arról nem is beszéllve hogy kb. a strapát is jobban viselné. meg a moci gázadásra nem akarna lefeküdni.
Előzmény: tittadili (88)
Mnagy Creative Commons License 2005.06.26 0 0 93
A mezőgazdasági láncal az a gond, hogy nincs védve o gyűrűkkel a görgő két oldala, és a minősége is elmarad a motorétol. Az egyedi szöghajtás akkor érdekes ha nemjó az áttétel vagy forgásirányt is kell módosítani.
Előzmény: MECSI (92)
MECSI Creative Commons License 2005.06.26 0 0 92
A gondom az hogy nagyon nem vagyok járatos a mezőgazdasági gépekben. De most már tudom hol érdemes keresni :-) köszi a tippet.
Ami a nyomatékot illeti, mivel a mozgatni kívánt tömeg lényegesen kisebb ezért kisebb energia kell egységnyi gyorsuláshoz. Az én esetemben a nyomaték így ugyan akkora, csak a gyorsulás lesz sokkal nagyobb. Apropó mezőgéplánc jó lenne a bringára? Már régen jártam suliba és nincs táblázatom. Tényleg van a neten gépészeti táblázat?
Előzmény: Mnagy (89)
MECSI Creative Commons License 2005.06.26 0 0 91
igen meg, többit telefonon.

Mnagy
a műszaki dolgoktól egyáltalán nem félek, falusi gyerek vagyok. vele hogy ha valamit meg lehet szerezni akkor lehet hogy nem érdemes csinállni
Előzmény: krezidiesel (90)
krezidiesel Creative Commons License 2005.06.26 0 0 90
Megkaptad a második adagot is a a könyvből? Küldjek még, tudod használni?
Előzmény: MECSI (82)
Mnagy Creative Commons License 2005.06.26 0 0 89
Ilyen módon készült sportmotort még nemláttam; a deltabox szerü vázat szerintem nehéz lesz kivitelezni a fojamatos szélesség miatt vagy túl hosszú lesz, és kezelhetetlen szerintem.
Előzmény: tittadili (88)
tittadili Creative Commons License 2005.06.26 0 0 88
Pár héten belül kiveszem a motort, és felteszem egy bakra. Szépen letisztogatom, leszedem a felesleges dolgokat róla, klímakompresszor...stb. Utánna, ha lesz kis pénzem ilyen célra, veszek bontóba egy ezres sportmotor elejét kompletten, meg egy hátulját / rugóvel, lengökarral... stb. A vázon majd utánna gondolkodom, valami deltabox félét akarok, csak nem aluból. Na meg két kidörgöt az ülés alá. :))
Előzmény: Mnagy (87)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!