Mar ne is haragudjanak, de ez a pofatlansag netovabbja. Az utazasi irodak is csinalnak majdnem teljesen azonos programokat, megsem perlik egymast. Talan szabadalmaztatva vannak az utvonalak? Tudtommal is barki indithat kulonvonatot, az utvonal is sajat elhatarozason mulik. Egyszeruen csak sajat mocskos profitjukat feltik.
Én szívesen beutaznám a Dunántúl vadregényes, és nem annyira ismert vonalait.
Pl. Bp-Tatabánya-Pápa-Szombathely-Körmend-Zalalövő-Zeg-Ukk-Tapolca-Csajág-Lepsény-Siófok-Tab-Kaposvár-Dombóvár-Bátaszék-Szekszárd-Sárbogárd-Fehérvár-Bp.
Nem tudom, hogy ezeken a vonalakon mehet-e Nohab, és úgy gondolom, hogy egy napba bele sem férne... Tehát ezek csak ötletek.
Útvonal: A Kft. azt fogja mondani, hogy ellopták a programját... Ezt persze ki lehet védeni.
Május 13: több helyen árulják a jegyeket, a Kft tudja majd megmondani, de szerintem csak jövő hét vége felé.
Az a baj a majus 1-gyel, hogy a MAV-nal min 2 hettel korabban le kell mondani a kulonvonatokat, hogy ne kerjenek lemondasi dijat!
Ha nem lesz ut, akkor en elozo nap elhagyom az orszagot. De a tobbiek csak hajra!!!
Viszont lenne egy kerdesem: augusztus elejen szerintetek jo lenne egy igazi es profin megszervezett NOHAB "bucsu"tura? Azt valaki mas szervezne, nem a Kft. Es merre kellene menjen???
Lenne egy ötletem:
Május 1-én Hatvanban mizdonybemutató lesz. Ha jól tudom a 020-as nohab is ott lesz a tapolcai klubkocsival. Szóval nem lehetne esetleg ott népszerűsíteni a túrát? Biztos akadna még egy-két ember. A helyszínen lehetne jegyet árusítani, és ez lenne az utolsó határidő.
MÁS.
Ha neadjisten mégsem jönne össze elegendő ember, akkor aznap (13.-án) össze kéne jnni Tapolcán beszélgetésre, fotózgatásra, eszegetésre, iszogatásra, Nohabos történet mesélgetésre. (Néhány mozdonyvezetőnek biztos lenne jó sztorija)
Játékos vetélkedők: 019 siratás, 004 gyászolás, 010 takarítás,..(a bátrabbak a TC tekercseléssel is megpróbálkozhatnak).. :))))
Szóval ehhez nem kéne pénz, csak egy kis szervezés. (kaját, piát mindenki magának intézné)
Mit szóltok az ötlethez???
Természetesen a túrának én is jobban örülnék.
"Johetnek batrabbak": aki mer a Nosztalgia Kft feljelentesi fenyegetesei ellenere is kulonvonatot szervezni. A menetrend ellenere is csak akkor lesz ut, ha lesz eleg jelentkezo. A Nosztalgia Ktf szerintem ad telefonon felvilagositast a meghirdetett kulonvonatjaikrol,en utvonalakat stb nem tudok. Udv!
A Nosztalgia Kft. honlapján több különvonatról is van infó. Elvileg most hétvégén, azaz április 21-23 között is lesz egy különvonat, részben gőzvontatással, ez Szegedet is érinti. Tudtok-e részleteket? Menetrend, útvonal, gépek stb.
Biztos, hogy nem a 4000 pénzzel van a baj, hisz -régebben volt róla szó- ha jól emlékszem 514km-es lenne a túra, ez ha jól számoltam ~3600pénz körül van.
Feri, rám számíthatsz, de szerintem egy csomó T. asztaltársra!
Ha más nem, eltérítünk egy NOHABos vonatot :))
Csak emilezz, és már gyűlik is a bagázs. Szerintem nem is a 4000 HUF a sok, hanem egyszerűen nincs ennyi ember!
Nem, egyaltalan nem tuti, hogy nem lesz menet. Aprilis 28-ig kell osszegyulni a megfelelo szamu resztvevonek. Ha nem jon ossze, a kulonvonatot lemondjuk. Es akkor johetnek a batrabbak!!!
Tökéletesen egyet értek, tudtam én, hogy erre megy ki a játék nosztalgiájéknál! 200x4000 HUF azért nem kevés pénz! És egyébként is, bárki szervezhet, kérhet különvonatot. Hiába na, vadkapitalizmus, de szerintem is lesz még különvonat, bár a reális résztvevő szám 50 és max 100 közé tehető. Ennek függvényében kell a taválságot, gépet szerezni.
Akkor tuti, hogy nem lesz 13-án?
Pali:
A Nosztalgia szervezését nem én fogom minősíteni, hanem a résztvevők száma. Igazad van, drágábbak. A dolog hátterében az állt, hogy engem megfenyegettek, hogy feljelentenek ha továbbra is a saját szakállamra szervezek (akarom mondani a Magyar Közlekedési Klub), mert az MKK-nak nincsen utaztatási engeélye, mint az utazási irodáknak. Ezen kívül be tudnak tenni, mert sok kapcsolódási pontjuk van a MÁV-val. A dologban a poén, hogy az MKK-nak van rendezvényszervezési engedélye, és különvonat megrendeléséhez vagy csoportos utazás szervezéséhez nem kell külön engedély, barátok bármikor összeállhatnak. Nem kell félni, ha nem jön össze, akkor lesz más megoldás, és lesz még Magyarországon magyar vasútbarátok számára is megfizethető, jól kihasznált különvonat, sőt NOHAB-os is, bízom benne! Úgy tudom, van már vállalkozó, aki ezt megszervezné. :-) A tavaly májusi különvonat egyébként 2500 volt, de aki tudott, az 3000-et adott, a napfogyis is 3000 volt. Május 9-én 200.000 Ft veszteséget termelt az 50 ember, azaz én személy szerint fejenként 4000 Ft-tal szponzoráltam minden egyes résztvevő utazását. Az aug 11-i út kb önköltséges volt, de ez csak az angoloknak köszönhető, akik sokkal többet fizettek, és nekik még így is megérte, ráadásol volt olyan, aki kifizette és még el sem jött!
Marslakó: tavaly májusban mennyien voltunk? És mennyi is volt a jegy? 2000, plusz ki mennyit adott? Na kalkuláljunk! 2000-el veszteséges volt, most legyen 3000-3500 és legyünk ugyanannyian, Bhv-val. A szegedi napfogyis vonat költségvetése milyen volt?
És akkor nem kéne a Nosztalgiát belevonni, mert hiszem, hogy ők is a mi tüzünkön sütögetik a pecsenyéjüket, szóval nem karitatív a szervezet, én egyébként sem rajongok értük. És alapjában véve mit tesznek a dologért azon kívül, hogy a markukat tartják? Az ő boltjukban áruljuk a jegyet? Ez azért nem sok! És akkor még nem is hirdetik. Én speckó egyetlen Nosztalgia plakáttal sem találkoztam, szóval szerintem hagyjuk ott őket, mint az a bizonyos eb a $z@rát!
Hogy van az, hogy a vonatbuzulls topicban például ezren nyüzsögnek és mégsem bír megtelni ez a különvonat? Nem értem.
Azért én még bízom a csodában. Szal hány embör kéne minimum?
Ha csak 80 jegy kel el, nincs ut.
Videkieknek annyit tudok mondani, hogy vegeredmenyben a Nosztalgia Kft szervezi, oket kell kerdezni emiatt. Innen Romaniabol nem tudok semmit sem mukodni, csak hetfore erek haza. Aki tud plakatot szorni, irjon maganban! Oszinte velemenyem, hogy nem lesz eleg jelentkezo. Ha tobb kezben van a szervezes, ugy latszik nem eleg nagy az aktivitas. Sebaj, akkor en kiszallok a bulibol es majd lesz ut kesobb, mashogyan! Kicsit szomoru vagyok emiatt, de ez van...
Ugyanezt szeretnem kerdezni en is:
En Sm en leszek, a program ismereteben elebemennek a vonatnak, de csak kb. az ut felet tudnam az egesz turabol vegigutazni esti csaladi elfoglaltsag miatt.
A vidékiekről jut eszembe. Mi van, ha mondjuk egy szombathelyi, esetleg zegi arc csak ott szeretne felszállni? Ugyanannyit fizet, vagy lehetőség van valami kedvezményre? Úgyis haza kell még mennie, vagy hamarabb indulnia Pestre, ha leszáll lakhelyén a Nohab-vonatról.
Bocs, ha triviálist kérdezek, nincs időm visszakeresni a választ: hány jegyet kell eladni ahhoz, hogy induljon a program?
Marslako: szerintem a plakátokat máshova is el kellene juttatni, nem csak Pesten. Vagyunk itt annyian olyan sok helyről (Pécs, Zeg., Szeged, Szombathely), biztosan lendítene a dolgon!
Tényleg ilyen vészes a helyzet? Mi van, ha csak 80-an leszünk? Bár az intenzitást nézve ez is eléggé távolinak tünik most.