Keresés

Részletes keresés

RedRiot Creative Commons License 2008.08.19 0 0 8711
Tuti hogy nem ismerte a számot, és félreértette Bruce szövegét. Vhogy így konferálta fel, asszem:
"From The 7th Son Of A 7th Son album, a little bit of Moonchild for you!"
Előzmény: seventh son (8710)
seventh son Creative Commons License 2008.08.19 0 0 8710
valami olyasmit mond hogy a Maiden most jött vissza a Seventh Son of the seventh sin(s) ráadás számmal.

de hogy nem Moonchild-ot mond az biztos.

seventh son Creative Commons License 2008.08.19 0 0 8709
http://www.mtv.hu/magazin/cikk.php?id=294170

a leggázabb az amit a műsorvezető srác az elején mond.hahaha
Töfi1234 Creative Commons License 2008.08.19 0 0 8708

Nicko soha életében nem használt kétlábat. Egyetlen kivétel a Dance Of Death-en ahol végig megy az egész nóta alatt a láb. Nem jut eszembe melyik az. Azt is inkább csak azért csinálta, hogy legyen egy ilyen is a pályafutása során. Ez egy speciális technika, amit nem sok dobos tud. Ő ezt tökélyre fejlesztette, erről híres. A mi dobosaink is egy lábdobbal játszák ezeket, különben szóba sem állnánk velük.:) Beugró dobosokkal volt néhány kétlábas bulink régebben, de az állandó dobosaink mind egylábúak. Nagyon másképp szólnak ezek a témák kétlábbal, szóval rögtön észrevenni, ha valakaki úgy csinálja. Amúgy a Somewhere, Evil That Men Do féle egy lábas galoppozásoknál sokkal nehezebb részek is vannak. A Wicker Man refrénje pl nagyon gyilkos. Azt többnyire mi is kevesebb lábbal játszuk, mert az nem embernek való, de azért van amikor kijön. És még ennél gyorsabb folyamatos lábai is vannak Nickonak. Néhány videón látni egyébként, hogy hogyan csinálja csak nem szokták így külön mutogatni, mert neki ez természetes. Pont a Wicker-ből fent volt régebben egy koncertfelvétel a Maiden oldalán, ami Nicko mögöl van felvéve. Ott látszik, hogy hogyan üti a refrént egy lábbal. A lemezfelvételünkön mi is fel vettünk videóra egyébként közelről egy ilyen gyors részt. Ősszel, a lemezmegjelenés után letölthető lesz ez is.

A Brave és a Dance lemezeken nekem sem tetszik a  dob. Ők nem használnak triggerelt dobokat, mint a legtöbb mai zenekar, csak a dob eredeti élő hangját. A mai nagyon hangosra kompresszállás nem tesz jót az élő dobhangnak. Az egész Maiden soundnak sem túlzottan, de főleg a dob sínyli meg. A Dance szól rosszabbul szerintem a kettő közül és ők is megelégelték már ezt a dolgot, mert a Matter pont emiatt mastering nélkül jött ki, szóval nincsen agyonkompresszálva. Így ugyan hallkabban szól, de sokkal jobban üt rajta a dob. A legtöbb hangmérnök amúgy baromságnak tartja ezt a hangerőháborút, pont a fentiek miatt.

Adamwarlock Creative Commons License 2008.08.19 0 0 8707
Maiden gép: nem Bruce vezetett, mert (ahogyan azt egy újságíró cimborámtól hallottam) tök másnapos volt az egész banda, mikor ideértek, de tényleg súlyosan, mert előző este nagy ivós-bulit tartottak, biztos Bruce szülinap after partyjának afterpartyját. Ahhoz képest elég jól sikerült a magyar hepaj:)
pumpika666 Creative Commons License 2008.08.19 0 0 8706

akkor viszont tényleg qrvagyors lába van, lábdobnál nincsen erre guiness rekord?

ott tuti indulhatna :)

Előzmény: GodAss (8705)
GodAss Creative Commons License 2008.08.19 0 0 8705
Nicko nem hasznalt sose duplazot, az Early Days DVD-n is beszel errol. Egyebkent nem lehetetlen ilyen temakat hozni szimpla pedalon, alkalmas boka kell hozza. Gondolom azert albumon belenyulnak egy picit a hangzasba, bar ehhez a reszehez nem ertek. Koncertfelveteleken is latszik, hogy egy labbal tolja a dolgokat, es nem csak a Caught Somehere in Time-nak van olyan galoppozos temaja.
Előzmény: pumpika666 (8703)
pumpika666 Creative Commons License 2008.08.19 0 0 8704
a brave new world dobhangzása nekem naon bejött mindig is, a dance-é viszont tényleg kaka, meg van dvd-audio formátumban is az a lemez, és az 5.1-es hangzás kegyetlen jó lett, de a dobok hangzását ott sem sikerült top-ra helyezni
Előzmény: deliriousnomad (8700)
pumpika666 Creative Commons License 2008.08.19 0 0 8703

1x vmellik hammerben írták, hogy egy lábbal csinálja, na én ezt-bármekkora istenem is a maiden-akkor sem hiszem el

dögöljek meg, ha nem használ duplázót, egy lábbal senki nem tud olyan témákat hozni SZERINTEM

Előzmény: Trooperoby (8701)
Trooperoby Creative Commons License 2008.08.19 0 0 8702
-a
Trooperoby Creative Commons License 2008.08.19 0 0 8701

Hobbidobos ismerőseim mindig félmosoly kíséretében bólogatnak, amikor megmutatom nekik a Caught S in T vagy pl. a Dream of Mirrors második felének lábdobtémáit, vagy Ghost elejét.... mondván mekkora Isten Nicko lábdobon is!!

 

Ugye, hogy azt Nicko minden külső segítség... nélkül játsza? Főleg a Caught-nál sok a hitetlen:)

DVD-ken soha nem mutatják ilyen komolyabb témáknál a lábát

(nekem amúgy is szívfájdalmam, hogy nem eleget mutogatják a Nicko jobblábas játékát!! )

deliriousnomad Creative Commons License 2008.08.19 0 0 8700
És hozzáértőként mit gondolsz, miért szólnak olyan természetellenesen a dobok a Brave New Worldön meg kisebb mértékben a Dance Of Death-en? De ez egyébként állandó Kevin Shirley gyenge, a Dream Theater Falling Into Infinityjén is ilyen csörömpölős, furcsán éles dobhangzás van.
Előzmény: Töfi1234 (8692)
t-m Creative Commons License 2008.08.19 0 0 8699

 

Köszi.

Töfi1234 Creative Commons License 2008.08.19 0 0 8698
Azt kihagytam, hogy kedden fél 3 körül érkeztek.
Töfi1234 Creative Commons License 2008.08.19 0 0 8697
A cuccot kamionok hozták még előző nap, ők pedig a kis géppel jöttek. Nem láttam ki vezetett, de épp Bruce is lehetett.
t-m Creative Commons License 2008.08.18 0 0 8696

 

 Tulajdonképpen milyen géppel jöttek és mikor, ezt azért kérdezem mert a hír tudosításokban elég ellentmondó hirek láttak napvilágot.

- Dickinson volt e a pilóta?

- Kis gép nagy gép?

-stb

 

A felszerelést mi hozta , mert azt a nagy gép (747) kedden délután nem hozhatta.

Előzmény: adrian1234 (8605)
Töfi1234 Creative Commons License 2008.08.18 0 0 8695
Nagyon eltérű játékstílusuk van, az biztos. Igazából a Clive témák jobban szólnak nála, mint Nickonál, mert úgy szoktuk meg. Főleg azzal a nagyon húzós Number dobsouddal. A későbbi agyasabb témákat meg én sem tudom Clive-val elképzelni, mert nagyon távol állnak az ő játékától. Szerencsésnek mondhatja magát a Maiden, hogy két nagyszerű dobost is a sorai között tudhatott. Ami igazán érdekes, hogy mindkettő jelentősen részese a Maiden jellegzetes stílusának, bár ez Nickora azért jobban igaz. Ez dobosknál nem túl gyakori és valószínűleg az a magyarázata, hogy egyikük sem egy standard rockdobos, NIcko meg főleg. Mindkettőnél találni olyan témákat ami az adott helyen nem sok dobosnak jutott volna eszébe.
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.18 0 0 8694
Ahogy visszaemlékszem a dobosválásra, az első reakcióm az volt, hogy a Piece Of Mindon sokkal földbedöngölőbb, kvázi metálosabb lett a zene. Előtte sodróbb, gyorsabb, talán mondthatom, punkosabb, játékosabb volt. volt. Clive Burrel el nem tudnék képzelni egy Where Eagles Dare-t vagy egy The Duellistset, de talán még a Revelationst sem. Na és innen kezdődött el az az elem állandó használata a zenében, amit a könyv "Maiden-galopp"-nak hív. A Sun And Steel jó példa erre.
Előzmény: Töfi1234 (8692)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.18 0 0 8693
Nem tudtam erről a Scorp - Maiden közös akcióról, de ezt szívesen megnézném. :-) Más: most jött le egy 2003-as rockpalastos bulijuk, ugynazzal a műsorral, amivel akkor itt is voltak. A tévéfelvétel hangminősége itt sem valami jó. Mászkál Dickinson hangja. Különben a buli jó.
Előzmény: Törölt nick (8670)
Töfi1234 Creative Commons License 2008.08.18 0 0 8692
Pontosan így van a dobsoundokkal kapcsolatban. Nagyon jól szól  a Numberen a dob, de az Clive stílusához való. Nicko-éhoz meg ez a lazább, kevésbő tömör hang kell, hogy kijöjjenek a témái. Amik persze nagyon egyéniek. A Matter-en egyébként egy kicsit a Number felé léptek a dobsounddal, tehát egy súlyosabb soundot akartak. Viszont így nincsenek egylábdobos galoppzások, mint mondjuk a Somewhere és Sevetnth Son lemezeken volt. Ezekhez a nótákhoz nem is kellettek, azért tudták kicsit súlyosabbra venni a figurát. A Piece lemezen még talán nem sikerült olyan jól rálelni az új Maiden soundra. A Powerslave viszont már nagyon jól szól, meg a következő két album is. Persze nem a mai fejletépős, agyontriggerelt dobokhoz kell hasonlítani őket.
RedRiot Creative Commons License 2008.08.18 0 0 8691
Én eleinte a Piece és a Power dobsoundját tartottam kicsit erőtlennek, úgy voltam vele hogy ha a úgy szólnának ezen a két lemezen is a dobok, mint a Numberen, még jobban ütnének ezek az albumok. Aztán rájöttem, hogy Birch mester talán Nicko kifinomultabb, teljesen egyedi stílusa miatt vett vissza egy kicsit a dobokból.

Nicko nagyon eredeti oldalról közelít meg témákat, nem használ rock és metal sablonmegoldásokat - valószínűleg emiatt másképp is kell hangosítani, hangszerelni.

Martin Birch mindenesetre valóban zseni volt, de azért drukkolok Kevinnek is - zavarja ki Steve-et a stúdióból ha hülyeségeket kér, és ne hagyja magát siettetni sem. A DOD enyhén kásás hangzása sem Shirley hibája volt...
Töfi1234 Creative Commons License 2008.08.18 0 0 8690
Igen, kár hogy nyugdíjba ment, de Kevin simán eltanulhatná a trükkjeit, ha egy kicsit jobban belefolyna a régi lemezek elemzésébe. Mondjuk most a három gitáros dolog is megkavarja a helyzetet, de pont ez az egyik bajom a lemezekkel, hogy mindenáron három külön karaktert akarnak erőltetni. Teljesen felesleges. Régen is 3-4 gitár volt feljátszva és mind mást játszott, de mégis egységes volt, mert jobban ki volt találva a két gitásound és együtt nagyon jól szólt.
altos Creative Commons License 2008.08.18 0 0 8689
Az eddigi idő azt mutatja hogy Birch éle az az igazi, és nem csak a Maidenre alapozva. Hihetetlen hogy az a pali milyen lemezeken működött közre, is bizony nem kis érdeme van hogy azok az albumok sorra a rock klasszikusai lettek. Nagy kár hogy visszavonult már.
Előzmény: realeddiesson (8686)
Töfi1234 Creative Commons License 2008.08.18 0 0 8688
Kiváló meglátások vannak itt a soundokkal kapcsolatban! Maximálisan egyetértek az elmondottakkal. Martin-nál művészi szintre fejlődött a hangmérnökség, vagy nevezhetjük producerségnek is, midegy. Kevin sokat fejlődött az utóbbi lemezeken, de még mindig sok mindent teljesen másképp csinálnék a helyében. Vannak nagyon jól megoldott részek, de sokszor kihagyja a jó lehetőségeket, amik egyébkén adnák magukat. Martin munkáinál az az igazi nagy bravúr, hogy a klasszikus albumokat lényegében ugyazzal a felszereléssel készítették és mégis nagyon másképpen szólnak. Minden albumnak saját arca van. Szóval a finomságokat és az igazán egyéni arculatot és hangulatot hiányolom még kicsit Kevin  munkáiból.
RedRiot Creative Commons License 2008.08.18 0 0 8687
Szerintem az utolsó lemezen igen jó munkát végzett Shirley. Vannak nagyon szép részek a lemezen, pl. a For The Greater Good Of God instrumentális része nagyon szépen szól, Adrian szólója a Different World-ben stb. Egyedül Bruce hangjával bánt mostohán, vhogy olyan mintha egy Toi-Toi fülkében énekelne, vagy légüres térben, túl sterilnek hat. Ettől függetlenül az elmúlt 15 évben ez a Maiden lemez szól a legjobban.
Előzmény: realeddiesson (8686)
realeddiesson Creative Commons License 2008.08.18 0 0 8686

Mint korábban is jeleztem, Somewhere túltengésben "szenvedek", ez az a lemez amit képes vagyok egymás után kb. 10x is meghallgatni anélkül hogy ráunnék. Ennek az egyik oka hogy hihetetlenül egyben van a lemez, szinte "folyik".

Egy kicsit ellentételezésként, beraktam a Matter Of lemezt...ezt az újkori lemezek közül a legjobbnak vélem...mégis ami rögtön szembetűnt a Somewhere után, az számomra az, hogy bár sokat fejlődtek Kevin Shirley-vel, még lehet hogy kell pár lemez mire Shirley-vel rátalálnak az igazi sound-ra...szerintem a lemez zeneileg nagyon ott van, de még mindig a produkció és a hangzás az ami egy kicsit még hiányos...és itt most a hangzásnak arra a részére gondolok ami igazi egységgé kovácsolja a lemezt, amikor minden hangnak meg van a szerepe.

 

Ez a hiányosság egyrészről amiatt van, hogy manapság "élőben" veszik fel a lemezeket, korábban pedig szépen ki volt minden csiszolva, Bruce ha kellett 50x is felénekelt valamit, gitárokat szépen utólag vettek fel, egy-egy számnak Martin Birch kezében meg volt az egyénisége.

 

De vannak ellenpéldák is, amikor már majdnem ott van a dolog. Pl. az egyik kedvencem, Lord Of Light, 2:27 és 2:38 között, igazi klasszikus időket idéző Maiden téma, hangzásban is...érdekes pl. hogy a "hogyan készült" video-ban pont ennél a számnál Adrian jelezte hogy volt egy feszesebben feljátszott verzió is, mégis Steve a lemezen hallhatónál maradt, ezek a nüanszok azok amelyek manapság az élő stúdió felvételeknél dönthetnek. Shirley meg nem játszik Martin Birch-öt (nem is kell), vagyis nem szól bele Steve döntéseibe és nem csiszolja halálra a felvételt.

 

Nem tudom melyik a jobb produceri megközelítés a Maiden-nél manapság, bár a Somewhere már kiállta az idők próbáját és örök klasszikus lett.

 

Elnézést, eszmefuttatás:)

Adamwarlock Creative Commons License 2008.08.18 0 0 8685
Azért sírt Adrian, mert az a Jackson az ő általa tervezett változtatásokkal készült egyedi gitár volt.
RedRiot Creative Commons License 2008.08.18 0 0 8684
Igen, jól emlékszel. Pesten az Ossian volt az előzenekaruk, onnan a póló.
Előzmény: Törölt nick (8683)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.18 0 0 8683
Biztos nem Maiden rajongó volt aki ellopta a gitárját. Egy igazi rajongó sosem tenne ilyet! Adrian-ről jut az eszembe. Jól emlékszem, hogy ő volt Ossian pólóban a Maiden England videón?
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.18 0 0 8682
Azért kíváncsi lettem volna arra az akusztikus koncertre. Emlékszem, akkoriban viszonylag sokszor olvastam, hogy Budapesten járt. Volt itt graffitizni, meg koncertezni, meg nem tudom, hogy miért. Bár lehet, hogy a koncert előtt firkált. Mindegy, csak úgy rémlik, hogy akkoriban sokat lehetett olvasni róla a sajtóban.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!