Ez Tata, Tatabánya, Oroszlány és vonzáskörzete vasútmodellezőinek topicja. Itt lehet megbeszélni a klubhoz tartozó dolgokat, segíteni egymásnak. Lehet csereberélni. infót közölni kiállításokról, börzékről. A haragszom rád tipusú üzeneteket , azt kéretik nem itt nyilvánosságra hozni.
http://gvk-egyesulet.hu/
Ma leragasztottam az egyik dobozkámra a parafát, semmi ördöngősség csak kell hozzá egy keskeny és kemény kézi henger, amilyet a festők használnak a vastagabb tapéták felragasztásakor. Nem a kúpos, hanem az egyenes szükségeltetik. A ragasztó használati utasítása szerinti időközökben át kell hengerelni, ezáltal a pólusokba egyenletesebben eloszlik a ragasztó.
Csak azért, hogy jól aludjatok:
Egy utazó kérdezi a vasútállomáson a vasutastól: - Mondja, miért kopogtatja a vonat kerekeit azzal a hosszú kalapáccsal ? - Hát ha kopog akkor itt a vonat, ha nem kopog akkor elment a vonat - válaszolja a vasutas.
Két rendőr sétál ki a vasúti alagútból. Ruhájuk tépett, arcuk, kezük véres, alig élnek. Nagy kínok között megszólal az egyik: - Ugye megmondtam... őrmester úr, hogy nem a... bagoly... huhogott.
- Miért késnek a vonatok? Nyáron azért, mert a nagy melegben a sínszálak megnyúlnak (dilatáció), ezért kell többet futniuk, télen meg a hideg miatt a kerekek zsugorodnak össze, ezért mennek lassabban...
Valóban, egy matematikai megoldást kínálok, amit száz éve hallottam először, és a napokban olvastam újra. Íme:
Ahhoz, hogy erre a kérdésre válaszolni tudjunk, meg kell vizsgálnunk a vonatot. Miből is áll a vonat?
Van egy mozdony, és van sok (vagy csak egy) kocsi. Namármost a mozdony ugyanúgy zakatol, mint a vagonok, így elég csak a vagonokat vizsgálnunk, a mozdonyt el is hanyagolhatjuk. Ha megnézzük a kocsikat, akkor ugye mindegyik egyforma zakatolás szempontjából, így elég egy kocsit megnézni, a többit elhanyagolhatjuk.
De miből áll egy vagon? Van egy felső (utas, vagy rakodó) rész, és van az alsó rész, azaz az alváz. A felső rész ugye nem zakatol, tehát ezt el is feledhetjük, elegendő az alsó részt vizsgálni. Az alsó rész felépítését tekintve áll egy alvázból, és a kerekekből. Innen az alváz ugye megint nem zakatol, tehát azzal sem kell foglalkoznunk, elég megnézni a kerekeket. Kerékből is van azonban egy vagon alatt 4 pár, amelyek mindegyike egyformán viselkedik zakatolás szempontjából, tehát elegendő egy párt is megnéznünk, a többivel nem foglalkozunk. Egy pár kerék felépítését nézzük meg! Áll magából a két kerékből, és van a tengely. A tengely viszont nem zakatol, tehát elhanyagolható.
Marad két darab kerék, ami viszont megint teljesen egyforma, így az egyiket elhagyhatjuk. A továbbiakhoz kell egy kis matematika, hiszen nézzük meg a kereket! Az kör alakú! A kör területét úgy számítjuk ki, hogy r^2*Pí (r a négyzeten szorozva Pí-vel). A képletből a Pí=3,14, ami nem zakatol, tehát nem foglalkozunk vele tovább. Az r az a sugár, ami mivel állandó, így megintcsak nem zakatol. Mi maradt meg? Hát a NÉGYZET! És ahogy ez a négyzet billen egyik oldaláról a másikra, na ATTÓL szól a vonat kereke!
Ha villanyos-személy vonat,akkor a kalauznő kigombolt melltartópántja csapódik a felsővezeték oszlopokhoz.Ha diesel-teher vonat,akkor a masiniszta dobálja ki az üres sörös dobozokat ritmusosan...
Eddig teljes kudarc.Ezzel feladtad a leckét,pedig első pillanatban nem tűnt bonyolultnak.Még a közelében sem vagyok a megoldásnak,az összes alkatrészes és ószeres tagot riasztottam,mély hallgatás eddig... A Börzén egy darab nem volt eddig.Nem adom fel!
A pálesz tényleg tud segíteni....de sosem írták még fel az ügyeleten, pedig tb -s támogatással egész jó estét lehetne összehozni!
Közös kúrázást!
Az autóparkot meg akarom csinálni, bár csak családi vonatkozásban, tekintettel a koromra, csak egy autóm van, az is 98 -as...
Először volt 2 fehér/szűrke Waresz aztán fehér kombi Trabi, megint egy sárga Waresz és egy téglavörös Opel Kadett (nem a csepp, hanem a szögletes). A Mondeo már nem fér bele az "évjáratba", de talán poénból veszek egyet fater számlájára :)
A szirénával teljesen egyetértek. Szégyellem magam a megkülönböztető jelzést használó kollegák előtt!
Hiszen van különbség a PÁV. 1 és 3 között!
Szóval jogos a hibaüzenet. :)
Az ablakok ebben a kocsiban teljesen egyben vannak, körben a kasztniban.
Szóval ez teljesen egy darab....
De a minta mindenképpen érdekel. Pénteken bugrok értük, köszi.
Jenő!Vigyázz a vírusokkal,ezek nem viccelnek.Mivel Hoffer a vezetékneved:
-Az én sváb vájárom és tanítómesterem azzal kezdte a napot,hogy egy deci vegyi-gyümit (vegyes gyümölcs pálinka) megivott fogmosásként(akkoriban még csak Ovenál fogkrém volt),majd elrágott egy csipetnyi bagót(apróra vágott .urva büdös kapadohány),majd azt mondta:"no fiam mehetünk a szénre,ebből a férfiszagból neked is jut." De ez már történelem (1979).Mihamarabbi felépülést Kívánok Neked: H0ri
Hozd el, megnézzük. Már én is nézelődtem a neten, de sajna csak olyat találtam, ami már komoly áramütést tud. 10 000 volt felett. És 5-6 centis szikrákat ad. Nekünk olyan Van Der Graff generátor szerű kellene. Anno tanultunk róla fizikából. Dörzsölt vonalzó, és felemeli a papírt. A sztatikus fűhöz ilyen kell.
Akartam már mondani neked, hogy van ez a Roco 56114 hűtővagon, csehszlovák, 3.kor, és nagyon jópofa a festés rajta, egy delfin meg "MRACIRNY" felirat kékkel. Mostanában jelent meg, egyből te jutottál eszembe.