Sztem biztos van még a Mazdánál félre téve 1-2 minden tipusból. Annyi, h lehet, h nem 626, hanem Capella. PL ezen a képen rajta is van egy múzeuman álló Capella(véletlenül találtam csak a nevet akartam ellenőrizni:D) Mindenesetre, ha nekem is lenne pár miliárdom, akkor én is összerakatnék egy BG F-est:) de inkább a japókra hagynám az összerakást is!
Valaki számmisztikus, varázsló, zseni elkezdhetné számolni, mibe fájna ez nekünk! Aztán ha a számok nem túl ijesztőek, akkor beszélhetnénk róla. Később megtérülne, csak előbb kell egy maréknyi csapat, aki összefog. (Hiszen sok mazdás van, egyre újabbak lennének a kocsik, a mazdák átlagéletkora erősen csökkenne, miközben az újautó-eladások megcsappannának. Esetleg jó pénzért járhatnánk MPS-ekkel /ha jó a DEAL/, miközben a régi kocsikkal foglalkoznánk.)
Ha már minden meglesz, akkor a raktározási részben nagy szerepet vállalnék (logisztika)!
Nekem már többször átsuhant az agyamon, hogy ha rám szakadna egy lottós milliárd pl., az összes eddigi 626-omból összerakatnék egy vadi újat gyári alkatrészekből, és múzeumot nyitnék :) Szerintem mindegyik egy gyöngyszem a maga korából. Nem is értem, ezt miért nem teszi meg valamelyik szalon. Mazda-múzeum :) Bár nem kis pénz, az igaz.
Előzmény:Pigmy (25480) : Láttam a kocsidat a Mesternél, elég meglepő volt, ahogy szemben állt a forgalommal az út szélén, pláne, hogy ilyen PIMP-es.. :-) Majdnem befalta a 30-as buszt :-) .. "
Nem is anyagilag értettem, mert úgy tényleg nem feltétlenül éri meg. Bár ha hosszú távon gondolkodsz, akkor esetleg. Mert a Te verdád még mindig autó lesz, amikor sok mai autó már sehol nem lesz...
Leszedtem a FIREFOX-hoz egy IE plugin-t innen, és így meg tudom nyitni a Firefoxban a topicot IE motorral. Így pedig nem csúf kódokkal szerkeszthetek, hanem szövegszerkesztő stílusban. Reszkessetek, ezentúl 26 színnel fogok írni - no persze csak az ízlésesség határain belül, tehát egy árnyalatból.. hehe
Én egy 5ajtós GC-t rakatnék össze, bár nem tudom, minden megkapható-e még hozzá. Lehet, hogy lenne benne olyan, amit helyettesíteni kell, csak legyen egyben, nagyon egyben, és működjön. Sztem manufakturális keretek között csináltatnék kasztnit, alvázat, akármit hozzá, minden kopóból +2-t :-) Ha már megvan a sablon..
No persze most már egy GE 5ajtóst is magaménak tudnék, bár lehet, hogy a GC mellé inkább egy xedos9.
Na ezért hjvják az időben vándorlást scifinek. Ma is lesz valami ilyen film:
szívemből szóltál! nem kell mindig számolgatni, ha valami neked emócionálisan hatalmas élményt okoz (jobb közérzet, több elégedettség - >hosszabb élet :) ).kell egy kis öröm az életbe! ;)
Hm, akkor legyél milliomos szerintem, azt kívánom :)
Amúgy én meg meg sem tudom igazából racionálisan indokolni a dolgot teljesen. Egyszerűen csak szeretném átérezni ezzel az autóval azt, amit akkor nyújtott, mikor még olyan állapotban volt, amilyenre tervezték. Megérezni azt az igazi Mazda-harmóniát. Volt egyszer ilyenben részem, mikor még a barátomé volt a coupe, és minden működött rajta. Gyönyörű, csöndes, hangja mint egy villanymotor, erős, rugalmas, stabil, kényelmes, kezes. Csak hát nem az enyém volt :) Egyszer én is szeretnék ilyet. Eddig még sose sikerült :)) Sőt, ugyanazzal a coupe-val jártam a legrosszabbul, igaz, 300ezer km-rel később. Egy darabig próbáltam visszaforgatni az idő kerekét, de makacs volt, feladtam. De majd most! :))
"Figyelj, fiam. Ezt a királyságot a semmiből építettem fel. Amikor elkezdtem, a többi király mind azt mondta, hogy bolond vagyok, hogy várat építek a mocsárra, de én felépítettem, hogy megmutassam nekik! Na, az elsüllyedt. Felépítettem egy másodikat. Az is elsüllyedt. Felépítettem a harmadikat. Az leégett, átfordult, aztán süllyedt el. De a negyedik... fennmaradt!"
Tegnap volt egy auto puzzle a Discoveryn. Az egy dolog, hogy En mar reg pofan vagtam volna a fickot, de gondolom fizetett rendesen. Szoval a megveszel mindent, es azt raksz bele amit akarsz, most is mukodik, csak legyen penzed :-). O egy valamilyen amerikai batart alakittatott at: visszapillantoban monitor, 37 centis plazma hatra, 800 Watt, szobrasz alkotta diszek, 3x fenyeztette ujra, motorra turbo (450 LE 200 -bol), stb ... Az arcedulara azert kivancsi lettem volna, szerintem az auto tobbszoroset koltotte az atalakitasra.
Hát jah, ha belegondolok az új autók közül már nem szívesen választanék. A régiekben még van anyag, jó ideig fejlesztették őket és megbízhatóbbak mint a maiak. Ha milliomos lennék, akkor megrendelnék a mazdától egy V6-os 323F-et alkatrészenként és összerakatnám :) Így lenne egy 2006-os évjáratú 323F-em :D
Amúgy, csak hogy kicsit feldobjam így pár pohár bor után a topicot, mondtam már, hogy imádom a xedos-t? :))
ma megint mejártam vele a honi autópályákat, és olyan élvezetes, ahogy 120-as tempónál szinte zajtalan az utastér. Se szélzaj, se üvöltő motor. Nem akarok ledegradálni semmilyen márkát, de egy peugeot 206 levillogott, amikor kényelmesen, 5.-ben "csak" 140-nel előztem valakit. Nem szokásom, de gondoltam, hogy jólvan, legyen, nézzük meg, melyik autó mit tud. Vissza 4. sebességbe, oszt padló. hát izé... állva hagytam szegényt, de ez nem nagy idcsőség. Jött utána egy audi A8, az 200 körül elengedtem, ert bár menne tovább is, a 185/70 (!!!) R14gumikkal kicsit instabilnak éreztem az autót kanyarokban a pályán...
Megcsináltam az ülésfűtésem, ami elromlott tavaly, mostmár csak a váltókarral (ami nem a gyári, hanem az előző tulaj kicserélte valami fócvágen cucra, ami tök jó rövid, csak mozog :((( ) kéne kezdenem valamit.
De valahogy nem tudom feledni soha, amikor beszállok, és elindulok, hogy bár lasan 13 éves, de mégis mennyire egyben van. Váltó, motor, enteritőr, szóval minden. Egyedül a futómű az, maivel nem annyira vagyok megbarátkozva, de az elöl mcpherson, hátul kettős-karú független felfüggesztés még így is soka mai autónál klasszisokkal jobb. kétségtelen, hogy ma már azért vannak jobb futóművek. Kíváncsi lennék, hogy keményebb gátlóval és rugóval, illetve peresebb gumival milyen lenne az úttartása.
De tényleg imádom. Őrület a V6 hangja, maikor a VRIS is kativizálódik, és 4-5-6-7ezret pörög a motorja, egészen leszabályzásig. Nem tudok betelni vele. sorry, hogy így örvendezek, de nekem nem feltétlenül az okoz örömet, hogy kit/mit gyorsultam le. Tudom, hogy vannak határai az autómnak, és tudom, hogy van szebb, gyorsabb, jobb nála. De akkor is olyan feelinget ad, amit még soha más autómban nem éreztem. Szeretem, hogy megbízható, hogy soha nem hagyott cserben. Hogy erős, hogy viszonylag jól fogyaszt, hogy kényelmes, komfortos, hogy elég tágas 4 embernek is, van csomagtartója... na jó, befejezem, nem ömlengek tovább.
Azért jó lenne egyszer egy dízel Mazda6. De az akkor sem lesz V6. De újabb, biztonságosabb, és jobban fogyaszt. :-PPP
Nekem 2.0 V6 Xedos 6 csinál hasonlót, sőt, durva motérfék után is jön a fehér füst. Víz nem igzán fogy. Olaj se nagyon: 2500 km-en fogyott 4 dl-t a gyárinál (10-W40) vékonyabb 5W40 full sizntetikus olaj. Szóval izé, nem igazán tudom/találom az okát. Több verziót is mondtak már, velószínű katalizátorban a kondenzvíz.
Ahogy rumkola is írja, fehér füst=kondenzvíz. Csak azt nem értem, másnál miért nem jelentkezik. No mindegy.
szerintetek kuka az a motor ami hideg indításnál nagyon keményen okádja magából az inkább fehér, mint kékes füstöt? amint eléri az üzemi hőfokot, megszűnik a probléma. érdekes módon 20-ból kb. kétszer nem produkálja a tüneteket. a km óra állása szerint 321ezer van a motorban. 1993 évi 626-os, 1,8-as.
Ha egyszerűbb nem is, de olcsóbb, viszont megvannak a hátrányai, veszélyei is. Mérlegelve a különböző variációk előnyeit és hátrányait a jelenlegi helyzetemre vonatkoztatva, most erre jutottam :) Hasonlónak tűnő helyzetben más biztos máshogy döntene, vagy akár én is, máskor. Kinek mit jelent a helyzet...
SzaboZE: "egy" motorgenerálnál ami fixnek tűnik, az a munkadíj, arra azt mondta Zoli, hogy 50-50-50 (a két műhely, plusz ők). Viszont az alkatrészek nagyon el tudnak szállni V6-nál, ahogy néztem, ehhez a legdrágább az összes mazdamotor közül, van, ami 1.5x-2x annyi, mint egy 4hengereshez (akár egy Mazda6 2.3GT-hez) viszonyítva... Összeadtam gyorsan, egy 323F 1.5-höz 320ezer körül van a gyári alkatrész ÁFÁ-val (gyűrűk, dugattyúk, csapágyak, teljes tömítéskészlet, termosztát, ilyesmi), ehhez még jönnek hozzá apróságok, utángyártott vízpumpa, szíjak, olaj, fagyálló, tehát úgy félmillió körül lehet összesen, munkadíjjal. Így vigyázz rá :D
Szerintem hasonló módon lehet összerakva, mint a hagyományos, tehát a ház össze van ragasztva a búrával és anélkül nem tudod szétszedni, hogy a ragasztást valahogy fel ne oldd. Legalábbis ha felújításra küldi az ember, én úgy tudom, hogy valahogy leszedik a búrát, kiveszik a tükröt, aztán amikor kész, megint visszaragasztják a búrát. Gondolom ez így lehet a projektorosnál is.
Viszont nem biztos ám, hogy a por miatt gyengébb! Sajnos az évek alatt "megvakul" a foncsorozás, mert a halogénizzóknak sokkal magasabb az "égéshője" (asszem így híják???), és a projektorban is van tükör, csak sokkal kisebb.
Az enyém is 91-es és az egyik lámpája eredeti, a másik új. A régi, ránézésre szürke (kevesebb, sárgásabb is a fénye), az új meg teljesen tiszta és fényes.
Szóval szerintem első sorban újra kéne foncsoroztatni, nem vészes a dolog, ismerősnek 10e-ért mindkét lámpáját újjávarázsolták (állatnagy régi Volvo) és abban két jókora tükör volt!
Üdv és jóéccakát!
Ja, és ne pucold, max levegővel, mert a legpuhább anyag is összekarcolja a tükröt.
626 JMZGE, projektoros lámpával. Akkor, mikor ez kijött, még nagyon új dolog volt, kevés autóba raktak ilyet, és akkor ennek a fényereje is jobb volt a hagyományosnál. Ezt mondta egy szerelő. De azt is mondta, hogy az évek alatt ('91-es gyártás) ez tele ment porral, és most már nem olyan jó, mint fénykorában. elfogadom, hogy az idő vasfoga.., és hasonlók, de nincs valami ötletetek/tapasztalotok, hogyan lehet (ha egyáltalán lehet) kitisztítani ezt a szerkentyűt? Ez valami hozzáférhetetlen, netán fröccsönött szerkezet, amit érdemesebb nem piszkálni? Esetleg sok fültisztító pálcikával elérhető valamilyen hatás, ha az izzót kiszedem, és onnan próbálkozok? Jó lenne, mert látni jó dolog.
Hétvégén úgyis mindenkinek van ideje egy kis írásra.. Vagy az a totál pangás ideje??