A Pingo mit jelent? Gondolom a Doce az édeset jelent. Tetszett nekem az az üzlet. Sok olyan volt benne ami itt nincs, meg úgy Európa más részein sincs.
Hát éppen ezért érdemes nem az első benzinkútnál az autópályán tankolni, hanem egy intermarché vagy pingo doce kútnál tankolni. Mint írtam, €1,049-ért...
Na akkor stimt, mondtam, hogy 10-15 centtel dragabb az atlagkuton az anyag, az meg gazolajnal pont az az ar, amit te is irsz, szerintem is szamit az 5 euro, hogyne szamitana. hatar menten lakok nem veletlenul jarnak at tankolni...
pont ezt írtam. Nem volt olyan vészes, mint amire számítottam. A gázolaj(mert engem ez érdekelt)itt 1,04 ott meg 1,18-1,22 volt. Ez azért nálam számít, mert ha megbuggyantom a kocyit, akkor telerakom és lehet én vagyok ilyen olcsójános, de nekem egy 50 literes tankolásnl számít egy 5 eu-s bankó. Ezért voltam elhülve. Nekem sajna senki nem tankol, így magamnak kell vennem az üzemanyagot, ami elég sűrűn történik. Nagyon sokat megyek, és nem tudom elszámolni sehogy sem, ezért marad a spórolós menet, és nézem, hol? mennyi? a nafta. Portugália-ban elég drága. A benzint nem néztem, de biztos drága. A vezetés. Nekem sokkal durvábbnak néz ki a málagai csúcsforgalom, vagy mondjuk a madridi csúcs szombat este.Nem tudom, ezért is írtam. De azért örülök, hogy nem futottunk bele ezekbe a jófajta vezetőkbe, mert akkor anyáztam volna egész úton. Akkor ha arra járok számíthatok ezekre a mesterekre, hogy nem tudnak vezetni?
Ezt a parkolós trükköt mi is láttuk az egész országban. Valaki beáll a megüresedett parkolóhelyre, mintegy lefoglalja, aztán készségesen segít az érkező autósnak beállni, aztán a végén tartja a markát. Tehát nem a város vagy valamilyen üzemeltető cég szed parkolási díjat az ingyenes parkolóban, hanem inkább ilyen ebből élő nepperek. Ahogy láttuk a parkoló nagy kincs a turista helyeken, sokan csinálják.
Az előzetes beszámolók alapján mi is tartottunk a vezetéstől. A nagyvárosokban (Lisszabon, Porto) tényleg láttunk durvább jeleneteket, de vidéken teljesen nyugis volt. Az Algarve régióban sem volt vészes, lehet, hogy a sok külföldi vezette a bérelt autókat?
Na akkor ebben lehet a kutya elasva, mert a benzinre szoktak mondani, hogy nagyon draga...de en meg a masikkal nem elek :) (eleve ugye eccerusitett az eletem, nekem a kocsinak van negy kereke es magatol megy... van ra 'szemelyzet' aki tankolja :D:D)
Én májusban €1,089-ért (galp), júniusban €1,049-ért (intermarché) és €1,119-ért (valahol lx) tankoltam dízelt. Itthon (MOL) most 325 Ft, ez kb €1,15, vagyis ott olcsóbb, mint itthon. A benzin árát nem nézem itt sem, ott sem.
A benzin viszont tenyleg draga... illetve az a hire, hogy eus szinten az egyik legdragabb mindig, ez tavaly szeptember elejere igaz volt, amikor mi autoval Porto-Magyarorszag etapot zavargasztuk :) Most nem tudom mihez viszonyitani, de mivel itt egy kut velem szemben, az ablakon kitekintve az itteni szitut tudom (ez viszont egy 'diszkont' kut, olyan 10-15 centtel minimum mindig olcsobb, mint a nevesitett cegek kutjai, ez egy nagybevasarlokozponte, mint az Auchan...)
szoval most az vanik kiirva, hogy 1,359... a masik meg 1,29... ez a ket ar van most. Ja es persze meg a harmadik, 1.069
Hogy aztan ez most valoban hol is all... mindenesetre mondom, ehez hozza kell adni olyan 10-15 centet es kb az talalhato most a kutakon itt felenk.
Én sem vagyok biztos benne, hogy Portugáliáról írt-e. A sebességkorlátokon túl, tavaszi emlékeim szerint csak néhány eurócentes árkülönbség van a spanyol és portugál üzemanyagárakban. Igaz, csak a dízelt néztem, mert dízelt béreltem, meg itthon is dízelem van, az érdekelt.
Tuti biztos ez Portugalia volt? 70-es tablanal 70-el? :))) szbalyos es nem kaotikus kozlekedes? :DD Hat az teny, hogy elitelheto modon nem jartammeg Algarveban, de ez alapjan az egy kulon vilag lehet es nem tukrozi vissza a tobbi videk jellegzetessegeit :) Lehet tul sok a turista es az o kozlekedesuk az ami igy 'csapodott' le :DDD Vagy az mar tenyleg egy tok mas vilag :DD
(ellenben az ingyenes parkoloban penzt kero alakok masfele is teljesen jellemzoek, Porto pl tele van veluk :()
Tudom, hogy Balmadenaban laksz. Figyelem az ottani helyzetet. Szeretnék majd arrafelé is elmenni. Októberben Madeirán voltam, meg Lisszabonban. Mindkét helyre menj el majd ha időd engedi, mert nagyon szépek.
Hű.Ez gyors volt. Én Spanyolországban lakom, Málaga mellett. Innen az egész út(ottani kóborlással a városokban)összesen 1300 km volt.
Elmentünk Lagosba. Itt elmentünk hajóval Ponte de Piedade szikláihoz,(ez 10 eu volt)csodaszép volt, de fotót nem tudok mutatni a belsejéről, (mert sajnos annyit nem voltunk bent, hogy a gépet belőjem, plusz a vakut is hozzá kellett volna igazítani, így aki ott van és nem lesz olyan a kép amit csinál, mint amit a prospektusban lát, ne aggódjon)de a kinti sziklafalak is lenyűgözőek voltak.Nagyon szép, kristálytiszta víz van mindenhol.
A tengerpart homokkősziklákkal tűzdelt fehér homokos part.Igen mutatós. Eddig Bolognia volt a favoritom(Bár közelebb is van és oda legalább hetente le tudok menni), de most sokat változott a véleményem ezen a téren. A tengerpartok között szikla van, de át lehet menni néhol folyosókon, amiket a sziklába "fúrtak", vagy át lehet úszni a sziklahidak alatt.Utóbbi feelingesebb, csak vigyázni kell, mert erősek a hullámok. A víz iszonyat hideg, de ha ott vagy és nem mész bele sokat vesztessz.Sekélynek nem sekély, de nem is veszélyesen mély.Azért kell tudni úszni.Szerintem olyan 20 méterre a parttól már tisztességesen lehet merülni.Beépítve egyáltalán nincs.A sziklafalak néhol 30-50 méteresek de van ahol magasabb, így nem nagyon építkeznek rá(omlásveszély, ugyanis ez homokkő). Amúgy nincs messze a várostól.Inkább benne van,annak is a szélén, ugyanis ez is egy hosszú part. De nem olyan mint nálunk.Ha a parton vagy nincs civilizáció, csak a csónakázó, hajózgató túristák.De ezt így két nap alatt nem tudom besaccolni, ha őszinte akarok lenni.A delfinnéző túrára nem fizetünk be többet azt tudom. Itt fele annyi, és a második trip(ha nem látsz)sokkal olcsóbb, és csak utólag fizetsz érte.Pláne, hogy nem láttunk.De ahogy hallgattuk senki nem látott, és szerintem ez sűrűn van így.
Ahol én lakom. Én külvárosban lakom a parttól pár méterre, de ez megint más, mert ez a z egyik legfelkapottabb hely közepén van. Itt sok a túrista, és remélem még lesz is, ugyanis ebből élünk.
A közlekedés fura volt.Illetve szabályos, a sebességet nézve.Amúgy nem olyan vészes, és kaotikus mint itt Spanyolországban. 70 es táblánál 70 el.Elsőbbséget is adnak, és megállnak, ha meg kell állni.És ez mindenre igaz volt. Parkolni nem lehet, csak nagyon messze a tengerparton, de a belvárosban tanui voltunk egy ingyenes parkolóban pénztszedő úriember anyagi vonzatú tevékenységének, aki a rendőrség érkeztével gyorsan dobott is egy ninjafüstöt. Persze nekem jöhetett volna oda, hogy adjak neki(2 eu volt egy napra, illetve ameddig ott vagy.Az INGYENES parkolás), de mi hamar érkeztünk, és amúgy sem vagyok ennek híve. Ráadásul még ki is volt írva, hogy GRATIS/FREE.Pláne nem adtam volna neki semmit. Az üzemanyag szégyentelenül drága volt.Hála istennek itthon tankoltunk csak
Az emberek próbálnak segíteni, és ha tudnak mindent bele is adnak, ez mondjuk jó. A különböző túristacsalogatók egy áron dolgoznak, és meg is mondják, hogy semmivel nem lesz olcsóbb, ha még 25 percig túráztatod őket. Kaja?Nem tudom.Ettünk volna de amit lehetett kapni azt itt is lehet, amikor meg tipikus portugál ételt akartunk, nem nagyon tudtak egyet sem mondani, ami tényleg ettünk is volna. A nyelv: Sokan beszélnek angolul, spanyolul annál kevesebben. El lehet felejteni, hogy ha tudsz spanyolul, akkor megérteted magad. Egy ideig.De gyorsan megáll a beszélgetés.
Ennyi amit tudok.
Sagres-be el kell menni, és a Cabo de San Vicente-t is kötelező megnézni(nem nagy kitérő), sacc 100 km Lagosból, és annyit megér bőven.
Privátban mindent meg lehet tudni, ha érdekel még valami.Többet nagyon sajnos nem tudok mondani, mert tényleg két röpke nap, és hírtelen jött ötlet volt. Remélem sokan eljuttok ide.
Busszal érkezünk Lisszabonba és úgy terveztem,hogy 2 nap után indulunk el egy 4 napos körtúrára (a szokásos Óbidos, Nazaré, Batalha Alcobaca, Tomar és Évora, Monsaraz). Viszont a kocsibérlést megszívtam, neked lett igazad. Azt nem mondom, hogy híg a lé, de már 3-szor kaptam e-mailt, hogy nincs kocsi, próbáljunk megy eggyel nagyobb kategóriát. Most már 150 €-nál tartunk 4 napra egy B-s kocsira, ami már nagyon sok nekem, 100 € környéke még beleférne SCDW nélkül. Az általad említett 3 cég közül a Bravacarnak vannak ilyen jó árai, de persze nincs szabad kocsi... Szóval ezt a 4 napos országjárást meg kell majd kurtítani, mert busszal/vonattal nem fog összejönni. Már látom előre, hogy Évora/Monsaraz fog kiesni, utóbbi különösen sajnálatos lenne.
Üdv. Ma hajnalban jöttünk haza(Spanyolországba)Portugalia-ból. Elterveztük pénteken, és és mentünk is hétfőn, így nem sokmindent tudtunk róla. Igaz, csak 2 napot voltunk, de megérte. Sajnos nem nagyon volt több időnk, de még visszamegyünk.
Az útvonalunk:Spanyol(+-Huelva)-Portugál határtól. Lagos-Vila Do Bispo-Sagres-Luz-Sagres
Ennyi fért bele néhány látivalóval, parttal, naplementével Cabo de San Vicente-nél,Barlangkörút hajóval, úszkálás, kis búvárkodás, delfinnézés speedboat-tal(persze nem láttunk, ez pont nem érte meg),Kóborlás a tengerpart feletti homokkövön.
Nekem megérte.Aki teheti menjen el.
Rengeteg dolgot lehet csinálni, csak sajnos nem két nap alatt. :(
Igen, valószínűleg akkor fizettetnek, ha visszaigazol a partner. Hááát, valóban nem egy ismert cég, és emlékeim szerint a reptéren nincs is balcãojuk. Bár ha busszal érkeztek, ez nyilván nem szempont. A helyi cégek közül az Autojardim, a Guerin, és a Bravacar, amiket próbáltam, probléma nélkül. Majd azért írd meg, mennyire volt híg az a lé...
Elvileg megcsináltam a foglalást. Kérték a bankkártya adataimat, de nem terhelték meg a kártyát, csak egy e-mailt kaptam, hogy a Sado Rent a partner kölcsönző cég és 24/48 (?) órán belül majd megtörténik a tényleges foglalás és küldenek e-mailen vouchert.
Mindenesetre nagyon furcsa. Lehet, hogy úgy működne, hogy a kártyát csak kkor terhelik meg, ha már ténylegesen le tudták foglalni az autót a partnercégnél?
Lehet, hogy ennek a húsnak nagyon olcsó lesz a leve...
Tényleg lenullázza a kauciót. (Esetleg egy kb €60-t zárolhatnak az üzemanyagra, ha teli tankkal adják a kocsit, és elfelejtenéd leadás előtt megtankolni, de ezt eddig csak egy kölcsönzőnél tapasztaltam.) Az utolsó kérdésedre nem tudom a választ, mivel ezt a közvetítőoldalt sem ismerem, és nem is derül ki, hogy ki a helyi partnerük (pl. a Hertznél ugyanannyi előre fizetve, mint a helyszínen). Autómérettől függően előfordulhat, hogy nem €10-12 a superCDW, hanem €15-20, de ez a Mercedes E, BMW 5XX, Audi A6 kategóriákra jellemző.
Oké, értem. Ezt az excess refundot amúgy is ennek a közvetítő cégnek a valószínűsíthető anyacége, az Atlas adja. Ez 4 €, a szuper cdw meg 10 €, akkor ez utóbbi tűnik nekem jobb megoldásnak, pláne, ha tényleg lenullázza a foglalót. Annak azért kicsi az esélye, ugye, hogy most interneten nem foglalok4 €-s excess refundot, aztán a helyszínen már csak jóval drágábban kapnám ezt vagy a super cdw is csak horror áron lenne?
Az általad linkelt ildal egy közvetítőoldal, nem autókölcsönző. Magyarul valamelyik helyben is működő nemzetközi vagy helyi cégtől kapod az autót. Ha most nem rendeled meg az excess refundot, nagy valószínűséggel az autó átvételekor vásárolhatsz az autókölcsönzőtől közvetlenül excess waivert (zero excess, super cdw stb néven), igaz, olyan €10 körüli áron.