Sziasztok! Egy kis segítséget kérnék! Nemrégiben én is vettem egy pana nvgs11 kamerát, de nem tudom használni a dv studio3 at. Ha képet készítek azokat fel tudom tölteni a gépre, de a filmeket nem tudom áttölteni. Ha valaki tudja hogy kell áttölteni azt kérem hogy segítsen. Köszönöm
Számomra a kamerázás az emlékek felidézését segíti, ezért nem szoktam egy helyen sokat fölvenni. Szeretem, ha az elkészült videoanyagon pörögnek az események, igy aki nem járt ott az sem találja unalmasnak. Persze így is előfordul hogy vágni kényszerülök, erre ott a pill. állj gomb a felvevőn. Szerintem mindenképpen a digitális technikáé a jövő a videózásban mint ahogy a cd is egyre inkább kiszorítja a hangkazettákat.
lalilalilali: Most olvasom, elég nagy baromságot irtam: a kodek telitve van a gépen... :-))
Nem lehet, hogy ezen progik valamilyen saját formátumú AVI-t készitenek? Hiszen a kodekek telepitésének pont az egyik lényege, hogy "rajta keresztül" nyitják meg a filet a programok.
vadkörte: Nem értek veled egyet, igen is lehet kapni olyan videokamerát(?!) amely bizonyos, normálisnak tekinthető helyzetben, illetve fényviszony mellett ROSSZ minőségű képek készit. Természetesen mindenkinek mást jelenthet pl a "telitett szinek" kifejezés, más lehet és más is a szép, ezek bizony szubjektiv dologok. Az viszon nem, hogy szobai környezetben a felvétel egyszerűen zajos, hangyás, azt mindenki látja :-(
Panasonic NV-GS11 -hez keresek elsősorban magyar (vagy angol) nyelvű használati útmutatót!!!
Ha van valamelyikőtöknek vagy ismerősnek, akkor pls jelezze.
Kérdésem pedig az, hogy az akku hátoldalán van egy kis kapcsoló. Mit lehet azzal kapcsolni? A gyárin nincs, de a hozzá vett Panasonic akksin van ilyen kis kapcsoló.
Ahogy olvasgatom a külföldi oldalakat, azt írják, hogy nem ajánlják a különbözö miniDV kazettamárkák cserélgetését. Van ebben valakinek konkrét tapasztalata? Van olyan márka, amit ajánlott elkerülni?
hát igen, abszolúte igazad van. manapság szerintem már nemigen lehet kapni olyan videokamerát, ami ne készítene jó képet. Persze ez a 'jóság' pénztárca függvénye is, hiszen minél drágább, annál élethűbb, érzékenyebb, stb.
A másik kérdésre: UV-szűrős lencse (feltét), mittudoménmi: hol érdemes, kb. mennyibe fáj (tól-ig határ). Valaki tudna segíteni?
lalilalilali: Nekem egy Fast AV Masterem van, mivel a kodek telitve van a gépen lényegtelen melyik progival rögzitek (saját, AVI_IO, Premiere) a Premiere be tudja olvasni.
tszzs: Ha a repülők is rajt vannak, nagyon vigyázz a felvételre ;-) Én is hallottam a csévélésről, de érdemben nem tudok hozzászólni. De továbbra is azt mondom, illetve gondolom, ha véletlenül megsérül a szalag, vagy nem olvasható, kisebb az esélye a lemezekkel ellentétben, hogy az egész anyag megsemmisül. Én LP-ben nem rögzitek.
psr 640: Azért, hogy "tökéletes" anyagot alkoss nagyon kicsi az esélye, hogy ne kelljen legalább egy-két helyen akár csak a jelenet elejét vagy végét vágni, persze lehet tévedek.
egy Sanyo Xactie VPC-1 nevű digit fényképezőt/kamerát szeretnék venni, és örömmel venném, ha valaki (akinek van ilyen), megosztaná velem tapasztalatait, még akkor is, ha csak hallott valamit róla. A neten található teszteket elolvastam, elég vegyes...
Másik kérdésem: Pesten hol tudom rendesen megnézni ezt (vagy akár másik készüléket) úgy, hogy mondjuk ki is próbálom, letöltöm/megnézem, mit alkotott.
"Az Adobe Premiere programok nem kompatibilisek semmilyen más gyártó programjával, tehát csak azokat az avi fájlokat kezeli, amik Adobe Programmal lettek beolvasva a gépre, stb.. Bármilyen más programmal dolgozol az avi fájlon, utána már a Premiere nem kezeli"
Ez nem így van. Épp múltkor kért meg egy barátom, hogy az általa más progival megvágott anyaghoz kreáljak címeket. Tény, hogy egy avi converteren át kellett futtatni az anyagot, ami pár perc volt, de utána simán lehetett dolgozni vele.
Nekem meg az a véleményem, hogy baromi nehéz előre meghatározni, hogy miből, mennyit vegyen föl az ember.
Lehet, hogy bizonyos dolgok akkor és ott jelentéktelennek tűnnek, de másnap már bánod, hogy nem örökítetted meg, és fordítva, a baromi érdekesnek tűnő öt-tíz perces anyagból 1-2 percet is unalmas visszanézni.
Ugyanakkor nem minden nap jut el az ember ezekre az "ismeretlen" helyekre, tehát nem tudod, hogy mi minden érdekeset fogsz látni, ergo nem tudod előre tervezni a felvételedet.
Ha viszont percre pontos útiterved van londoni utadról, és pontosan tudod, hogy mit akarsz levideózni, esetleg még forgatókönyved is van, akkor vigyél csak annyi kazettát, amennyire a tervezett anyag ráfér.
Csak ne felejts el azért még egy-két tartalékkazit is elrakni, mert nekem London annyira tetszet... :)))
Kérdésem: van akkora különbség a miniDV kazetták minösége között, mint az áruk között? Közelebbröl: rosszul járok, ha a kb 700 Ft-os Maxellt veszem és nem a több mint 1000 Ft-os Panasonic/Sony/Fuji/stb-t?
Nekem az a véleményem, ha nem veszünk föl fölösleges dolgokat, nem kell vágni. Én pl. a közeljövőben utazom Londonba, és már eleve úgy tervezem, hogy 2 db. 60 perces dv kazettára ráférjen. Így a 2 óra pont ráfér sp módban a dvd-re. Ez még minőségileg elég jó, lényegesen jobb, mint a vhs. Lejátszáskor meg nincs csévélgetés előre-hátra ha meg akarunk találni valamit.
Akkor reménykedjünk, hogy kitartanak a szalagok jó sokáig.
Igaz az, amit a kamera manuáljában írnak, hogy afelvételt tartalmazó, de általában nem játszott, tehát szekrényben pihenő szalagokat (mint pl az én 8 órányi felvételem a 2001-es USA utamról) célszerű fél évente átpörgetni?
Szóval én azért félek, mert a 20 éves magnókazettáimat már nem merem betenni a deckembe, mert csak úgy kenődik le róluk az adathordozó réteg.
A DV szalagoknál nem kell ilyesmitől tartani?
És mi a helyzet az LP üzemmódban felvettekkel?
Lali3x! Köszi a 1236-os válaszodat is!
Ha ez időben ennyi vesződést jelent, és csak ilyen viszonylag rövid anyagot lehet csak egy DVD-re másolni, akkor egyelőre tényleg marad minden szalagon. Maximum átmásolom egy másik szalagra (de ahhoz is kell valakitől egy DV bemenetes cuccért kuncsorognom). A rokonságnak meg marad a VHS kópia, nézzék azt rongyossá (főleg a gyerkőcökről készült videókról beszélek)
A premiere 6.5-tel a renderelés kb. 40 perc egy 30perces klipnél, az Mpeg tömörítés kb. 3,5 óra (1,7GHz Celeron). Az Adobe Premiere pro 7.0-val a renderelés vágás után csak néhány perc, de a Mpeg tömörítésre én a 6.5-öt használom.
Az Adobe Premiere programok nem kompatibilisek semmilyen más gyártó programjával, tehát csak azokat az avi fájlokat kezeli, amik Adobe Programmal lettek beolvasva a gépre, stb.. Bármilyen más programmal dolgozol az avi fájlon, utána már a Premiere nem kezeli, képeket is csak a Photoshop formátumot lehet beilleszteni a videó közé.
Mpeg tömörítésnél a min bitrátát állítsd 9,0-ra, a maximumot állítsd 9,8-ra. A hangot Mpegre, igaz ezt a házimozi erősítők nem kezelik digitális bemenetükön, csak az analóg bemeneten, de az újabb DVD lejátszók lejátszás közben átkonvertálják PCM-re, és így már tudja fogadni az erősítő a digitális bemeneten. Így kapod a legjobb minőséget, egy lemezre kb.60-70 perc anyag fér, de a minőség szinte nem külömbözik a DV szalagétól, SZERITEM. Menüszerkesztésre sok rém egyszerű program van, pl. az Ulead DVD Worshop, vagy MovieFactory 2-3.
Sony d8-as kamerámat eladom-elcserélem.20x optikai zoom,dv-av-ki-bemenet,tökéletes digizéshez is.garanciális,karcmentes.Lejátssza a hi8/v8 felvételeket is,a DV kimeneten IS.
Sony trv345e kamerámat eladnám-elcserélném:20xoptikai zoom,dv-av-ki-bemenet,tökéletesn haszn.digizéshez.Garanciális,karcmentes stb.Lejátssza a hi8/v8 kazikat,a dv kimeneten is.
Ha jól tudom az a fő probléma hogy az mpeg2 tömörítés ún. keyframe-eket használ, amelyek kitüntetett "teljes" képkockák. Ezeket időben több olyan képkocka követi, ahol csak a különbségeket tárolják el. Ez egy kissé megnehezíti a frame pontosságú vágást.
tszzs: Sajnos a valódi arhíválásra a mai napig nincs igazi alternatívája a szalagnak. A DVD egyáltalán nem. Tömöríti az anyagot elég rendesen, és a szerkeszthetőségétől is megfoszt. Arról nem is beszélve, a régi 10-15 éves VHS kazik a mai napig nézhetőek, ha valahol megsérül, nem semmisül meg az egész anyag, nemígy egy DVD-nél. Könnyel lehet, hogy dobhatod mindenestől a kukába. És ha nem is sérül, senki nem garantálja, hogy akár két év múlva is olvasható lesz az anyag. Ez NEM arhíválás. Ha eddig tudtál várni, szerintem érdemes még két három évet, hogy legalább a minőséget megtartandó, nagyobb tárolókapacitás álljon a rendelkezésre. A kazetta akkor is jó lesz, egészen biztos. És hát küszöbön vannak egyéb alternatívák is, nem kell kapkodni. Persze mindezt csak én gondolom így.