A két Sony mindeképpen vesztes a P. GS120-szal szemben. A 3 CCD az utóbbinál majdnem behozhatatlan előny. A GS120 ráadásul nem zsebkamera, mint az általad említett két Sony, ami nagyban növeli a használhatóságot.
A Canont annyira nem ismerem, de ha jól tudom, az is csak 1 CCD-s.
Köszi a gyors választ, majd otthon megnézegetem a szoftvert. "Kicsit" azért bosszús vagyok, hogy ha van ilyen beállítási lehetőség, akkor az miért nem alapból hang+videó illetve a kamera kezelési könyve miért nem hívja fel a figyelmet erre, valamint arra, amit az egyik boltos mondott, miszerint "az USB-n keresztül a webkamerakénti használat működik, hang nem jön át rajta".
Úgy érzem, de javítsatok ki, ha nincs igazam, hogy átvertek, vettem -ill. vettek nekem- egy kamerát, amiről joggal feltételezhető volt, hogy a képet ÉS A HANGOT digitálisan rögzíti, a nagy betükkel hirdetett USB-porton keresztül szgépre átjátszható, és ott CD-re, DVD-re rögzíthető.
Lehet, hogy a bolt hibázott, nem adott teljes körü tájékoztatást, de a nyomtatott szöveg említést sem tesz ilyen lehetőségről, én meg honnan találjam ki, hogy ilyen lehet?
Na mindegy, már látom, hogy csak magamat cukkolom, ez a hang elveszett.
Az általad leírt kamerát és a hozzá tartozó szoftvert nem ismerem. De nekem Ulead Video Studiom van egy régi Panasonic miniDV-hez. Nos ebben a programban van egy checkbox, amit kipipálva leszedi a hangot is. Ha nincs kipipálva a "capture audio" kocka, akkor sajnos hangot nem fűz a file-hoz. Ha ez igaz a te programodra is, és nincs meg az eredeti felvétel, akkor nagyon pórul jártál.
Javaslom, hogy nézd meg a programot (illetve a leírását is), hogy találsz-e valami erre hasonló beállítási lehetőséget.
Szóval kaptam februárban egy Sony dcr trv 245 típusú digitális kamerát. Gondosan elolvastam a használati útmutatót, telepítettem a mellékelt szoftvert a számítógépemre, csatlakoztattam a kamerát a mellékelt USB kábellel, és átjátszottam a felvételeket (capteur-oltam?), és keletkeztek mpg fájlok. Az átjátszás közben hallottam a hangot a kamera hangszórójából, aminek örültem, mert a szgéphez nem volt hangszótó csatlakoztatva. Most megvilágosodtam, és rájöttem, hogy a házimozi rendszerhez lehet csatlakoztatni a hangkártya kimenetet. Nagy volt az öröm, az újonnan beépített DVD-írómról tudok filmet nézni, átjön a hang, hurrá!
Nagy büszkén mutatnám a páromnak a kisfiunk első perceiről júniusban készített felvételeket, de a fájlokat lejátszva nem jött hang. Azóta megnéztem más gépen is, nincs hang. A fájlba átírt film kicsit szaggat, de ezt az USB átvitel számlájára írom, ha muszáj, elfogadom, de már -a fórumon 2 nap alatt olvasottak hatására- megrendeltem a FireWire kártyát.
A jövő már körvonalazódott, de mi legyen a meglévő fájlokkal? Megvan a hangjuk, csak "eldugva", vagy elveszett? Az eredeti felvétel már nincs meg sajnos, tehát az ismételt captur-elés nem megy.
Sziasztok!
A következő problémám van!
Egy jó minőségű minDV kamerát szeretnék vásárolni( a fényképezési funkciója nem érdekel):
A következők között vacilálok:
- Panasonic NV GC120EG
- Canon MV X250i
- Sony DCR HC40
- Sony DCT PC109
Gondolkoztam az olcsóbb Canon MV 750i-ben is.
Egy esetleges másik megoldás is érdekel, ilyen árkategóriákban.
Előre is köszönöm a véleményeteket.
Bocs, a 120-as total 1.7 M pixellel rendelkezik, elírtam alant...
Milőtt vki. rákérdez, a 400-assal annyi a bajom, hogy nekem túl nagy. Amatőr vagyok, egy kicsi, de aránylag jó kamera kéne, arra pár évre, amíg ki nem jönnek az elérhető arú, sok Gigás memóriára író gépek. Addig is, a miniDV tűnik számomra a legelőnyösebbnek. Ebből is egy kisebb méretű.
De ha vki. meg akarna győzni a 400-as előnyeiről, szívesen látom az érveit.
Bocsánatot kínálok mindazoknak, akiket privát levélben zaklattam, immár sikerült regisztrálni tenmagamat a fórumon, így itt tszem fel fárasztó kérdéseimet.
1) Zeki mester, meg ne kattanj, PAL-NTSC problematika újra....
Nos, én jelenleg Japánban székelek :), és kinéztem magamnak egy Panasonic NV-GS200 -as kamerát (erről még lesz kérdés). A PAL 1.5 szer drágább, mint az NTSC verzió. (Akit érdekel: NTSC 77 kY /ez kicsit kevesebb mint duplája Ft-ban/, a PAL pedig 120 kY. Ennél olcsóbban már 400-ast is kapnék NTSC-ben...)
Az eddigi hozzászólások alapján, számomra az derült ki, hogy azok a TV-k, melyek otthon az NTSC-t is lejátszák, egy elektronikus konverterrel teszik, ami óhatatlanul információ vesztéshez, azaz képminőség-romláshoz vezet. Én ezt nem láttam, de nincs rá jó szemem, és nem tudtam mellé tenni az echte NTSC TV-n lejátszott ugyanazon felvételt. Szóval, akinek ebben nagy tapasztalata van, írja meg, hogy mekkora ez a minőségromlás, és, hogy szerinte megéri-e a fenti árkülönbözetet?
2) Tkp. a Panasonic NV-GS120-as és a 200-as között morfondírozok.
A kisebbik 3CCD-je, 3x340.000 effektiv pixelt, a nagyobbik 3x400.000 -et bír, mozgóképnél. Engem az állókép funkció nem érdekel. Mivel azt olvasom, hogy a nagyobb pixelszám, inkább az állóképnél érdekes, és itt a teljes 1.2 M, ill. 2.3 M. De mivel a 3 CCD-re külön esik a fény, talán itt számít, hogy a 120-as 3x540 000, míg a 200-as 3x800 000 pixelre dolgozik.
Szóval, szerintetek számít ez a mozgókép minőségében? (A 400-asnál ez még nagyobb) Vagy ez csak az állóképet érinti?
A 200-ason van AV bemenet is, a 120-ason nincs. Ez régi VHS digitalizálásnál lehet érdekes, de ha NTSC a kamera, és PAL a VHS, akkor ugye ez se kell... Másrészt, az asztali DVD írók egyszerűbben elvégzik ezt a feladatot, bár ez nem teszi lehetővé a tömörítés előtti, PC-n történő vágást.
Nos, várom a véleményeket a 120-as versus 200-as összehasonlításban, fő szempont, hogy nem kell állókép!
Külső mikrofon vennék a DV kamerámhoz? Van tapasztalatotok? (Hol, milyet?)
Láttam néhány NTSC jelllegű hozzászólást.
Néhány szót a merengőkhöz:
Nekem Sony HC30 van, és NTSC rendszerű Amerikából. A képminőséggel és a lejátszással nincs gond, nagyon meg vagyok vele elégedve, de az analóg anyag digizését el lehet felejteni, mert persze csak az NTSC rendszerűt tudja. Ez egy elég nagy negatívum. A másik az, hogy valakinek odaadod a felvételt, nem biztos, hogy tudja a TV-je és a DVD-je ezt a szabványt (régiek nem feltétlenül játszák le). Ezekkel én együtt élek, nincs ilyen gondom. De azt tanácsolom, ha valaki Amerikából rendel, vagy vesz, akkor vegyen PAL rendszerűt. Ugyanis ott is lehet kapni, valamivel (20-40 USD) többe kerül, de megéri és nincs variálás utána. Persze nem minden üzletben lehet kapni, de van. Erről ennyit.
Idáig az osztrákoknál láttam a legolcsóbban, de most találtam német on-line címeket és még olcsóbbak. :)) Pl: HC 18 500Euro, itthon 170000Ft. Ez a nem semmi!
Köszi, jelenleg a HC 16 és a HC 18 között vacilálok, ha jól tudom a távirányító és a 120x zoom amivel többet tud a 18-as. A HC 20 pedig ezen felül DV bemenettel okosabb az elöbbieknél.
Sziasztok!
Van egy kerdesem. 2 kamera kozott kell valasszak.Meglepo,nem?
Na tehat: az egyik a sony DCR-TRV145E a masik meg a samsung VP-D80.
Az elso 50€-val olcsobb.Egyaltalan nem ertek a kamerakhoz,melyiket erdemesebb megvennem? Melyiknek birja jobban az aksija?
Segitsegeteket elore is koszonom.
x.
Kamerat szeretnek venni, csak azt nem tudom, erdemes-e olcsobban megvenni az NTSC rendszeru keszuleket, mivel nalunk PAL rendszer van, es tudom-e azt otthon hasznalni, vagy kizarolag csak a PAL rendszerut?
A masik kerdesem az lenne, hogy a 3CCD a Panasonictol, vagy a Sony DCR HC 88, DCR HC 1000, a DCR PC350, esetleg mas tipus.
Én nem erre gondoltam, mert a gépkönyv szerint, ez csak annyit csinál, hogy a nagyon világos helyeken automatikusan csökkenti a zársebességet.
A TRV 345-ön van olyan menüpont, hogy D Effect. Ezen belül van Slow Shtr 1, 2, 3, 4. Ezzel manuálisan csökkentheted a zársebességet, vagyis kevés fénynél is világosítható a kép. Ez leginkább állványról működik, mert ha mozog a kamera. elmosódott lesz a kép. Én tv-ből vettem fel, az 1. "fokozat" kiszedte a mászkáló fekete csíkokat.
Auto SHTR On/ Off funkciót megtaláltam: Sajnos manuálisan nem engedi állítani magát! Segített a dolgon még, ha a STEADYSHOT üzemmódót Off-ra kapcsoltam. Állvány persze kell hozzá! Üdv mindenkinek-Kecskemétről! Van köztetek egy Premiere- szakértő?