Jól tudod, a 16-os csak 100x és nincs távirányító, DE itthon egy áron van a 16-os és a 18-as, márha ragaszkodsz a magyarországi vásárláshoz.
Amennyiben kintről rendeled, vagy kiutazol érte, akkor néhol a 18-as még olcsóbb is, mint a 16-os. Én ezért fogok 18-ast venni 500 környékén.
Most vettem Bécsben egy Sony W1-es gépet és magyar nyelvű garanciapapír is volt a dobozban és a vásárlást megelőzően telefonon is megerősített engem a Sony arról, hogy elfogadják a kinti garanciámat. Hívd fel Te is őket, és győződj meg róla, ilyen egyszerű. :)
Értem. Ez jó hír, hogy a magyar Sony elfogadja a kinti garanciát is. Ez akkor tuti, ugye?
Így már megfontolandó a dolog. Még tegnap este nézegettem a gépeket, és az tűnt fel, hogy a HC16-os csak a digitális zoomban (amit úgyse használnék sose), meg a távirányítóban (ami meg szerintem felesleges) különbözik, úgyhogy lehet, hogy a HC16-osnál maradok, mivel a dizájnja teljesen megegyezik a 18-cal.
Azt hiszem egyre inkább körvonalazódni látszik, hogy ez lesz a végleges döntésem, de azért még nagyon szívesen fogadok mindenféle javaslatot, véleményt. Aztán ha meglesz a gép, feltétlen beszámolok majd a tapasztalatokról!
Utána néztem a GS200 újabb menürentszert kapott, átdolgozták a kezelő szerveket, gomb nyomogatás helyett, tekerő választó gomb kisebb méret, könnyebb, újabb dizájn, de kicsit magasabb a fogyasztás. Mikor én összehasonlítottam az árukat, akkor még drágább volt. Most csodálkozva vettem észre a nagy ár csökkenést.
Hol kapható annyiért? Én ahol eddig nézegettem, mindenhol többért láttam. Én itthoni oldalakon nézegettem. Olvastam itt a nomatica.com-ról, lehet hogy én vagyok paranoiás, de nekem már volt nem egy garos élményem, ezért én nyugodtabb vagyok, ha olyan helyen veszem meg, ahová bármikor vissza is vihetem, és nem többezer km-re van. Szóval nekem a külföldről megrendelés kizárva.
Zeki:
Az OK, hogy litiumos, azt én is gondoltam, hogy nem kell csurig töltögetni, de mégis egy szinte nulláról fullra töltés mennyi idő általában egy ilyen kameránál?
Persze, én is tudom, hogy már vannak olyan készülékek, nem is egy, de az "átlagos" memkártyás kamerák nem tudnak többet 1Mp-nél. Tehát teljesen felesleges emiatt dönteni egy adott kamera mellett.
Ma szinte egész nap a netet böngésztem, a Pana és a Sony modellekkel kapcsolatos infók után vadászva. Sok mindent összevetve most ott tartok, hogy hajlok a Sony valamelyik DCR-HC modellje felé. 14-es vagy 18-as. A 18-asnak jobban tetszik a dizájnja, a 14-es olcsóbb. Különösebb más különbséget nem észleltem. Vagy rosszul tudom?
A következő érvek vittek el végül a Sony felé:
érintőképernyő + spot focus + spot meter
akku töltöttség kijelzése az LCD-n
kategóriájában állítólag a legjobb képstabilizátor
kategóriájában állítólag a legjobb optika
Az akku töltéssel kapcsolatban lenne egy kérdésem: átlagosan mennyi idő alatt töltődnek fel ezek a mini DV kamera akkuk? Ez azért fontos, mert egyenlőre nem vennék pótakksit, és egy kirándulás során ha menet közben tölteni kell, és van rá lehetőség, nem mindegy, hogy mennyi idő alatt tölt fel az akksi.
Közben szorgalmasan olvasgatom vissza a topicot, hogy okosodjak. Nagyon sok hasznos infót olvastam már eddig is, lenne még egy kérdésem: valaki írta régebben, hogy a Panasonic GS sorozatnak rossz a képstabilizátora, ezt utána senki nem cáfolta meg, és nem is erősítette meg. Ezzel kapcsolatban mit tudtok mondani?
Tényleg bocs a sok kérdésért, de még ha belépőszintű kamerát is szeretnék venni, azért a 120-150e HUF is nagyon sok pénz, és szeretnék előtte meggyőződni, hogy a lehetőségeimhez mérten a legjobb vételt sikerüljön összehoznom.
Előre is nagyon köszönöm a türelmeteket és a segítségeteket!
Közben én is kutakodtam, és találtam más fórumot, ahol foglalkoztak a GS11, és a GS22 közötti különbségekkel. Azt írta valaki, hogy a 24-szeres zoom bizonyos szempontból "parasztvakítás", mert úgy van megcsinálva az optika, hogy 12-szeres kicsinyítést, és 12-szeres nagyítást tud az optika, és így jön ki a 24-szeres zoom. Nem tudom, hogy igaz-e vagy hülyeség, hangsúlyozom, más írta, én csak olvastam.
Amit még olvastam, és elgondolkodtatott, az a következő: állítólag az új Pana modellekben a zöld-fekete éjszakai felvételt, ami nagyon szép képet adott (már amilyen a zöld-fekete lehet), lecserélték színes éjszakaira, ami elmosódott, szagatott, élvezhetetlen képet ad. Erről tudtok valamit? Mi az igazság?
Nemcsak a GS-11 nek van 24x zoom-ja, hanem A GS-15-nek is és ennél SD kártyát is tudsz használni. Az meg, hogy optikában jobb az olcsóbb, nem igaz mivel a két model, a GS-11 és a GS-22, más különbségek is vannak: jobb felbontású LCD, minimum fényigény, fehér egyensúly beállítás, kisebb teljesítmény igény,..stb. Szerintem az eladhatóság miatt tették rá a nagyobb zoom-ot.
Az tényleg elgondolkodtató, hogy a Leica lencsés kameráknál is 10,x zoom van csak.
Találtam pár nagyon szűkmarkú tájékoztatót a Pana NV-GS sorozatról, pusztán technikai adatok. Ezzel kapcsolatban azonban valami "megszúrta" a szemem:
A GS-11 24-szeres, míg a drágább GS-22 csak 10-szeres optikai zoom-mal rendelkezik. Szerintetek ez miért van? Illetve ha ez így van, hogy optikában jobb az olcsóbb, akkor az ember (legalábbis én :-))) arra gondol, hogy valami más turpisság lehet akkor a GS11 körül.
Ha nagy lámerságot írtam, akkor bocs, de nem vagyok szakértő, csak lelekes kezdő amatőr.
Én elég rugalmas ember vagyok, elfogadom, hogy a Panát vagy a Sonyt ajánljátok, de azért kérhetnék pár rövid gondolatot indoklásként?
Megnéztem a www.depo.hu oldalt, és az ottani árak alapján ami nálam számításba jöhet, az a Pana NV-GS10 ill. GS11. Erről tudnátok esetleg kicsit bővebb infókat?
Ami nekem nagyon fontos, az a képstabilizátor. (Sok kávé :-))) A fent említett két modellben ez megtalálható? Ha igen, mennyire jó?
Egyenlőre nem tennék fel sok kérdést, lehet hogy már így is sok volt.
Sziasztok, üdvözlök mindenkit ebben a topicban. Én új vagyok itt, most kezdem el áprilistól kezdve visszaolvasni a hozzászólásokat.
Nekem még sosem volt videokamerám, semmilyen, még analóg sem, de nemrégiben megfertőződtem a videózás szenvedélyével, és azon belül is a digitális videózással, PC-s videófeldolgozással. Ehhez ugye alapfeltétel egy kamera. Teljesen házi/hobbi/amatőr szinten szertném űzni ezt a hobbit, ennek megfelelően egy belépőszintű DV kamerában gondolkodom, 150e Ft alatti áron. Sajnos a neten nem túl sok tesztet találtam DV kamerákról, de szerencsére rábukkantam itt erre a fórumra. Amiről találtam infot, és tetszett is, az a Canon MV-700. Kérdezni szeretnélek benneteket, hogy mi a vélemény róla, illetve ebben a kategóriában mik az alternatívák. Szívesen fogadok linkeket is, ahol DV kamerák tesztjei vannak.
Láttam, hogy a síma 700-as (i nélkül) annyit jelent, hogy nem lehet visszaírni a DV szalagra. Ez nekem nem gond, mert én a felvételeimet majd számítógépre capture-ölöm, ott egy kicsit rádolgozok (vágások, zene), majd azután DVD-n landolnak a felvételek, hogy asztali lejátszón is lehessen nézni.
Elnézést kérek, ha hosszú voltam, ígérem vissza is fogok olvasni, mert gondolom nem én teszem fel az első ilyen jellegű kérdést, de nagyon örülnék direkt válaszoknak is.
Nincs mit nézegetni a kamerán, mivel van DV outja. Venni kell egy nem teljesen noname -mondjuk Pyro FireWire (ieee1394)- kártyát, és uccú lehet áttölteni a több gigányi dv-avit. Ezt feldolgozod Adobe Premiere-ben, bár kezdőknek inkább az Ulead Mediastudio-t szoktam ajánlani. Majd ezt az anyagot konvertálod mpeg2-be (DVD szabvány szerint). Ezután Ulead DVD Movie Factoryban szabványosítod ill. írod fel DVD-re.
Szerintem ezek elég egyszerű progik, kis gyakorlással bele lehet jönni.
A kazetta tárolással nem értek egyet, igaz, hogz a DVD lemez a polcon kevésbé amortizálódik, de azért egy Digital8-as szalag is jól állja a sarat, és mondom: bármikor ott van, ha szükség van rá. Ne ezen spórolj, tapasztalatból mondom!
Jogos, igazad van, verem is a fejem a falba, hogy nem hamarabb oldottam meg a számítógép hangját, akkor már az értéktelenebb felvételeknél kiderült volna februártól júniusig.
Ahogy apám mondaná, azért még hadd legyen meg a bénának is a Jus Mormorandis, a Morgás Joga.
Különben én biztos voltam abban, hogy jó lesz, hiszen úgy csináltam, ahogy leírták. Már látom, hogy ez kevés, tesztelni is kell.
A kis kazettán tárolást eleve elvetettem azért vettem DVD-írót. Lehet, hogy nincs igazam, de úgy gondoltam-gondolom, hogy a tokban tartott DVD lemez kevesebb veszélynek van kitéve, mint a mágnesszalag. De lehet, hogy ez csak rossz beidegződés a magnószalagok korából.
A hangért kár, majd esetleg a második gyereknél jobban figyelek (ha lesz).
Az NV-GS70EG valóban középút a GS120 és a GS200 között. Tulajdonképpen a GS120-as CCD-je van benne és a GS200 funkcionalitásával , mint az MPEG4, és AV be/kimenet rendelkezik, ha jól emlékszem. Ja, és EISA díjat is kapott. Talán ez a típus adott létjogosultságot a félprofi 3CCD-s kameráknak. De ez sajátvélemény :)
Én igazán nem akarlak bántani, de ez a te hülyeséged volt. És nem utolsó sorban a tanulópénzed.
1. Először érdemes teszt capture-öket készíteni
2. Ha nem vagy biztos a dolgodban, akkor ugye nem törlöd a felvételt
3. Szerintem nem luxus, hogy 1db kazettára egyszer veszel fel. Sok helyet se foglal. Jönnek mennek az új szabványok, és előbb utóbb eljutunk oda, hogy tömörítetlenül tudunk tárolni (tehát nem mpeg stb.) és akkor újra elő lehet venni a régi kazit újradigizni.
Sajnos azt kell mondjam, hogy valószínű elveszett a hang. Szaggatós képpel meg ne elégedj meg 2004-ben. Kicsit utána nézek a kamerádnak...