Keresés

Részletes keresés

lacko1977 Creative Commons License 2008.01.09 0 0 304

az a baj, hogy fogalmam sincs hogy lehet ide képen feltenni.

Pedig azon látnád.

Te tudod hogy lehet feltenni?

Az a csőtermosztát, ami vezérli a szivattyút a puffer felé.

amit irtál, hogy állítsam 70-80 fok közé.

A szivattyőkat hol lehet megnézni hogy a minimumon mennek-e?

Előzmény: HUCsa (302)
andrezz Creative Commons License 2008.01.09 0 0 303

Kicsit kísérletezgettem még a rendszerrel: 45-ről 60 fokra állítottam a kazánköri szivattyú csőtermosztátját. Ez eleinte 3-as sebességgel működött, és 60 foknál már nem tudott folyamatosan üzemelni, 3-5 percenként ki-be kapcsolt. (Ezért a kazánvíz is hol felment 80 fok fölé, hol visszaesett 70-re.)

 

Ezután a kazánköri és a fűtésköri szivattyút is levettem 1-es sebességre (ezeket a szakszer állította be egyébként, a kazánkörit 3-asra, a fűtéskörit 2-esre). Így már szinte folyamatosan működik a szivattyú, és a kazánvizet sikerült 78-84 fok körül stabilizálni.

 

Persze ettől még nem lett érezhetően melegebb a házban, de annyit legalább elértem, hogy a kazán hatásfoka javult, és a gyengébb kondenzáció miatt nem nő az élettartama.

 

A nagy kérdés számomra az, hogy a huzatventillátorral kapcsolatban mi a célszerű? Ha folyamatosan működik, akkor gondolom tökéletesebb az égés (ekkor működik igazán a gázosítás, mert leszívja a lángot az alsó térbe), viszont sokkal gyorsabban leég a fa. Ha nem megy a ventillátor, akkor igaz, hogy lassabban ég, viszont gondolom nem olyan jó a hatásfok, és a kátrányosodás is fokozottabb, nem?

 

Mit gondoltok?

 

A használati útmutató szerint az a jó, ha a tüzelőanyag teljes kiégéséig működik a ventillátor.

 

Még az alulméretezési problémámhoz: a radiátorokba előremenő víz durván 70 fok körül lehet (sajnos a rugós csőhőmérő elég megbízhatatlan, ha a kazánházban hideg van, akkor jóval kevesebbet mutat, mint a valós érték.) A visszatérőt nem tudom, azon nincs hőmérő.

 

A ház hőigényét 10 kW-ban határozta meg a tervező (igaz, hogy már számolt a még nem létező szigeteléssel). A ház jelenlegi állapotában biztos, hogy 20 kW felett vagyunk. A beépített radiátorok teljesítménye papíron 90/70 foknál 14,5 kw, 75/60 foknál 11,9 kW.

 

Valószínűleg tényleg nem marad más, mint a szigetelés, kazánt nem szeretnék cserélni (bár nagy előny lenne, hogy a 22-esbe már 50 centis fa fér, és emiatt nyilván kevesebbszer kell rakni.)

HUCsa Creative Commons License 2008.01.09 0 0 302
Szia!
Örülök, hogy alakul!
Képet nem látok...
Mit nevezel te kazánból kimenő csőtermosztátnak? Az mit vezérel?
Előzmény: lacko1977 (301)
lacko1977 Creative Commons License 2008.01.09 0 0 301

Tegnap sikerült elég sokmindent megfigyelnem, asszem jó úton haladok!

A kazánból kimenő csőtermosztátot beállítottam 70-80 fok közé.

Kissé nehezen indult a dolog, mert kb. 14 fokosra hűlt le a kazánban a víz.

Szép lassan felmelegedett, sikerült eléni elég magas hőmérsékletet.

Amikor a kazánhőmérő 82 fokot mutatott, akkor indult el a szivattyú, és vitte víz a puffer felé.

Mivel elég hideg volt még a visszatérő víz, ezért visszaesett a víz hőfoka 65-re majd leállt a szivattyú, majd újra felmelegedett, és elindult...

Szóval eljátszott magával.

Közben sikerült elkapnom egy olyan pillanatot is, amikor 88 fokon kikapcsolt a huzatventillátor, majd egy alacsonyabb hőmérsékleten ismét elindult.

Reggelre elég meleg lett a házban, és 70 fok maradt a kazánban lévő víz hőmérséklete.

Elég parázs maradt, hogy reggel elinduljon ismét.

A pufferes termosztátot 55 fokra állítottam be, de sztem veszek majd egy hőmérőt, mert azért 5-8 fok differencia van a beállított, és a valós értékek között.

Felteszek pár képet is.

Az egyik a kazán hátulja, a másik a puffer környéki kialakítást mutatja.

Vélemény?

 

lacko1977 Creative Commons License 2008.01.08 0 0 300

szinte hihetetlen de megértettem!!

Este megpróbálom.

Azt nem tudod, hogy kell ide képeket feltenni?

Mert holnap mindenképpenrakok fel képeket, lehet segítenek nekem, ill. segíthetek másoknak ezzel.

A kapcsolóm kb nekem is ugy van, nem nagyon bántom.

Elvileg ez kapcsolja ki a ventillátort.

nah, ezt én még sosem tapasztaltam....

Előzmény: HUCsa (299)
HUCsa Creative Commons License 2008.01.08 0 0 299
Nekem ESBE+szivattyú van a visszatérőben.
Azt a kapcsolót 3-6 óra között kell tartani, a 12 óra semmiképpen se jó. Nekem kb 4,5 óránál van. A skálája is 3-6 óra között van jelölve (3 óra: 80 fok - 6 óra: 90 fok). Ebben a tartományban kell kapcsolni a kapcsolónak, normális üzem közben. Azt nem kell bántani begyújtáskor, csak a jobb oldalit (füsthőmérséklet) ahogy leírtad.
Azt a termosztátot kell magasabbra állítanod, ami a puffer töltését vezérli. Tehát magasabb kilépő hőmérsékletnél induljon a puffer töltése. Szerintem.
Előzmény: lacko1977 (298)
lacko1977 Creative Commons License 2008.01.08 0 0 298

Aszem Laddomat 21 ami a kazán mögött lent van a kazánhoz hozzákötve.

Kérdés:

begyújtáskor a ventilátor kapcsolót nullára állítod (a kazán jobb oldalán) és később ezt feltekered.

De mi a helyzet a másik kapcsolóval? Azt hova kell állítani?

Mert ugye a min. skála 3 óránál kezdődik, de a ventillátort én kb. 12 óránál tudom kikapcsolni ezzel. Ez normális így?

Még egyszer:

szval azt ugy todum elérni hogy a puffert csak 70 fogknál kezdje el tölteni, hogy a kazánból kilépő csőtermosztátot feltekerem 70 fokra?

 

Előzmény: HUCsa (297)
HUCsa Creative Commons License 2008.01.08 0 0 297
Ne szomorkodj, azért vagyunk, hogy segítsünk. Én is most tanultam ezt és most értettem meg, hogy minek hogyan kell működnie.
Ha a kimenő 60 fokos, akkor a bemenő biztos kevesebb.
Nincs ESBE-termoszeleped vagy Laddomat? Az szabályozza a visszatérőt.
Valami biztos van, mert asszem a Szakszer anélkül nem veszi át.
Csőre szerelhető rugós hőmérővel tudnád mérni.
Mindenképpen próbáld ki, hogy a puffert akkor kezdje tölteni, amikor 70 fok körüli a víz. Kíváncsi vagyok az eredményre.
Előzmény: lacko1977 (296)
lacko1977 Creative Commons License 2008.01.08 0 0 296

nah, mostmár kezdek elszomorodni a tudatlanságom miatt...

Én nem tudom a visszatérő víz hőmérsékletét mérni, mert nincs mivel..

A Szakszeres szerelő 50 fokos beállítást mondott a kazánból kilépő csőtermosztáton, és puffernél pedig 35-40 fokot.

Így pecsételte le a garancialevelet.

A nomál szerelőm, már alapból a pufferes csőtermosztátot 60 körüli értékre állította ben, ezt "tekerte" vissza a Szakszeres...

A képeket akkor felteszem majd, hátha akkor valaki lát valami hibát..

Ami engem mostmár tényleg zavar, az az, hogy én nem tudom mérni a visszatérő víz hőfokát:(

Előzmény: HUCsa (295)
HUCsa Creative Commons License 2008.01.08 0 0 295
És a szerelőd milyen beállításokat javasolt a termosztátokhoz?
Szívesen megnézném a képeket, de szerintem a képeket tedd fel ide, hogy többen lássák, és többen tudnának válaszolni is. Ez a fórum azért van.
Egyáltalán nem biztos, hogy amit én írok, az a jó megoldás, nem vagyok szakember a témában. De az biztos, hogy nálam ugyanez a kazán fűti a házat meg az 1200l puffert is (igény szerint). Az említett beállításokkal.
Előzmény: lacko1977 (294)
lacko1977 Creative Commons License 2008.01.08 0 0 294

nem a szakszer szerelte, hanem egy olyan ember, aki már nem egy ilyet állított össze. Ismerem, elég jó szakember.

A puffeses téma érthető, és logikus.

bartalaszlo@citromail.hu a mailcímem.

Ha erre küldesz egy mailt, akkor holnapra csinálok pár képet, elküldöm neked, hátha többet látsz mint én.

 

Előre is köszi:

L.

Előzmény: HUCsa (292)
HUCsa Creative Commons License 2008.01.08 0 0 293
Ha a kazánból kijövő víz 60-65 fokos, akkor mennyi a visszatérő?
A visszatérőnek kell min. 60-65 fokosnak lenni, mert különben csökken a kazán élettartama (többek között).
A szerelő hogyan üzemelte be? Ilyen értékekkel jóvá hagyta? Garanciát adott?
Előzmény: lacko1977 (291)
HUCsa Creative Commons License 2008.01.08 0 0 292
Mindkét termosztátom a kilépő csövön van, egymás után helyezkednek el.
Egyik termosztátom vezérli a kazába ESBE szelepen keresztül visszatérő vizet, a másik pedig indítja a puffer töltését, amikor a kazánból kijövő víz 70-80 fokos. Ezt baromság alacsonyabbra állítani, mert akkor nem a lakást, hanem a puffert fűtöd. A pufferbe csak akkor kell tölteni a meleg vizet, ha a lakásnak nincs rá szüksége. De vannak itt szakemberek is, akik elmagyarázzák pontosabban.
Mindenesetre jó lenne képeket, rajzot látni a bekötésedről. Ki szerelte? Szakszer?
A puffered soha nem lehet annál melegebb, mint amilyen meleg a kazánodból kijön. Gondolj bele: mitől melegedne fel jobban?
Előzmény: lacko1977 (291)
lacko1977 Creative Commons License 2008.01.08 0 0 291

Hello,

 

röviden vázolnám az én bekötésemet, mert még mindig van némi homályos pont.

Asszem a szivattyúk minimumom mennek, mert eléggé felmelegítik a vizet.

Nekem az első csőtermosztátom rőgtőn a kazánból kilépő csövön van.

A másik pedig ugyanott, ahol neked. A puffernél a csőtermosztát, és a szivattyú között van még egy keverőszelep.

A SzAKSZER-es szerelő állította a második csőtermosztátot 35-40 fokra, azzal a meggondolással, hogy ilyen hőmérsékletű vizzel is lehet még fűteni.

Ha ezt a termosztátot állítom 70 fok körüli értékre, akkor addig a szivattyú nem fog elindulni amig ezt a hőmérsékletet nem érem el ugye?

Ami a másik nagy kérdés, hogy ha nem tudok a kazánból 65 fokosnál melegebb vizet előállítani, akkor a pufferem sosem fog felmelegedni?

Miért van neked egyazon csövön 2 termosztát?

Előzmény: HUCsa (290)
HUCsa Creative Commons License 2008.01.07 0 0 290
Nekem 2 csőtermosztát van a kazánból kijövő csövön. Egyik alacsonyabb hőfokra van állítva, és a kazánba visszatérő (kazánköri) szivattyút vezérli. A másik ahhoz a szivattyúhoz van kötve, ami a pufferből szedi ki a vizet (a tetején meg megy bele). Ezt az utóbbit próbáld meg 70-80 fokra állítani (ne a ráírt értékeket nézd, mert nem biztos, hogy pontos, hanem egy hőmérővel ellenőrizd, hogy 70-80 foknál kattanjon).
Még egy fontos dolog: Mindkét szivattyúm a minimumon megy. Nagyobb sebességnél nem lenne ideje a kazánnak felmelegíteni a rajta átfolyó vizet.
Előzmény: lacko1977 (289)
lacko1977 Creative Commons License 2008.01.07 0 0 289

Szia,

 

Köszi a választ.

Ha jól értettem azt a termosztátot kellene feljebb állítanom 70 fokra, ami a kazánból kilép?

Azt irtad, hogy a pufferbe kb. 70-80 fokos víznek kellene mennie, de én alig tudok 65 fok fölé menni.

Eddig csak egyszer sikerült 80 fokos vizet küldenem a pufferba, de akkor  már szinte teljesen leégett a kazánban a fa.

A puffer után van egy keverőszelep, amit ha teljesen kinyitok, akkor szinte a kazánból rögtön felküldöm a vizet a lakásba, igy gondolom nem nagyon gyűlik a pufferben a melegvíz.

Éjszakára ezt a szelepet lejjebb szoktam terkeni, és akkor kevesebb meleg jön a lakásba, több megy a pufferba, de ez sem segít.

Szinte nincs olyan reggel hogy ne kelljen újraindulni a tűzzel.

Üdv:

L.

Előzmény: HUCsa (288)
HUCsa Creative Commons License 2008.01.07 0 0 288
Szia!
Nekem ugyanez a kazán 1200 liter puffert fűt, a ház meg kb 130-140 m2, és jól működik.
Ráadásul az épület vagy 25m-re van a kazánháztól. A földben mennek a csövek. Egy megrakással 4-5 órát ég. Délután 4-5 órai begyújtással még a reggeli ébredéskor is fűt (éjszaka le van kapcsolva 17 fokra, és nem indít a termosztát)
A kazánból kb 50-60 fokon csak visszatérőbe forgathatnád, a pufferbe kb 70-80 fokos víz menjen. Állítsd magasabbra ezt a hőfokot!
Előzmény: lacko1977 (287)
lacko1977 Creative Commons License 2008.01.07 0 0 287

Sziasztok,

 

én is hasonló helyzetben vagyok mint ahogy az előbb olvastam Andrezz-tól.

Tavaly lett kész a családi ház, és vettünk egy ATMOS DC 22 S kazánt.

750 L puffertartályt fűt, azaz, csak fűtene...

A kazánból az elmenő víz kb. 50 fokon indul a pufferbe, a pufferből pedig kb. 40 fokon.

Egész nap megy a kazán huzatventillátora, nem akar sosem kikapcsolni. Ugye így a fa elég hamar leég..

A fűtendő lakrész kb. 2x 60 négyzetméter.

A fa 3,5 óra után leég, és alig lehet a kazánban 60-65 foknál magasabb hőmérsékletet elérni. (a fa minősége elég jó)

Este 10 óra felé megrakom teljesen fával, ami reggelre leég, elhasználja az összes melegvizet a pufferból, és a radiátorok reggelre kihűlnek.

Sikerült a netről letölteni egy használati útmutatót, de 100x végigolvasva sem tudom megfelelően üzemeltetni.

Sztem nekem nincs alultervezve a fűtési rendszer, a Szakszeres szerelő srác azt mondta, hgy rendben, amikor megcsináltuk az első próbafűtést…

 

Tudna nekem valaki segíteni mit csinálok rosszul?

A huzatventillátor kapcsolót hova kell állítani a tapasztalatok szerint?

Előre is köszi.

Üdv:

L.

peterch Creative Commons License 2008.01.05 0 0 286
Szia ! Sajnos a kazanod van nagyon alulmeretezve. Egy ket dolog viszont utkozik nalad. Amennyiben a kazan homerseklete nehezen eri el a 70 C fokot, akkor hogyan lehet ,hogy a puffer meg 80 C fokos? Amugy a 110nm-re a 10-12kWh veszteseg ilyen hidegben normalis ertek ,sajnos. Sima kazancsere legalabb 25kW-osra, es futes keso esteig. Kora reggel meg ujra inditas. Vagy valahogyan kibirni ezt a telet, ami csak most kezdodik igazan. Nyaron viszont szigetelni ,de alaposan.Falakra 20cm EPS, a padlasra meg legalabb 30cm. Nalam az ilyen meretu szigeteles 70 szazalekos megtakaritast eredmenyezett. Nekem is 50 cm-es tomorteglabol van az 58 eves hazam. UDV , Peter
Előzmény: andrezz (283)
previa696 Creative Commons License 2008.01.05 0 0 285
A vgf-en pont most írtak egy hasonló helyzetről.
Előzmény: andrezz (283)
previa696 Creative Commons License 2008.01.05 0 0 284
Üdv ! Merre laktok ? Így utólag szvsz már csak a hőszigetelés marad reális lehetőségnek. Úgy tünik alá lett méretezve a kazán teljesitménye, a 22-es nem sokkal került volna többe. Korábban milyen kazánotok volt? Sos-ben próbálj meg kialakitani egy direkt kört a radiátorok felé, ez nem túl nagy költség. A radiátorokba hány fokos az előremenő és a visszatérő víz hőfoka ?
Előzmény: andrezz (283)
andrezz Creative Commons License 2008.01.04 0 0 283
Sziasztok!

 

Új vagyok a fórumban, és a faelgázosításban is. Tök jókat halottam több ismerőstől is hasonló rendszerektől, ezért vágtam bele én is, viszont elég rosszak a tapasztalataim. Kíváncsi vagyok, mi lehet a probléma, valószínűleg alulméretezett a rendszerem.

A szükséges adatok:

 

A ház:

 

·         50 cm-es tömör tégla fal

·         ablakok-ajtók részben régiek, részben újak (K=1,1 ill. K=1,3 üvegekkel)

·         mennyezet látszó gerendás, ill. stukatúr, most terítettünk le a padláson 15 cm-es üveggyapotot (0,044-es)

·         fűtött alapterület 110 nm, 3 m-es belmagassággal

 

A fűtésrendszer:

·         ATMOS DC 18S

·         750 l puffertartály

·         200 l indirekt tároló használati melegvíznek (2 db 22 kW-os hőcserélővel és 2,2 kW-os elektromos fűtőszállal) – fűtési szezonban a kazán fűti ezt is (a másik hőcserélőre a jövőben napkollektort tervezünk kötni)

·         ESBE háromjáratú

·         kazánköri szivattyú 50°C-on indul

·         fűtésköri szivattyú 40°C-on indul

 

Tapasztalatok:

·         lakótérben egész napos folyamatos fűtés mellett is csak max 18°C-ot érünk el estére, ami reggelre 15-16-ra csökken. Amelyik helyiség előbbre van a fűtési körön, ott 1-2 fokkal több van.

·         a puffertartály hőmérője szerint (felső részen van a hőmérő, tehát nem tudjuk pontosan, mennyire melegedett át a teljes tartály) estére egész napos tüzelés mellett 75-80°C érhető el, de ez a tüzelés befejezése után 2-3 óra elteltével elfogy 40-50°C-ra, ha a fűtésköri szivattyú működik.

·         kazánvíz hőmérséklete még nyitott huzatszabályzó mellett sem megy (vagy nagyon nehezen) 70°C fölé, holott az optimális üzemi hőmérséklet ugyebár 80-90°C lenne

·         ilyen gyenge teljesítmény mellett is relatíve sok fa fogy, pedig jó száraz fával tüzelünk (egy betöltés max 2 óra alatt leég)

 

Kérdések:

·         1-2 éven belül tervezzük a falak külső szigetelését (10-15 cm nádlemezzel, v. hasonló, páraáteresztő anyaggal), a meglévő régi ablakok k=1.1-re cserélését. Kérdés, hogy ez a plusz szigetelés elegendő lesz-e, vagy emelett érdemes-e a radiátorokat nagyobbra cserélni, esetleg a kazánt/puffertartályt is nagyobbra cserélni.

·         Esetleg jobban járunk-e akkor, ha a plusz fűtést (cserépkályha) építünk be a pl. a hálószobába.

 

Az lenne az ideális, ha napi 2-3 betöltéssel tudná a kazán felfűteni a házat és a puffert is, ami legalább az éjszaka folyamán tudna elegendő hőt tárolni.

 

Köszi a tanácsokat!

bendediver Creative Commons License 2007.12.15 0 0 282
Igen 80 foknál zárjon le, de a fedélen van egy ütköző csavar azzal kell beállítani a légrést. Én kb 5 mm-et hagytam és jól működik. Ha nincs ez a rés akkor ha sokáig magas a hőmérsékleted a kazánban akkor lezár és akár el is aludhat a tüzed. 
Előzmény: belezne (280)
previa696 Creative Commons License 2007.12.13 0 0 281
Passz , idén még nem gyújtottam be. A kandallótól is 25-26c van. Majd ha begyújtunk, megnézem, addig is próbáld ki, hogy 85 foknál zárva legyen.
Előzmény: belezne (280)
belezne Creative Commons License 2007.12.13 0 0 280
Igen erre gondoltam, de most 80 vagy 90 foknál zárjon le, használatiban mintha az lenne hogy 80 foknál 3-10 mm légrés legyen. Nálad hogy van?
Előzmény: previa696 (279)
previa696 Creative Commons License 2007.12.12 0 0 279
Üdv ! Használat közben úgy állitod be a láncot , hogy 80c környékén elzárja a levegő útját. Ezt a pontot csak az égés folyamán találod meg. Erre gondoltál ?
Előzmény: belezne (278)
belezne Creative Commons License 2007.12.10 0 0 278
FR124 huzatszabályzó helyes beállításában tudnátok segíteni?
Miként történik?
Előzmény: previa696 (277)
previa696 Creative Commons License 2007.12.06 0 0 277
Üdv ! Inkább a 22-es kazánt javasolnám.
Előzmény: katonalajos (274)
previa696 Creative Commons License 2007.12.06 0 0 276
Üdv ! Próbaképpen belezd ki az esbe szelepet, nézd meg hogy viselkedik így.
Előzmény: nzso (273)
Szerelő1 Creative Commons License 2007.11.26 0 0 275
Hogyan vezérled pontosan a rendszert ill képeket tudnál fel telepíteni?
Akár ide vagy az e-mail cimem az adatlapomon.
Előzmény: nzso (273)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!